eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Oświęcim › "Modernizacja poprzez rozbudowę linii do sortowania szkła"



Ogłoszenie z dnia 2021-10-21


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
„Modernizacja poprzez rozbudowę linii do sortowania szkła”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: SKŁADOWISKO ODPADÓW KOMUNALNYCH SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 072112556

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: ul. Nadwiślańska 36

1.4.2.) Miejscowość: Oświęcim

1.4.3.) Kod pocztowy: 32-600

1.4.4.) Województwo: małopolskie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL21A - Oświęcimski

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@sok-oswiecim.biz

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.sok-oswiecim.biz/

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00241577

2.2.) Data ogłoszenia: 2021-10-21

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.1.) Nazwa zmienianego ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu,

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2021/BZP 00228368/02

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 02

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

3.6. Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej

Przed zmianą:
Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komunikacji. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych
kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania
oudzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z miniPortalu, określone w Regulaminie miniPortalu oraz zobowiązuje się korzystając z miniPortalu przestrzegać postanowień tego regulaminu. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych
formularzy do: złożenia i wycofania oferty oraz do komunikacji wynosi 150 MB. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji, przekazywanych w postępowaniu, przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP. Zamawiający podał w informacjach
ogólnych niniejszej SWZ ID postępowania. Dane postępowanie można wyszukać również na Liście wszystkich postępowań w miniPortalu klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania na miniPortalu.Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych
musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobusporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 poz. 2415).Sposób komunikowania się Zamawiającego z Wykonawcami (z wyłączeniem oferty i załączników do oferty): za pomocą poczty elektronicznej Zamawiającego wskazany powyżej w informacjach ogólnych oraz poczty elektronicznej Wykonawcy wskazanej w formularzu oferty. Sposób sporządzania i przekazywania informacji określają rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. (Dz.U. z 2020 r., poz. 2452) w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla
dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie oraz rozporządzenie Ministra Rozwoju, pracy i technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. (Dz.U. z 2020 r., poz. 2415) w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od
wykonawcy. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, każda ze stron na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. Zamawiający sugeruje, aby korespondencja dotycząca niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oznaczone
były nazwą oraz znakiem postępowania.

Po zmianie:
Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komunikacji. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych
kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania
oudzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z miniPortalu, określone w Regulaminie miniPortalu oraz zobowiązuje się korzystając z miniPortalu przestrzegać postanowień tego regulaminu. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych
formularzy do: złożenia i wycofania oferty oraz do komunikacji wynosi 150 MB. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji, przekazywanych w postępowaniu, przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP. Zamawiający podał w informacjach
ogólnych niniejszej SWZ ID postępowania w BZP. W osobnym załączniku do swz Zamawiający podał ID do postępowania w systemie miniportal. Dane postępowanie można wyszukać również na Liście wszystkich postępowań w miniPortalu klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania na miniPortalu. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 poz. 2415).Sposób komunikowania się Zamawiającego z Wykonawcami (z wyłączeniem oferty i załączników do oferty): za pomocą poczty elektronicznej Zamawiającego wskazany powyżej w informacjach ogólnych oraz poczty elektronicznej Wykonawcy wskazanej w formularzu oferty. Sposób sporządzania i przekazywania informacji określają rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. (Dz.U. z 2020 r., poz. 2452) w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie oraz rozporządzenie Ministra Rozwoju, pracy i technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. (Dz.U. z 2020 r., poz. 2415) w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od
wykonawcy. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, każda ze stron na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. Zamawiający sugeruje, aby korespondencja dotycząca niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oznaczone
były nazwą oraz znakiem postępowania.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IX - POZOSTAŁE INFORMACJE

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

9.1. Informacje dodatkowe

Przed zmianą:
Projekt umowy przedstawiono w załączniku do SWZ.
Adres strony internetowej prowadzonego postępowania: https://miniportal.uzp.gov.pl
Dodatkowo - www.sok.serwisy.net.pl
Adres platformy przetargowej: https://miniportal.uzp.gov.pl
e-mail: biuro@sok-oswiecim.biz
Modernizacja linii do sortowania szkła ma na celu podniesienie standardu tej linii, poprawę jej funkcjonalności, poprawę jej efektywności środowiskowej poprzez jej rozbudowę, a także zmianę jej cech i właściwości poprzez umożliwienie wykonywania czynności sortowniczych uwzgledniających w znacznie większym stopniu niż dotychczas różnorodną strukturę sortowanych odpadów i umożliwiającą osiągnięcie lepszego efektu ekologicznego poprzez szybsze i efektywniejsze przesortowanie ww. odpadu.

