Ogłoszenie z dnia 2022-07-14
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00239264/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-07-05
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
„Rozbudowa systemu monitoringu miejskiego
w Tomaszowie Mazowieckim
w oparciu o transmisję radiową i światłowodową - etap 7”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MIASTO TOMASZÓW MAZOWIECKI
1.3.) Oddział zamawiającego: URZĄD MIASTA TOMASZÓW MAZOWIECKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590648310
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: POW 10/16
1.5.2.) Miejscowość: Tomaszów Mazowiecki
1.5.3.) Kod pocztowy: 97-200
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski
1.5.7.) Numer telefonu: 44 724 23 11
1.5.8.) Numer faksu: 44 724 23 11
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zam.pub@tomaszow-maz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.tomaszow.miasta.pl/public/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
http://bip.tomaszow.miasta.pl/public/?id=2171671.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Rozbudowa systemu monitoringu miejskiegow Tomaszowie Mazowieckim
w oparciu o transmisję radiową i światłowodową - etap 7”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d1fe2d98-fc4d-11ec-8000-d680d39e541a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00255006
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-07-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00061182/13/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.21 Rozbudowa monitoringu miejskiego
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00239264/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: WRIK.271.1.40.2022.ZP
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 187398,37 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia obejmuje instalację, konfigurację oraz uruchomienie wizyjnego monitoringu miejskiego, w tym części światłowodowej, części radiowej oraz części wizyjnej. W Tomaszowie Mazowieckim od września 2017 roku działa radiowy system monitoringu miejskiego w oparciu o technologię LMDS – WiBAS-OSDR firmy Intracom Telecom, w skład którego wchodzi stacja bazowa WiBAS-OSDR-HUB, terminale dostępowe WiBAS-OSDR-TS oraz system zarządzania uniMS oraz sieć światłowodową.
2. Rozbudowa systemu będzie się składać z:
1) 5 punktów kamerowych opartych o transmisję światłowodową, zgodnie z tabelą nr 1,
2) prac związanych z przeniesieniem 1 punktu kamerowego opartego o system łączności radiowej LMDS,
3) budowy w siedzibie Policji w Tomaszowie Maz. jednego stanowiska podglądowego opartego na jednym stanowisku komputerowym wraz z monitorem i manipulatorem,
4) prac w Centrum Monitoringu.
Tabela 1
Lp. Lokalizacja
1 Budowa punktu kamerowego Rondo Olimpijczyków
2 Budowa punktu kamerowego Rondo Gen. Andersa
3 Modernizacja punktu kamerowego Rondo Dmowskiego
4 Budowa stanowiska monitoringu
5 Budowa punktu kamerowego Zawadzka/Milenijna
6 Budowa punktu kamerowego ZSP4
7 Budowa punktu kamerowego LPR Św. Antoniego - most
4. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany lokalizacji, bez zmiany całkowitej ilości i rodzaju kamer.
5. W ramach rozbudowy systemu monitoringu wykonawca zobowiązany jest do:
1) ustalenia z administracją terenów, na których posadowione zostaną kamery monitoringu zasady współpracy oraz ich realizację,
2) przygotowania projektu wykonawczego, w tym obciążenie sieci z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania planistycznego odpowiedniego do oferowanych urządzeń zgodnie z wymogami producentów,
3) uzgodnienia sposobu instalacji wszystkich urządzeń z zamawiającym,
4) uzgodnienia konfiguracji urządzeń z zamawiającym,
5) zainstalowania i skonfigurowania nowo dostarczonych urządzeń zgodnie z wytycznymi Zamawiającego,
6) uzgodnienia z zamawiającym i przedstawienia harmonogramu prac,
7) uruchomienia i wdrożenia nowych elementów systemu wraz z testami (opracowanymi przez wykonawcę i zatwierdzonym przez Zamawiającego na etapie realizacji inwestycji),
8) dostarczenia kompletnej dokumentacji powykonawczej wraz z hasłami administracyjnymi i kodami dostępu do systemów i dostarczonych urządzeń, uwzględniające nowe elementy monitoringu.
9) udzielenia gwarancji, rękojmi i zapewnienia konserwacji systemu zgodnie z umową.
6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wraz z parametrami technicznymi oraz dodatkowe wymagania leżące po stronie wykonawcy opisane zostały w Załączniku nr 1 – Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia do umowy stanowiącym jej integralną część.
4.5.3.) Główny kod CPV: 32412100-5 - Sieć telekomunikacyjna
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
51300000-5 - Usługi instalowania urządzeń komunikacyjnych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W niniejszym postępowaniu zgodnie z rozdziałem 13 ust. 1 SWZ ofertę należało złożyć w terminie do dnia 13.07.2022 r. do godz. 9.30.Zamawiający informuje, że do dnia 13.07.2022 r. do godz. 09:30, tj. do upływu terminu składania ofert, nie wpłynęła żadna oferta.
