eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bełchatów › Świadczenie usług asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością w ramach programu "Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością" dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2024

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2024-03-22


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością w ramach programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2024

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Bełchatowie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 004700711

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Staszica 18

1.5.2.) Miejscowość: Bełchatów

1.5.3.) Kod pocztowy: 97-400

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski

1.5.7.) Numer telefonu: 446355100

1.5.8.) Numer faksu: 446352884

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@mopsbelchatow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://mopsbelchatow.bip.gov.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

Pomoc społeczna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usług asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością w ramach programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2024

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9161c8b3-e826-11ee-9c02-ce2b643d361d

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00256170

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-03-22

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00578451/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.4 Świadczenie usług asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej w ramach programu "Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością" dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2024

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/pn/belchatow

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Postępowanie prowadzone jest w jęz. polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem: platformazakupowa.pl pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/belchatow Preferuje się, aby komunikacja odbywała się za pośrednictwem formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”. Za datę przekazania (wpływu) dokumentów przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem platformazakupowa.pl poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego”. Zamawiający dopuszcza, opcjonalnie, komunikację za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:
zamowieniapubliczne@mopsbelchatow.pl Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom informacje (dot. odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert) za pośrednictwem platformazakupowa.pl. Korespondencja, której adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana za pośrednictwem platformazakupowa.pl do tego Wykonawcy.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający zamieszcza wymagania techniczne za pośrednictwem platformazakupowa.pl, tj.: stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s, komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje, zainstalowana dowolna inna przeglądarka internetowa niż Internet Explorer, włączona obsługa JavaScript, zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf, szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3, platforma zakupowa.pl działa wg standardu przyjętego w komunikacji sieciowej – kodowanie UTF8, oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar. Wykonawca akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący, - zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert dostępnej pod linkiem: https://drive.google.com/file/d/1Kd1DttbBeiNWt4q4slS4t76lZVKPbkyD/view. Instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje. Maksymalny rozmiar jednego pliku przesyłanego za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty wynosi 150 MB, natomiast przy komunikacji wielkość pliku to maksymalnie 500 MB. Rozszerzenia plików powinny być zgodne z załącznikiem Nr 2 do Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych. Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .docx .xls .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf. W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z rozszerzeń: .zip .7Z. Ograniczenia wielkości plików: podpisywanych profilem zaufanym maksymalnie 10MB oraz podpisywanych w aplikacji eDoApp służącej do składania podpisu osobistego maksymalnie 5MB. Zamawiający zaleca, w miarę możliwości, przekonwertowanie plików składających się na ofertę na rozszerzenie .pdf i opatrzenie ich podpisem kwalifikowanym w formacie PAdES. Pliki w innych formatach niż PDF zaleca się opatrzyć podpisem w formacie XAdES. Wykonawca powinien pamiętać, aby plik z podpisem przekazywać łącznie z dokumentem podpisywanym. Zamawiający rekomenduje wykorzystanie podpisu z kwalifikowanym znacznikiem czasu. Zamawiający zaleca, aby w przypadku podpisywania pliku przez kilka osób, stosować podpisy tego samego rodzaju. Podczas podpisywania plików zaleca się stosowanie algorytmu skrótu SHA2 zamiast SHA1. Jeśli Wykonawca pakuje dokumenty np. w plik o rozszerzeniu .zip, zaleca się wcześniejsze podpisanie każdego ze skompresowanych plików. Zamawiający zaleca aby nie wprowadzać jakichkolwiek zmian w plikach po podpisaniu ich podpisem kwalifikowanym. Może to skutkować naruszeniem integralności plików, co równoważne będzie z koniecznością odrzucenia oferty. Sposób sporządzania dokumentów elektronicznych musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawców

