Ogłoszenie z dnia 2024-03-12
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00079002/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-01-30
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa artykułów spożywczych do SPZOZ w Mińsku Mazowieckim.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zespół Opieki Zdrowotnej w Mińsku Mazowieckim
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 712351100
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Szpitalna 37
1.5.2.) Miejscowość: Mińsk Mazowiecki
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-300
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: spzozmm@spzozmm.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://spzozmm.bip.net.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-2731464f-bf55-11ee-bbfa-e29e26ebc6e11.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa artykułów spożywczych do SPZOZ w Mińsku Mazowieckim.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2731464f-bf55-11ee-bbfa-e29e26ebc6e1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00240817
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-03-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00079002
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: 1/2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Pakiet I – Różne produkty spożywcze4.5.3.) Główny kod CPV: 15800000-6 - Różne produkty spożywcze
4.5.5.) Wartość części: 79991,90 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Pakiet II – Pieczywo4.5.3.) Główny kod CPV: 15800000-6 - Różne produkty spożywcze
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
15810000-9 - Pieczywo, świeże wyroby piekarskie i ciastkarskie
4.5.5.) Wartość części: 48870,00 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Pakiet III – Drób4.5.3.) Główny kod CPV: 15800000-6 - Różne produkty spożywcze
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
15112000-6 - Drób
4.5.5.) Wartość części: 39945,00 PLN
Część 4
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Pakiet IV – Nabiał4.5.3.) Główny kod CPV: 15800000-6 - Różne produkty spożywcze
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
15510000-6 - Mleko i śmietana
15500000-3 - Produkty mleczarskie
4.5.5.) Wartość części: 53470,00 PLN
Część 5
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Pakiet V – Jabłka4.5.3.) Główny kod CPV: 15800000-6 - Różne produkty spożywcze
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
03222321-9 - Jabłka
4.5.5.) Wartość części: 7545,00 PLN
Część 6
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Pakiet VI – Jaja świeże4.5.3.) Główny kod CPV: 15800000-6 - Różne produkty spożywcze
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
03142500-3 - Jaja
4.5.5.) Wartość części: 19248,00 PLN
Część 7
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Pakiet VII – Ryby4.5.3.) Główny kod CPV: 15800000-6 - Różne produkty spożywcze
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
15220000-6 - Ryby mrożone, filety rybne i pozostałe mięso ryb
15235000-4 - Ryby konserwowane
4.5.5.) Wartość części: 14706,00 PLN
Część 8
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Pakiet VIII – Produkty dla niemowląt i małych dzieci4.5.3.) Główny kod CPV: 15800000-6 - Różne produkty spożywcze
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
15884000-8 - Produkty dla niemowląt
4.5.5.) Wartość części: 2613,00 PLN
Część 9
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Pakiet IX – Przetwory mięsne4.5.3.) Główny kod CPV: 15800000-6 - Różne produkty spożywcze
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
15131130-5 - Wędliny
4.5.5.) Wartość części: 39057,15 PLN
Część 10
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Pakiet X – Mięso4.5.3.) Główny kod CPV: 15800000-6 - Różne produkty spożywcze
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
15100000-9 - Produkty zwierzęce, mięso i produkty mięsne
4.5.5.) Wartość części: 56229,35 PLN
Część 11
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Pakiet XI – Warzywa okopowe i inne4.5.3.) Główny kod CPV: 15800000-6 - Różne produkty spożywcze
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
03200000-3 - Zboża, ziemniaki, warzywa, owoce i orzechy
4.5.5.) Wartość części: 80736,70 PLN
Część 12
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Pakiet XII – Warzywa sezonowe4.5.3.) Główny kod CPV: 15800000-6 - Różne produkty spożywcze
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
03200000-3 - Zboża, ziemniaki, warzywa, owoce i orzechy
4.5.5.) Wartość części: 33166,00 PLN
Część 13
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Pakiet XIII – Różne produkty spożywcze, nabiał4.5.3.) Główny kod CPV: 15800000-6 - Różne produkty spożywcze
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
15500000-3 - Produkty mleczarskie
4.5.5.) Wartość części: 76365,00 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne: W ramach procesu składania ofert wykonawcy złożyli oferty
z zastosowaniem różnych stawek VAT. W dokumentacji postępowania Zamawiający zawarł zapis w SWZ pkt. XIII OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY przy jednoczesnym wskazaniu w formularzu asortymentowo - cenowym wysokości stawki podatku od towarów i usług, a zatem dokumenty stały ze sobą w sprzeczności, a więc Wykonawcy nie mogą być obarczeni błędami Zamawiającego popełnionymi na etapie sporządzenia dokumentacji Postępowania.
