eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gdańsk › OPRACOWANIE POTRZEB DORADCZYCH W ZAKRESIE EFEKTYWNOŚCI ENERGETYCZNEJ, PRZYGOTOWANIE ZAŁOŻEŃ I OPRACOWANIE WNIOSKU APLIKACYJNEGO DO EBI W PROGRAMIE ELENA



Ogłoszenie z dnia 2021-11-17


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
OPRACOWANIE POTRZEB DORADCZYCH W ZAKRESIE EFEKTYWNOŚCI ENERGETYCZNEJ, PRZYGOTOWANIE ZAŁOŻEŃ I OPRACOWANIE WNIOSKU APLIKACYJNEGO DO EBI W PROGRAMIE ELENA

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 221654880

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Długi Targ 39/40

1.5.2.) Miejscowość: Gdańsk

1.5.3.) Kod pocztowy: 80-830

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@metropoliagdansk.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.metropoliagdansk.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://www.metropoliagdansk.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - inne państwowe i samorządowe osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

OPRACOWANIE POTRZEB DORADCZYCH W ZAKRESIE EFEKTYWNOŚCI ENERGETYCZNEJ, PRZYGOTOWANIE ZAŁOŻEŃ I OPRACOWANIE WNIOSKU APLIKACYJNEGO DO EBI W PROGRAMIE ELENA

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-39e5cf09-1bc2-11ec-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00271503

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-11-17

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00189409/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: OMGGS/PN/2/2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiot zamówienia stanowi usługa polegająca na opracowaniu planu inwestycyjnego w zakresie efektywności energetycznej, przygotowanie założeń i opracowanie wniosku aplikacyjnego do Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EBI) w programie ELENA, zwana dalej Analizą.
2. Analiza winna objąć swoimi działaniami samorządy (dalej „JST”):
Gmina Cedry Wielkie
Gmina Miasto Jastarnia
Gmina Kosakowo
Gmina Linia
Gmina Liniewo
Gmina Miasto Gdańsk
Gmina Miejska Pruszcz Gdański
Gmina Miasto Puck
Gmina Miejska Rumia
Gmina Miasta Sopotu
Gmina Miasta Wejherowa
Miasto i Gmina Nowy Staw
Miasto i Gmina Pelplin
Gmina Pruszcz Gdański
Gmina Pszczółki
Gmina Sierakowice
Gmina Stegna
Gmina Subkowy
Gmina Suchy Dąb
Gmina Szemud
Gmina Sztutowo
Gmina Trąbki Wielkie
Gmina Wejherowo
Gmina Władysławowo
Gmina Żukowo

3. Pod określeniem Analiza Zamawiający rozumie zarówno efekt działań diagnostycznych, analitycznych i koncepcyjnych, na który składa się rozpoznanie, zbadanie potrzeb, analiza wariantowa, analiza finansowa i organizacyjna jak i rekomendacje dotyczące wyboru optymalnego rozwiązania realizacji projektu.
4. W ramach Analizy Zamawiający oczekuje wsparcia w zakresie przygotowania preaplikacji i aplikacji do EBI, a także reprezentowania Lidera projektu w kontakcie z operatorem programu do momentu zawarcia umowy dofinansowania.
5. Działania Analizy powinny mieścić się w ramach programu ELENA w dwóch możliwych obszarach realizacji wsparcia efektywności energetycznej:
a. Sustainable Energy;
b. Sustainable Residential.

