Ogłoszenie z dnia 2025-06-06
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
"Przebudowa budynku Estrady Poznańskiej wraz z dostawą sprzętu i wyposażenia”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania
1.2.) Nazwa zamawiającego: ESTRADA POZNAŃSKA
1.3.) Oddział zamawiającego: EP
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000279730
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Masztalarska, 8
1.5.2.) Miejscowość: Poznań
1.5.3.) Kod pocztowy: 61-767
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL415 - Miasto Poznań
1.5.7.) Numer telefonu: +48 61 852 88 33
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@estrada.poznan.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.estrada.poznan.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
1.11.) Dane podmiotu, któremu zamawiający powierzył przeprowadzenie postępowania.
Podmiot 1
1.11.1.) Nazwa podmiotu prowadzącego postępowanie: Kancelaria Radców Prawnych Zygmunt Jerzmanowski i Wspólnicy sp.k
1.11.2.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7781447425
Adres podmiotu prowadzącego postępowanie:
1.11.3.) Ulica: Mickiewicza 14
1.11.4.) Miejscowość: Poznań
1.11.5.) Kod pocztowy: 60-834
1.11.6.) Województwo: wielkopolskie
1.11.7.) Kraj: Polska
1.11.8.) Lokalizacja NUTS 3: PL415 - Miasto Poznań
1.11.9.) Numer telefonu: +48 61 852 1278
1.11.10.) Numer faksu: +48 61 852 12 80
1.11.11.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.estrada@jerzmanowski.pl
1.11.12.) Adres strony internetowej: https://www.jerzmanowski.pl
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
"Przebudowa budynku Estrady Poznańskiej wraz z dostawą sprzętu i wyposażenia”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-80702cea-7863-4bd1-aef2-30d5eb621408
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00266163
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00047531/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Przebudowa budynku Estrady Poznańskiej wraz z dostawą sprzętu i wyposażenia
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
„Rozwój działalności kulturalnej Estrady Poznańskiej – przebudowa budynków wraz z zakupem wyposażenia”, dofinansowany w ramach działania FENX.07.01 Infrastruktura kultury i turystyki kulturowej, Priorytet FENX.07 Kultura Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/estrada.poznan3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/estrada.poznan
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: https://platformazakupowa.pl/pn/estrada.poznan
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://platformazakupowa.pl/pn/estrada.poznan
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. Urz. UE L 119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej "RODO") informujemy, że:
1) administratorem danych osobowych Wykonawcy jest Estrada Poznańska z siedzibą przy ul. Masztalarskiej 8, 61-767 Poznań;
2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: sekretariat@estrada.poznan.pl oraz adresem korespondencyjnym Estrady Poznańskiej;
3) dane osobowe wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym;
4) odbiorcami danych osobowych wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy PZP;
5) dane osobowe wykonawcy będą przechowywane, przez okres określony w Jednolitym Rzeczowym Wykazie Aktów (JRWA) Estrady Poznańskiej;
6) obowiązek podania przez wykonawcę danych osobowych bezpośrednio wykonawcy dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisanych ustawy PZP, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
7) dane wykonawcy będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany oraz tradycyjny i nie będą profilowane;
8) Wykonawca posiada:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych wykonawcy dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku, wykonawca może zostać zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia);
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych wykonawcy (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy wykonawca uzna, że przetwarzanie danych osobowych dotyczących wykonawcy, narusza przepisy RODO;
9) Wykonawcy nie przysługuje:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
10) Wykonawcy przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie danych osobowych wykonawcy przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. Urz. UE L 119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej "RODO") informujemy, że:
1) administratorem danych osobowych Wykonawcy jest Estrada Poznańska z siedzibą przy ul. Masztalarskiej 8, 61-767 Poznań;
2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: sekretariat@estrada.poznan.pl oraz adresem korespondencyjnym Estrady Poznańskiej;
3) dane osobowe wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym;
4) odbiorcami danych osobowych wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy PZP;
5) dane osobowe wykonawcy będą przechowywane, przez okres określony w Jednolitym Rzeczowym Wykazie Aktów (JRWA) Estrady Poznańskiej;
6) obowiązek podania przez wykonawcę danych osobowych bezpośrednio wykonawcy dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisanych ustawy PZP, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
7) dane wykonawcy będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany oraz tradycyjny i nie będą profilowane;
8) Wykonawca posiada:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych wykonawcy dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku, wykonawca może zostać zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia);
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych wykonawcy (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy wykonawca uzna, że przetwarzanie danych osobowych dotyczących wykonawcy, narusza przepisy RODO;
9) Wykonawcy nie przysługuje:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
10) Wykonawcy przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie danych osobowych wykonawcy przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: EP.ZP/271-4/25
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane obejmujące przebudowę budynku Estrady Poznańskiej wraz z dostawą i montażem sprzętu i wyposażenia określonego w załączniku nr 11 do SWZ – dokumentacja techniczna.
