eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ko³oSUKCESYWNA DOSTAWA TABLIC REJESTRACYJNYCH DLA POTRZEB WYDZIA£U KOMUNIKACJI I RUCHU DROGOWEGO STAROSTWA POWIATOWEGO W KOLE



Og³oszenie z dnia 2021-10-22


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Dostawy
SUKCESYWNA DOSTAWA TABLIC REJESTRACYJNYCH DLA POTRZEB WYDZIA£U KOMUNIKACJI I RUCHU DROGOWEGO STAROSTWA POWIATOWEGO W KOLE

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Powiat Kolski

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 311620839

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Sienkiewicza 21/23

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Ko³o

1.5.3.) Kod pocztowy: 62-600

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniñski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@starostwokolskie.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.starostwokolskie.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

SUKCESYWNA DOSTAWA TABLIC REJESTRACYJNYCH DLA POTRZEB WYDZIA£U KOMUNIKACJI I RUCHU DROGOWEGO STAROSTWA POWIATOWEGO W KOLE

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-787b84b7-3300-11ec-a3fb-0a24f8cd532c

2.5.) Numer og³oszenia: 2021/BZP 00241822

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2021-10-22

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2021/BZP 00000239/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.2.1 Dostawa tablic rejestracyjnych

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://starostwokolskie.ezamawiajacy.pl

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://starostwokolskie.ezamawiajacy.pl oraz poczta elektroniczna zp@starostwokolskie.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1) wszelkie o¶wiadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz inne informacje Zamawiaj±cy i Wykonawcy przekazuj± faksem, drog± elektroniczn± (poczta elektroniczna) lub poprzez Platformê Zakupow±,
2) o¶wiadczenia, wnioski, zawiadomienia i inne informacje oraz pytania kierowane do Zamawiaj±cego przekazywane za pomoc± faksu nale¿y kierowaæ na nr faksu Zamawiaj±cego podany na stronie tytu³owej SWZ,
3) o¶wiadczenia, wnioski, zawiadomienia i inne informacje oraz pytania
do Zamawiaj±cego przekazywane za pomoc± poczty elektronicznej nale¿y kierowaæ na adres poczty elektronicznej Zamawiaj±cego podany na stronie tytu³owej SWZ,
4) ka¿da ze stron na ¿±danie drugiej niezw³ocznie potwierdza fakt otrzymania o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ oraz innych informacji przekazanych za pomoc± faksu lub poczt± elektroniczn±.
5) ofertê oraz dokumenty, które siê na ni± sk³adaj± nale¿y opatrzeæ kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym - przez osobê/y upowa¿nion±/e do reprezentowania Wykonawcy

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): klauzula informacyjna zosta³a zawarta w rozdziale XXXV SWZ

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): klauzula informacyjna zosta³a zawarta w rozdziale XXXV SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.272.9.2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiot zamówienia obejmuje sukcesywn± dostawê tablic rejestracyjnych dla potrzeb Wydzia³u Komunikacji i Ruchu Drogowego Starostwa Powiatowego w Kole, zwi±zanych z rejestracj± pojazdów na mocy ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2021r. poz. 450 z pó¼. zm.). Przedmiot zamówienia obejmuje równie¿ protokolarny odbiór, zniszczenie przez pociêcie i z³omowanie wycofanych, zu¿ytych tablic.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 30195000-2 - Tablice

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2022-01-01 do 2022-12-31

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocena ofert zostanie przeprowadzona wy³±cznie w oparciu o podane ni¿ej kryteria:
1) Cena - 60 pkt
2) Gwarancja - 15 pkt
3) Termin realizacji zamówienia - 25 pkt

Punkty przyznawane za kryterium „cena zamówienia” bêd± liczone wg nastêpuj±cego wzoru:

C = (Cn : Cb) x waga

gdzie:
C - ilo¶æ punktów przyznana danej ofercie,
Cn – najni¿sza cena spo¶ród wszystkich ofert,
Cb - cena oferty badanej,
Waga – 60

Punkty przyznawane za kryterium „okres gwarancji na wykonanie robót” bêd± liczone nastêpuj±co:

2 lata gwarancji 0 pkt
3 lata gwarancji 5 pkt
4 lata gwarancji 10 pkt
5 lat gwarancji 15 pkt

Waga – 15.

