eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wieliczka"Dostawa ko³owrotu zgarniakowego"



Og³oszenie z dnia 2025-06-09


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Dostawy
„Dostawa ko³owrotu zgarniakowego”

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: KOPALNIA SOLI "WIELICZKA" SPÓ£KA AKCYJNA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000041683

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Park Kingi 1

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Wieliczka

1.5.3.) Kod pocztowy: 32-020

1.5.4.) Województwo: ma³opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat.sa@kopalnia.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.kopalniawieliczka.eu

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Inna dzia³alno¶æ

Górnictwo

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Dostawa ko³owrotu zgarniakowego”

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-bca51811-fcb9-4fd3-96c0-abe4bcb02c10

2.5.) Numer og³oszenia: 2025/BZP 00267458

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2025-06-09

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://kopalniawieliczka.ezamawiajacy.pl/

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://kopalniawieliczka.ezamawiajacy.pl/

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. W przedmiotowym postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego o¶wiadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiaj±cy i Wykonawcy przekazuj± elektronicznie za po¶rednictwem strony internetowej postêpowania znajduj±cej siê pod adresem: https://kopalniawieliczka.ezamawiajacy.pl w zak³adce „Korespondencja”. 2. O¶wiadczenia, wnioski, zawiadomienia lub informacje, które wp³yn± do Zamawiaj±cego, uwa¿a siê za dokumenty z³o¿one w terminie, je¶li ich czytelna tre¶æ dotrze do Zamawiaj±cego. Za datê wp³ywu o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ oraz informacji przyjmuje siê datê ich z³o¿enia/wys³ania na Platformie. 3. Ogólne zasady korzystania z Platformy: 1) zg³oszenie do postêpowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na subdomenie Zamawiaj±cego https://kopalniawieliczka.ezamawiajacy.pl, lub https://oneplace.marketplanet.pl . 2) Wykonawca po wybraniu opcji „przyst±p do postêpowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl, gdzie zostanie powiadomiony o mo¿liwo¶ci zalogowania lub za³o¿enia bezp³atnego konta. Wykonawca zak³ada konto wykonuj±c kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia has³o, nastêpnie powtarza has³o, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie „zarejestruj siê”. 3) Rejestracja Wykonawcy trwa maksymalnie do 2 dni roboczych. W zwi±zku z tym Zamawiaj±cy zaleca Wykonawcom uwzglêdnienie czasu niezbêdnego na rejestracjê w procesie z³o¿enia oferty w postaci elektronicznej. Wykonawca wraz z potwierdzeniem z³o¿enia wniosku rejestracyjnego otrzyma informacje, o mo¿liwo¶ci przyspieszenia procedury za³o¿enia konta, wówczas nale¿y skontaktowaæ siê pod numerem telefonu podanym w ww. potwierdzeniu. 4) Po za³o¿eniu konta Wykonawca ma mo¿liwo¶æ z³o¿enia oferty w postêpowaniu. Komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami, w szczególno¶ci zawiadomienia oraz informacje, przekazywane s± w formie elektronicznej za po¶rednictwem Platformy. Za datê przekazania za¶wiadczeñ oraz informacji przyjmuje siê datê ich wys³ania za po¶rednictwem zak³adki „Korespondencja”. 4. Zamawiaj±cy informuje, ¿e w przypadku jakichkolwiek w±tpliwo¶ci zwi±zanych z zasadami korzystania z Platformy, Wykonawca powinien skontaktowaæ siê bezpo¶rednio z dostawc± rozwi±zania teleinformatycznego Platforma https://kopalniawieliczka.ezamawiajacy.pl tel. (+48) 22 576 87 90 (infolinia dostêpna w dni robocze, w godzinach 9.00-17.00) e-mail: oneplace@marketplanet.pl . 5. Szczegó³owe warunki korzystania z Platformy zawarte s± na stronie https://kopalniawieliczka.ezamawiajacy.pl w zak³adce „Baza wiedzy”, która jest dostêpna dla zalogowanych Wykonawców. 6. Zamawiaj±cy wskazuje informacje, o których mowa w Rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie u¿ycia ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostêpnienia i przechowywania dokumentów elektronicznych, dotycz±ce systemu dostêpnego pod adresem https://kopalniawieliczka.ezamawiajacy.pl: 1) komputer PC/MAC z aktualnym systemem operacyjnym wspieranym przez producenta, 2) wybrana przegl±darka wspierana przez producenta: MS Internet Explorer, Firefox, Google Chrome lub MS Edge, 3) pod³±czenie do Internetu: min. 512 Kb/s na komputer (zalecane szerokopasmowe ³±cze internetowe). 7. Osobami uprawnionymi do porozumiewania siê z Wykonawcami s±: Maciej Tr±bka – Kierownik Dzia³u Prawnego i Zamówieñ Publicznych, Magdalena Kalarus-Kwa¶niewska – Zastêpca Kierownika Dzia³u Prawnego i Zamówieñ Publicznych ds. Zamówieñ Publicznych, Joanna Kobiela – Specjalista ds. Zamówieñ Publicznych. Szczegó³owe informacje dotycz±ce ¶rodków komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których Zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami, oraz informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporz±dzania, wysy³ania i odbierania korespondencji elektronicznej znajduj± siê w Specyfikacji Warunków Zamówienia dostêpnej pod adresem: https://kopalniawieliczka.ezamawiajacy.pl