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 RODO, Zamawiający informuje: - administratorem danych osobowych jest: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Bełchatowie, ul. Staszica 18, 97-400 Bełchatów, administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować listownie na adres Zamawiającego, (e-mail) iod@mopsbelchatow.pl lub telefonicznie (44) 634 51 31, - dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu przeprowadzenia postępowania i udzielenia zamówienia, archiwizacji danych, dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, - odbiorcami danych osobowych będą podmioty upoważnione na podstawie zawartych umów powierzenia oraz podmioty uprawnione na mocy obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności osoby lub podmioty, którym zostanie udostępniona dokumentacja postępowania na podstawie art. 18 oraz art. 74–76 ustawy prawo zamówień publicznych, - dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z ustawą prawo zamówień publicznych przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego przekracza 4 lata przez cały okres obowiązywania umowy, - podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy prawo zamówień publicznych, związanych z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia, konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z przepisów ustawy, - w odniesieniu do danych osobowych osób fizycznych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO. Osoba fizyczna/Wykonawca posiada: 1) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych. Zamawiający może żądać od osoby występującej z żądaniem wskazania dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia; 2) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych lub uzupełnienia danych osobowych. Zgodnie z art. 76 PZP wykonanie tego obowiązku nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników; 3) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych. W przypadku gdy wniesienie żądania dotyczącego prawa, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole postępowania lub załącznikach do tego protokołu, od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający nie udostępnia tych danych, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; 4) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych
Osobowych, w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych dotyczących Wykonawcy narusza przepisy RODO. Osobie fizycznej/Wykonawcy nie przysługuje: 1) prawo usunięcia danych, co wynika z art. 17 ust. 3 lit. b, d, e RODO; 2) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; 3) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą. W postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: SOP.3700.2.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak

4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:

Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem postępowania jest świadczenie usług asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością. Zamówienie finansowane będzie ze środków Funduszu Solidarnościowego i realizowane zgodnie z wytycznymi Programu MRiPS „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2024 r. Przewidywana min. liczba osób wymagających świadczenia usług - 34 osoby, w tym: 11 ze znacznym stopniem niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną, 16 ze znacznym stopniem niepełnosprawności, 2 z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną, 2 z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, 3 dzieci w wieku do ukończenia 16 roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności. Maksymalny wymiar godzin usług zamówienia wyniesie 9.203 godz. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany przewidywanej liczby godzin lub uczestników oraz prawo do niewykorzystania pełnego limitu ilościowego zamówienia, nie więcej niż 20 % ww. liczby godz. bez prawa roszczeń z tego tytułu przez Wykonawcę. Zakres usług obejmuje wsparcie uczestnika w zakresie wskazanym w SWZ. Usługi realizowane będą w miejscu zamieszkania/przebywania osoby z niepełnosprawnością przez 7 dni w tygodniu, przez tego samego asystenta jednorazowo, maksymalnie do 12 godz. na dobę. Przez dobę należy rozumieć 24 kolejne godziny, poczynając od godziny, w której asystent rozpoczyna realizację usługi. Pod pojęciem godziny rozumie się 60 minut i obejmuje ona wyłącznie rzeczywisty czas świadczenia usługi. Do czasu 1) nie wlicza się czasu dojazdu do i od uczestnika, 2) wlicza się czas gotowości/oczekiwania na świadczenie usług nie dłuższy niż 90 minut. Jeżeli czas oczekiwania wynosi więcej niż 90 minut, wówczas usługę dojazdu do wybranego miejsca i powrotu z niego rozlicza się jako 2 odrębne usługi powiększone łącznie o 90 minut trwania. Realizacja zamówienia obejmuje: 1) świadczenie usług przez osobę posiadającą odpowiednie kwalifikacje lub doświadczenie zawodowe lub wskazaną przez uczestnika Programu, 2) dostosowanie zakresu usług do indywidualnych potrzeb osób z niepełnosprawnością. Usługi mogą świadczyć osoby niebędące członkami rodziny uczestnika, opiekunami prawnymi lub osobami faktycznie zamieszkującymi razem z uczestnikiem: posiadające dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących zawodach i specjalnościach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, siostra PCK, fizjoterapeuta; lub posiadające co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami, np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom z niepełnosprawnościami w formie wolontariatu lub wskazane przez uczestnika lub jego opiekuna prawnego (w przypadku osoby małoletniej albo ubezwłasnowolnionej całkowicie) w Karcie zgłoszenia do Programu. Posiadanie doświadczenia może zostać udokumentowane pisemnym oświadczeniem podmiotu, który zlecał udzielanie pomocy osobom z niepełnosprawnościami. Podmiotem tym może być osoba fizyczna, która zleciła udzielenie bezpośredniej pomocy osobie z niepełnosprawnością. W przypadku świadczenia usług na rzecz dzieci wobec osoby, która ma świadczyć usługi wymagane jest: zaświadczenie o niekaralności, pisemna informacja o niefigurowaniu w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym, pisemna akceptacja osoby asystenta ze strony rodzica lub opiekuna prawnego dziecka z niepełnoprawnością. Zamawiający wymaga od Wykonawcy zatrudnienia w pierwszej kolejności osób wskazanych przez uczestników Programu wraz z zachowaniem preferencji wskazanych w części III Karty zgłoszenia do Programu. W przypadku niewskazania osoby świadczącej usługi Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia osoby, o których mowa w SWZ. Zamawiający wymaga skierowania do realizacji zamówienia osób posługujących się językiem polskim na poziomie komunikatywnym. Wykonawca przed rozpoczęciem świadczenia usług poinformuje Zamawiającego o: danych asystenta, który będzie świadczył usługi Wykonawca zobowiązany będzie posiadać w dokumentacji potwierdzenie przekazania informacji o asystencie, uzyskaniu dokumentów wskazanych w SWZ - dotyczy wyłącznie świadczenia usług asystencji osobistej na rzecz dzieci do 16 roku życia. W trakcie realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie dostarczać Zamawiającemu akceptację osoby asystenta ze strony rodzica lub opiekuna prawnego dziecka z niepełnosprawnością. W przypadku niemożności świadczenia usług Wykonawca zobowiązany będzie niezwłocznie poinformować o tym uczestnika Programu lub wskazanego w zgłoszeniu członka rodziny oraz najpóźniej w dniu następnym po zdarzeniu poinformować Zamawiającego o braku świadczenia usług oraz podać przyczyny takiego stanu rzeczy. Zamawiający w trakcie realizacji zamówienia dopuszcza zmianę kadry na inne osoby spełniające wymagania określone w SWZ pod warunkiem pisemnego zgłoszenia Zamawiającemu zmiany osób. Zmiana jest możliwa po pisemnym wyrażeniu zgody przez Zamawiającego. Wykonawca realizował będzie usługi na podstawie informacji o zakwalifikowaniu osoby z niepełnosprawnością do świadczenia usług oraz informacji o czasookresie i wymiarze godzin przekazywanej przez Zamawiającego. Liczba godzin usług na rzecz 1 osoby może ulec zmianie. Zakres czynności ustalany jest każdorazowo indywidualnie na podstawie załącznika Nr 8 do Programu. Zakres ustala pracownik socjalny z uczestnikiem. Wykonawca będzie dokumentować i przekazywać Zamawiającemu informacje dot. czasu, miejsca i wymiaru usług wraz z podpisem osoby objętej wsparciem, opiekuna lub członka rodziny osoby z niepełnosprawnością potwierdzające każdorazowo wykonanie usługi. Wykonawca przekaże Zamawiającemu (w terminie do 3 dnia każdego następnego miesiąca, a w grudniu 2024 r. w terminie do 20.12.2024 r.) fakturę z informacją i kartami rozliczenia, o których mowa w SWZ. Zapłata wynagrodzenia następowała będzie w oparciu o zrealizowaną liczbę usług w terminie do 14 dni od dostarczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury i dokumentów, o których mowa w SWZ, a w grudniu 2024 r. w terminie do 27.12.2024 r. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli nad prawidłowością i terminowością realizacji przedmiotu zamówienia. Wykonawca zobowiązany będzie do udostępnienia Zamawiającemu wszelkiej dokumentacji pozwalającej na stwierdzenie prawidłowości realizacji zamówienia. Wykonawca ponosić będzie pełną odpowiedzialność za staranność w wyborze osób, przy pomocy których będzie świadczył usługi oraz za prawidłowość wykonywanych przez nich obowiązków. Wykonawca odpowiadać będzie za wszelkie wyrządzone szkody w trakcie realizacji zamówienia, w tym przez osoby, przy pomocy których wykonuje zamówienie. Wykonawca zobowiązany będzie: 1)pouczyć pracowników o zachowaniu w poufności informacji pozyskanych w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności o korzystaniu przez uczestników ze świadczeń pomocy społecznej, stanie zdrowia, o obowiązku przestrzegania przepisów prawa w zakresie ochrony danych osobowych, 2)powiadamiać Zamawiającego o każdej zmianie sytuacji życiowej świadczeniobiorcy, a także o pogorszeniu stanu zdrowia mających wpływ na realizację zadań wynikających z niniejszego zamówienia, 3) ubezpieczyć osoby pełniące funkcję asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością w zakresie OC. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę 3 osób w pełnym wymiarze czasu pracy na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w SWZ czynności. Ww. osoby winny być zatrudnione co najmniej na okres realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu Wykonawca/podwykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego zatrudnienia w to miejsce innej osoby. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełnienia zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. W celu potwierdzenia zatrudnienia osób Wykonawca dostarczy Zamawiającemu w terminie 3 dni od daty zawarcia umowy, oświadczenie, że przy realizacji zamówienia osoby są zatrudnione na podstawie umowy o pracę na okres realizacji umowy zawierające informacje określone w SWZ. Wykonawca powiadomi Zamawiającego o zmianach w zatrudnieniu i dostarczy odpowiednie oświadczenie najpóźniej w dniu rozpoczęcia pracy przez nowego pracownika. Minimalna ilość osób i forma zatrudnienia nie może ulec zmianie. W przypadku niespełnienia wymagań dot. zatrudnienia Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości określonej w SWZ. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez PIP. Obowiązek zatrudnienia dotyczy także podwykonawców. Wykonawca zapewni dostępność osobom ze szczególnymi potrzebami w szczególności w zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej - korzystał będzie ze środków wspierających komunikowanie się - poczta elektroniczna, przesyłanie wiadomości tekstowych z wykorzystaniem wiadomości SMS i MMS lub komunikatorów internetowych, komunikacja audiowizualna (z wykorzystaniem komunikatorów internetowych, przesyłanie faksów). Wykonawca złoży Oświadczenie o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, co najmniej w zakresie określonymi minimalnymi wymaganiami, o których mowa w art. 6 ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz SWZ. Wykonawca umieści logo Ministerstwa RPiPS na wszystkich materiałach dotyczących realizowanego zadania w sposób zapewniający jego dobrą widoczność.

