eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi SłupskCałodobowa ochrona osób i mienia w obiektach Oddziału ZUS w Słupsku i podległych TJO



Ogłoszenie z dnia 2025-05-28


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Całodobowa ochrona osób i mienia w obiektach Oddziału ZUS w Słupsku i podległych TJO

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Zakład Ubezpieczeń Społecznych

1.3.) Oddział zamawiającego: Oddział w Słupsku

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 00001775600324

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Plac Zwycięstwa 8

1.5.2.) Miejscowość: Słupsk

1.5.3.) Kod pocztowy: 76-200

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL636 - Słupski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia_publiczne_slupsk@zus.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zus.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - Zakład Ubezpieczeń Społecznych lub Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego oraz zarządzane przez nie fundusze

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

ubezpieczenia społeczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Całodobowa ochrona osób i mienia w obiektach Oddziału ZUS w Słupsku i podległych TJO

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b8f0068c-fc14-43e8-aee8-19ddaae99ac2

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00252163

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-28

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00572024/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Całodobowa ochrona osób i mienia w obiektach Oddziału ZUS w Słupsku i podległych TJO

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://zus.ezamawiajacy.pl/ wraz z linkiem do strony: https://zus.ezamawiajacy.pl/pn/zus/demand/212290/notice/public/details

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Platforma zakupowa, umożliwiająca obsługę procesu udzielania zamówień publicznych za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, dostępna pod adresem: https://zus.ezamawiajacy.pl/ wraz z linkiem do strony: https://zus.ezamawiajacy.pl/pn/zus/demand/212290/notice/public/details

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej zapewnionych przez Platformę zakupową, umożliwiającą obsługę procesu udzielania zamówień publicznych za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, dostępną pod adresem: https://zus.ezamawiajacy.pl/ wraz z linkiem do strony: https://zus.ezamawiajacy.pl/pn/zus/demand/212290/notice/public/details

Szczegółowe wymagania techniczne i organizacyjne sporządzania, odbierania i wysyłania korespondencji elektronicznej zostały określone w ust. 2 SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): W zamówieniach publicznych, Zamawiający jako administrator danych osobowych, obowiązany jest do spełnienia obowiązku informacyjnego z art. 13 RODO względem osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio pozyskał. Dotyczy to w szczególności:
a)Wykonawcy będącego osobą fizyczną,
b) Wykonawcy będącego osobą fizyczną, prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą,
c) pełnomocnika Wykonawcy będącego osobą fizyczną (np. dane osobowe zamieszczone w pełnomocnictwie),
d) członka organu zarządzającego Wykonawcy, będącego osobą fizyczną (np. dane osobowe zamieszczone w informacji z KRK),
e) osoby fizycznej skierowanej do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

Szczegółowe zapisy zostały zawarte w SWZ w ust. 34 pkt 2 lit. a) - h).

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zamawiający informuje, iż nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

Zgodnie z wytycznymi Urzędu Zamówień Publicznych, Wykonawca powinien złożyć stosowne oświadczenie. Treść oświadczenia została zawarta w Formularzu ofertowym stanowiącym Załącznik nr 3 do SWZ.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: Znak postępowania: 370000.271.1.2025-ZAP

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest całodobowa ochrona osób i mienia w obiektach Oddziału ZUS w Słupsku i podległych TJO, tj.:
a) Oddział Słupsk, Plac Zwycięstwa 8, 76-200 Słupsk,
b) Inspektorat Bytów ul. Kościuszki 16,77-100 Bytów,
c) Inspektorat Chojnice ul. Łużycka 20, 89-600 Chojnice,
d) Inspektorat Człuchów ul. Jerzego z Dąbrowy 3a, 77-300 Człuchów,
e) Inspektorat Lębork ul. Krzywoustego 15, 84-300 Lębork,
f) Obiekt ZUS w Miastku, ul. ul. Królowej Jadwigi 13, 77-200 Miastko.

Opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 1 do SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

79711000-1 - Usługi nadzoru przy użyciu alarmu

79715000-9 - Usługi patrolowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

W zakresie prawa opcji zakłada się zwiększenie liczby godzin bezpośredniej ochrony:
a) do 840 w przypadku wprowadzenia stopni alarmowych przez Prezesa Rady Ministrów, ministra właściwego ds. wewnętrznych, dodatkowe szacowane godziny:;
b) do 592 godzin w przypadku wystąpienia szczególnych potrzeb Zamawiającego:;
c) do 6 040 godzin w zakresie dyżurów 12-godz. (w związku z planowanymi działaniami zmierzającymi do modernizacji systemów alarmowych, w tym montażu depozytorów kluczy, Zamawiający planuje ograniczyć bezpośrednią ochronę fizyczną w obiektach terenowych Oddziału ZUS w Słupsku, tj. zmniejszyć godziny dyżurów z 12 godz. do 10 godz., gdzie w ramach podstawy – zakłada się realizację 10-godz. ochrony, a 2 kolejne godziny – miałyby być realizowane jako „opcja”)
Łączna szacowana suma godzin realizowanych w ramach prawa „opcji”: do 7 472 godz.
Projektowane postanowienia umowy zawierają szczegółowe zapisy dotyczące realizacji prawa opcji.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Wybór oferty najkorzystniejszej zostanie dokonany wg kryteriów oceny ofert - cena 100%

