Ogłoszenie z dnia 2025-06-04
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00209315/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-04-28
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
ZAOPATRZENIE GMINY POCZESNA I JEJ JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE W ENERGIĘ ELEKTRYCZNĄ NA ROK 2026
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Poczesna
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151398149
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Wolności 2
1.5.2.) Miejscowość: Poczesna
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-262
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL224 - Częstochowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: poczesna@poczesna.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.poczesna.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/preda1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
ZAOPATRZENIE GMINY POCZESNA I JEJ JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE W ENERGIĘ ELEKTRYCZNĄ NA ROK 20262.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a1a01046-c1fe-4634-a45f-ebf97f6dd895
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00262493
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00075978/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Zakup energii elektrycznej na potrzeby ośietlenia pzrestrzeni publicznej i obiektów gminy Poczesna i jej jednostek w roku 2026
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00209315
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: P- JW. -03/2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 1 – Zakup energii elektrycznej na potrzeby oświetlenia przestrzeni publicznej.Podstawowe informacje:
Ilość układów pomiarowych rozliczających zużytą energię elektryczną 81
Grupa taryfowa wg OSD Wg wykazu stanowiącego załącznik nr 1a do SWZ
Szacunkowe zużycie w okresie obowiązywania umowy [MWh] 564,85
Informacja o statusie Zamawiającego. Zamawiający nie jest przedsiębiorstwem energetycznym w rozumieniu ustawy Prawo Energetyczne
Informacja o umowach zakupu energii elektrycznej obecnie obowiązujących Zamawiającego Szczegóły znajdują się w kolumnie F załącznika nr 1a do SWZ
Informacja o umowach o świadczenie usługi dystrybucji energii elektrycznej obecnie obowiązujących Zamawiającego Umowy na czas nieokreślony
Informacja o dotychczasowych zmianach sprzedawcy
Kolejna
Informacja o obecnym sprzedawcy Wg wykazu stanowiącego załącznik nr 1a do SWZ
Informacja o OSD Wg wykazu stanowiącego załącznik nr 1a do SWZ
Prawo dysponowania ppe Zamawiający posiada prawo do swobodnego dysponowania obiektami opisanymi w przedmiocie zamówienia.
Informacja o zmianach ceny w okresie trwania umowy Zamawiający nie przewiduje zmiany ceny jednostkowej netto podczas trwania umowy, poza zmianami ogólnie obowiązujących przepisów prawa.
Ceny energii elektrycznej zostaną zmienione o kwotę wynikającą z obowiązków nałożonych właściwymi przepisami, od dnia ich wejścia w życie.
Informacja o udostępnieniu danych o punktach poboru energii Zamawiający udostępnia wszystkie posiadane dane niezbędne w procedurze zmiany sprzedawcy w arkuszu Excel.
Zamawiający podaje parametry dystrybucyjne, dane adresowe i oznaczenia punktów poboru energii zgodnie z danymi zawartymi w umowach dystrybucyjnych.
Informacja o udziałach Zamawiającego w akcjach promocyjnych lub lojalnościowych Zamawiający nie podpisywał aneksów dotyczących programów lojalnościowych i promocyjnych
Informacja o udzieleniu Wykonawcy pełnomocnictwa Pełnomocnictwo i oświadczenie Mocodawcy stanowią integralną część umowy.
Zakres pełnomocnictwa jest wyczerpujący dla prawidłowego wykonania umowy.
Proces podpisania umowy Zmawiający udostępni Wykonawcy kopie dokumentów:
• nadania numeru NIP;
• nadania numeru REGON;
• KRS lub inny dokument na podstawie którego działa dana jednostka;
Ilość umów jakie zawrze Wykonawca z Zamawiającym w ramach tego postępowania 1
Informacja o sposobie zawarcia umowy Zamawiający dopuszcza podpisanie umowy w ramach wymiany korespondencji drogą poczty tradycyjnej, kurierskiej lub elektronicznej z wykorzystaniem podpisu kwalifikowanego
Sposób rozliczania Zamawiający jest płatnikiem należności za zużytą energię elektryczną.
OSD dostarcza faktury rozliczeniowe w okresach 10 - dniowych dla grupy taryfowej Bx, jednomiesięcznych dla grupy taryfowej C2x i dwumiesięcznych dla grupy taryfowej C1x. Poza tymi dla grup komunalnych zgodnie z Taryfą.