4.2.6.) Główny kod CPV: 85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-12-15

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający kierował się będzie kryteriami oceny ofert określonymi w SWZ. Kryteria oceny ofert:
Cena: 40 pkt. Przy obliczaniu kryterium cena, Zamawiający będzie brał pod uwagę cenę, którą Wykonawca wskazał w formularzu ofertowym. Maksymalna liczba punktów przyznanych w tym kryterium: 40 punktów.
Najniższa cena
C = -------------------------------------------------x 40
Cena w badanej ofercie
Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia: 60 pkt - punktacja przyznawana będzie na podstawie doświadczenia wykazanego w tabeli w formularzu ofertowym: Wykonawca wskaże w tabeli imiona i nazwiska osób oraz ich doświadczenie (w miesiącach) w świadczeniu usług polegających na udzielaniu bezpośredniej pomocy/opieki osobom z niepełnosprawnością. Punkty zostaną przyznane w następujący sposób: do 6 miesięcy – O pkt; od 6 miesięcy do 12 miesięcy: 5 pkt; powyżej 12 miesięcy do 24 miesięcy: 10 pkt; powyżej 24 miesięcy do 36 miesięcy: 15 pkt; powyżej 36 miesięcy: 20 pkt. Zamawiający będzie oceniał doświadczenie pierwszych trzech wskazanych przez Wykonawcę osób. Osoby te będą tożsame z osobami wskazanymi na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w SWZ. Poszczególne osoby będą otrzymywały odpowiednio do wykazanego doświadczenia od 0 do 20 punktów, a następnie punkty wszystkich osób zostaną zsumowane. Maksymalna liczba punktów przyznanych w tym kryterium to 60 punktów.
Jeżeli Wykonawca zaproponuje cenę powyżej 50 zł brutto wraz z kosztami pracy zatrudniającego Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy uznając ją za niezgodną z warunkami zamówienia. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, bez dokonywania zaokrągleń. Zamawiający uzna za najkorzystniejszą ofertę, która uzyska sumarycznie największą ilość punktów ze wszystkich kryteriów. Końcową wartość punktową danej oferty stanowi suma ilości punktów uzyskana przez daną ofertę za każde kryterium oceny ofert. Jeżeli nie będzie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny lub kosztu i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybierze spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze. Jeżeli oferty otrzymały taką samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze, Zamawiający wybierze ofertę z najniższą ceną lub najniższym kosztem. Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób, o którym mowa wyżej Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę lub koszt.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 40