Punkty przyznawane za kryterium „termin realizacji zamówienia” – przyznawane bêd± nastêpuj±co:
do 4 dni 25 pkt
5 dni 20 pkt
6 dni 10 pkt
7 dni 0 pkt

Waga - 25

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: gwarancja

4.3.6.) Waga: 15

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji zamówienia

4.3.6.) Waga: 25

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

1) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie Wykonawcy, którzy:
a) nie podlegaj± wykluczeniu oraz
b) spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu
2) Na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia z postêpowania Wykonawcy sk³adaj± nastêpuj±ce podmiotowe ¶rodki dowodowe:
Wstêpnie, Zamawiaj±cy stwierdzi brak podstaw wykluczenia z postêpowania na podstawie o¶wiadczenia z art. 125 ust. 1 Pzp,z zakresu art. 108 ust. 1 ustawy oraz z art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp.
3) Na potwierdzenie spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu Wykonawcy sk³adaj± nastêpuj±ce podmiotowe ¶rodki dowodowe w poszczególnym zakresie:
a) Zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w tym zakresie
b) Uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
Zamawiaj±cy uzna spe³nienie przedmiotowego warunku je¿eli Wykonawca wyka¿e, i¿ legitymuje siê aktualnym za¶wiadczeniem Marsza³ka Województwa, w³a¶ciwego ze wzglêdu na siedzibê Wykonawcy, o dokonaniu wpisu do rejestru przedsiêbiorców produkuj±cych tablice rejestracyjne, zgodnie z art. 75a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (j.t. Dz.U. z 2021 roku, poz. 450 z pó¼n. zm.),
c) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w tym zakresie
d) Zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
Zamawiaj±cy uzna spe³nienie przedmiotowego warunku, je¿eli Wykonawca wyka¿e nale¿yte wykonanie, a w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych równie¿ wykonywanie, w okresie ostatnich trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie minimum 2 dostaw to¿samych z przedmiotem zamówienia o warto¶ci co najmniej 200.000,00 z³ brutto ka¿da (zgodnie z Za³±cznikiem Nr 4). Wykonawca zobowi±zany bêdzie z³o¿yæ dokumenty potwierdzaj±ce, ¿e dostawy zosta³y wykonane z nale¿yt± staranno¶ci± (np. referencje)

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) dokument potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków i op³at w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp – wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem (w przypadku zaleg³o¶ci z op³acaniem podatków lub op³at wraz z za¶wiadczeniem nale¿y z³o¿yæ dokument potwierdzaj±cy, ¿e odpowiednio przed up³ywem terminu sk³adania ofert dokona³ p³atno¶ci nale¿nych podatków lub op³at wraz z odsetkami lub grzywn± lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci).

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: a) Zamawiaj±cy uzna spe³nienie przedmiotowego warunku, je¿eli Wykonawca wyka¿e nale¿yte wykonanie, a w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych równie¿ wykonywanie, w okresie ostatnich trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie minimum 2 dostaw to¿samych z przedmiotem zamówienia o warto¶ci co najmniej 200.000,00 z³ brutto ka¿da (zgodnie z Za³±cznikiem Nr 4). Wykonawca zobowi±zany bêdzie z³o¿yæ dokumenty potwierdzaj±ce, ¿e dostawy zosta³y wykonane z nale¿yt± staranno¶ci± (np. referencje)

5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:

a) aktualne za¶wiadczenie Marsza³ka Województwa, w³a¶ciwego ze wzglêdu na siedzibê Wykonawcy, o dokonaniu wpisu do rejestru przedsiêbiorców produkuj±cych tablice rejestracyjne, zgodnie z art. 75a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (j.t. Dz.U. z 2021 roku, poz. 450 z pó¼n. zm.),
b) o¶wiadczenia zgodnie z za³±cznikiem 1, ( o¶wiadczenie z art. 125)
c) zobowi±zanie podmiotu trzeciego zgodnie z za³±cznikiem nr 2, wraz z podmiotowymi ¶rodkami dowodowymi potwierdzaj±cymi, ¿e nie zachodz± wobec niego podstawy wykluczenia z postêpowania (m.in. za¶wiadczenie z urzêdu skarbowego o niezaleganiu w odprowadzeniu podatków) - (je¿eli dotyczy)
d) dokumenty potwierdzaj±ce uprawnienia osób podpisuj±cych ofertê Wykonawcy do dzia³ania w jego imieniu – pe³nomocnictwo (je¿eli dotyczy). Pe³nomocnictwo powinno zostaæ z³o¿one albo w formie orygina³u albo uwierzytelnionej notarialnie kopii