3. Dokładny opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiarach robót, opisie funkcjonalnym, pozostałej dokumentacji technicznej oraz umowie, które to stanowią integralną część Specyfikacji – Załącznik nr 11 do SWZ.
4. W dokumentacji technicznej, która stanowi załącznik nr 11 do SWZ, została ujęta część wyposażenia (krzesła), która nie będzie objęta niniejszym postępowaniem.
5. Mając na uwadze fakt, że Zamawiający dysponuje zapleczem budowy w ograniczonym zakresie, w pozostałym zakresie Wykonawca będzie zobowiązany sam zorganizować zaplecze budowy i uwzględnić te koszty w swojej ofercie (w szczególności koszt zajęcia pasa drogowego).
6. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z Polskimi Normami, z aktualnie obowiązującymi w danym zakresie przepisami prawa, w tym przepisami ustawy Prawo Budowlane, przepisami BHP i Ppoż., wiedzą i sztuką budowlaną. Przedmiot zamówienia należy wykonać wyłącznie z materiałów nowych dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie na terenie Polski i Unii Europejskiej. Materiały muszą posiadać aprobaty techniczne i niezbędne certyfikaty, atesty, itp.
7. Wskazane w dokumentach znaki towarowe, nazwy własne, itp. – stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy, funkcjonalny, techniczny i technologiczny dotyczący przedmiotu zamówienia. We wszystkich przypadkach, w których ze względu na specyfikację przedmiotu zamówienia wskazano nazwy materiałów, urządzeń, lub ich pochodzenie, dopuszcza się stosowanie materiałów, urządzeń równoważnych, tj. wszelkie wymienione z nazwy materiały, urządzenia użyte w przekazanej przez Zamawiającego dokumentacji lub ich pochodzenie, służą wyłącznie określeniu standardu i mogą być zastąpione innymi o nie gorszych parametrach technicznych, użytkowych, jakościowych, funkcjonalnych i walorach estetycznych, przy uwzględnieniu prawidłowej współpracy z pozostałymi materiałami, urządzeniami. Użyte w dokumentacji zamówienia nazwy, które wskazują lub mogłyby kojarzyć się z producentem lub firmą, nie mają na celu preferowanie rozwiązań danego producenta lecz wskazanie na rozwiązanie, które powinno posiadać cechy techniczne, technologiczne nie gorsze od podanych w dokumentacji technicznej. Zamawiający w przypadku ofert zawierających rozwiązania równoważne będzie je weryfikować pod względem spełniania wymogów poszczególnych pozycji wymagań technicznych zawartych w załącznikach do Specyfikacji. Wykonawca zobowiązany jest udowodnić w ofercie równoważność oferowanych urządzeń lub systemów. Ciężar udowodnienia równoważności jest obowiązkiem Wykonawcy. Zamawiający nie uzna rozwiązań równoważnych, jeśli będą o gorszych niż wskazane w załącznikach do Specyfikacji minimalnych wymaganiach jakościowych, funkcjonalnych, technicznych i technologicznych.