Zamawiający wymaga rozliczeń w oparciu o wskazanie rzeczywistego zużycia energii przekazanego przez OSD.
Zamawiający nie dopuszcza do sytuacji, w której Wykonawca samodzielnie dokonuje szacowania zużycia energii.
Sposób fakturowania Faktura winna zawierać pełne dane identyfikacyjne Zamawiającego, tj.: nazwę, adres i NIP oraz dane Odbiorcy, tj. nazwę i adres..
Sposób rozliczenia W części faktury dotyczącej rozliczenia Wykonawca umieści informacje o numerze ppe, dane lokalizacyjne ppe, grupa taryfowa, daty odczytów, zużycie w strefach w okresie rozliczeniowym, cena jednostkowe energii elektrycznej, wartość netto, wartość podatku VAT i wartość brutto
Informacja o sposobie dostarczania faktur Wykonawca dostarczy faktury na adres Odbiorcy.
4.5.3.) Główny kod CPV: 09310000-5 - Elektryczność
4.5.5.) Wartość części: 279086,74 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 2 – Zakup energii elektrycznej na potrzeby obiektów.Podstawowe informacje:
Ilość układów pomiarowych rozliczających zużytą energię elektryczną 39
Grupa taryfowa wg OSD Wg wykazu stanowiącego załącznik nr 1b do SWZ
Szacunkowe zużycie w okresie obowiązywania umowy [MWh] 380,43
Informacja o statusie Zamawiającego. Zamawiający nie jest przedsiębiorstwem energetycznym w rozumieniu ustawy Prawo Energetyczne
Informacja o umowach zakupu energii elektrycznej obecnie obowiązujących Zamawiającego Szczegóły znajdują się w kolumnie F załącznika nr 1b do SWZ
Informacja o umowach o świadczenie usługi dystrybucji energii elektrycznej obecnie obowiązujących Zamawiającego Umowy na czas nieokreślony
Informacja o dotychczasowych zmianach sprzedawcy Szczegóły znajdują się w kolumnie E załącznika nr 1b do SWZ
Informacja o obecnym sprzedawcy Wg wykazu stanowiącego załącznik nr 1b do SWZ
Informacja o OSD Wg wykazu stanowiącego załącznik nr 1b do SWZ
Prawo dysponowania ppe Zamawiający posiada prawo do swobodnego dysponowania obiektami opisanymi w przedmiocie zamówienia.
Informacja o zmianach ceny w okresie trwania umowy Zamawiający nie przewiduje zmiany ceny jednostkowej netto podczas trwania umowy, poza zmianami ogólnie obowiązujących przepisów prawa.
Ceny energii elektrycznej zostaną zmienione o kwotę wynikającą z obowiązków nałożonych właściwymi przepisami, od dnia ich wejścia w życie.
Informacja o udostępnieniu danych o punktach poboru energii Zamawiający udostępnia wszystkie posiadane dane niezbędne w procedurze zmiany sprzedawcy w arkuszu Excel.
Zamawiający podaje parametry dystrybucyjne, dane adresowe i oznaczenia punktów poboru energii zgodnie z danymi zawartymi w umowach dystrybucyjnych.
Informacja o udziałach Zamawiającego w akcjach promocyjnych lub lojalnościowych Zamawiający nie podpisywał aneksów dotyczących programów lojalnościowych i promocyjnych
Informacja o udzieleniu Wykonawcy pełnomocnictwa Pełnomocnictwo i jego zakres jest integralną częścią umowy.
Zakres pełnomocnictwa jest wyczerpujący dla prawidłowego wykonania umowy.
Proces podpisania umowy Zmawiający udostępni Wykonawcy kopie dokumentów:
• nadania numeru NIP;
• nadania numeru REGON;
• KRS lub inny dokument na podstawie którego działa dana jednostka;
Ilość umów jakie zawrze Wykonawca z Zamawiającym w ramach tego postępowania 1
Informacja o sposobie zawarcia umowy Zamawiający dopuszcza podpisanie umowy w ramach wymiany korespondencji drogą poczty tradycyjnej, kurierskiej lub elektronicznej z wykorzystaniem podpisu kwalifikowanego
Sposób rozliczania Zamawiający jest płatnikiem należności za zużytą energię elektryczną.
