eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi GdańskDodatkowe przystosowanie pomieszczeń na potrzeby III Wydziału Pracy i Ubezpieczeń Społecznych Sądu Apelacyjnego w Gdańsku



Ogłoszenie z dnia 2025-06-06


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Dodatkowe przystosowanie pomieszczeń na potrzeby III Wydziału Pracy i Ubezpieczeń Społecznych Sądu Apelacyjnego w Gdańsku

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: SĄD APELACYJNY W GDAŃSKU

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 002861350

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Nowe Ogrody 28/29

1.5.2.) Miejscowość: Gdańsk

1.5.3.) Kod pocztowy: 80-803

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: inwestycje@gdansk.sa.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gdansk.sa.gov.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ kontroli państwowej i ochrony prawa oraz sąd i trybunał

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dodatkowe przystosowanie pomieszczeń na potrzeby III Wydziału Pracy i Ubezpieczeń Społecznych Sądu Apelacyjnego w Gdańsku

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-daa3f28e-91ad-4c62-8901-d2f65af9a7f6

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00267167

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-06

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 1 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

Zgodnie z brzmieniem art. 214 ust. 1 pkt 1 lit b) ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych, Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności:
1) dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn:
b) związanych z ochroną praw wyłącznych wynikających z odrębnych przepisów
- jeżeli nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia.

Ciąg dalszy uzasadnienia wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki zawarto w sekcji IX ogłoszenia "Informacje dodatkowe"

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: I.261.4.2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane przystosowujące pomieszczenia na potrzeby III Wydziału Pracy i Ubezpieczeń Społecznych Sądu Apelacyjnego w Gdańsku w budynku Tryton Business House przy ul. Jana z Kolna 11 w Gdańsku.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45314300-4 - Instalowanie infrastruktury okablowania

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Tryton Business Park spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5252522663

7.3.3) Ulica: Twarda 18

7.3.4) Miejscowość: Warszawa

7.3.5) Kod pocztowy: 00-105

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak

7.4.1.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:

Roboty ogólnobudowlane


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-04-28

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 376938,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2025-04-30

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Ciąg dalszy uzasadnienia wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki:

W dniu 7 października 2024 r. Zamawiający Skarb Państwa – Sąd Apelacyjny w Gdańsku jako Najemca zawarł z Wynajmującym - Tryton Business Park Sp. z o.o. umowę najmu pomieszczeń biurowych (dalej „Umowa”). Zgodnie z Umową przedmiot najmu wymagał adaptacji pomieszczeń biurowych, odzwierciedlonej w Specyfikacji Prac Wykończeniowych. W trakcie realizacji praw wykończeniowych zaistniała konieczność wykonania dodatkowych robót wykończeniowych, których zakres i wartość wykraczała poza kontrybucję Wynajmującego (tj. wkład finansowy Wynajmującego w wykonanie prac adaptacyjnych). Wynajmujący zastrzegł w Umowie (pkt 6.1.), że zlecenie prac wykończeniowych zostanie zlecone wybranej przez Wynajmującego firmie wykończeniowej.
Powyższe zastrzeżenie powoduje ograniczenie Zamawiającego w zakresie dysponowania wynajętą nieruchomością z powodu prawa, którym dysponuje właściciel nieruchomości. Prawo własności jest prawem wyłącznym właściciela nieruchomości. Nie ma zatem możliwości, aby Zamawiający wybrał innego wykonawcę do realizacji zakresu prac dodatkowych wykraczających poza kontrybucję wynajmującego, co wynika z ochrony praw wyłącznych właściciela nieruchomości (prawa własności).
Zamawiający nie dysponuje rozsądną alternatywą ani rozwiązaniem zastępczym w zakresie realizacji dodatkowych robót adaptacyjnych. Warunki dotyczące wyłączności wykonawcy adaptacji wynikają z jednostronnych zastrzeżeń Wynajmującego jako właściciela nieruchomości. Zamawiający nie miał wpływu na treść tego ograniczenia – warunki najmu oferowane Zamawiającemu wynikały z polityki zarządzania nieruchomością przez właściciela oraz faktu, że co do zasady prace wykończeniowe finansowane były przez Wynajmującego. Zakres rzeczowy prac został określony na podstawie rzeczywistych potrzeb Zamawiającego, wynikających z eksploatacji lokalu. Nie doszło również do zawężenia opisu przedmiotu zamówienia w sposób uprzywilejowujący konkretnego wykonawcę.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.