8. Zamieszczone w dokumentacjach projektowych, specyfikacjach technicznych lub innych dokumentach, wymienione nazwy producentów (jeśli takie się pojawią) użyto jedynie w celu przykładowym. Ewentualnie wskazane nazwy produktów oraz ich producentów nie mają na celu naruszenie zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców. Wszędzie gdzie są one wskazane, należy czytać w ten sposób, że towarzyszy im określenie „lub równoważne”. Przez pojęcie „lub równoważne” Zamawiający rozumie oferowanie materiałów gwarantujących realizację zadania zapewniających uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w wyżej wymienionych dokumentach. Zastosowanie rozwiązań równoważnych nie może prowadzić do pogorszenia właściwości przedmiotu zamówienia w stosunku do przewidzianych w dokumentacji technicznej, ani do zmiany ceny, ani do naruszenia przepisów prawa.
9. Jednocześnie wymogi muszą być spełnione w zakresie:
gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne oraz liczba elementów składowych);
charakteru użytkowego (tożsamość funkcji);
parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, konstrukcje);
parametrów bezpieczeństwa użytkowania;
standardów emisyjnych.
10. W przypadku spełnienia powyższych warunków Zamawiający dopuszcza stosowanie rozwiązań równoważnych. Jeżeli Wykonawca zaoferuje rozwiązania równoważne, musi wykazać w ofercie, że proponowany przez niego przedmiot zamówienia spełnia wymagania określone przez Zamawiającego.
11. Pojęcie równoważności znajduje również zastosowanie w przypadku, gdy Zamawiający opisał Przedmiot Zamówienia za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia.
12. Przed przygotowaniem i złożeniem oferty wymagane jest odbycie przez wykonawcę wizji lokalnej przyszłego miejsca wykonywania przedmiotu zamówienia. Wizja lokalna umożliwi Wykonawcom uzyskanie informacji przydatnych do przygotowania oferty, w tym zapoznanie się ze stanem technicznym istniejącego obiektu. Odbycie wizji lokalnej jest konieczne ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia.
Termin przeprowadzenia wizji lokalnej będzie ustalony na wniosek Wykonawcy,
po uzgodnieniu telefonicznym z pracownikiem Zamawiającego: tel. 61 852 88 33.
Zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt 18 ustawy Pzp., Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli została złożona bez odbycia wizji lokalnej u Zamawiającego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
31520000-7 - Lampy i oprawy oświetleniowe
32300000-6 - Odbiorniki telewizyjne i radiowe oraz aparatura nagrywająca dźwięk lub obraz lub aparatura powielająca
42000000-6 - Maszyny przemysłowe
45410000-4 - Tynkowanie
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin gwarancji i rękojmi
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale VII SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący sytuacji ekonomicznej lub finansowej jeżeli wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości minimum 10.000.000 zł i posiada zdolność kredytową lub środki finansowe na kwotę nie mniejszą niż 10.000.000 zł.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Wykonawca spełni warunek jeśli wykaże, że w okresie ostatnich 7 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie 2 roboty budowlane, w tym:
• co najmniej jedną robotę budowlaną, która została zakończona pozwoleniem na użytkowanie, polegającą na budowie i/lub przebudowie i/lub rozbudowie budynku użyteczności publicznej, o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 1.200 m² oraz o wartości nie mniejszej niż 10.000.000 PLN brutto, obejmującą swym zakresem branżę architektoniczną, konstrukcyjno-budowlaną, sanitarną oraz elektryczną, oraz
• co najmniej jedną robotę budowlaną, która została zakończona pozwoleniem na użytkowanie, polegającą na budowie i/lub przebudowie i/lub rozbudowie budynku użyteczności publicznej, z widownią na co najmniej 100 miejsc siedzących, obejmującą swym zakresem branże: mechanika sceniczna, oświetlenie sceniczne, akustyka budowlana oraz nagłośnienie.
