eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Krobia"ZBIERANIE, TRANSPORT I UNIESZKODLIWIANIE ODPADÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST POCHODZĄCYCH Z GOSPODARSTW ROLNYCH, MIESZCZĄCYCH SIĘ NA TERENIE GMINY KROBIA"



Ogłoszenie z dnia 2025-05-23


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„ZBIERANIE, TRANSPORT I UNIESZKODLIWIANIE ODPADÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST POCHODZĄCYCH Z GOSPODARSTW ROLNYCH, MIESZCZĄCYCH SIĘ NA TERENIE GMINY KROBIA”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA KROBIA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 411050623

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: RYNEK 1

1.5.2.) Miejscowość: Krobia

1.5.3.) Kod pocztowy: 63-840

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński

1.5.7.) Numer telefonu: 65 571 11 11

1.5.8.) Numer faksu: 65 571 11 11

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@krobia.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.krobia.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/krobia.

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„ZBIERANIE, TRANSPORT I UNIESZKODLIWIANIE ODPADÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST POCHODZĄCYCH Z GOSPODARSTW ROLNYCH, MIESZCZĄCYCH SIĘ NA TERENIE GMINY KROBIA”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c57eac58-2011-4e8f-aa4f-e880f5f2f3ee

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00245193

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-23

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00021352/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.3 Zbieranie, transport i unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest pochodzących z gospodarstw rolnych, mieszczących się na terenie gminy

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00181254

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: WO.271.16.2025.ZP

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 590,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania: „ZBIERANIE, TRANSPORT I UNIESZKODLIWIANIE ODPADÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST POCHODZĄCYCH Z GOSPODARSTW ROLNYCH, MIESZCZĄCYCH SIĘ NA TERENIE GMINY KROBIA” w roku 2025 oraz 2026 w łącznej ilości około 557 Mg (około 428 Mg w 2025 r. oraz około 129 Mg w 2026 r. ).

Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie kompleksowej usługi usuwania odpadów zawierających azbest pochodzących z gospodarstw rolnych, mieszczących się na terenie gminy Krobia, polegającej na zabezpieczeniu odpadów zawierających azbest, ich załadunku, transporcie i przekazaniu na składowisko odpadów w celu ich unieszkodliwienia, posiadające stosowną decyzję uprawniającą do unieszkodliwienia tego typu wyrobów. Szacunkowa ilość odpadów zawierających azbest przeznaczonych do unieszkodliwienia w ciągu dwóch lat (2025 i 2026 r.), która będzie mogła być usunięta z terenu gminy Krobia w ramach przedmiotowego zamówienia, wynosi około 557 Mg. Ostateczna ilość wyrobów zawierających azbest przeznaczonych do unieszkodliwienia będzie zależna od ilości i zakresu wniosków składanych przez uprawnionych właścicieli nieruchomości o wykonanie usługi usunięcia wyrobów zawierających azbest, a także od jednostkowych kosztów wynikających z wybranej w niniejszym postępowaniu najkorzystniejszej oferty.
Przedmiot zamówienia realizowany będzie:
- w 2025 roku do wysokości przeznaczonych w budżecie Gminy Krobia w 2025 roku na ten cel środków finansowych w wysokości 300 000,00 zł, pochodzących z dotacji Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu;
- w 2026 roku do wysokości przeznaczonych na ten cel w wieloletniej prognozie finansowej (WPF) Gminy Krobia w 2026 roku na ten cel środków finansowych w wysokości 89 000,00 zł, pochodzących z dotacji Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu.
Zaznacza się przy tym, że środki niewykorzystane w 2025 roku mogą zostać przeniesione do realizacji w 2026 roku.


2. Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje:
1) Zabezpieczenie zdemontowanych wyrobów zawierających azbest zgromadzonych przez wnioskodawcę na terenie nieruchomości wskazanej przez Zamawiającego, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa polegające na: ułożeniu na paletach, zabezpieczeniu folią, oznakowaniu i przygotowaniu do transportu;
2) Ważenie odpadów; do wykonania zadania wykonawca stosował będzie wagę przewoźną, posiadającą ważną legalizację, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 maja 2001 r. Prawo o miarach (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2063) oraz stosownymi aktami wykonawczymi;
Ważenie odbywać się będzie w obecności właściciela (użytkownika wieczystego) lub zarządcy nieruchomości. Wykonawca dokona ważenia i z tej czynności sporządzi protokół, w którym zawrze informację o ilości odebranych odpadów zawierających azbest (w Mg), rodzaju odpadów zawierających azbest (płyta falista/płaska), adresie nieruchomości z której odpady te zostały zabrane. Dane zawarte w protokole muszą zostać potwierdzone podpisem obecnego podczas ważenia właściciela (użytkownika wieczystego) lub zarządcy nieruchomości.
Zamawiający zastrzega, że w ważeniu będą uczestniczyć przedstawiciele Zamawiającego;
3) załadunek i transport odpadów zawierających azbest z miejsca zbiórki bezpośrednio do miejsca unieszkodliwienia; transport odebranych odpadów zawierających azbest odbywać się będzie zgodnie z przepisami ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1251), a także ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. r. o przewozie towarów niebezpiecznych (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 643);
4) rozładunek i przekazanie odpadów zawierających azbest do unieszkodliwienia zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1587; ze zm) na odpowiednio do tego celu przeznaczone składowisko odpadów niebezpiecznych;
5) wszelkie prace towarzyszące prawidłowemu prowadzeniu i wykonaniu przedmiotu zamówienia, w tym w szczególności:
a) poinformowanie Wnioskodawców oraz Zamawiającego o planowanym terminie realizacji wniosków przynajmniej 3 dni robocze przed przystąpieniem do prac; Zamawiającemu należy przedłożyć harmonogram prac zawierający: terminy realizacji poszczególnych wniosków; adresy nieruchomości z których będą usuwane odpady zawierające azbest; ilości wyrobów zawierających azbest planowane do usunięcia z terenu nieruchomości,
b) czynności organizacyjne i przygotowawcze związane z wizją lokalną
u wnioskodawców,
c) identyfikację wyrobów zawierających azbest,
d) organizację i zabezpieczenie placu robót,
e) uporządkowanie miejsca po wykonaniu usługi w sposób uniemożliwiający emisję azbestu do środowiska,
f) prowadzenie ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2023 r. poz. 1587; ze zm.),
Zakres przedmiotu zamówienia realizowany będzie na terenie poszczególnych nieruchomości, zgodnie z wnioskami osób zainteresowanych usunięciem wyrobów zawierających azbest, jako wykonanie kompleksowej usługi obejmującej zabezpieczenie odpadów zawierających azbest zgromadzonych na terenie nieruchomości wraz z komisyjnym (przedstawiciele Zamawiającego i Wykonawcy) ważeniem, ich załadunkiem, transportem i przekazaniem do unieszkodliwienia (unieszkodliwienie odpadów).


3. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca ubiegający się o zamówienie:
1) spełniał kryteria oraz warunki określone w rozporządzeniach: Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r. Nr 71, poz. 649 ze zm.), Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011 r. Nr 8, poz. 31) oraz Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 października 2005 r. w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów (Dz. U. z 2005 r. Nr 216, poz. 1824);
2) dysponował środkami transportu odpowiednimi do realizacji zamówienia;
3) do wykonania zadania zastosował wagę przewoźną, posiadającą ważną legalizację, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11.05.2001 r. Prawo o miarach (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 2063) oraz stosownymi aktami wykonawczymi;
4) posiadał obowiązującą umowę zawartą ze składowiskiem posiadającym odpowiednie zezwolenie na unieszkodliwianie odpadów niebezpiecznych zawierających azbest (kod odpadu 17 06 05*), gwarantującą odbiór tych odpadów w czasie realizacji zamówienia lub legitymował się zezwoleniem na prowadzenie takiego składowiska;
5) do prowadzenia prac skierował osoby posiadające wymagane uprawnienia, wiedzę i przeszkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami (jako dowód – kserokopie zaświadczeń potwierdzających przeszkolenia przez uprawnioną instytucję zatrudnianych pracowników – minimum dla 2 osób, a także osób kierujących lub nadzorujących prace polegające na zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest – minimum dla 1 osoby, w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu tych wyrobów oraz przestrzegania procedur dotyczących bezpiecznego postępowania);
6) dokonał zgłoszenia Powiatowemu Inspektorowi Nadzoru Budowlanego w Gostyniu, Okręgowemu Inspektorowi Pracy oraz Państwowemu Powiatowemu Inspektorowi Sanitarnemu w Gostyniu o zamiarze przeprowadzenia prac przynajmniej 7 dni przed ich rozpoczęciem, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r., Nr 71, poz. 649, ze zm.); Wykonawca obowiązany będzie do przedłożenia kopii dokonanych zgłoszeń wraz z potwierdzeniem ich złożenia do ww. organów, opatrzonych oświadczeniem Wykonawcy, z którego będzie wynikać, że dotyczą one zgłoszeń dokonanych w ramach realizacji niniejszej umowy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90650000-8 - Usługi usuwania azbestu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 8

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 6

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 637,20 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 752,76 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 637,20 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: EKO TW SP. Z O.O. 63-304 CZERMIN CZERMIN 67A NIP 6080103075

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6080103075

7.3.4) Miejscowość: CZERMIN

7.3.5) Kod pocztowy: 63-304

7.3.6.) Województwo: wielkopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-05-21

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 637,20 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 504 dni

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.