Ogłoszenie z dnia 2025-06-06
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00212626/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-04-30
- 2025/BZP 00228998/01 - Modyfikacja z dnia 2025-05-13
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Staniewice
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Postomino
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 770979890
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Postomino 30
1.5.2.) Miejscowość: Postomino
1.5.3.) Kod pocztowy: 76-113
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL426 - Koszaliński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@postomino.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.postomino.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-6435dd5c-84e5-4389-b237-f7af838661111.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Staniewice2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6435dd5c-84e5-4389-b237-f7af83866111
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00264727
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00055232/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.5 Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Staniewice
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00212626
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.8.2025.SS
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
3.1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Staniewice”. Gmina Postomino na realizację przedmiotowego zadania otrzymała dofinansowanie w ramach zadań wynikających z ustawy
o ochronie gruntów rolnych i leśnych.
3.2. Zakres robót obejmuje przebudowę drogi gminnej na działce 384 obr. Staniewice na odcinku od krawędzi zjazdu z drogi powiatowej 3738Z (dz. 108 obr. Staniewice) o długości całkowitej 800m.
Droga zlokalizowana na działce 384 w m. Staniewice posiada nawierzchnię nieutwardzoną. Do ok. km 0+400 droga posiada nawierzchnię z kruszywa naturalnego, natomiast od ok. km 0+400 do km 0+800 droga posiada nawierzchnię nieutwardzoną - o niższej jakości.
3.3. W ramach zadania należy wykonać:
1. roboty przygotowawcze;
2. roboty ziemne;
3. wycinka 17 sztuk drzew
4. oczyszczenie istniejących rowów z zalegającego namułu wraz z profilowaniem skarp i usunięciem zakrzaczeń;
5. wykonanie warstw konstrukcyjnych zgodnie z przekrojami;
6. wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego szer. 5,5 m (odcinek 0+000,00 – 0+400,00), nawierzchni z betonu asfaltowego szer. od 5,5 m do 3,5 m (odcinek 0+400,00 – 0+410,00) oraz 3,5 m na odcinku 0+410,00 – 0+800,00 z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie;
7. mijanka o szerokości 5,00m na odcinku 0+610,00 – 0+635,00;
8. zjazdy na nieruchomości zabudowane oraz na parking realizowane jako utwardzone z betonu asfaltowego;
9. zjazdy na tereny rolne realizowane o nawierzchni ulepszonej kruszywem łamanym stabilizowanym mechanicznie (pod zjazdami przecinającymi rów wykonane zostaną przepusty o średnicy 500mm i długości 8m, przepusty zakończone będą prefabrykowanymi ścinakami);
10. pobocze gruntowe ulepszone z gleby urodzajnej oraz kruszywa, szer. 0,50m – zgodnie z projektem
11. odwodnienie:
a. na odcinku od 0+000 do 0+137 odprowadzenie powierzchniowe, zgodnie z naturalnym spływem – do istniejącego rowu przydrożnego,
b. na odcinku od 0+137 do 0+350 odprowadzenie do kanalizacji deszczowej – przez projektowane studzienki wpustowe z przykanalikami do istniejącej sieci kanalizacji deszczowej,
c. od 0+350 do 0+800 – nawierzchnia nieutwardzona drogi, wody prowadzone powierzchniowo do przyległych rowów przydrożnych oraz przez wchłanianie w nieutwardzoną nawierzchnię jezdni;
12. nasadzenie 80 szt. drzew miododajnych np. klon jawor, lipa szeroko lub wąskolistna, robinia akacjowa – sadzonki drzew o wysokości co najmniej 1,5 m wraz z drewnianą podporą i taśmą stabilizującą drzewo;
13. montaż tablicy informacyjnej z płyty kompozytowej wzmocnionej blachą wraz z metalowym stelażem (1 szt.) o wymiarach min. 80x60 cm – wzór (napis) tablicy oraz miejsce ustawienia zostanie przekazany Wykonawcy w trakcie realizacji zadania,
14. Usunięcie (wycinka) istniejących drzew wraz z karpinami (drewno z wycinki – dłużycę oraz grubsze gałęzie o średnicy powyżej 20 cm przewieźć do 2 km; pozyskane drewno należy pociąć na odcinki o długości max. 3 m). Karpiny wraz z gałęziami Wykonawca zobowiązany jest zutylizować we własnym zakresie.