Warunek udziału w postępowaniu musi być spełniony:
przez wykonawcę samodzielnie, lub
w przypadku wykonawców występujących wspólnie, samodzielnie przez jednego z wykonawców występujących wspólnie, lub
przez podmiot udostępniający samodzielnie
Uwaga: Zamawiający wymaga, by wykonane roboty, o których mowa w ww. warunku, były ukończone i odebrane jako zgodne ze sztuką budowlaną.
W przypadku, gdy złożone przez Wykonawców dokumenty na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu będą zawierały kwoty wyrażone w walutach innych niż PLN, do oceny spełniania każdego warunku zawierającego daną kwotę lub wartość, wielkości te Wykonawca przeliczy po średnim kursie waluty obcej ogłoszonym przez NBP w dniu zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych lub w kolejnym dniu, jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia NBP nie ogłosi średnich kursów walut.
b) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, iż dysponuje lub ma możliwość dysponowania odpowiednim personelem składającym się na Zespół Wykonawcy tj.:
• Kierownika budowy – osoby kierującej Zespołem Wykonawcy:
o posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej;
o posiadającego co najmniej 7-letnie doświadczenie zawodowe (liczone jest od dnia uzyskania uprawnień) w kierowaniu robotami budowlanymi;
o pełniącego w ciągu ostatnich 7 lat funkcję kierownika budowy w ramach jednej wielobranżowej budowy lub przebudowy dotyczącej obiektu budowlanego – budynku użyteczności publicznej – o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 1.200 m² oraz o wartości nie mniejszej niż 10 mln PLN brutto.
• Kierownika robót branży instalacyjnej i sanitarnej:
o posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej, w zakresie sieci sanitarnych i instalacji, urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych;
o posiadającego co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe (liczone jest od dnia uzyskania uprawnień) w kierowaniu robotami budowlanymi dotyczącymi instalacji i sieci sanitarnych;
o pełniącego w ciągu ostatnich 5 lat funkcję kierownika robót instalacyjnych i sanitarnych przy co najmniej dwóch wielobranżowych budowach lub przebudowach dotyczących obiektu budowlanego – budynku użyteczności publicznej – o wartości każdej z robót nie mniejszej niż 10 mln PLN brutto.
• Kierownika robót branży elektrycznej:
o posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej, w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych;
o posiadającego co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe (liczone jest od dnia uzyskania uprawnień) w kierowaniu robotami budowlanymi dotyczącymi sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i energetycznych;
o pełniącego w ciągu ostatnich 5 lat funkcję kierownika robót budowlanych w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i energetycznych, przy co najmniej dwóch wielobranżowych budowach lub przebudowach dotyczących obiektu budowlanego – budynku użyteczności publicznej – o wartości każdej z robót nie mniejszej niż 10 mln PLN brutto.
• Specjalista ds. akustyki i scenotechniki:
o posiadającego wykształcenie wyższe (magisterskie – II stopnia lub inżynierskie – II stopnia) z dyscypliny nauk fizycznych (dziedzina nauk ścisłych i przyrodniczych) lub dyscypliny naukowej – elektroniki (dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych);
o co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu pracami związanymi z akustyką budowlaną i scenotechniką, a także co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe przy projektowaniu systemów elektroakustycznych, cyfrowych systemach zapisu i edycji dźwięku oraz adaptacji akustycznej sal;
o kierującego w ciągu ostatnich 5 lat pracami dotyczącymi akustyki budowlanej i scenotechniką, przy co najmniej dwóch wielobranżowych budowach lub przebudowach dotyczących obiektu budowlanego – budynku użyteczności publicznej – z widownią na co najmniej 100 miejsc siedzących każdy.
Zamawiający nie dopuszcza łączenia ww. funkcji przez jedną osobę.
