Ogłoszenie z dnia 2025-06-10
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00220733/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-05-07
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Opracowanie Planu Ogólnego Gminy Zakroczym
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Zakroczym
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 013270399
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Warszawska 7
1.5.2.) Miejscowość: Zakroczym
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-170
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: edyta.kaczynska@zakroczym.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://zakroczym.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/10890131.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Opracowanie Planu Ogólnego Gminy Zakroczym2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-de1391e1-d7fb-44ca-b530-c9250b9b5425
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00271045
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00062877/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Opracowanie Planu Ogólnego Gminy Zakroczym
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00220733
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: RIN.271.15.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 250000,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest sporządzenie Planu Ogólnego Gminy Zakroczym, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1130 z późn. zm.), objętego Uchwałą Nr LXXIV/722/2024 Rady Miejskiej w Zakroczymiu z dnia 23 kwietnia 2024 r., opracowania ekofizjograficznego i prognozy oddziaływania na środowisko.
2. Granice opracowania: Gmina Zakroczym w granicach administracyjnych gminy.
3. Powierzchnia terenu objętego przedmiotem zamówienia: powierzchnia Gminy Zakroczym w granicach administracyjnych – 7224 ha.
4. Liczba mieszkańców Gminy Zakroczym zameldowanych na pobyt stały wg stanu na dzień 31 marca 2024 r. wynosi 5616.
5. Przedmiot zamówienia należy opracować zgodnie z przepisami zawartymi w:
1) ustawie z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1130 z późn. zm.) oraz rozporządzeniach wykonawczych do ustawy:
a) rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 8 grudnia 2023 r. w sprawie projektu planu ogólnego gminy, dokumentowania prac planistycznych w zakresie tego planu oraz wydawania z niego wypisów i wyrysów (Dz.U. z 2023 r. poz. 2758);
b) rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 8 grudnia 2023 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zbiorów danych przestrzennych oraz metadanych w zakresie zagospodarowania przestrzennego (Dz.U. z 2023 r. poz. 2409);
c) rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 26 października 2020 r. w sprawie zbiorów danych przestrzennych oraz metadanych w zakresie zagospodarowania przestrzennego (Dz.U. z 2020 r. poz. 1916).
2) przepisach odrębnych i rozporządzeniach wykonawczych, właściwych do opracowania planu ogólnego, w szczególności:
a) ustawie z dnia 2 października 2008 r. udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1094 z późn. zm.);
b) rozporządzeniu z dnia 9 września 2002 r. Ministra Środowiska w sprawie opracowań ekofizjograficznych (Dz.U. z 2002 r. Nr 155 poz. 1298);
c) ustawie z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 54);
d) ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1336, z późn zm.);
e) ustawie z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1478, z późn. zm.);
f) ustawie z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 840, z późn. zm.);
g) pozostałych niewymienionych przepisach niezbędnych do opracowania planu ogólnego.
6. Zakres zamówienia obejmuje czynności:
1) Dokonanie inwentaryzacji urbanistycznej i oceny istniejącego stanu zagospodarowania gminy.
2) Sporządzenie planu ogólnego zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym i przepisami wykonawczymi do ww. ustawy wymienionymi w ust. 5.
3) Przygotowanie merytoryczne dokumentów formalno-prawnych (wymaganych ustawowo pism, zawiadomień, ogłoszeń i obwieszczeń: o przystąpieniu do opracowania planu ogólnego, o przystąpieniu do konsultacji społecznych dotyczących projektu planu i innych niezbędnych w ramach przedmiotu zamówienia, informacji, komunikatów dotyczących opracowywanego dokumentu, zestawień opinii i uzgodnień wymaganych procedurą planu.
4) Przygotowanie materiałów i projektów pism w celu uzyskania opinii i uzgodnień, w tym gminnej komisji architektoniczno-urbanistycznej.
5) Wprowadzenie korekt i zmian wynikających z uzgodnień, w razie potrzeby powtórzenie procedury i przygotowanie treści zażaleń na postanowienia.
6) Udział w konsultacjach społecznych, spotkaniach otwartych, panelach eksperckich oraz udzielanie stosownych informacji i wyjaśnień związanych z przyjętymi rozwiązaniami w projekcie planu.
7) Dokonanie analizy i opracowanie wykazu uzyskanych uzgodnień i opinii wraz z ewentualnym wprowadzeniem korekt w projekcie planu ogólnego.
8) Sporządzenie analizy złożonych uwag i wniosków przez osoby fizyczne i prawne oraz zgłoszone przez organy i instytucje w tym przygotowanie propozycji ich rozpatrzenia wraz z uzasadnieniem, opracowanie wykazu odpowiedzi oraz ewentualnym wprowadzeniem korekt do projektu planu ogólnego.
