eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Usługa Asysty technicznej dla systemów teleinformatycznych



Ogłoszenie z dnia 2023-06-05

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Usługa Asysty technicznej dla systemów teleinformatycznych

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Ministerstwo Rozwoju i Technologii

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 369267361

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Pl. Trzech Krzyży 3/5

1.5.2.) Miejscowość: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 00-507

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@mrit.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gov.pl/web/rozwoj-technologia

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://www.gov.pl/web/rozwoj-technologia

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Sprawy gospodarcze i finansowe

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Usługa Asysty technicznej dla systemów teleinformatycznych

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f114502a-005e-11ee-b70f-ae2d9e28ec7b

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00246162

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-06-05

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

W związku z przedłużającym się rozstrzygnięciem postępowania nr BDG-V.2610.43.2022.PC wybrano wykonawcę na okres przejściowy w trybie zamówienia z wolnej ręki.
W dniu 31 maja 2023 r. upływa okres realizacji umowy, której przedmiotem jest usługa Asysty Technicznej dla systemów teleinformatycznych obejmująca usługi modyfikacji i rozwoju oraz usługi utrzymania i serwisu. W związku z powyższym Zamawiający podjął niezwłoczne działania w celu zapewnienia dalszego funkcjonowania systemu CEIDG, przeprowadzając postępowanie i zawierając umowę nr II/23/P/15095/4300/23/DGC. Z uwagi na zadania będące we właściwości Departamentu Gospodarki Cyfrowej niewskazane jest doprowadzenie do sytuacji, w której system teleinformatyczny CEIDG oraz jego poszczególne komponenty pozostaną bez możliwości utrzymania i rozwoju. Dotychczasowy wykonawca dysponuje odpowiednią wiedzą oraz doświadczeniem, ponieważ zajmuje się utrzymaniem i rozwojem przedmiotowych usług od kwietnia 2021 roku.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: BDG-V.2610.9.2023.PC

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Usługa Asysty technicznej dla systemów teleinformatycznych

4.5.3.) Główny kod CPV: 72260000-5 - Usługi w zakresie oprogramowania

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 159777,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 159777,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 159777,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Trimtab Arteria Management sp. z o.o. s.k

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5222693182

7.3.3) Ulica: ul. Stawki 2a

7.3.4) Miejscowość: Warszawa

7.3.5) Kod pocztowy: 00-193

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak

7.4.1.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:

Usługi Utrzymania i Serwisu, Polcom S.A.


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-05-31

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 159777,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 2 miesiące

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

W związku z ograniczoną liczbą znaków do wprowadzenia w sekcji III, poniżej zostało zamieszczone uzasadnienie faktyczne wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki:
W związku z przedłużającym się rozstrzygnięciem postępowania nr BDG-V.2610.43.2022.PC wybrano wykonawcę na okres przejściowy w trybie zamówienia z wolnej ręki, na podstawie art. 214 ust 1 pkt 5 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych.
W dniu 31 maja 2023 r. upływa okres realizacji umowy nr II/23/P/15095/4300/23/DGC której przedmiotem jest usługa Asysty Technicznej dla systemów teleinformatycznych obejmująca usługi modyfikacji i rozwoju oraz usługi utrzymania i serwisu. Umowa ta zapewnia możliwość utrzymania sprawnego funkcjonowania systemu teleinformatycznego CEIDG, którego utrzymanie i rozwój do końca marca br. było realizowane poprzez umowę nr II/143/P/15095/430/21/DGC, która była realizowana w okresie od 1 kwietnia 2021 r. do 31 marca 2023 r. W związku z koniecznością kontynuacji prac utrzymaniowych i rozwojowych związanych z ww. systemem, Zamawiający przygotował i przeprowadził postępowanie nr BDG-V.2610.43.2022.PC. W dniu 31.03.2023 r. nastąpiło ogłoszenie wyniku postępowania, zgodnie z którym wybrany został wykonawca na kolejne 24 miesiące. Niemniej jednak umowa z wybranym podmiotem nie mogła zostać zawarta, z uwagi na fakt, iż jeden z wykonawców odwołał się od dokonanego wyboru wykonawcy do Krajowej Izby Odwoławczej. W związku z powyższym Zamawiający podjął niezwłoczne działania w celu zapewnienia dalszego funkcjonowania systemu CEIDG, przeprowadzając postępowanie i zawierając umowę nr II/23/P/15095/4300/23/DGC, która zapewnia utrzymanie systemu CEIDG od 1 kwietnia do 31 maja br. Zawierając ww. umowę Zamawiający miał przekonanie, że czas 2 miesięcy będzie wystarczający do rozstrzygnięcia postępowania nr BDG-V.2610.43.2022.PC przed KIO, i zawarcia długotrwałej umowy na usługi asysty technicznej dla systemów teleinformatycznych. Z uwagi na zadania będące we właściwości Departamentu Gospodarki Cyfrowej niewskazane jest doprowadzenie do sytuacji, w której system teleinformatyczny CEIDG oraz jego poszczególne komponenty pozostaną bez możliwości utrzymania i rozwoju. Może to doprowadzić do wielu niepożądanych zdarzeń, takich jak wystąpienie podatności na ataki hakerskie, luki w systemach w zakresie bezpieczeństwa lub niewłaściwe działanie systemu spowodowane brakiem zainstalowania odpowiednich aktualizacji elementów jego oprogramowania lub dostosowania do aktualnych wymogów zewnętrznych systemów lub dostawców rozwiązań z branży IT. Konsekwencją braku utrzymania są zatem ryzyka reputacyjne, wizerunkowe ale również prawne i finansowe, związane z potencjalnymi wyciekami danych podlegających ochronie prawnej. Z drugiej strony, należy mieć na uwadze fakt, iż usługa asysty technicznej, wybrana w zamówieniu z wolnej ręki miałaby być świadczona przez dotychczasowego wykonawcę umów nr II/23/P/15095/4300/23/DGC oraz II/143/P/15095/430/21/DGC. Wybór taki należy uznać w tym przypadku za uzasadniony, ponieważ dotychczasowy wykonawca dysponuje odpowiednią wiedzą i – co z perspektywy Zamawiającego istotniejsze – właściwym doświadczeniem, ponieważ zajmuje się utrzymaniem i rozwojem przedmiotowych usług od kwietnia 2021 roku. Inny wykonawca nie będzie miał czasu niezbędnego na zapoznanie się z systemem oraz jego specyfikacją, a nabycie pełnej sprawności w obsłudze systemu, jego utrzymaniu i rozwój, bazując na dotychczasowych doświadczeniach Zamawiającego może potrwać przez cały okres realizacji umowy tj. przez kolejne 2 miesiące. Zatem najbardziej racjonalnym wyborem, z punktu widzenia Zamawiającego jest udzielenie zamówienia w trybie z wolej ręki z obecnym wykonawcą usługi tj. firmą Trimtab Arteria Management Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością̨ Spółka komandytowa

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.