Wymogi w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych muszą być zgodne z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane oraz zgodne z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 831 ze zm.) uprawniające do realizacji zadań objętych przedmiotem zamówienia lub im odpowiadające uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, uprawniające do realizacji zadań objętych przedmiotem zamówienia. W przypadku wykonawców zagranicznych, dopuszcza się równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 334 ze zm.).
Warunek udziału w postępowaniu musi być spełniony:
przez wykonawcę samodzielnie, lub
w przypadku wykonawców występujących wspólnie, łącznie przez wykonawców występujących wspólnie, lub
przez podmiot udostępniający samodzielnie lub łącznie przez wykonawcę i podmiot udostępniający zasoby.
3. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
4. Ocena spełnienia ww. warunków przez wykonawców, będzie dokonywana wg zasady: spełnia/nie spełnia, na podstawie przedłożonych przez wykonawców oświadczeń i dokumentów. Z treści dokumentów musi jednoznacznie wynikać, iż wykonawca spełnił ww. warunki.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 4. Dokumenty składane przez Wykonawcę na żądanie Zamawiającego potwierdzające brak podstaw do wykluczenia obejmują:
1) oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 594 ze zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - załącznik nr 4 do SWZ;
2) oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniach – załącznik nr 9 do SWZ;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 5. Podmiotowe środki dowodowe potwierdzające spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału, składane przez Wykonawcę na wezwanie Zamawiającego w postępowaniu obejmują:
1) wykaz robót wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 7 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy – załącznik nr 5 do SWZ;
2) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji niniejszego zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacją nt. ich uprawnień i doświadczenia niezbędnego do wykonania przez nich czynności oraz informację o podstawie dysponowania tymi osobami wraz z oświadczeniem, że osoby odpowiedzialne za kierowanie robotami, o których mowa w Rozdziale VI ust. 2. pkt 4) lit. b) SWZ, posiadają wymagane uprawnienia – załącznik nr 6 do SWZ;
3) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem;
4) dokumenty potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia.
6. Jeżeli wykonawca nie złoży oświadczenia potwierdzającego okoliczności, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP – o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, lub jest ono niekompletne, zawierają błędy lub budzi wskazane prze Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie wykonawcę do ich złożenia, poprawienia, uzupełnienia, wyjaśnienia w terminie przez siebie wskazanym, chyba, że mimo ich złożenia, uzupełnienia, poprawienia oferta wykonawcy podlegałaby odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
7. W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentów złożonych przez wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się bezpośrednio do podmiotu, który jest w posiadaniu informacji lub dokumentów istotnych dla oceny spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu.
8. Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli:
1) może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17.02.2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP dane umożliwiające dostęp do tych środków;
2) podmiotowym środkiem dowodowym jest oświadczenie, którego treść odpowiada zakresowi oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP.
9. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które zamawiający posiada, jeżeli wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 220.000,00 zł (słownie: dwieście dwadzieścia tysięcy złotych).2. Wadium może być wniesione według wyboru Wykonawcy w:
a) pieniądzu, przelewem na konto: 33 1240 6595 1111 0010 5210 6366
b) gwarancjach bankowych,
c) gwarancjach ubezpieczeniowych,
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 419 ze zm.).
3. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i musi zawierać następujące elementy:
a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib,
b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją,
c) kwotę gwarancji,
d) termin ważności gwarancji,
e) zobowiązanie gwaranta do: „zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż:
wykonawca w odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających, iż nie podlega on wykluczeniu lub/oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu lub innych dokumentów i oświadczeń niezbędnych do przeprowadzenia danego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a także w sytuacji, gdy nie wyraził on zgody na poprawienie omyłek, o których mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3 PZP – co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej,
lub, że
wykonawca, którego oferta została wybrana:
• odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie lub
• nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy lub
• zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, którego oferta została wybrana.
