eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi CzerskBUDOWA NAZIEMNEJ INSTALACJI FOTOWOLTAICZNEJ O MOCY DO 39,96 kWp PRZY SIEDZIBIE NADLEŚNICTWA CZERSK



Ogłoszenie z dnia 2021-10-25


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
BUDOWA NAZIEMNEJ INSTALACJI FOTOWOLTAICZNEJ O MOCY DO 39,96 kWp PRZY SIEDZIBIE NADLEŚNICTWA CZERSK

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Czersk

1.3.) Oddział zamawiającego: Nadleśnictwo Czersk

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 090550644

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Malachin, ul.Cisowa 12

1.5.2.) Miejscowość: Czersk

1.5.3.) Kod pocztowy: 89-650

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL637 - Chojnicki

1.5.7.) Numer telefonu: 0523953610

1.5.8.) Numer faksu: 3953621

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: czersk@torun.lasy.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://czersk.torun.lasy.gov.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-8651eaa1-30d7-11ec-a3fb-0a24f8cd532c

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


Gospodarka leśna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

BUDOWA NAZIEMNEJ INSTALACJI FOTOWOLTAICZNEJ O MOCY DO 39,96 kWp PRZY SIEDZIBIE NADLEŚNICTWA CZERSK

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8651eaa1-30d7-11ec-a3fb-0a24f8cd532c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00244062

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-10-25

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00053829/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.4 BUDOWA NAZIEMNEJ INSTALACJI FOTOWOLTAICZNEJ O MOCY DO 39,96 kWp PRZY SIEDZIBIE NADLEŚNICTWA CZERSK

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00237611/02

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: SA.270.1.5.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 200000,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest budowa instalacji fotowoltaicznej o mocy 39,96 kWp wraz z całą infrastrukturą towarzyszącą przeznaczoną do zasilania budynku biurowego przy ul. Cisowej 12 będącego siedzibą nadleśnictwa Czersk. Instalacja fotowoltaiczna będzie produkowała energię na potrzeby własne, istniejącej instalacji elektrycznej i stacji ładowania pojazdów elektrycznych proporcjonalnie do aktualnych warunków pogodowych.
Zamówienie obejmuje swoim zakresem wykonanie naziemnej instalacji fotowoltaicznej na terenie dz. geod. Nr 149/7-LP - obręb Malachin.

W obrębie w/w działki projektuje się instalację fotowoltaiczną o mocy 39,96 kWp wraz z infrastrukturą techniczną, wykonaniem podłoża z białych otoczaków.
W/w inwestycja jest w większości zlokalizowana na gruncie, na którym konieczne będzie trwałe wydzielenie terenu pod stoły z panelami fotowoltaicznymi. Przebieg tras kabli elektrycznych zaprojektowano zgodnie z warunkami technicznymi i połączono z istniejącą instalacją elektryczną. Projektowana instalacja fotowoltaiczna ma na celu generowanie w sposób pasywny i ekologiczny, energii elektrycznej dla budynku siedziby nadleśnictwa oraz oddawanie do sieci elektrycznej nadmiaru energii w celu jej zmagazynowania i wykorzystania w przyszłości.

Na terenie działki 149/7-LP posadowione zostaną konstrukcje wsporcze jednopodporowe ułożone w systemie południowym z trzema rzędami modułów fotowoltaicznych ułożonych poziomo o nachyleniu pod kątem 25 stopni (±1°). Przewiduje się zamontowanie 108 paneli na 11 stołach wsporczych. Odstępy pomiędzy rzędami przyjęto jako 6,60 m.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja techniczna stanowiąca załącznik do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45223200-8 - Roboty konstrukcyjne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne

45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych

45314310-7 - Układanie kabli

51111200-5 - Usługi instalowania generatorów

51900000-1 - Usługi instalowania systemów sterowania i kontroli

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 256 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Analiza dalszych planów inwestycyjnych Zamawiającego, w szczególności zakres remontu budynku Nadleśnictwa, wskazuje, iż część zrealizowanego przedmiotu umowy dotyczącego instalacji wewnątrz budynku nadleśnictwa będzie musiała być ponownie zmodyfikowana podczas remontu. Spowoduje to, powielenie kosztów remontu jak spowoduje ponowna ingerencję w założoną instalację. Istnieje realne ryzyko, iż Zamawiający poniesie dwukrotnie koszty instalacji.

Unieważnienie zamówienia, umożliwi modyfikację projektu, poprzez uwzględnienie możliwych prac remontowych w przyszłości i sposobu wykonania przyłączy energetycznych. Wskazać należy, iż środki publiczne winny być wydatkowane zgodnie z zasadami celowości i racjonalności. W sytuacji gdy istnieje ryzyko, iż Zamawiający zobowiązany byłby do ponownego wydatkowania środków, zasadne jest przygotowanie przedmiotu zamówienia, umożliwiające jego efektywniejsze wykorzystanie w przyszłości z pominięciem dublowania kosztów. Ponadto modyfikacja zakresu prac, umożliwi pełniejsze zaspokojenie potrzeb Zamawiającego w przyszłości.

Naniesienie zmian do projektu zamówienia, zostanie zrealizowane w ramach obowiązującej umowy a tym samym nie spowoduje poniesienia kosztów zmodyfikowania projektu budowlanego.

Wskazać należy, iż zmiana zakresu prac jest na tyle istotna w zakresie kalkulacji kosztów, iż zasadniejsze jest unieważnienie postępowania przetargowego na danym etapie postępowania, niż wprowadzanie zmian do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz Ogłoszenia o Przetargu.

Nowe ogłoszenie z uwzględnieniem zmian zagwarantuje transparentność postepowania jak i umożliwi rzetelną kalkulację kosztów realizacji umowy. Zmiana zakresu prac nie wpłynie znacząco na Wartość Przedmiotu Zamówienia.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.