eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zelów › "ZIMOWE UTRZYMANIE DRÓG LOKALNYCH I GMINNYCH W SEZONIE 2021/2022"



Ogłoszenie z dnia 2021-10-29


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
"ZIMOWE UTRZYMANIE DRÓG LOKALNYCH I GMINNYCH W SEZONIE 2021/2022"

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ZELÓW

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590648273

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Stefana Żeromskiego 23

1.5.2.) Miejscowość: Zelów

1.5.3.) Kod pocztowy: 97-425

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski

1.5.7.) Numer telefonu: 44 634-10-00

1.5.8.) Numer faksu: 44 634-13-41

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: umzelow@zelow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zelow.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

www.bip.zelow.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

"ZIMOWE UTRZYMANIE DRÓG LOKALNYCH I GMINNYCH W SEZONIE 2021/2022"

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8890a760-2508-11ec-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00250772

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-10-29

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00002410/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.5 Zimowe utrzymanie dróg lokalnych i gminnych w sezonie 2021/2022

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00227279/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZPI.271.53.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 403200,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi, polegającej na odśnieżaniu dróg gminnych i wewnętrznych, chodników, jezdni, parkingów, usuwanie śliskości na drogach oraz zwalczanie i zapobieganie gołoledzi, oblodzenia, zlodowaceń, w razie potrzeby wywozu nadmiaru śniegu. Odśnieżanie i posypywanie chodników następuje na wyraźne polecenie Zamawiającego.
Zamawiający wymaga, aby w ramach zimowego utrzymania dróg Wykonawca odśnieżał oraz posypywał jezdnię na całej długości oraz szerokości materiałami do usuwania śliskości zimowej zakupionymi przez Wykonawcę. Zakup materiałów do zwalczania śliskości zimowej Wykonawca zobowiązany jest zapewnić we własnym zakresie i na własny koszt.
Odśnieżanie dróg ma na celu usunięcie śniegu z jezdni i poboczy drogi oraz zatok autobusowych, parkingów itp. Zakresy prac prowadzonych przy odśnieżaniu dróg i technologia wynikają z aktualnie obowiązujących standardów utrzymania i są zależne od warunków atmosferycznych, możliwości finansowych oraz aktualnego stanu utrzymania dróg.

Wykaz ulic i sołectw stanowi załącznik do SWZ.

W trakcie trwania sezonu zimowego Wykonawca musi być w stanie gotowości (sprzętowej i materiałowej) do wykonania zleconych prac 24 godziny na dobę, każdy dzień tygodnia również w niedziele i święta.
Pojazdy oraz sprzęt wraz z obsługą wskazane w ofercie Wykonawcy, powinny być przygotowane w taki sposób, aby na każde wezwanie Zamawiającego (telefoniczne) Wykonawca podstawił je w wyznaczonym miejscu w czasie określonym w Formularzu ofertowym. Rozliczenie za wykonane usługi dokonywane będzie w okresach miesięcznych na podstawie potwierdzonych, przez przedstawiciela Zamawiającego lub osobę przez niego upoważnioną, godzin pracy sprzętu w dzienniku prowadzonej „Akcji Zima”. Czas zimowego utrzymania dróg należy potwierdzić każdorazowo przez sołtysa danego Sołectwa. Cena za godzinę pracy sprzętu odpowiada godzinie zegarowej.Zamawiający będzie płacił Wykonawcy wynagrodzenie za wykonaną usługę według faktycznie zrealizowanego zakresu prac i cen jednostkowych określonych w ofercie.

SŁUŻBY:
Decyzje o rozpoczęciu i zakończeniu zimowego utrzymania dróg tj. “Akcji Zima” podejmuje Burmistrz Zelowa. Nadzór nad realizacją Zimowego Utrzymania Dróg Na Terenie Miasta I Gminy Zelów w okresie zimowym 2021/2022 sprawuje kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Zelowie.Wszystkie zdarzenia, które miały miejsce podczas prowadzonej akcji muszą być potwierdzone w formie zapisu w dzienniku prowadzenia „Akcji Zima”. Zamawiający ma obowiązek dokładnego prowadzenia zapisów w dzienniku „Akcji Zima” w formie chronologicznej.
Wykonawca zobowiązany jest utrzymywać w stałej dyspozycji sprzęt do zwalczania śliskości i odśnieżania. Na wypadek obfitych opadów śniegu planuje się interwencyjne użycie sprzętu ciężkiego takiego jak koparko-ładowarka, równiarka. Wykonawca zobowiązany jest do odśnieżania w takim czasie, aby zapewnić możliwość przejazdu i przejścia po drogach od poniedziałku do soboty od godz. 5.00 rano, w niedziele i dni świąteczne od godz. 6.00 Wykonawca jest zobowiązany zapewnić całodobową dyspozycyjność pod nr telefonu wskazanym w ofercie. Wykonawca jest zobowiązany do natychmiastowego reagowania na każde zgłoszenie lub interwencję ze strony Zamawiającego.