UWAGA: Postanowienia ust. 3 stosuje się odpowiednio do poręczeń, określonych powyżej w ust. 2 lit. d).
Wniesione wadium przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie w postaci gwarancji lub poręczenia musi wyraźnie wskazywać, iż jest ono wystawione na rzecz wszystkich podmiotów składających ofertę wspólną.
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na następujący rachunek Zamawiającego: 33 1240 6595 1111 0010 5210 6366.
5. Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem, w tytule przelewu należy wpisać: Wadium – „Realizacja zadania inwestycyjnego pn.: „Przebudowa budynku Estrady Poznańskiej wraz z dostawą sprzętu i wyposażenia”.
6. Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy złożyć przekazując Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
7. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale IX ust. 1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 7 do SWZ.
4. Oświadczenie potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, we własnym imieniu, chyba, że co innego wynika z załączonych do oferty pełnomocnictw.
5. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z art. 454 i 455 ustawy Prawo zamówień publicznych7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-06-30 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/estrada.poznan
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-06-30 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5% ceny całkowitej podanej w ofercie uwzględniającej podatek VAT.2. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.
3. Zabezpieczenie może być wnoszone, według wyboru Wykonawcy, w jednej lub w kilku następujących formach:
a) pieniądzu, przelewem na konto: 33 1240 6595 1111 0010 5210 6366, z adnotacją „Realizacja zadania inwestycyjnego pn.: „Przebudowa budynku Estrady Poznańskiej wraz z dostawą sprzętu i wyposażenia”.
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
c) gwarancjach bankowych;
d) gwarancjach ubezpieczeniowych;
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
4. Zamawiający dokona zwrotu zabezpieczenia należytego wykonania umowy w podanych terminach oraz wysokościach:
a) 70% wartości wniesionego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, Zamawiający zwróci w terminie 30 dni od dnia uzyskania pozwolenia na użytkowanie,
b) 30% wartości wniesionego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, Zamawiający zwróci w terminie 15 dni po upływie okresu gwarancji jakości na roboty budowlane.
INNE PRZETARGI Z POZNANIA
- Kompleksowa usługa konferencyjna wraz z zapewnieniem noclegu i wyżywienia w roku 2025 dla ROPS w Poznaniu
- Remont drogi powiatowej nr 2441P Kostrzyn - Kleszczewo na odcinku Czerlejno - Kleszczewo.
- TPm-44/25 Modernizacja systemu nagłośnienia sali dydaktycznej Zakładu Histologii i Embriologii
- Remont pomieszczeń w budynku Zespołu Szkół Łączności im. Mikołaja Kopernika przy ul. Przełajowa 4 w Poznaniu
- Sukcesywna dostawa artykułów spożywczych
- Wykonanie remontu szatni w pionie sportowym wraz z instalacją elektryczną
więcej: przetargi w Poznaniu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Wymiana instalacji elektrycznej i komputerowej oraz złącza pomiarowego z podziałem na etapy wykonania w budynku I Liceum Ogólnokształcącego im. Stefana Żeromskiego w Ozorkowie..(drugie postępowanie)
- "Zwiększenie efektywności energetycznej budynków mieszkalnych na terenie Gminy Twardogóra - budynek przy ul. Młyńskiej 9 w Twardogórze"
- Budowa przyłącza wodociąg. i hydrant. sieci ppoż. dla zabud. zesp. pałacowo-parkowego PAN-DZiK w Jabłonnie na terenie działki nr ew.4/5, obr.0005 przy ul. Modlińskiej 105 w Jabłonnie, gm. Jabłonna
- Modernizacja zintegrowanego z linią LPS-B uniwersalnego stanowiska do fizycznej symulacji chłodzenia nadmuchowo-natryskowego kształtowników
- Robota budowlana polegająca na remoncie łazienek na II i III piętrze Segmentu A
- Przebudowa i remont leśniczówki Leśnictwa Bilczew.
więcej: Lampy i oprawy oświetleniowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.