eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ZawiercieZapewnienie kompleksowych usług promocyjnych Gminy Zawiercie w roku 2025 przez drużynę siatkarską - Aluron CMC Warta Zawiercie S.A.



Ogłoszenie z dnia 2025-05-27

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Zapewnienie kompleksowych usług promocyjnych Gminy Zawiercie w roku 2025 przez drużynę siatkarską – Aluron CMC Warta Zawiercie S.A.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ZAWIERCIE

1.3.) Oddział zamawiającego: GMINA ZAWIERCIE

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276258871

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: LEŚNA 2

1.5.2.) Miejscowość: Zawiercie

1.5.3.) Kod pocztowy: 42-400

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki

1.5.7.) Numer telefonu: +48 324941252

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@zawiercie.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zawiercie.eu

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zapewnienie kompleksowych usług promocyjnych Gminy Zawiercie w roku 2025 przez drużynę siatkarską – Aluron CMC Warta Zawiercie S.A.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-07f0cd43-7c74-4627-8502-0907cc51719d

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00250135

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-27

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00048617/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.9 Zapewnie kompleksowych usług promocyjnych Gminy Zawiercie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00071001

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 1 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

Promocja gminy jest jednym z zadań własnych, o czym mówi art. 7 pkt. 18 ustawy o samorządzie gminnym ( t.j. Dz.U z 2024, poz.1465 z późn. zm). Gmina Zawiercie realizuje to zadanie kreując przedsięwzięcia służące budowaniu wizerunku miasta poprzez udział w wydarzeniach promocyjnych o charakterze m.in. sportowym.
Biorąc pod uwagę, że ALURON CMC Warta Zawiercie S.A jest jedynym klubem siatkarskim reprezentującym Zawiercie, mającym w nazwie Zawiercie, występującym w rozgrywkach ligowych najwyżej rangi ( PlusLiga) i europejskich pucharach ( Liga Mistrzów). Może dzięki temu wykonywać działania promocyjne na rzecz Gminy Zawiercie w tak szerokim zakresie. Dlatego też uzasadnione jest udzielenie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 305 pkt. 1 w związku z art. 214 ust. 1 pkt 1 lit. a i b
ustawy Prawo zamówień publicznych. Ponadto nie istnieje rozwiązanie alternatywne, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia.

3.1.2.) Identyfikator wcześniejszego postępowania: Z uwagi na ograniczona ilość znaków w ogłoszeniu Zamawiający skrócił nazwę zamówienia. Pełna nazwa zamówienia brzmi:„Zapewnienie kompleksowych usług promocyjnych Gminy Zawiercie realizowanych podczas organizacji oraz udziału w rozgrywkach PlusLigi, i europejskich pucharach w roku 2025 przez drużynę siatkarską – Aluron CMC Warta Zawiercie S.A.”