ODBIÓR ROBÓT:
Sprawdzenie wykonania odśnieżania drogi obejmuje:
a) prace wykonane na drodze na podstawie zapisu w dziennikach akcji zimowej,
b) wyrywkowe kontrole grubości pozostawienia śniegu na jezdni lub poboczach (jeśli były odśnieżane), szerokości odśnieżania, oraz uszorstnienia
c) Zamawiający zastrzega sobie prawo do wyrywkowej codziennej kontroli na drogach
w pozostałych standardach utrzymania,
d) Kontrola sprawowana przez Zamawiającego nie zwalnia Wykonawcy od odpowiedzialności za własny dozór i jakość prowadzonych prac.

Wykonawca wystawiał będzie faktury na koniec każdego miesiąca (o ile w miesiącu tym usługa będzie faktycznie wykonana). Po zakończeniu sezonu zimowego Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania usługi polegającej na pracach porządkowych obejmujących sprzątanie dróg.
Termin płatności faktury 30 dni od daty otrzymania prawidłowo wystawionej faktury.

SPRZĘT I CZAS PRACY:
Sprzęt, jaki przewiduje się do wykorzystania w celu prowadzenia „Akcji Zima” na terenie Gminy Zelów to:
- pługopiaskarki samochodowe
- pługopiaskarki ciągnikowe
- równiarka
- koparko – ładowarka
- pojazd z pługiem o szerokości do 1,5 m do odśnieżania chodników, np. mikrociągnik
- pojazd do wywozu śniegu wraz z załadunkiem
Pojazdy używane do wykonywania usługi zimowego utrzymania dróg powinny być wyposażone w ostrzegawczy sygnał świetlny błyskowy barwy żółtej, zgodnie z ustawą „Prawo o ruchu drogowym”.
W czasie pracy operator:
- wykonuje wyłącznie czynności związane z obsługą sprzętu,
- obserwuje efekty pracy sprzętu roboczego i zwraca uwagę na bezpieczeństwo osób i
pojazdów znajdujących się na drodze,
- przestrzega zasad Kodeksu Drogowego.

Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody wyrządzone osobom trzecim w czasie prowadzenia usług zimowego utrzymania.Wykonawca odpowiada za bezpieczeństwo ruchu na drodze podczas wykonywania usług zimowego utrzymania dróg.Sprzęt powinien być przygotowany w takim stopniu, aby był w pełni gotowości technicznej i eksploatacyjnej wraz z środkami transportowymi i sprzętowymi wraz z osprzętem przewidziane do zwalczania skutków zimy. Wykonawca we własnym zakresie zabezpiecza bazę pod sprzęt i składowanie materiałów.

ZWALCZANIE ŚLISKOŚCI:
Do zapobiegania powstawaniu, likwidacji i łagodzenia skutków śliskości zimowej należy stosować sól drogową lub we właściwych proporcjach jej odpowiedniki oraz materiały uszorstniające tj. mieszaninę kruszywa odsianego o frakcji 0-2 mm (piasek). Materiał uszorstniający i sól zostaną zakupione przez Wykonawcę.
W miejscach szczególnych takich jak: skrzyżowania, łuki pionowe i poziome, przystanki itp. należy zwalczać śliskość za pomocą mieszanki piasku i soli lub, jeśli zajdzie konieczność soli. Wykonawca zobowiązany jest stosować do zapobiegania powstawaniu śliskości na drogach materiały z atestem wg obowiązujących przepisów zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 r. w sprawie rodzajów materiałów i warunków stosowania środków jakie mogą być używane na drogach publicznych, ulicach i placach i przedłożenia na żądanie zamawiającego atestu dopuszczającego środki do ich stosowania.Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia zapasów piasku i środków chemicznych (soli drogowej) w ilości zapewniającej prawidłową realizację usług niezależnie od długości i intensywności występowania warunków zimowych.Wykonawca we własnym zakresie zapewnia materiały do wykonania zleconych zadań oraz pokrywa koszty związane z zakupem soli drogowej, piasku, pojemników niezbędnych na piasek i innych materiałów do realizacji zadań.Przy realizacji zimowego utrzymania Wykonawca może stosować inne niż piasek materiały do zwiększenia szorstkości jezdni tylko za zgodą Zamawiającego.Całkowita odpowiedzialność ciąży na Wykonawcy usług. W przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego, że Wykonawca stosuje materiały niezgodnie ze Specyfikacja, obciąża się Wykonawcę karami za nieprawidłowe wykonanie prac do zerwania Umowy włącznie.