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1) O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki dotyczące:
a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu.
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada aktualną koncesję udzieloną przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia na obszarze, na którym będzie wykonywane zamówienie, zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia.
Obowiązek posiadania koncesji dotyczy każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz podwykonawców, chyba że dany Wykonawca lub podwykonawca będzie realizował zamówienie w części/częściach do realizacji której/których posiadanie koncesji nie jest wymagane.
W celu wykazania spełniania warunku, którym mowa w ust. 12 pkt 1) lit. b), Wykonawcy na wezwanie Zamawiającego winni złożyć aktualną koncesję, o której mowa w ust. 12 pkt 1) lit. b).
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu.
d) zdolności technicznej lub zawodowej:
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał lub aktualnie wykonuje co najmniej dwie usługi polegające na całodobowej ochronie osób i mienia w formie stałej, bezpośredniej ochrony fizycznej w budynkach użyteczności publicznej**. Każda usługa winna trwać nieprzerwanie przez okres minimum 12 kolejnych miesięcy (przed upływem terminu składania ofert) w budynku o powierzchni nie mniejszej niż 5.000,00 m2 wraz z podaniem: ich wartości, przedmiotu, daty wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane/ są wykonywane i załączeniem dowodów*, że zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
*Dowodami, potwierdzającymi czy te usługi zostały wykonane/są wykonywane należycie: referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane/są wykonywane należycie, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
** przez „budynki użyteczności publicznej” - należy rozumieć obiekty podane
w § 3 pkt 6 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r.
w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, tj. „budynek użyteczności publicznej budynek przeznaczony na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, wychowania, opieki zdrowotnej, społecznej lub socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług, w tym usług pocztowych lub telekomunikacyjnych, turystyki, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub wodnym śródlądowym, oraz inny budynek przeznaczony do wykonywania podobnych funkcji; za budynek użyteczności publicznej uznaje się także budynek biurowy lub socjalny”.
2) Zamawiający nie dopuszcza potwierdzania spełniania warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa ust. 12 pkt 2) lit. d), poprzez poleganie na potencjale podmiotów trzecich. Wykonawca musi spełniać ww. warunek udziału w postępowaniu samodzielnie, ponieważ Zamawiający wymaga, aby Wykonawca osobiście wykonał kluczowe części zamówienia, tj. Całodobową ochronę osób i mienia w obiektach Oddziału ZUS w Słupsku i podległych TJO.
Wykonawca zobowiązany jest do złożenia oświadczenia, z którego wynikać będzie w jakich częściach zamówienie wykonywać będą poszczególni Wykonawcy występujący wspólnie lub podwykonawcy (wzór oświadczenia zawiera Formularz ofertowy stanowiący Załącznik 3 do SWZ).
3) W przypadku składania jednej oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. wspólników spółki cywilnej, uczestników konsorcjum) określone w ust. 12 pkt 1) SWZ warunki udziału w postępowaniu Zamawiający uzna za spełnione w przypadku, gdy co najmniej jeden z Wykonawców wykaże, że należycie wykonał lub wykonuje co najmniej dwie usługi, o których mowa w ust. 12 pkt 1) lit. d) SWZ.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Oświadczenie Wykonawcy, o braku lub przynależności do tej samej grupy kapitałowej , w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - wzór oświadczenia w Załączniku nr 7 do SWZ,
2. Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat , wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat, Zamawiający żąda złożenia wraz z zaświadczeniem dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności,
3. Zaświadczenie albo inny dokument właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
4. Oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu wstępnym w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego w SWZ - wzór oświadczenia w Załączniku nr 6 B do SWZ.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Aktualna koncesja na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie wykonywania usług ochrony osób i mienia, o której mowa w ust. 12 pkt 1) lit.b) SWZ,
2. Wykaz usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku, o którym mowa w ust. 12 pkt 1) lit. d) SWZ, sporządzonego zgodnie z Załącznikiem nr 8 do SWZ oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane / są wykonywane należycie.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający nie wymaga wniesienia przedmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełnienia wymagań dotyczących przedmiotu zamówienia.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

50 000,00 PLN

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2. W przypadku wspólnego ubiegania przez Wykonawców się o zamówienie (konsorcja, spółki cywilne) oświadczenie
wstępne o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu składa oddzielnie każdy z
Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w
postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków
udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokumenty wymienione w ust. 18 pkt 2
lit. a) - d) SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do zawartej umowy, na podstawie art. 455 ustawy, w sposób i na warunkach szczegółowo opisanych w Projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących Załącznik Nr 2 do SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-06-17 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://zus.ezamawiajacy.pl/

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-06-17 10:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-07-16

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.