Zamawiający, określając w dokumentach rozbieżności dotyczące stawki VAT, doprowadził do sytuacji, w której złożone oferty są nieporównywalne, dodatkowo są nieprawidłowe i nie ma możliwości dokonania ich poprawienia tak, aby zachować ich zgodność ze specyfikacją warunków zamówienia. Błąd zamawiającego nie może być na tym etapie konwalidowany. Oferty złożone w postępowaniu muszą być porównywalne, w przeciwnym wypadku postępowanie podlega unieważnieniu. Nie jest możliwy wybór oferty najkorzystniejszej w sytuacji, gdy złożone oferty nie dają się obiektywnie porównać. Naruszałoby to zasadę uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców. Nieprecyzyjne, wprowadzające w błąd wykonawców, brzmienie specyfikacji warunków zamówienia należy traktować na korzyść wykonawców. Doniosłość dokumentów, jakimi są SWZ oraz załączniki formularze asortymentowo-cenowe, sprowadza się do szczególnej roli w postępowaniu o zamówienie publiczne – z jednej strony określają one oczekiwania zamawiającego dotyczące wykonawcy i oferty, w tym wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia, które muszą być spełnione, by uczynić zadość potrzebom zamawiającego, z drugiej zaś – wyznaczają granice, w jakich może poruszać się zamawiający, dokonując oceny złożonych ofert.
W rozpoznawanej sprawie zamawiający podjął decyzję najdalej idącą, tj. unieważnił postępowanie.
Uzasadnienie prawne: Art. 255 ust 6 ustawy Pzp - Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Mając powyższe na względzie, unieważnienie przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia stało się konieczne i jest uzasadnione.
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne: W ramach procesu składania ofert wykonawcy złożyli oferty
z zastosowaniem różnych stawek VAT. W dokumentacji postępowania Zamawiający zawarł zapis w SWZ pkt. XIII OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY przy jednoczesnym wskazaniu w formularzu asortymentowo - cenowym wysokości stawki podatku od towarów i usług, a zatem dokumenty stały ze sobą w sprzeczności, a więc Wykonawcy nie mogą być obarczeni błędami Zamawiającego popełnionymi na etapie sporządzenia dokumentacji Postępowania.
Zamawiający, określając w dokumentach rozbieżności dotyczące stawki VAT, doprowadził do sytuacji, w której złożone oferty są nieporównywalne, dodatkowo są nieprawidłowe i nie ma możliwości dokonania ich poprawienia tak, aby zachować ich zgodność ze specyfikacją warunków zamówienia. Błąd zamawiającego nie może być na tym etapie konwalidowany. Oferty złożone w postępowaniu muszą być porównywalne, w przeciwnym wypadku postępowanie podlega unieważnieniu. Nie jest możliwy wybór oferty najkorzystniejszej w sytuacji, gdy złożone oferty nie dają się obiektywnie porównać. Naruszałoby to zasadę uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców. Nieprecyzyjne, wprowadzające w błąd wykonawców, brzmienie specyfikacji warunków zamówienia należy traktować na korzyść wykonawców. Doniosłość dokumentów, jakimi są SWZ oraz załączniki formularze asortymentowo-cenowe, sprowadza się do szczególnej roli w postępowaniu o zamówienie publiczne – z jednej strony określają one oczekiwania zamawiającego dotyczące wykonawcy i oferty, w tym wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia, które muszą być spełnione, by uczynić zadość potrzebom zamawiającego, z drugiej zaś – wyznaczają granice, w jakich może poruszać się zamawiający, dokonując oceny złożonych ofert.
W rozpoznawanej sprawie zamawiający podjął decyzję najdalej idącą, tj. unieważnił postępowanie.
Uzasadnienie prawne: Art. 255 ust 6 ustawy Pzp - Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Mając powyższe na względzie, unieważnienie przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia stało się konieczne i jest uzasadnione.