Miejsce realizacji zamówienia: siedziba Zamawiającego, 32-600 Oświęcim, ul. Nadwiślańska 36.

Po zmianie:
Projekt umowy przedstawiono w załączniku do SWZ.
Adres strony internetowej prowadzonego postępowania: https://miniportal.uzp.gov.pl
Dodatkowo - www.sok.serwisy.net.pl
Adres platformy przetargowej: https://miniportal.uzp.gov.pl
e-mail: biuro@sok-oswiecim.biz
Modernizacja linii do sortowania szkła ma na celu podniesienie standardu tej linii, poprawę jej funkcjonalności, poprawę jej efektywności środowiskowej poprzez jej rozbudowę, a także zmianę jej cech i właściwości poprzez umożliwienie wykonywania czynności sortowniczych uwzgledniających w znacznie większym stopniu niż dotychczas różnorodną strukturę sortowanych odpadów i umożliwiającą osiągnięcie lepszego efektu ekologicznego poprzez szybsze i efektywniejsze przesortowanie ww. odpadu.

Miejsce realizacji zamówienia: siedziba Zamawiającego, 32-600 Oświęcim, ul. Nadwiślańska 36.

W osobnym załączniku do swz Zamawiający podał ID do postępowania w systemie miniportal, który jest następujący: Identyfikator postępowania w miniportal-u
d8855b3e-f654-4566-a5ac-9b20998673ae

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu

Przed zmianą:
Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:

a) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Nie dotyczy – Zamawiający nie stawia w ww. punkcie wymagań.

b) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Nie dotyczy – Zamawiający nie stawia w ww. punkcie wymagań.

c) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:

W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa - w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie tego warunku): W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są:

 posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości co najmniej 100.000,00 PLN (słownie: sto tysięcy złotych).
Wartości podane w walutach innych niż PLN należy przeliczyć na PLN wg średniego kursu NBP (tabela A) z dnia ogłoszenia o zamówieniu. Wykonawca zobowiązany jest podać kurs przeliczeniowy.

d) Zdolności technicznej lub zawodowej:.

d.1. posiadania wiedzy i doświadczenia:

W okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał lub jest w trakcie wykonywania:

d.1.1.

 minimum jednej dostawy zgodnej z zakresem przedmiotu zamówienia tj.: wykonanie co najmniej jednej dostawy obejmującej dostawę i montaż lub zaprojektowanie, dostawę i montaż linii do sortowania szkła składającej się co najmniej z następujących elementów:
1. Zbiornika załadunkowy z systemem równomiernego dozowania podawanego materiału.
2. Przenośnika sortowniczego.
3. Stanowiska sortowniczego.
4. Przenośnika wysypowego.
5. Systemu centralnego sterowania.
które zostały należycie wykonane.

LUB

d.1.2.

 Minimum dwóch dostaw zgodnych z zakresem zamówienia , w skład których wchodziło:
- Jedno zamówienie obejmujące dostawę i montaż lub zaprojektowanie, dostawę i montaż linii do sortowania szkła składającej się co najmniej z następujących elementów:
1) - Zbiornika załadunkowego z systemem równomiernego dozowania podawanego materiału,
2) - Przenośnika sortowniczego,
3) - Stanowiska sortowniczego,
4) - Systemu centralnego sterowania;

- oraz drugie zamówienie obejmujące dostawę i montaż lub zaprojektowanie, dostawę i montaż mobilnego przenośnika wysypowego.

Wykonawca zatem do wykazania spełnieni warunku udziału w postępowaniu w zakresie posiadanej wiedzy i doświadczenia przedstawi jedną realizację opisaną w pkt. d.1.1. LUB łącznie dwie realizacje opisane w d.1.2.