A. Część pierwsza usługi, będąca przedmiotem zamówienia obejmuje:
1. Wsparcie, w zakresie wskazania obszarów doradztwa zewnętrznego obejmującego opracowanie dokumentów technicznych oraz wskazania optymalnego zakresu wsparcia (poprzez ekodoradców) dla realizowanych w poszczególnych JST zadań inwestycyjnych w zakresie efektywności energetycznej.
2. Opracowanie dokumentu obejmującego analizę stanu faktycznego na podstawie informacji, wywiadów i dokumentów zebranych ze wskazanych JST, w tym:
a. realizowanych i planowanych inwestycji w zakresie efektywności energetycznej;
b. wskazania i wyceny dokumentów strategicznych na potrzeby realizacji planów inwestycyjnych;
c. założenia potrzeb doradztwa gospodarstwom domowym, ze wskazaniem ilości możliwych inwestycji w zakresie efektywności energetycznej;
d. propozycje w zakresie możliwych miejsc spotkań z mieszkańcami;
e. oszacowanie czasu pracy doradców skierowanych do realizacji przedmiotu zamówienia w zakresie wykonania zadań na potrzeby JST i ich mieszkańców;
f. zdefiniowanie możliwych do podjęcia działań przez JST i określenie sposobów ich realizacji.
3. Zrewidowanie możliwości włączenia się gminy w realizację programów krajowych, m.in. „Czyste Powietrze”, „Stop Smog”.
4. Opracowanie planu inwestycyjnego w zakresie efektywności energetycznej oraz oszacowania ich kosztów ze wskazaniem na każdą inwestycję oraz sumarycznie poszczególnych JST;
5. Przygotowanie harmonogramu i wskazanie sposobu ewidencji inwestycji możliwych do realizacji w 3 letnim okresie wsparcia;
6. Przygotowanie syntetycznego raportu z przeprowadzonych analiz wraz z podsumowaniem i rekomendacjami optymalnego modelu realizacji oraz określeniem dalszych kroków w celu jego wdrożenia.
7. Przygotowanie założeń organizacji oraz zasad wsparcia realizacji projektu;
8. Przygotowanie założeń w zakresie okresu realizacji oraz wskazać role zespołu realizującego projekt;
9. Przeanalizowanie możliwości stworzenia narzędzi monitorujących i wspierających efektywność energetyczną w JST;
10. Współpraca z zespołem roboczym składającym się z przedstawicieli JST, EBI i OMGGS;
11. Przedłożenie do akceptacji zespołowi roboczemu planu inwestycyjnego, wraz z koncepcją i kosztami, w tym wkładu własnego JST, realizacji projektu;
12. Poprawa wniosku w porozumieniu z zespołem roboczym;
13. Plan inwestycyjny powinien obejmować minimum:
a. wstęp opisujący cel opracowania, opis zasad Programu ELENA;
b. szczegółowy opis planu inwestycyjnego z podziałem na poszczególne JST, wskazaniem działań, wskaźników, kosztów, źródeł finansowania i okresu realizacji;
c. szczegółowy opis potrzeb doradczych, w zakresie zewnętrznego oraz bieżącego wsparcia;
d. mechanizmów realizacji wsparcia i możliwych do objęcia programów oraz zadań własnych gminy;
e. propozycji struktury i organizacji wsparcia ekodoraców dla JST;
f. analizy kosztów doradztwa i analiza zachowania współczynnika do zakładanego planu inwestycyjnego;
g. analizą SWOT realizacji doradztwa;
h. wskazanie sposobu monitoringu realizacji wsparcia;
i. wskazanie sposobu rozliczenia projektu;
14. Plan inwestycyjny powinien być napisany prostym, zrozumiałym językiem i zawierać tylko istotne treści z punktu widzenia celu dokumentu. Układ graficzny dokumentu należy uzgodnić z Zamawiającym.