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne: W ramach procesu składania ofert wykonawcy złożyli oferty
z zastosowaniem różnych stawek VAT. W dokumentacji postępowania Zamawiający zawarł zapis w SWZ pkt. XIII OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY przy jednoczesnym wskazaniu w formularzu asortymentowo - cenowym wysokości stawki podatku od towarów i usług, a zatem dokumenty stały ze sobą w sprzeczności, a więc Wykonawcy nie mogą być obarczeni błędami Zamawiającego popełnionymi na etapie sporządzenia dokumentacji Postępowania.
Zamawiający, określając w dokumentach rozbieżności dotyczące stawki VAT, doprowadził do sytuacji, w której złożone oferty są nieporównywalne, dodatkowo są nieprawidłowe i nie ma możliwości dokonania ich poprawienia tak, aby zachować ich zgodność ze specyfikacją warunków zamówienia. Błąd zamawiającego nie może być na tym etapie konwalidowany. Oferty złożone w postępowaniu muszą być porównywalne, w przeciwnym wypadku postępowanie podlega unieważnieniu. Nie jest możliwy wybór oferty najkorzystniejszej w sytuacji, gdy złożone oferty nie dają się obiektywnie porównać. Naruszałoby to zasadę uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców. Nieprecyzyjne, wprowadzające w błąd wykonawców, brzmienie specyfikacji warunków zamówienia należy traktować na korzyść wykonawców. Doniosłość dokumentów, jakimi są SWZ oraz załączniki formularze asortymentowo-cenowe, sprowadza się do szczególnej roli w postępowaniu o zamówienie publiczne – z jednej strony określają one oczekiwania zamawiającego dotyczące wykonawcy i oferty, w tym wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia, które muszą być spełnione, by uczynić zadość potrzebom zamawiającego, z drugiej zaś – wyznaczają granice, w jakich może poruszać się zamawiający, dokonując oceny złożonych ofert.
W rozpoznawanej sprawie zamawiający podjął decyzję najdalej idącą, tj. unieważnił postępowanie.
Uzasadnienie prawne: Art. 255 ust 6 ustawy Pzp - Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Mając powyższe na względzie, unieważnienie przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia stało się konieczne i jest uzasadnione.
Część 4
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne: W ramach procesu składania ofert wykonawcy złożyli oferty
z zastosowaniem różnych stawek VAT. W dokumentacji postępowania Zamawiający zawarł zapis w SWZ pkt. XIII OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY przy jednoczesnym wskazaniu w formularzu asortymentowo - cenowym wysokości stawki podatku od towarów i usług, a zatem dokumenty stały ze sobą w sprzeczności, a więc Wykonawcy nie mogą być obarczeni błędami Zamawiającego popełnionymi na etapie sporządzenia dokumentacji Postępowania.
Zamawiający, określając w dokumentach rozbieżności dotyczące stawki VAT, doprowadził do sytuacji, w której złożone oferty są nieporównywalne, dodatkowo są nieprawidłowe i nie ma możliwości dokonania ich poprawienia tak, aby zachować ich zgodność ze specyfikacją warunków zamówienia. Błąd zamawiającego nie może być na tym etapie konwalidowany. Oferty złożone w postępowaniu muszą być porównywalne, w przeciwnym wypadku postępowanie podlega unieważnieniu. Nie jest możliwy wybór oferty najkorzystniejszej w sytuacji, gdy złożone oferty nie dają się obiektywnie porównać. Naruszałoby to zasadę uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców. Nieprecyzyjne, wprowadzające w błąd wykonawców, brzmienie specyfikacji warunków zamówienia należy traktować na korzyść wykonawców. Doniosłość dokumentów, jakimi są SWZ oraz załączniki formularze asortymentowo-cenowe, sprowadza się do szczególnej roli w postępowaniu o zamówienie publiczne – z jednej strony określają one oczekiwania zamawiającego dotyczące wykonawcy i oferty, w tym wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia, które muszą być spełnione, by uczynić zadość potrzebom zamawiającego, z drugiej zaś – wyznaczają granice, w jakich może poruszać się zamawiający, dokonując oceny złożonych ofert.
W rozpoznawanej sprawie zamawiający podjął decyzję najdalej idącą, tj. unieważnił postępowanie.
Uzasadnienie prawne: Art. 255 ust 6 ustawy Pzp - Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Mając powyższe na względzie, unieważnienie przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia stało się konieczne i jest uzasadnione.