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zamawiaj±cy informuje zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych lub „RODO”): 1) Administratorem danych osobowych jest Kopalnia Soli "Wieliczka" S.A., Park Kingi 1, 32-020 Wieliczka. 2) Przestrzeganie zasad ochrony danych w Kopalni Soli "Wieliczka" S.A., Park Kingi 1, 32-020 Wieliczka nadzoruje wyznaczony Inspektor Ochrony Danych z którym mo¿na skontaktowaæ siê pod numerem telefonu (+48) 12 278 7114; email: iod.sa@kopalnia.pl 3) Dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie: a) art. 6 ust. 1 lit. b RODO – podjêcie dzia³añ na ¿±danie osoby, której dane dotycz±, przed zawarciem umowy, poprzez wziêcie udzia³u w postêpowaniu organizowanym przez Administratora danych, a tak¿e przetwarzanie jest niezbêdne do wykonania zawartej z wybranym Wykonawc± umowy o zamówienie publiczne. b) art. 6 ust. 1 lit. c RODO – wype³nienie obowi±zku prawnego wynikaj±cego z ustawy i przepisów wykonawczych do ustawy, w zakresie dokumentów jakie mo¿e ¿±daæ Zamawiaj±cy od Wykonawców. 4) Odbiorcami danych osobowych bêd± upowa¿nieni pracownicy Zamawiaj±cego, podmioty przetwarzaj±ce dzia³aj±ce na podstawie umowy z administratorem i wy³±cznie zgodnie z poleceniami administratora, oraz inne podmioty którym dane bêd± udostêpnione na podstawie przepisów prawa, w tym w szczególno¶ci osoby lub podmiot posiadaj±ce dostêp do dokumentacji postêpowania zgodnie z art. 18 lub art. 74 ustawy. 5) Przetwarzane dane osobowe nie bêd± przekazywane do pañstwa trzeciego (tj. pañstwa nienale¿±cego do Europejskiego Obszaru Gospodarczego) i/lub organizacji miêdzynarodowej. 6) Dane osobowe bêd± przechowywane przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli okres obowi±zywania umowy w sprawie zamówienia publicznego przekracza 4 lata – przez ca³y ten okres, a nastêpnie do up³ywu terminów okre¶lonych w przepisach prawa podatkowego, terminów przedawnienia roszczeñ wynikaj±cych z zawartej umowy lub terminu przechowywania dokumentacji wynikaj±cej z obowi±zuj±cej u Zamawiaj±cego Instrukcji Archiwalnej, w zale¿no¶ci od tego, który z tych terminów nast±pi najpó¼niej.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Z zastrze¿eniem ograniczeñ wynikaj±cych z ustawy oraz RODO, osobie, której dane dotycz± przys³uguj± nastêpuj±ce prawa: a) dostêpu do tre¶ci danych (art. 15 RODO); b) do sprostowania danych (art. 16 RODO); c) do ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO); d) do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych) w przypadku uznania, ¿e przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO. 2. Osobie, której dane dotycz± nie przys³uguj± nastêpuj±ce prawa: a) do usuniêcia danych (art. 17 RODO), z uwagi na tre¶æ art. 17 ust. 3 lit. b), d) lub e) RODO, b) do przenoszenia danych (art. 20 RODO), gdy¿ przetwarzanie nie bêdzie odbywa³o siê w sposób zautomatyzowany, c) do wniesienia sprzeciwu (art. 21 RODO), gdy¿ przetwarzanie nie odbywa siê na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e) lub f) RODO. 3. Obowi±zek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z przepisów ustawy. 4. W odniesieniu do podanych danych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany. 5. Zamawiaj±cy informuje, ¿e zgodnie z art. 19 ust. 2 ustawy skorzystanie przez osobê, której dane osobowe dotycz±, z uprawnienia do sprostowania lub uzupe³nienia, o którym mowa w art. 16 RODO, nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia ani zmian± postanowieñ umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustaw±. 6. Zamawiaj±cy informuje, ¿e w postêpowaniu o udzielenia zamówienia zg³oszenie ¿±dania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia tego postêpowania. 7. W przypadku wskazania w tre¶ci dokumentów zamówienia danych osobowych osób trzecich, Wykonawca jest zobowi±zany do z³o¿enia o¶wiadczenia o wykonaniu wobec tych osób obowi±zku wynikaj±cego z art. 13 lub art. 14 RODO. 8. Zamawiaj±cy udostêpnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO, w celu umo¿liwienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy Pzp, wy³±cznie do up³ywu terminu na ich wniesienie.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: KSW/2025/TRG/87