15. Urobek ziemny pochodzący z robót ziemnych Wykonawca przewiezie w miejsce wskazane przez Zamawiającego w odległości do 3 km od placu budowy oraz rozplantuje.
3.4. UWAGA: Zamawiający odstępuje od wykonania przebudowy sieci wodociągowej oraz przebudowy sieci kanalizacji sanitarnej zawartej w projekcie budowlanym.
3.5. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia robót zgodnie z wytycznymi instytucji opiniujących projekt przedmiotowej przebudowy, a stanowiących załączniki projektu budowlanego, tj.:
1. Warunkami narady koordynacyjnej nr GK.6630.104.2024 zakończonej w dniu 24.05.2024r.
2. Uzgodnieniem i warunkami technicznymi do zabezpieczenia infrastruktury telekomunikacyjnej HAWE TELEKOM nr. 6/H/DC/6204JB/05/24 z dnia 22 maja 2024r.
3. Warunkami technicznymi Energa Oświetlenie nr WT/2024/UD-S/16 z dnia 19 kwietnia 2024r. (Znak EOŚ 2576/UD-S-MP/2024)
4. Pismem Zachodniopomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Szczecinie, delegatura w Koszalinie, znak ZArch.K.5183.483.2024.MJ z dnia 03 czerwca 2024r., zobowiązującym do przeprowadzenia interwencyjnych badań archeologicznych;
Zamawiający nakłada na Wykonawcę obowiązek pokrycia kosztów w związku z obligatoryjnymi działaniami wynikającymi ze spełnienia wymogów instytucji opiniujących i uzgadniających niniejszy projekt przebudowy drogi.
3.6. Wykonawca przez cały okres prowadzenia robót budowlanych zobowiązany jest do zapewnienia dojazdu pojazdów do posesji przylegających do przebudowywanej drogi.
3.7. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej miejsca prowadzenia robót budowlanych, w celu uzyskania informacji niezbędnych do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia.
3.8. Przedmiot zamówienia określony został w dokumentacji projektowej, w tym:
1. Projekt budowlany Przebudowy drogi gminnej w m. Staniewice,
2. Projekt zagospodarowania terenu pn. „Przebudowa drogi wewnętrznej wraz z przebudową kanalizacji deszczowej i oświetlenia drogowego, sieci kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej”
3. Projekt architektoniczno - budowlany pn. „Przebudowa drogi wewnętrznej wraz z przebudową kanalizacji deszczowej i oświetlenia drogowego, sieci kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej”
4. Projekt techniczny pn. „Przebudowa drogi wewnętrznej wraz z przebudową kanalizacji deszczowej i oświetlenia drogowego, sieci kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej”
5. Projekt stałej organizacji ruchu.
6. Dokumentacja badań podłoża gruntowego.
7. Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót
8. Przedmiary robót stanowiące element pomocniczy przy określeniu ceny,
9. Specyfikacja Warunków Zamówienia.
3.9. Elementami składowymi przedmiotu zamówienia są także wszelkie roboty i usługi „towarzyszące" realizacji robót, o których mowa w Opisie przedmiotu zamówienia w szczególności: koszty obsługi geodezyjnej, koszty uzyskania niezbędnych badań, w tym badanie stopnia zagęszczenia podbudowy dróg, zjazdów, opinii i uzgodnień, zużycia wody i energii elektrycznej, ubezpieczenia budowy, wszelkich robót przygotowawczych, porządkowych, zabezpieczenia placu budowy, utrzymania zaplecza budowy, doprowadzenia terenu do stanu pierwotnego, w tym koszty odtworzenia nawierzchni przylegających do przebudowywanych dróg i zjazdów, wszystkie koszty wywozu materiałów pochodzących z rozbiórki. Cena musi uwzględniać również koszty dokumentacji geodezyjnej powykonawczej, w tym szkic tyczenia, a także podatek VAT.
3.10. Całość robót należy wykonać zgodnie ze sztuką budowlaną, z obowiązującymi przepisami, normami oraz na ustalonych niniejszą specyfikacją warunkach.