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.6.2025.AS

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie kompleksowych usług promocyjnych Gminy Zawiercie realizowanych podczas organizacji oraz udziału w rozgrywkach PlusLigi, i europejskich pucharach w roku 2025 przez drużynę siatkarską – Aluron CMC Warta Zawiercie S.A., w szczególności poprzez zapewnienie i wykonywanie następujące czynności:
1) Branding strojów - ekspozycja logotypu miasta Zawiercie
2) Reklama na nośnikach cyfrowych
3) Reklama podczas meczów - ekspozycja logotypu miasta Zawiercie
4) Materiały drukowane, media elektroniczne - ekspozycja logotypu miasta Zawiercie,
w tym:
a) umieszczeniu logotypu miasta Zawiercie na materiałach reklamowych dotyczących meczów (plakat, billboard, ulotka itp),
b) umieszczenia logotypu miasta Zawiercie na biletach i voucherach sprzedawanych przez Klub,
c) umieszczenie logotypu miasta Zawiercie na pasku sponsorskim w oficjalnych wydawnictwach klubu (papier firmowy, kalendarz, karty zawodników itp),
d) umieszczeniu postów promujących miasto Zawiercie w mediach społecznościowych t.j. na oficjalnych profilach Klubu – Facebook/ Instagram/ Twitter (minimum 2 posty w miesiącu) o treści ustalonej z Zamawiającym,
e) ekspozycji logotypu miasta Zawiercie na ściance do wywiadów,
f) umieszczaniu informacji, że miasto Zawiercie jest partnerem klubu poprzez media społecznościowe klubu, co najmniej 1 raz w miesiącu,
g) umieszczaniu logotypu miasta Zawiercie na stronie internetowej Klubu,
h) umieszczaniu logotypu miasta Zawiercie na stronie internetowej Klubu w zakładce – Sponsorzy,
i) udziale zawodników klubu w realizowanych przez miasto materiałach video oraz klipach i spotach reklamowych promujących Zawiercie,
j) ekspozycji logotypu wraz z linkiem do oficjalnej strony internetowej miasta Zawiercie na stronie internetowej klubu,
5) Pozostałe działania reklamowe, w tym:
a) dobrze widocznej ekspozycji logotypu miasta Zawiercie na autokarze klubowym,
b) udział zawodników Klubu w miejskich wydarzeniach kulturalnych lub sportowych organizowanych przez miasto Zawiercie, z wykorzystaniem logotypów oraz oznaczeń Klubu
c) zorganizowanie wakacyjnego turnieju dla dzieci i młodzieży z terenu Gminy Zawiercie w obiekcie sportowym na terenie miasta z zapewnieniem nagród rzeczowych dla miejsc 1-3 (w tym puchary lub medale oraz gadżetów promocyjnych) w formie zestawów ufundowanych przez Wykonawcę dla wszystkich uczestników turnieju sportowego. Wykonawca zapewni również imienne dyplomy uczestnictwa dla zwycięzców oraz wyróżnienia dla pozostałych uczestników z własnoręcznymi podpisami wszystkich zawodników Wykonawcy.
d) możliwości wykorzystania wizerunku całego zespołu Wykonawcy i wizerunku poszczególnych zawodników w wydawnictwach zewnętrznych i wewnętrznych oraz materiałach promocyjnych i reklamowych miasta,
e) umożliwienie Zamawiającemu realizowania eventów podczas meczów rozgrywanych na terenie miasta Zawiercie, chyba że zabronią tego odrębne przepisy.
f) informowaniu, że miasto Zawiercie jest oficjalnym partnerem Klubu we wszystkich materiałach, publikacjach, informacjach do mediów, ogłoszeniach oraz wystąpieniach publicznych, wraz z umieszczaniem logotypu miasta we wszystkich materiałach drukowanych w prasie,
g) kreowaniu pozytywnego wizerunku miasta Zawiercie w mediach, tj. wywiadach radiowych, prasowych, internetowych i telewizyjnych, oraz poprzez stronę www i media społecznościowe Klubu, w tym podkreślanie, że miasto Zawiercie jest strategicznym partnerem Klubu
h) używaniu w nazwie zespołu nazwy Miasta – Zawiercie,
i) wymienienie przez spikera miasta Zawiercie jako partnera strategicznego klubu (min 1 razy podczas każdego domowego meczu).
2. Szczegółowy zakres działań promocyjnych oraz zasady ich realizacji określa również wzór umowy, stanowiący Załącznik nr 2 do niniejszego zaproszenia.
3. Zatrudnienie osób na umowę o pracę przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia:
Z uwagi na fakt, iż czynności wykonywane przez osoby przy realizacji zamówienia nie wyczerpują pojęcia stosunku pracy, Zamawiający nie przewiduje wymogu zatrudniania osób na umowę o pracę.

4.5.3.) Główny kod CPV: 79342200-5 - Usługi w zakresie promocji

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1230000,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1230000,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1230000,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: ALURON CMC WARTA ZAWIERCIE S.A.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6492309509

7.3.3) Ulica: Blanowska 40

7.3.4) Miejscowość: Zawiercie

7.3.5) Kod pocztowy: 42-400

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-04-30

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1230000,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2025-10-31