B. Część druga usługi, będąca przedmiotem zamówienia obejmuje:
1. Bieżący kontakt w języku angielskim z EBI w celu złożenia właściwej i poprawnej formalnie oraz merytorycznie aplikacji oraz późniejszego zawarcia umowy z EBI;
2. Przygotowanie preaplikacji do złożenia EBI;
3. Przygotowanie właściwiej aplikacji o środki w ramach programu ELENA do EBI;
4. Doprowadzenie do zawarcia umowy przez Lidera projektu.
5. Usługa doradztwa powinna zostać wykonana przy uwzględnieniu obowiązujących przepisów, w szczególności takich jak:
a) ustawa z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 755 z późn. zm.);
b) ustawa z dnia 20 maja 2016 r. o efektywności energetycznej (t.j. Dz. U z 2019 r., poz. 545 z późn. zm.);
c) ustawa z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii (t.j. Dz. U z 2018 r., poz. 238
d) ustawa z dnia 21 listopada 2008 r.o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków ( t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 554. z późn. zm.);
e) dyrektywa z dnia 30 listopada 2016 r. o odnawialnych źródłach energii;
f) rozporządzeń Ministra Środowiska, Klimatu oraz Rozwoju i Aktywów w przedmiotowym obszarze opracowania;
g) ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 713 z późn. zm.);
oraz programów takich jak:
a) lokalne programy ograniczania emisji;
b) projekty krajowe m.in. „Czyste Powietrze”, „Mój Prąd”, „Stop Smog”;
c) Programy Ochrony Powietrza i tzw. uchwały antysmogowe;
d) Inwentaryzacja źródeł ciepła i budynków, w tym Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków (CEEB);
e) inne systemy wsparcia realizowane w badanym okresie.
6. Wykonawca zobowiązuje się do współpracy z zespołem roboczym przy OMGGS w celu opracowania finalnych założeń realizacji zadania. Po wstępnym ustaleniu z Zamawiającym istnieje możliwość odbywania powyżej opisanych spotkań online.
7. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę nazwy firm podwykonawców (o ile są znane).
8. Wykonawca zobowiązuje się wykonać i dostarczyć Zamawiającemu plan inwestycyjny, wykonany zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia w liczbie 2 egzemplarzy w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej w formacie .pdf oraz w formacie edytowalnym np. .doc;
9. Odbiór przedmiotu zamówienia nastąpi w formie protokołu zdawczo-odbiorczego, po uprzedniej jego akceptacji przez zespół złożony z przedstawicieli Zamawiającego, wskazanych przez Zamawiającego.
10. Wykonawca Doradztwa przekaże prawa autorskie do planu inwestycyjnego Zleceniodawcy
11. Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu zamówienia, w tym za przeniesienie autorskich praw majątkowych, będzie płatne w następującej wysokości i w następujący sposób:
1) za wykonanie Etapu I i przeniesienie praw autorskich, w wysokości 70 % wynagrodzenia umownego. Wynagrodzenie będzie płatne po dokonaniu przez Zamawiającego odbioru prac wchodzących w zakres Etapu I, tj. po podpisaniu protokołu zdawczo-odbiorczego przez Zamawiającego bez zastrzeżeń.
2) za wykonanie Etapu II i przeniesienie praw autorskich, w wysokości 30 % wynagrodzenia umownego. Wynagrodzenie będzie płatne po dokonaniu przez Zamawiającego odbioru prac wchodzących w zakres Etapu II, tj. po podpisaniu protokołu zdawczo-odbiorczego przez Zamawiającego bez zastrzeżeń.
12. Zamawiający, działając na podstawie art. 29 ust. 3a uPzp informuje, iż wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę i podwykonawcę/ów na podstawie umowy o pracę osób, wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, polegających na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku – Kodeks pracy (Dz.U.2020.1320 t.j. z dnia 2020.07.30 ze zm.). Czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia, które Zamawiający wskazuje jako wymagające zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, są to czynności wymagające nadzoru ze strony Wykonawcy, za wyjątkiem:
 czynności, które wymagają prowadzenia działalności gospodarczej,
oraz
 czynności, które są wykonywane bezpośrednio i wyłącznie przez Wykonawcę.
Zamawiający w trakcie realizacji zamówienia ma prawo kontroli spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę/ów wymagania, o którym mowa w poz. poprzedzającej, w szczególności poprzez żądanie przekazania dokumentów, o których mowa w poz. następującej oraz poprzez zlecenie kontroli Państwowej Inspekcji Pracy.
Wykonawca jest zobowiązany w terminie 3 dni, na każde żądanie Zamawiającego do przekazania oświadczenia o zatrudnieniu osób i poświadczonej za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopii zanonimizowanych umów/umowy o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy powyższe oświadczenie Wykonawcy i podwykonawcy. W zakresie umowy imię i nazwisko oraz data zawarcia umowy, rodzaj umowy i wymiar etatu powinny być możliwe do identyfikacji, natomiast zakres animizacji umowy musi być zgodny z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz.U.2019.1781 t.j. z dnia 2019.09.19).

4.5.3.) Główny kod CPV: 73220000-0 - Usługi doradcze w zakresie rozwoju

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71241000-9 - Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy

73110000-6 - Usługi badawcze

79300000-7 - Badania rynkowe i ekonomiczne; ankietowanie i statystyka

80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe

80400000-8 - Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne

80540000-1 - Usługi szkolenia w dziedzinie środowiska naturalnego

90700000-4 - Usługi środowiska naturalnego

92312210-6 - Usługi świadczone przez autorów

98133100-5 - Usługi w zakresie poprawy oraz wspierania administracji samorządowej i wspólnot samorządowych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Ceny ofert złożonych przez ww. Wykonawców znacznie przewyższają kwotę przeznaczoną na sfinansowanie zamówienia. Na podstawie art. 255 pkt 3) uPzp –cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną
przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, a zamawiający nie ma możliwości zwiększenia tej kwoty do ceny najkorzystniejszej oferty – zamawiający unieważnia przedmiotowe postępowanie.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 7

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 4

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 184000 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 940000 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 0 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

nie dotyczy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.