5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Tak

5.10.) Przedmiotowe ¶rodki dowodowe podlegaj±ce uzupe³nieniu po z³o¿eniu oferty:

a) aktualne za¶wiadczenie Marsza³ka Województwa, w³a¶ciwego ze wzglêdu na siedzibê Wykonawcy, o dokonaniu wpisu do rejestru przedsiêbiorców produkuj±cych tablice rejestracyjne, zgodnie z art. 75a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (j.t. Dz.U. z 2021 roku, poz. 450 z pó¼n. zm.),
b) o¶wiadczenia zgodnie z za³±cznikiem 1, ( o¶wiadczenie z art. 125)
c) zobowi±zanie podmiotu trzeciego zgodnie z za³±cznikiem nr 2, wraz z podmiotowymi ¶rodkami dowodowymi potwierdzaj±cymi, ¿e nie zachodz± wobec niego podstawy wykluczenia z postêpowania (m.in. za¶wiadczenie z urzêdu skarbowego o niezaleganiu w odprowadzeniu podatków) - (je¿eli dotyczy)
d) dokumenty potwierdzaj±ce uprawnienia osób podpisuj±cych ofertê Wykonawcy do dzia³ania w jego imieniu – pe³nomocnictwo (je¿eli dotyczy). Pe³nomocnictwo powinno zostaæ z³o¿one albo w formie orygina³u albo uwierzytelnionej notarialnie kopii

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

1) Druk o nazwie Oferta
2) Pe³nomocnictwo do sk³adania oferty
3) podwykonawstwo zgodne z za³±cznikiem
4) dowód wp³aty wadium
5) formularz cenowy
Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie pe³nomocnictwa i podwykonawstwa

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

1. Wykonawca jest zobowi±zany wnie¶æ na rzecz Zamawiaj±cego wadium.
2. Wadium musi obejmowaæ ca³y okres zwi±zania ofert±.
3. Zamawiaj±cy wymaga wadium w wysoko¶ci 4.500,00 z³ (s³ownie: cztery tysi±ce piêæset z³otych) musi zostaæ wniesione przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
4. Wadium mo¿e byæ wnoszone w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
a) w pieni±dzu
b) gwarancjach bankowych,
c) gwarancjach ubezpieczeniowych
d) porêczeniach udzielanych przed podmioty, o których mowa w art.6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz.U. z 2019 r. poz. 310 z pó¼n. zm)
5. Wadium wnoszone w formie pieniê¿nej nale¿y wp³aciæ przelewem na konto Starostwa Powiatowego w Kole w BZ WBK O/Ko³o nr 95 1090 1203 0000 0001 0967 1680 z adnotacj±: wadium w ramach postêpowania pod nazw± „Sukcesywna dostawa tablic rejestracyjnych dla potrzeb Wydzia³u Komunikacji i Ruchu Drogowego”.
6. W zakresie wadium obowi±zuj± uregulowania Prawa zamówieñ publicznych zawarte w art. 97 i 98 Prawa zamówieñ publicznych.

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

Szczegó³owe informacje znajduj± siê w dokumentach postêpowania ( SWZ)

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zmiana postanowieñ zawartej umowy oraz wprowadzenie nowych postanowieñ do umowy mo¿liwe jest w formie aneksu wy³±cznie w oparciu o okoliczno¶ci, o których mowa w art. 454 oraz art. 455 ustawy Prawo zamówieñ publicznych.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2021-11-02 11:30

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: platforma zakupowa https://starostwokolskie.ezamawiajacy.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-11-02 12:00

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2021-12-01

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L. 2016. 119. 1, dalej zwanym RODO), informujê, ¿e:
1. Administratorem danych osobowych jest Starostwo Powiatowe w Kole, reprezentowane przez Starostê Powiatu Kolskiego; Z administratorem mo¿na siê kontaktowaæ:
a) listownie: Starostwo Powiatowe w Kole, ul. Sienkiewicza 21/23; 62-600 Ko³o,
b) przez elektroniczn± skrzynkê podawcz± dostêpn± na stronie: /starostwo_powiatowe/SkrytkaESP,
c) telefonicznie: 063 2617836;
2. Administrator wyznaczy³ Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Dane kontaktowe do Inspektora Ochrony Danych Osobowych: telefon kontaktowy: 632617802; adres poczty elektronicznej: iodo@starostwokolskie.pl; Inspektor to osoba, z któr± mo¿na siê kontaktowaæ we wszystkich sprawach dotycz±cych przetwarzania Pani/Pana danych osobowych

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.