Część 5
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 5)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne: W ramach procesu składania ofert wykonawcy złożyli oferty
z zastosowaniem różnych stawek VAT. W dokumentacji postępowania Zamawiający zawarł zapis w SWZ pkt. XIII OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY przy jednoczesnym wskazaniu w formularzu asortymentowo - cenowym wysokości stawki podatku od towarów i usług, a zatem dokumenty stały ze sobą w sprzeczności, a więc Wykonawcy nie mogą być obarczeni błędami Zamawiającego popełnionymi na etapie sporządzenia dokumentacji Postępowania.
Zamawiający, określając w dokumentach rozbieżności dotyczące stawki VAT, doprowadził do sytuacji, w której złożone oferty są nieporównywalne, dodatkowo są nieprawidłowe i nie ma możliwości dokonania ich poprawienia tak, aby zachować ich zgodność ze specyfikacją warunków zamówienia. Błąd zamawiającego nie może być na tym etapie konwalidowany. Oferty złożone w postępowaniu muszą być porównywalne, w przeciwnym wypadku postępowanie podlega unieważnieniu. Nie jest możliwy wybór oferty najkorzystniejszej w sytuacji, gdy złożone oferty nie dają się obiektywnie porównać. Naruszałoby to zasadę uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców. Nieprecyzyjne, wprowadzające w błąd wykonawców, brzmienie specyfikacji warunków zamówienia należy traktować na korzyść wykonawców. Doniosłość dokumentów, jakimi są SWZ oraz załączniki formularze asortymentowo-cenowe, sprowadza się do szczególnej roli w postępowaniu o zamówienie publiczne – z jednej strony określają one oczekiwania zamawiającego dotyczące wykonawcy i oferty, w tym wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia, które muszą być spełnione, by uczynić zadość potrzebom zamawiającego, z drugiej zaś – wyznaczają granice, w jakich może poruszać się zamawiający, dokonując oceny złożonych ofert.
W rozpoznawanej sprawie zamawiający podjął decyzję najdalej idącą, tj. unieważnił postępowanie.
Uzasadnienie prawne: Art. 255 ust 6 ustawy Pzp - Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Mając powyższe na względzie, unieważnienie przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia stało się konieczne i jest uzasadnione.
Część 6
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 6)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne: W ramach procesu składania ofert wykonawcy złożyli oferty
z zastosowaniem różnych stawek VAT. W dokumentacji postępowania Zamawiający zawarł zapis w SWZ pkt. XIII OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY przy jednoczesnym wskazaniu w formularzu asortymentowo - cenowym wysokości stawki podatku od towarów i usług, a zatem dokumenty stały ze sobą w sprzeczności, a więc Wykonawcy nie mogą być obarczeni błędami Zamawiającego popełnionymi na etapie sporządzenia dokumentacji Postępowania.
Zamawiający, określając w dokumentach rozbieżności dotyczące stawki VAT, doprowadził do sytuacji, w której złożone oferty są nieporównywalne, dodatkowo są nieprawidłowe i nie ma możliwości dokonania ich poprawienia tak, aby zachować ich zgodność ze specyfikacją warunków zamówienia. Błąd zamawiającego nie może być na tym etapie konwalidowany. Oferty złożone w postępowaniu muszą być porównywalne, w przeciwnym wypadku postępowanie podlega unieważnieniu. Nie jest możliwy wybór oferty najkorzystniejszej w sytuacji, gdy złożone oferty nie dają się obiektywnie porównać. Naruszałoby to zasadę uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców. Nieprecyzyjne, wprowadzające w błąd wykonawców, brzmienie specyfikacji warunków zamówienia należy traktować na korzyść wykonawców. Doniosłość dokumentów, jakimi są SWZ oraz załączniki formularze asortymentowo-cenowe, sprowadza się do szczególnej roli w postępowaniu o zamówienie publiczne – z jednej strony określają one oczekiwania zamawiającego dotyczące wykonawcy i oferty, w tym wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia, które muszą być spełnione, by uczynić zadość potrzebom zamawiającego, z drugiej zaś – wyznaczają granice, w jakich może poruszać się zamawiający, dokonując oceny złożonych ofert.
W rozpoznawanej sprawie zamawiający podjął decyzję najdalej idącą, tj. unieważnił postępowanie.
Uzasadnienie prawne: Art. 255 ust 6 ustawy Pzp - Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Mając powyższe na względzie, unieważnienie przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia stało się konieczne i jest uzasadnione.