OSD dostarcza faktury rozliczeniowe w okresach 10 - dniowych dla grupy taryfowej Bx, jednomiesięcznych dla grupy taryfowej C2x i dwumiesięcznych dla grupy taryfowej C1x. Poza tymi dla grup komunalnych zgodnie z Taryfą.
Zamawiający wymaga rozliczeń w oparciu o wskazanie rzeczywistego zużycia energii przekazanego przez OSD.
Zamawiający nie dopuszcza do sytuacji, w której Wykonawca samodzielnie dokonuje szacowania zużycia energii.
Sposób fakturowania Faktura winna zawierać pełne dane identyfikacyjne Zamawiającego, tj.: nazwę, adres i NIP oraz dane Odbiorcy, tj. nazwę i adres..
Sposób rozliczenia W części faktury dotyczącej rozliczenia Wykonawca umieści informacje o numerze ppe, dane lokalizacyjne ppe, grupa taryfowa, daty odczytów, zużycie w strefach w okresie rozliczeniowym, cena jednostkowe energii elektrycznej, wartość netto, wartość podatku VAT i wartość brutto
Informacja o sposobie dostarczania faktur Wykonawca dostarczy faktury na adres Odbiorcy.
Informacja o instalacjach wytwórczych będących własnością Zamawiającego. Zamawiający obecnie nie posiada instalacji i w planach uzależnionych od pozyskania środków zewnętrznych planuje się budowę instalacji PV na obiektach GOK i Ośrodka Zdrowia.
W przypadku, gdy dojdzie do oddania wybudowanej instalacji w ppe niniejszego postepowania, Zamawiający godzi się na podpisanie umowy odkupu energii elektrycznej wytworzonej w instalacji PV wg wzoru wykonawcy z zastrzeżeniem, że rozliczenia powadzone będą na podstawie danych zawartych w miesięcznych raportach TGE publikowanych na stronie https://www.tge.pl/dane-statystyczne, gdzie cena jednostkowa energii wytworzonej w instalacji wytwórczej zamawiającego obliczona będzie równa średnioważonej cenie Indeksu TGeBASE_WAvg pomniejszonej o marżę wykonawcy, z zastosowaniem wzoru:
Ce=Ci-M
gdzie:
Ce - Cena energii elektrycznej wytworzona w instalacji Zamawiającego [zł/MWh}
Ci - Średnioważona cena energii wg Indeksu TGeBASE_WAvg dla miesiąca rozliczenia dostaw [zł/MWh]
M - marża wykonawcy, w tym koszty bilansowania handlowego [zł/MWh]
4.5.3.) Główny kod CPV: 09310000-5 - Elektryczność
4.5.5.) Wartość części: 190313,91 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 6
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 318827,89 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 325080,78 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 318827,89 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Audax Renewables Polska sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5272609597
7.3.3) Ulica: Żurawia 6/12
7.3.4) Miejscowość: Warszawa
7.3.5) Kod pocztowy: 00-503
7.3.6.) Województwo: mazowieckie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
AUDAX RENEWABLES POLSKA SP. Z O.O.
jakie przetargi wygrała firma
AUDAX RENEWABLES POLSKA SP. Z O.O.
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-06-02
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 318827,89 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 6
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 215621,63 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 218943,93 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 215621,63 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Respect Energy S.A.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8762459238
7.3.3) Ulica: Bonifraska 17
7.3.4) Miejscowość: Warszawa
7.3.5) Kod pocztowy: 00-203
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-06-02
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 215621,63 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
INNE PRZETARGI POCZESNA
więcej: przetargi POCZESNA »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Kompleksowa dostawa i dystrybucja en. elektrycznej w obiektach ZSCKR w Bydgoszczy
- Zakup energii elektrycznej na okres od 1 stycznia 2026 r. do 31 grudnia 2026 r. dla pięciu lokalizacji Bursy nr 6 w Warszawie
- Dostawa energii elektrycznej dla Gminy Myślibórz w 2026 roku
- Kompleksowa dostawa energii elektrycznej wraz ze świadczeniem usługi dystrybucji na rzecz WARR S.A. do 31.12.2026 r.
- Kompleksowa dostawa energii elektrycznej do SP ZOZ Szpitala Specjalistycznego MSWiA w Głuchołazach im. św. Jana Pawła II
- Dostawa energii elektrycznej w 2026r.
więcej: Elektryczność »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