9) Prezentacja projektu planu i uczestnictwo w konsultacjach społecznych na temat rozwiązań przyjętych w planie (udział fizyczny), podczas posiedzeń gminnej komisji urbanistyczno- architektonicznej (udział fizyczny) oraz uczestnictwo w spotkaniach z udziałem radnych (komisjach rady miejskiej, sesjach - udział fizyczny).
10) Sporządzenie uzasadnienia planu zgodnie z art. 13h ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
11) Opracowanie danych przestrzennych do planu zgodnie z art. 67a ustawy (na różnych etapach opracowania planu ogólnego).
12) Przygotowanie dokumentów dot. przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko w tym: sporządzenie prognozy oddziaływania na środowisko projektu planu ogólnego zgodnie z przepisami ustawy z dnia 2 października 2008 r. udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
13) Sporządzenie opracowania ekofizjograficznego.
14) Wprowadzenie do uchwały zatwierdzającej plan ogólny zmian wynikających z rozstrzygnięć nadzorczych wojewody, ustosunkowanie się do tych rozstrzygnięć (ewentualne powtórzenie procedury planistycznej w zakresie wymaganym przez wojewodę).
15) Ustosunkowanie się do skarg wniesionych do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego i Naczelnego Sądu Administracyjnego.
7. Niezbędne do wykonania załączniki potrzebne na cele opracowania zamówienia:
1) Opracowanie ekofizjograficzne w wersji papierowej w ilości 1 egzemplarzy i elektronicznej.
2) Rysunek planu ogólnego w wersji elektronicznej w formacie DXF i SHP (także zgodnie z wytycznymi do publikacji w Systemie Informacji Przestrzennej Gminy Zakroczym) z podziałem na warstwy, na których leżą obiekty jednej kategorii.
3) Rysunek planu ogólnego w wersji elektronicznej formacie Geotiff i PDF.
4) Dane przestrzenne – GML.
5) Część tekstowa planu ogólnego w wersji papierowej w ilości 3 egzemplarzy i elektronicznej.
6) Część graficzna planu ogólnego w wersji papierowej w ilości 2 egzemplarzy w tym 1 egzemplarz mapy w skali 1:10 000 wydrukowany w postaci umożliwiającej jego ekspozycję i elektronicznej w formacie Geotiff i PDF.
7) Prognoza oddziaływania na środowisko w wersji papierowej w ilości 1 egzemplarzy i elektronicznej.
8) Wykonawca zobligowany jest do przygotowania oprócz ww. dokumentów innych materiałów, których potrzeba wyłoni się w trakcie opracowywania przedmiotu zamówienia w ramach niniejszego zamówienia.
9) Wykonawca zobowiązuje się do przeniesienia majątkowych praw autorskich do wszystkich materiałów wytworzonych w ramach realizacji przedmiotu zamówienia na Zamawiającego w ramach wynagrodzenia określonego w ofercie.
8. Zakres i sposób wykonania przedmiotu zamówienia został określony w Projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących Załącznik nr 1 do SWZ.
9. Szczegółowy Harmonogram rzeczowo – terminowo – finansowy stanowi Załącznik nr 2 do SWZ.
10. Okres rękojmi i gwarancji rozpoczyna bieg w dniu zakończenia Fazy IV harmonogramu rzeczowo-terminowo-finansowego, a kończy się z upływem 3 lat od ogłoszenia planu ogólnego w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.
4.5.3.) Główny kod CPV: 71410000-5 - Usługi planowania przestrzennego
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
71400000-2 - Usługi architektoniczne dotyczące planowania przestrzennego i zagospodarowania terenu
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy Pzp, postępowanie o udzielenie zamówienia unieważnia się, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.Na powyższe postępowanie złożono trzy oferty, w tym najkorzystniejszą ofertę podlegającą odrzuceniu. Zamawiający nie ma możliwości zwiększenia kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia do kwoty najkorzystniejszej oferty niepodlegającej odrzuceniu. W związku z tym postępowanie podlega unieważnieniu.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 196800,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 365000,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z analizą rzeczowo-finansową dla zadania pn. "Budowa budynku wielorodzinnego w gminie Milejewo"
- Remont, zaprojektowanie i budowa infrastruktury turystycznej BbPN
- Sporządzenie planu ogólnego gminy Wadowice
- Opracowanie projektu planu ogólnego gminy Sławatycze
- Aktualizacja Programu Funkcjonalno-Użytkowego dotyczącego projektu pn. "Pisa-Narew - szlak aktywnej turystyki wodnej"
- Sporządzenie projektów decyzji o warunkach zabudowy i projektów o ustalenie lokalizacji celu publicznego oraz projektów decyzji zmieniających ww. decyzje, na terenie Gminy Śniadowo
więcej: Usługi architektoniczne dotyczące planowania przestrzennego i zagospodarowania terenu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