Część 7
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 7)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne: W ramach procesu składania ofert wykonawcy złożyli oferty
z zastosowaniem różnych stawek VAT. W dokumentacji postępowania Zamawiający zawarł zapis w SWZ pkt. XIII OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY przy jednoczesnym wskazaniu w formularzu asortymentowo - cenowym wysokości stawki podatku od towarów i usług, a zatem dokumenty stały ze sobą w sprzeczności, a więc Wykonawcy nie mogą być obarczeni błędami Zamawiającego popełnionymi na etapie sporządzenia dokumentacji Postępowania.
Zamawiający, określając w dokumentach rozbieżności dotyczące stawki VAT, doprowadził do sytuacji, w której złożone oferty są nieporównywalne, dodatkowo są nieprawidłowe i nie ma możliwości dokonania ich poprawienia tak, aby zachować ich zgodność ze specyfikacją warunków zamówienia. Błąd zamawiającego nie może być na tym etapie konwalidowany. Oferty złożone w postępowaniu muszą być porównywalne, w przeciwnym wypadku postępowanie podlega unieważnieniu. Nie jest możliwy wybór oferty najkorzystniejszej w sytuacji, gdy złożone oferty nie dają się obiektywnie porównać. Naruszałoby to zasadę uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców. Nieprecyzyjne, wprowadzające w błąd wykonawców, brzmienie specyfikacji warunków zamówienia należy traktować na korzyść wykonawców. Doniosłość dokumentów, jakimi są SWZ oraz załączniki formularze asortymentowo-cenowe, sprowadza się do szczególnej roli w postępowaniu o zamówienie publiczne – z jednej strony określają one oczekiwania zamawiającego dotyczące wykonawcy i oferty, w tym wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia, które muszą być spełnione, by uczynić zadość potrzebom zamawiającego, z drugiej zaś – wyznaczają granice, w jakich może poruszać się zamawiający, dokonując oceny złożonych ofert.
W rozpoznawanej sprawie zamawiający podjął decyzję najdalej idącą, tj. unieważnił postępowanie.
Uzasadnienie prawne: Art. 255 ust 6 ustawy Pzp - Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Mając powyższe na względzie, unieważnienie przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia stało się konieczne i jest uzasadnione.
Część 8
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 8)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne: W ramach procesu składania ofert wykonawcy złożyli oferty
z zastosowaniem różnych stawek VAT. W dokumentacji postępowania Zamawiający zawarł zapis w SWZ pkt. XIII OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY przy jednoczesnym wskazaniu w formularzu asortymentowo - cenowym wysokości stawki podatku od towarów i usług, a zatem dokumenty stały ze sobą w sprzeczności, a więc Wykonawcy nie mogą być obarczeni błędami Zamawiającego popełnionymi na etapie sporządzenia dokumentacji Postępowania.
Zamawiający, określając w dokumentach rozbieżności dotyczące stawki VAT, doprowadził do sytuacji, w której złożone oferty są nieporównywalne, dodatkowo są nieprawidłowe i nie ma możliwości dokonania ich poprawienia tak, aby zachować ich zgodność ze specyfikacją warunków zamówienia. Błąd zamawiającego nie może być na tym etapie konwalidowany. Oferty złożone w postępowaniu muszą być porównywalne, w przeciwnym wypadku postępowanie podlega unieważnieniu. Nie jest możliwy wybór oferty najkorzystniejszej w sytuacji, gdy złożone oferty nie dają się obiektywnie porównać. Naruszałoby to zasadę uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców. Nieprecyzyjne, wprowadzające w błąd wykonawców, brzmienie specyfikacji warunków zamówienia należy traktować na korzyść wykonawców. Doniosłość dokumentów, jakimi są SWZ oraz załączniki formularze asortymentowo-cenowe, sprowadza się do szczególnej roli w postępowaniu o zamówienie publiczne – z jednej strony określają one oczekiwania zamawiającego dotyczące wykonawcy i oferty, w tym wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia, które muszą być spełnione, by uczynić zadość potrzebom zamawiającego, z drugiej zaś – wyznaczają granice, w jakich może poruszać się zamawiający, dokonując oceny złożonych ofert.
W rozpoznawanej sprawie zamawiający podjął decyzję najdalej idącą, tj. unieważnił postępowanie.