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1 Wykonawca zobowi±zuje siê sprzedaæ i dostarczyæ Zamawiaj±cemu za wynagrodzeniem (dostawa), na zasadach okre¶lonych w umowie, ko³owrotu zgarniakowego DEKO2-22/30z-W wraz z pe³n± dokumentacj± (zwany dalej równie¿ „przedmiotem zamówienia”).
2 Ko³owrót zgarniakowy wraz z pe³n± dokumentacj± dostosowany do pracy w warunkach podziemnych wyrobisk górniczych w atmosferze potencjalnie wybuchowej powinien mieæ nastêpuj±ce parametry:
a) typ silnika elektrycznego DSg-200L4,
b) moc silnika max. – 30 kW,
c) obroty silnika 1450 - 1500 obr./min
d) ¶rednica liny 16-18mm,
e) d³ugo¶æ liny 120-200m,
f) wymiary gabarytowe.: d³ugo¶æ 1320 1550 mm, szeroko¶æ 1640 – 1785 mm wysoko¶æ: 760 - 1000 mm,
g) masa ca³kowita ko³owrotu bez liny 2000-2200 kg,
h) typ sieci: sieæ trójfazowa IT z izolowanym punktem zerowym transformatora,
i) napiêcie zasilaj±ce: 500 [V],
j) stopieñ ochrony IP min 54.
3 Ko³owrót powinien byæ wyposa¿ony w:
a) dwa uk³ady d¼wigni sterowniczych,
b) w przek³adniê dostosowan± do trybu pracy ¶redniego ( Z1= ’ Z2’ przy ¶redniej sile ci±gn±cej 19 kN i powrotnej 14 kN),
c) w dodatkowe 2 zestawy sprzêgie³ elastycznych
d) w 2 komplety ta¶m hamulcowych wy³o¿onych wyk³adzin± z ferody.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 43100000-4 - Urz±dzenia górnicze

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wy³±cznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 9

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Nie

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W odniesieniu do braku podstaw wykluczenia - O¶wiadczenie wykonawcy
o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 p.z.p. w zakresie odnosz±cym siê do podstaw wykluczenia wskazanych w art. 108 ust. 1 p.z.p. oraz w zakresie podstaw wykluczenia wskazanych w art. 109 ust. 1 pkt 8,9,10 p.z.p. oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz. U. poz. 835).

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, przewiduje siê mo¿liwo¶æ dokonania zmiany umowy w nastêpuj±cych przypadkach:
1) przestojów i opó¼nieñ w wykonywaniu przedmiotu umowy, wynikaj±cych z przyczyn le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego, dopuszcza siê przed³u¿enie terminu wykonania umowy wskazanego w § 4,
2) braku mo¿liwo¶ci wykonania umowy w terminie, spowodowanej na skutek dzia³ania si³y wy¿szej – dopuszcza siê wyd³u¿enie terminu wykonania niniejszej umowy o okres równy czasowi wystêpowania si³y wy¿szej.
2. Zmiany umowy mog± nast±piæ tak¿e w przypadkach okre¶lonych w art. 455 ustawy Prawo zamówieñ publicznych.
3. Zaistnienie przyczyn wskazanych w niniejszym paragrafie nie powoduje powstania u ¿adnej ze Stron, roszczenia o zmianê umowy.
4. W przypadku zaistnienia, którejkolwiek z przyczyn, wymienionych w ust. 1 lub 2, ka¿dej ze Stron umowy przys³uguje prawo do wyst±pienia do drugiej Strony o zmianê umowy. Wyst±pienie to powinno zawieraæ:
1) szczegó³owy opis przyczyn uzasadniaj±cych zmianê umowy,
2) projekt aneksu,
5. Wyst±pienie, o którym mowa w ust. 3 stanowi podstawê do podjêcia negocjacji w sprawie zmiany umowy.
6. Zmiana umowy wymaga zachowania formy pisemnej pod rygorem niewa¿no¶ci.
7. Zmian umowy dokonuje siê w formie aneksów, którym nadaje siê kolejne numery.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2025-06-18 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: www.kopalniawieliczka.ezamawiaj±cy.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-06-18 10:05

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2025-07-17

8.5.) Zamawiaj±cy przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z mo¿liwo¶ci± negocjacji: Tak

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.