UTRZYMANIE CHODNIKÓW:
Na mocy ustawy z dnia 13 września 1996r., o utrzymaniu czystości i porządku w gminach właściciele oraz zarządcy nieruchomości zostali zobowiązani do utrzymania na terenie objętych ich własnością – czystości i porządku. W myśl art. 5 ust 1 pkt. 4 wyżej wskazanej ustawy właściciel i zarządcy nieruchomością są zobowiązani do oczyszczania ze śniegu i lodu oraz usuwania błota i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż ich nieruchomości.
Gmina Zelów jako zarządca będzie utrzymywała tylko nawierzchnie chodników wzdłuż dróg gminnych, lokalnych i wewnętrznych, które nie przylegają bezpośrednio do posesji. Odśnieżanie i posypywanie chodników następuje na wyraźne polecenie zamawiającego. Chodniki i inne miejsca wyznaczone powinny być odśnieżone i posypane bez zbędnej zwłoki.Utrzymanie chodników wraz z dojściami do przejść dla pieszych w okresie zimowym następuje w okresach występowania zjawisk atmosferycznych, charakterystycznych dla okresu zimowego: opady śniegu, deszczu lub mżawki powodującej gołoledź, spadków temperatur z dodatnich na ujemne lub ujemnych na dodatnie.

INNE:
Wykonawca zapewni we własnym zakresie wywiezienie oraz miejsce wywozu śniegu z odśnieżonych elementów pasa drogowego przestrzegając przepisów ustawy – Prawa wodnego, Prawa ochrony środowiska, ustawy o odpadach oraz w uzgodnieniu z właścicielami /zarządcami terenu. Wszelkie koszty z tym związane czyli ewentualne opłaty za miejsce do składowania śniegu z elementów pasa drogowego leżą po stronie Wykonawcy. Rozpoczęcie wywozu śniegu do 24 godzin od otrzymania od Zamawiającego zlecenia jego wywozu, termin realizacji każdorazowo Zamawiający określi w zleceniu.Po zakończeniu sezonu zimowego Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania usługi polegającej na pracach porządkowych obejmujących sprzątanie dróg i oczyszczenie wpustów ulicznych na własny koszt. Definicje podstawowych zjawisk występujących na nawierzchniach dróg, pod wpływem działania czynników atmosferycznych.
Odśnieżanie drogi – usuwanie śniegu z jezdni i poboczy drogi oraz obiektów towarzyszących (zatok autobusowych, zatok parkingowych). Standard zimowego utrzymania drogi – ustalony przez zarządzającego drogą minimalny poziom utrzymania powierzchni jezdni i poboczy oraz dopuszczalne odstępstwa od standardu w warunkach występowania opadów śniegu (lub śliskości zimowej), jak równie, dopuszczalny maksymalny czas występowania tych odstępstw.

Wspólny słownik Zamówienia:
Główny przedmiot:
90.62.00.00-9 usługi odśnieżania
90.63.00.00-9 usługi usuwania oblodzeń

Dodatkowe przedmioty:
90.61.20.00-0 usługi zamiatania ulic

4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90612000-0 - Usługi zamiatania ulic

90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 409320,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 435240,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 409320,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Urządzanie i Utrzymanie Terenów Zieleni Andrzej Kilańczyk

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 831-102-64-19

7.3.3) Ulica: Słoneczna 18

7.3.4) Miejscowość: Buczek

7.3.5) Kod pocztowy: 98-113

7.3.6.) Województwo: łódzkie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-10-28

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 409320,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 8 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.