Uzasadnienie prawne: Art. 255 ust 6 ustawy Pzp - Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Mając powyższe na względzie, unieważnienie przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia stało się konieczne i jest uzasadnione.
Część 9
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 9)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne: W ramach procesu składania ofert wykonawcy złożyli oferty
z zastosowaniem różnych stawek VAT. W dokumentacji postępowania Zamawiający zawarł zapis w SWZ pkt. XIII OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY przy jednoczesnym wskazaniu w formularzu asortymentowo - cenowym wysokości stawki podatku od towarów i usług, a zatem dokumenty stały ze sobą w sprzeczności, a więc Wykonawcy nie mogą być obarczeni błędami Zamawiającego popełnionymi na etapie sporządzenia dokumentacji Postępowania.
Zamawiający, określając w dokumentach rozbieżności dotyczące stawki VAT, doprowadził do sytuacji, w której złożone oferty są nieporównywalne, dodatkowo są nieprawidłowe i nie ma możliwości dokonania ich poprawienia tak, aby zachować ich zgodność ze specyfikacją warunków zamówienia. Błąd zamawiającego nie może być na tym etapie konwalidowany. Oferty złożone w postępowaniu muszą być porównywalne, w przeciwnym wypadku postępowanie podlega unieważnieniu. Nie jest możliwy wybór oferty najkorzystniejszej w sytuacji, gdy złożone oferty nie dają się obiektywnie porównać. Naruszałoby to zasadę uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców. Nieprecyzyjne, wprowadzające w błąd wykonawców, brzmienie specyfikacji warunków zamówienia należy traktować na korzyść wykonawców. Doniosłość dokumentów, jakimi są SWZ oraz załączniki formularze asortymentowo-cenowe, sprowadza się do szczególnej roli w postępowaniu o zamówienie publiczne – z jednej strony określają one oczekiwania zamawiającego dotyczące wykonawcy i oferty, w tym wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia, które muszą być spełnione, by uczynić zadość potrzebom zamawiającego, z drugiej zaś – wyznaczają granice, w jakich może poruszać się zamawiający, dokonując oceny złożonych ofert.
W rozpoznawanej sprawie zamawiający podjął decyzję najdalej idącą, tj. unieważnił postępowanie.
Uzasadnienie prawne: Art. 255 ust 6 ustawy Pzp - Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Mając powyższe na względzie, unieważnienie przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia stało się konieczne i jest uzasadnione.
Część 10
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 10)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne: W ramach procesu składania ofert wykonawcy złożyli oferty
z zastosowaniem różnych stawek VAT. W dokumentacji postępowania Zamawiający zawarł zapis w SWZ pkt. XIII OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY przy jednoczesnym wskazaniu w formularzu asortymentowo - cenowym wysokości stawki podatku od towarów i usług, a zatem dokumenty stały ze sobą w sprzeczności, a więc Wykonawcy nie mogą być obarczeni błędami Zamawiającego popełnionymi na etapie sporządzenia dokumentacji Postępowania.
Zamawiający, określając w dokumentach rozbieżności dotyczące stawki VAT, doprowadził do sytuacji, w której złożone oferty są nieporównywalne, dodatkowo są nieprawidłowe i nie ma możliwości dokonania ich poprawienia tak, aby zachować ich zgodność ze specyfikacją warunków zamówienia. Błąd zamawiającego nie może być na tym etapie konwalidowany. Oferty złożone w postępowaniu muszą być porównywalne, w przeciwnym wypadku postępowanie podlega unieważnieniu. Nie jest możliwy wybór oferty najkorzystniejszej w sytuacji, gdy złożone oferty nie dają się obiektywnie porównać. Naruszałoby to zasadę uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców. Nieprecyzyjne, wprowadzające w błąd wykonawców, brzmienie specyfikacji warunków zamówienia należy traktować na korzyść wykonawców. Doniosłość dokumentów, jakimi są SWZ oraz załączniki formularze asortymentowo-cenowe, sprowadza się do szczególnej roli w postępowaniu o zamówienie publiczne – z jednej strony określają one oczekiwania zamawiającego dotyczące wykonawcy i oferty, w tym wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia, które muszą być spełnione, by uczynić zadość potrzebom zamawiającego, z drugiej zaś – wyznaczają granice, w jakich może poruszać się zamawiający, dokonując oceny złożonych ofert.
