Ogłoszenie z dnia 2025-06-10
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00232510/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-05-15
- 2025/BZP 00256229/01 - Modyfikacja z dnia 2025-05-30
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa drogi gminnej nr 103286 L w Siedliskach
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA KAMIONKA
1.3.) Oddział zamawiającego: Referat do spraw inwestycji
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431019690
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Lubartowska 1
1.5.2.) Miejscowość: Kamionka
1.5.3.) Kod pocztowy: 21-132
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@kamionka.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.ugkamionka.bip.lubelskie.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://kamionka.ezamawiajacy.pl/pn/kamionka/demand/211029/notice/public/details1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa drogi gminnej nr 103286 L w Siedliskach2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-95e4fffc-be75-47a8-ae28-97e0b4420169
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00269958
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00073629/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Budowa drogi gminnej nr 103286 L w Siedliskach
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00232510
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: RI.271.10.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
4.1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane realizowane w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Budowa drogi gminnej nr 103286 L w Siedliskach”.
4.2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje budowę odcinka drogi gminnej nr 103286 L na działce drogowej nr ewid. 39 w miejscowości Siedliska o nawierzchni bitumicznej długości ok. 365 m, szerokości 3,50 m z obustronnymi poboczami z kruszywa kamiennego o szerokości po 0,75 m z jedną mijanką (5,00 m) oraz utwardzone kruszywem kamiennym zjazdy na działki przylegle w granicach pasa drogowego, a także włączenie do drogi powiatowej nr 1541 L i zamontowanie oznakowania pionowego.
Konstrukcja nawierzchni:
Jezdnia i mijanki:
4 cm warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S KR1 z zastosowaniem asfaltu 50/70;
skropienie międzywarstwowe emulsją asfaltową szybkorozpadową C 60 B 3 ZM w ilości 0,45 kg/m2;
5 cm warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W KR1 z zastosowaniem asfaltu 50/70;
skropienie międzywarstwowe emulsją asfaltową szybkorozpadową C 60 B 3 ZM w ilości 0,8 kg/m2;
20 cm podbudowa zasadnicza z mieszanki niezwiązanej kruszywem C90/3 o uziarnieniu 0/31;
30 cm warstwa ulepszonego podłoża z mieszanki związanej cementem C1,5/2;
grunt rodzimy;
Zjazdy:
20 cm nawierzchnia z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o uziarnieniu 0-31,5;
grunt rodzimy;
Pobocza:
15 cm nawierzchnia z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o uziarnieniu 0-31,5;
grunt rodzimy.
4.4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku Nr 1 do SWZ, na który składają się następujące dokumenty:
1) dokumentacja projektowa, w tym:
a) projekt budowlany, w tym: projekt zagospodarowania terenu (PZT); projekt architektoniczno-budowlany (PAB) wraz z załącznikami;
b) projekty techniczne (PT): branży drogowej,
c) projekty wykonawcze (PW): branża architektoniczna, branża konstrukcyjna;
d) projekt stałej organizacji ruchu;
2) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB);
3) przedmiar robót,
Z uwagi na to, że wynagrodzenie Wykonawcy wskazane w ofercie będzie miało charakter ryczałtowy, Wykonawca przy wycenie oferty powinien opierać się na zakresie wskazanym w dokumentacji projektowej, o której mowa w pkt 4.4.1) oraz STWIORB. Przedmiar robót ma charakter pomocniczy. Wystąpienie w trakcie realizacji umowy robót nieujętych w przedmiarze lub robót w większej ilości w stosunku do przyjętej w przedmiarze nie będzie uprawniało Wykonawcy do żądania dodatkowego wynagrodzenia - jeżeli roboty te ujęte były w dokumentacji projektowej, o której mowa w pkt 4.4 1) oraz STWIORB.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Unieważnienie postępowanie stosownie do treści art. 255 pkt 6) ustawy Pzp w związku z art. 221 ustawy Pzp oraz w związku z art. 58 § 1 ustawy Kodeks cywilny.Awaria platformy spowodowała brak zmiany terminu składania ofert na stronie prowadzonego postępowania. Brak reakcji mechanizmu blokującego działanie przedłużenia terminu składania ofert po upływie tego terminu przez system, za pośrednictwem, którego zamawiający prowadził postępowanie spowodował, że w okresie pomiędzy: 02.06.2025 r., godz. 10:00, a 04.06.2025 r. godz. 10:00 zamawiający mógł zapoznać się z treścią ofert Wykonawców.
W efekcie doszło do naruszenia art. 221 ustawy Pzp, zgodnie z którym: „Zamawiający zapewnia, aby z zawartością ofert nie można było zapoznać się przed upływem terminu ich otwarcia.” Zgodnie z wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej z dnia z dnia 2 sierpnia 2021 r. (KIO 1905/21), przesłankę z art. 255 pkt 6) ustawy pzp należy czytać szeroko – „Wskazana przesłanka literalnie obejmuje szerszy zakres sytuacji, przykładowo nie tylko udzielenie zamówienia w niewłaściwym trybie, ale każde naruszenie „niewzruszalne”, które mogło mieć znaczenie dla wyboru najkorzystniejszej oferty. Zatem natura możliwych okoliczności w ramach tej przesłanki wskazuje na konieczność ich odniesienia do istotnych elementów postępowania o udzielenie zamówienia, wpływających na przestrzeganie podstawowych zasad udzielania zamówień publicznych, tj. jawności, przejrzystości, uczciwej konkurencji, równego traktowania wykonawców, związanych z wyborem najkorzystniejszej oferty”.
Zgodnie z wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej z dnia z dnia 11 sierpnia 2021 r. (KIO 1799/21): „Jak wynika z treści art. 255 pkt 6) ustawy Pzp zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeśli jest ono obarczone niemożliwą do usunięcia wadą uniemożlwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Celem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest bowiem zawarcie ważnej umowy. Oznacza to, że uchybienie w procedurze zamówieniowej, które rzutuje na ważność umowy o zamówienie publiczne wpisuje się w omawianą przesłankę unieważnienia postępowania. Przepis ten obejmuje zatem wszelkie sytuacje, w których występuje wada postępowania niedająca się naprawić w toku postępowania o udzielenie zamówienia. Innymi słowy, podstawą unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt 6) ustawy Pzp będzie wystąpienie nieusuwalnej wady postępowania, tj. takiej która nie może być przez Zamawiającego skorygowana w toku postępowania przez unieważnienie czynności lub jej powtórzenie.”
W niniejszym postępowaniu wystąpiła wada w postaci naruszenia art. 221 ustawy pzp która jest nieusuwalna i jednocześnie uniemożliwia zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- ,,Przebudowa drogi powiatowej nr 1791 S Irządze - Wilgoszcza"
- Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego oraz przedszkola wraz z infrastrukturą zewnętrzną i zagospodarowaniem terenu przy ul. Cymsa w Gnieźnie
- Rozbudowa ul. Leśnej w Ustroniu - etap I oraz Budowa wodociągu w ul. Leśnej
- "Budowa ulic: Zbożowa, Zagrodowa, Rolna, Łanowa, Wiejska, Paprocka i Półwiejska w Nowym Tomyślu"
- Przebudowa dróg gminnych w miejscowości Klebark Mały - Etap II.
- Bieżące utrzymanie oznakowania dróg gminnych na terenie Gminy Wyszków w 2026 roku
więcej: Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