3.11. Zobowiązuje się Wykonawcę do stosowania materiałów dopuszczonych do obrotu i stosowania
w budownictwie zgodnych z deklaracją właściwości użytkowych i kryteriami technicznymi określonymi w PN wyrobu i aprobatach technicznych. Po zakończeniu budowy należy przedstawić - certyfikaty i świadectwa jakości, atesty lub równoważne na wbudowane materiały budowlane.
3.12. Przed podpisaniem umowy Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu kosztorysów ofertowych wraz z kalkulacją cen jednostkowych, do akceptacji Zamawiającego.
3.13. Zwraca się uwagę, iż przy wynagrodzeniu ryczałtowym przedmiar robót nie jest podstawą do określenia zakresu robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia. Zawarte w przedmiarze pozycje mają być jedynie pomocą w kalkulacji kosztów inwestycji, wobec tego jest on jedynie dokumentem wspomagającym wycenę przedsięwzięcia.
3.14. Kod CPV: 45233226-9 roboty budowlane w zakresie dróg dojazdowych; 45311000-0 – Roboty w zakresie przewodów instalacji elektrycznych oraz opraw elektrycznych; 45231300-8 – roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków.
3.15. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia zostały wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny”.
3.16. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne, nie gorsze niż wymienione w opisie przedmiotu zamówienia. Ewentualne wskazanie w opisie przedmiotu zamówienia znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu ma jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne o tym samym poziomie technologicznym, wydajnościowym i funkcjonalnym zgodnie
z założonym opisem przedmiotu zamówienia. Wszystkie ewentualne nazwy własne i marki handlowe elementów budowlanych, systemów, urządzeń i wyposażania zawarte w SWZ oraz dokumentacji projektowej, zostały użyte w celu sprecyzowania oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający informuje, że dopuszcza składanie ofert, w których poszczególne urządzenia bądź materiały wymienione w dokumentacji projektowej oraz przedmiarze robót mogą być zastąpione urządzeniami bądź materiałami równoważnymi. Poprzez pojęcie materiałów
i urządzeń równoważnych należy rozumieć materiały gwarantujące realizację robót zgodnie
z założeniami SWZ oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji SWZ oraz przedmiarze robót. Równoważne produkty i urządzenia muszą być dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowiązującym prawem.
3.17. W przypadku użycia, w dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia, odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując dokumentację powinien założyć, że każdemu ww. odniesieniu użytemu w dokumentacji towarzyszy wyrażenie „lub równoważne”.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45233226-9 - Roboty budowlane w zakresie dróg dojazdowych
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 7
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1118289,78 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1389900 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1118289,78 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Romado-Brzeziński Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5892013338
7.3.3) Ulica: ul. Kaszubska 10
7.3.4) Miejscowość: Sznurki, Bronica Górna
7.3.5) Kod pocztowy: 83-324
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
ROMADO - BRZEZIŃSKI SP. Z O.O.
jakie przetargi wygrała firma
ROMADO - BRZEZIŃSKI SP. Z O.O.
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-06-04
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1118289,78 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2025-09-128.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
INNE PRZETARGI POSTOMINO
więcej: przetargi POSTOMINO »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Poprawa stanu gospodarki wodno-ściekowej na terenie gminy Długosiodło
- Budowa i przebudowa skweru pomiędzy blokami przy ulicy Montażowej Nr 12, Nr 14 i Nr 16 w Lublinie w ramach projektu"Rewitalizacja części dzielnicy Tatary w Lublinie" - współfinansowanego ze środków...
- Wykonanie projektu oraz remontu pomieszczeń wraz z opracowaniem kompletnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej oraz uzyskaniem niezbędnych decyzji, opinii i pozwoleń.
- Wykonanie robót budowlano-montażowych, termomodernizacyjnych i modernizacyjnych 9 budynków komunalnych w ramach projektu pn.: "Kompleksowa modernizacja energetyczna budynków komunalnych (...)
- Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Miasta i Gminy Skępe
- Modernizacja energetyczna budynków Ochotniczych Straży Pożarnych w Gminie Łomża
więcej: Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.