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.6.) Waga: 60

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków udziału w postępowaniu w zakresie uprawnień do prowadzenia działalności gospodarczej lub zawodowej.
Wymaganym przez Zamawiającego warunkiem udziału w postępowaniu w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej jest wykazanie przez Wykonawcę, że posiada dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną min. 460.000,00 zł (słownie złotych: czterysta sześćdziesiąt tysięcy złotych 00/100). W przypadku gdy suma gwarancyjna zostanie wyrażona w walucie obcej, Zamawiający przeliczy tę wartość w oparciu o średni kurs walut Narodowego Banku Polskiego (NBP) na dzień opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
Wymaganym przez Zamawiającego warunkiem udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej oraz zdolności zawodowej jest wykazanie przez Wykonawcę, iż:
1) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wykonał należycie minimum 5 usług odpowiadających swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, tj. świadczenie usług opiekuńczych lub usług asystencji osobistej lub usług opieki wytchnieniowej o wartości nie mniejszej niż 50.000,00 zł brutto każda oraz załączy dowody określające, że te usługi zostały wykonane należycie.
2) dysponuje minimum 3 osobami przewidzianymi do realizacji zamówienia, zapewniającymi profesjonalne i terminowe świadczenie usług, spełniającymi poniższe wymagania:
 posiadają dyplom potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w zawodach i specjalnościach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, siostra PCK, fizjoterapeuta lub co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami, np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom z niepełnosprawnościami w formie wolontariatu,
 nie były skazane prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
 są zdolne do wykonywania prac określonych niniejszą specyfikacją,
 posiadają ważne badania sanitarno-epidemiologiczne – dotyczy wyłącznie osób wykonujących w ramach świadczonych usług takie czynności jak: karmienie, przygotowywanie posiłków itp.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona zostanie wezwany do złożenia oświadczenia o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych – wzór oświadczenia stanowi załącznik Nr 8 do SWZ

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona w celu potwierdzenia warunków udziału w postępowaniu zostanie wezwany do złożenia:
1) wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy - zgodnie z opisem warunku w tym zakresie – załącznik Nr 6 do SWZ;
2) wykazu osób wskazanych przez Wykonawcę zdolnych do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (załącznik Nr 7 do SWZ).
3) dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia – zgodnie z opisem warunku w tym zakresie.
Wykonawcy mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składają dokumenty zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Wykonawca przystępujący do postępowania zobowiązany jest złożyć do terminu składania ofert: wypełniony i podpisany Formularz ofertowy wg wzoru określonego w załączniku Nr 1 do SWZ; oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby składane na podstawie art. 125 ust. 5 ustawy prawo zamówień publicznych, potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby oraz braku podstaw wykluczenia z postępowania wg wzoru określonego w załączniku Nr 3 do SWZ; zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (podstawa prawna art. 118 ust. 3 ustawy prawo zamówień publicznych) – zgodnie z załącznikiem Nr 4 do SWZ; lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów; oświadczenie (zgodnie z treścią art. 117 ust. 4 ustawy prawo zamówień publicznych), z którego wynika, które dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy. Wzór oświadczenia składanego na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy prawo zamówień publicznych stanowi załącznik Nr 5 do SWZ; inne dokumenty niezbędne do przeprowadzenia postępowania - dokumenty, z których wynika umocowanie do reprezentowania Wykonawcy.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia do oferty należy załączyć pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wykonawcy działający w formie spółki cywilnej zamiast pełnomocnictwa, o którym mowa w ust. 1 mogą załączać do oferty odpis aktualnej umowy spółki, jeżeli będzie z niej wynikać zakres umocowania wspólników. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie (zgodnie z treścią art. 117 ust. 4 ustawy prawo zamówień publicznych), z którego wynika, które dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy. Wzór oświadczenia składanego na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy prawo zamówień publicznych stanowi załącznik Nr 5 do SWZ.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zmiany zawarte we wzorze umowy (załącznik Nr 9 do SWZ).

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-04-03 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę wraz z wymaganymi dokumentami na platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/belchatow

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-04-03 09:15

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.