Uwagi:
3. Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie konkretnie wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez wykonawcę faktur.
4. Zamawiający uzna za spełniony warunek SWZ również w przypadku, gdy doświadczenie wykazane przez Wykonawcę obejmuje szerszy zakres dostaw od wymaganych przez Zamawiającego.

d.2. dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia (które będą uczestniczyć
w wykonaniu zamówienia): Nie dotyczy – Zamawiający nie stawia w ww. punkcie wymagań.

d.3. dysponowanie odpowiednim potencjałem technicznym:
Nie dotyczy – Zamawiający nie stawia w ww. punkcie wymagań.

Po zmianie:
Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:

a) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Nie dotyczy – Zamawiający nie stawia w ww. punkcie wymagań.

b) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Nie dotyczy – Zamawiający nie stawia w ww. punkcie wymagań.

c) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:

W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa - w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie tego warunku): W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są:

 posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości co najmniej 100.000,00 PLN (słownie: sto tysięcy złotych).
Wartości podane w walutach innych niż PLN należy przeliczyć na PLN wg średniego kursu NBP (tabela A) z dnia ogłoszenia o zamówieniu. Wykonawca zobowiązany jest podać kurs przeliczeniowy.

d) Zdolności technicznej lub zawodowej:.

d.1. posiadania wiedzy i doświadczenia:

W okresie ostatnich czterech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał lub jest w trakcie wykonywania:

d.1.1.

 minimum jednej dostawy zgodnej z zakresem przedmiotu zamówienia tj.: wykonanie co najmniej jednej dostawy obejmującej dostawę i montaż lub zaprojektowanie, dostawę i montaż linii do sortowania szkła składającej się co najmniej z następujących elementów:
1. Zbiornika załadunkowy z systemem równomiernego dozowania podawanego materiału.
2. Przenośnika sortowniczego.
3. Stanowiska sortowniczego.
4. Przenośnika wysypowego.
5. Systemu centralnego sterowania.
które zostały należycie wykonane.

LUB

d.1.2.

 Minimum dwóch dostaw zgodnych z zakresem zamówienia , w skład których wchodziło:
- Jedno zamówienie obejmujące dostawę i montaż lub zaprojektowanie, dostawę i montaż linii do sortowania szkła składającej się co najmniej z następujących elementów:
1) - Zbiornika załadunkowego z systemem równomiernego dozowania podawanego materiału,
2) - Przenośnika sortowniczego,
3) - Stanowiska sortowniczego,
4) - Systemu centralnego sterowania;

- oraz drugie zamówienie obejmujące dostawę i montaż lub zaprojektowanie, dostawę i montaż mobilnego przenośnika wysypowego.

Wykonawca zatem do wykazania spełnieni warunku udziału w postępowaniu w zakresie posiadanej wiedzy i doświadczenia przedstawi jedną realizację opisaną w pkt. d.1.1. LUB łącznie dwie realizacje opisane w d.1.2.

Uwagi:
3. Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie konkretnie wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez wykonawcę faktur.
4. Zamawiający uzna za spełniony warunek SWZ również w przypadku, gdy doświadczenie wykazane przez Wykonawcę obejmuje szerszy zakres dostaw od wymaganych przez Zamawiającego.

d.2. dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia (które będą uczestniczyć
w wykonaniu zamówienia): Nie dotyczy – Zamawiający nie stawia w ww. punkcie wymagań.

d.3. dysponowanie odpowiednim potencjałem technicznym:
Nie dotyczy – Zamawiający nie stawia w ww. punkcie wymagań.

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

5.7. Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu

Przed zmianą:
W celu potwierdzenia warunków udziału w postępowaniu Zamawiający wymaga złożenia:
1) Wykazu zrealizowanych dostaw wraz z dowodami potwierdzającymi ich należyte wykonanie, zgodnie z wzorem wykazu stanowiącym załącznik nr 1.3 do SWZ.
2) Dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności przewoźnika drogowego związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia.

Po zmianie:
W celu potwierdzenia warunków udziału w postępowaniu Zamawiający wymaga złożenia:
1) Wykazu zrealizowanych dostaw wraz z dowodami potwierdzającymi ich należyte wykonanie, zgodnie z wzorem wykazu stanowiącym załącznik nr 1.3 do SWZ.
2) Dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VIII - PROCEDURA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.1. Termin składania ofert

Przed zmianą:
2021-10-26 07:00

Po zmianie:
2021-10-29 07:00

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.3. Termin otwarcia ofert

Przed zmianą:
2021-10-26 08:00

Po zmianie:
2021-10-29 08:00

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.