Zgodnie z przywołanym na wstępie art. 255 pkt 1 pzp, zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli nie złożono żadnego wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo nie złożono żadnej oferty.
Tym samym czynność zamawiającego o unieważnieniu niniejszego postepowania jest w pełni uzasadniona.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 229900 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 229900 PLN
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
Lp. Nazwa Firmy (imiona, nazwiska)
i adres Wykonawcy Cena całkowita
złotych brutto Data wpływu oferty
1. Xentia Sp. z o.o.
Ul. Chałubińskiego 8
00-613 Warszawa
229 900,00 zł
13.07.2022 r.
godz. 09:41
Zamawiający odrzuca na podst. art. 226 ust. 1 pkt 1 – pzp ofertę wykonawcy:
Oferta wykonawcy
Xentia Sp. z o.o.
Ul. Chałubińskiego 8
00-613 Warszawa
Podstawa prawna odrzucenia oferty – art. 226 ust. 1 pkt 1 pzp.
Uzasadnienie faktyczne odrzucenia oferty:
Na wstępie zamawiający nadmienia, iż ustawa – Prawo zamówień publicznych, wprowadza elektroniczną formę i postać składania ofert w postępowaniach o zamówienia publiczne. Zamawiający ustala ostateczny termin składania ofert i wykonawcy są nim związani.
Zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt 1 pzp, zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli została złożona po terminie składania ofert. Złożenie oferty po upływie terminu składania ofert, stanowi podstawę do jej odrzucenia, bez znaczenia pozostaje również wielkość opóźnienia w złożeniu oferty.
Zgodnie zaś z art. 222 ust. 1 pzp, otwarcie ofert następuje niezwłocznie po upływie terminu składania ofert, nie później niż następnego dnia po dniu, w którym upłynął termin składania ofert. W ramach ustępu drugiego cytowanego artykułu, ustawodawca dodatkowo wyjaśnia, że jeżeli otwarcie ofert następuje przy użyciu systemu teleinformatycznego, w przypadku awarii tego systemu, która powoduje brak możliwości otwarcia ofert w terminie określonym przez zamawiającego, otwarcie ofert następuje niezwłocznie po usunięciu awarii. Wobec obowiązku komunikacji elektronicznej, gdzie, co do zasady, za funkcjonowanie systemu służącego do składania ofert formalnie odpowiada zamawiający, „złożenie oferty po terminie” może nastąpić nie tylko na skutek działania lub zaniechania wykonawcy, ale także może być efektem błędu, awarii działania systemu.
Zatem ustawodawca w art. 226 ust. 1 pkt 1 pzp przesądził, że oferta podlega weryfikacji, czy została złożona w terminie oraz pod kątem ewentualnych przyczyn ujawnienia się tej oferty w systemie teleinformatycznym zamawiającego po upływie terminu składania ofert. Jeżeli jednak oferta wpłynie po terminie należy zaznaczyć, że nie ma żadnego przepisu, który nie uprawniałby zamawiającego do otwarcia oferty, ani też żadnego przepisu, który zabraniałby zamawiającemu otwarcie takiej oferty. Ponadto przepisy pzp w brzmieniu obowiązującym obecnie nie przewidują obowiązku zwrotu ofert. Zamawiający nie ma przy tym obowiązku badania, czy oferta jest kompletna, a jej dalsza analiza jest bowiem pozbawiona celu, jako że nie ma wpływu na ewentualne przywrócenie oferty w prowadzonym postępowaniu.
Reasumując powyższe, zamawiający informuje, że oferta wykonawcy Xentia Sp.z o.o. podlega odrzuceniu z postępowania na podstawie art. 226 ust. 1 pkt pzp, jako oferta złożona po terminie składania ofert, co w przedmiotowym stanie faktycznym nie budzi wątpliwości zamawiającego i nie nastąpiła także awaria systemu teleinformatycznego.
Wobec powyższego, czynność zamawiającego o odrzuceniu oferty jest zasadna.
INNE PRZETARGI Z TOMASZOWA MAZOWIECKIEGO
- Usługi związane z utrzymaniem zieleni i czystości na terenie miasta Tomaszowa Mazowieckiego w pasach drogowych dróg powiatowych
- Usługi pocztowe związane z wysyłką korespondencji w okresie od dnia 02.01.2026 r. do 31.12.2026 r. na potrzeby Starostwa Powiatowego w Tomaszowie Mazowieckim
- Świadczenie usług związanych z organizacją i prowadzeniem zajęć wczesnego wspomagania rozwoju w ramach rządowego programu kompleksowego wsparcia dla rodzin "Za życiem" w celu zapewnienia realizacji ..
- Utrzymanie i zapewnienie ciągłości działania Zintegrowanego Systemu Zarządzania Oświatą Gminy-Miasto Tomaszów Mazowiecki z zachowaniem usług asysty technicznej
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