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Szczegółowe uzasadnienie faktyczne:
Faktem powszechnie znanym jest nadto, że Klub od kilku lat nierozerwalnie związany ze wspólnotą samorządową, która przez jego sukcesy identyfikuje się z Klubem a z drugiej strony Klub podkreśla swoje powiązania ze wspólnotą samorządową Zawiercia. Dla obu stron współpraca i związki są niewątpliwie powodem do dumy. Te wartości, jako element pozytywnego budowania wizerunku Gminy Zawiercie są nierozerwalnie związane z Klubem.
Inne względy przemawiające za tym, że ALURON CMC Warta Zawiercie jest jedynym podmiotem mogącym zrealizować
przedmiotowe zamówienie są następujące:
1) jest klubem grającym w najwyższej lidze krajowej, w Pucharze Polski
i europejskich pucharach,
2) ma w swojej nazwie Zawiercie,
3) jest nierozerwalnie związany ze społecznością Zawiercia i budzi pozytywne skojarzenie z Zawierciem.
Ad 1) Plusliga liczy 16 drużyn więc pole potencjalnych wykonawców zawęża się do 16, przy czym podkreślenia wymaga, że
jest prawem Gminy taki wybór sposobu promocji jaki uznaje za skuteczny w danej sytuacji.
Ad 2) Żaden z klubów Plus Ligi z wyjątkiem ALURON CMC Warta Zawiercie nie ma w swej nazwie słowa Zawiercie.
Powstaje oczywiście pytanie czy pozostałe klubu Plusligi byłby skłonne zmienić nazwę tak aby było w niej słowo Zawiercie.
Możliwość taką należałoby wykluczyć ze względów faktycznych i prawnych. Zmiana nazwy klubu pociągałaby za sobą konieczność zmiany jego siedziby oraz spełniania wymogów licencyjnych Plusligi. Nadto zmiana nazwy klubu bez zmiany siedziby mogłaby zostać potraktowana jako czyn nieuczciwej konkurencji, jako wprowadzająca w błąd. Kluby Plusligi są spółkami kapitałowymi, a więc ich działalności dotyczy ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, zaś czynem nieuczciwej konkurencji jest działanie sprzeczne z prawem lub dobrymi obyczajami, jeżeli zagraża lub narusza interes
innego przedsiębiorcy lub klienta (art. 3 ust. 1). Oznaczenie innego klubu poprzez przywołanie w jego nazwie miasta z którym nie ma on żadnego związku wprowadzałoby oczywiście w błąd.
Ad. 3) Spośród wszystkich klubów Plusligi tylko ALURON CMC Warta Zawiercie jest związany ze wspólnotą samorządową Zawiercia a z drugiej strony wspólnota samorządowa Zawiercia widzi w Klubie swoje alter ego. Nadto związek ten jest autentyczny jako oparty na wieloletniej działalności Klubu w Zawierciu a z drugiej strony na pozytywnych emocjach mieszkańców. Próba przejęcia roli Klubu przez inny klub z Plusligi byłaby oczywiście fałszywa bo żaden inny klub nie jest tak związany z Zawierciem jak ALURON CMC Warta Zawiercie. Wymagania licencyjne Plusligi może spełnić tylko 16 klubów Plusligi zaś z uwagi uwarunkowania europejskich pucharów wymagania mogą spełnić tylko trzy polskie zespoły tj. Jastrzębski Węgiel, ALURON CMC Warta Zawiercie oraz PGE Projekt Warszawa. Z tych trzech tylko ALURON CMC Warta Zawiercie ma w swej nazwie Zawiercie i tym samym tylko on spełnia
wymagania zamawiającego. Co się zaś tyczy tego, że nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie
jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia to stwierdzić należy co następuje:
1) konkurencja w ramach przedmiotu zamówienia jest ograniczona do trzech krajowych klubów z których tylko jeden ma w swojej nazwie Zawiercie, a nadto jako jedyny jest związany z Zawierciem i budzi pozytywne skojarzenie z Zawierciem,
2) Skala medialnego przekazu związanego z ALURONEM CMC Warta Zawiercie jest nieporównywalnie większa niż pozostałych wydarzeń dotyczących Gminy.
3) nie istnieją żadne inne kluby sportowe związane z Zawierciem, które miałyby osiągnięcia podobne i budziły bardziej pozytywne skojarzenia z Zawierciem niż ALURON CMC Warta Zawiercie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.