W rozpoznawanej sprawie zamawiający podjął decyzję najdalej idącą, tj. unieważnił postępowanie.
Uzasadnienie prawne: Art. 255 ust 6 ustawy Pzp - Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Mając powyższe na względzie, unieważnienie przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia stało się konieczne i jest uzasadnione.
Część 11
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 11)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne: W ramach procesu składania ofert wykonawcy złożyli oferty
z zastosowaniem różnych stawek VAT. W dokumentacji postępowania Zamawiający zawarł zapis w SWZ pkt. XIII OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY przy jednoczesnym wskazaniu w formularzu asortymentowo - cenowym wysokości stawki podatku od towarów i usług, a zatem dokumenty stały ze sobą w sprzeczności, a więc Wykonawcy nie mogą być obarczeni błędami Zamawiającego popełnionymi na etapie sporządzenia dokumentacji Postępowania.
Zamawiający, określając w dokumentach rozbieżności dotyczące stawki VAT, doprowadził do sytuacji, w której złożone oferty są nieporównywalne, dodatkowo są nieprawidłowe i nie ma możliwości dokonania ich poprawienia tak, aby zachować ich zgodność ze specyfikacją warunków zamówienia. Błąd zamawiającego nie może być na tym etapie konwalidowany. Oferty złożone w postępowaniu muszą być porównywalne, w przeciwnym wypadku postępowanie podlega unieważnieniu. Nie jest możliwy wybór oferty najkorzystniejszej w sytuacji, gdy złożone oferty nie dają się obiektywnie porównać. Naruszałoby to zasadę uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców. Nieprecyzyjne, wprowadzające w błąd wykonawców, brzmienie specyfikacji warunków zamówienia należy traktować na korzyść wykonawców. Doniosłość dokumentów, jakimi są SWZ oraz załączniki formularze asortymentowo-cenowe, sprowadza się do szczególnej roli w postępowaniu o zamówienie publiczne – z jednej strony określają one oczekiwania zamawiającego dotyczące wykonawcy i oferty, w tym wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia, które muszą być spełnione, by uczynić zadość potrzebom zamawiającego, z drugiej zaś – wyznaczają granice, w jakich może poruszać się zamawiający, dokonując oceny złożonych ofert.
W rozpoznawanej sprawie zamawiający podjął decyzję najdalej idącą, tj. unieważnił postępowanie.
Uzasadnienie prawne: Art. 255 ust 6 ustawy Pzp - Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Mając powyższe na względzie, unieważnienie przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia stało się konieczne i jest uzasadnione.
Część 12
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 12)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne: W ramach procesu składania ofert wykonawcy złożyli oferty
z zastosowaniem różnych stawek VAT. W dokumentacji postępowania Zamawiający zawarł zapis w SWZ pkt. XIII OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY przy jednoczesnym wskazaniu w formularzu asortymentowo - cenowym wysokości stawki podatku od towarów i usług, a zatem dokumenty stały ze sobą w sprzeczności, a więc Wykonawcy nie mogą być obarczeni błędami Zamawiającego popełnionymi na etapie sporządzenia dokumentacji Postępowania.
Zamawiający, określając w dokumentach rozbieżności dotyczące stawki VAT, doprowadził do sytuacji, w której złożone oferty są nieporównywalne, dodatkowo są nieprawidłowe i nie ma możliwości dokonania ich poprawienia tak, aby zachować ich zgodność ze specyfikacją warunków zamówienia. Błąd zamawiającego nie może być na tym etapie konwalidowany. Oferty złożone w postępowaniu muszą być porównywalne, w przeciwnym wypadku postępowanie podlega unieważnieniu. Nie jest możliwy wybór oferty najkorzystniejszej w sytuacji, gdy złożone oferty nie dają się obiektywnie porównać. Naruszałoby to zasadę uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców. Nieprecyzyjne, wprowadzające w błąd wykonawców, brzmienie specyfikacji warunków zamówienia należy traktować na korzyść wykonawców. Doniosłość dokumentów, jakimi są SWZ oraz załączniki formularze asortymentowo-cenowe, sprowadza się do szczególnej roli w postępowaniu o zamówienie publiczne – z jednej strony określają one oczekiwania zamawiającego dotyczące wykonawcy i oferty, w tym wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia, które muszą być spełnione, by uczynić zadość potrzebom zamawiającego, z drugiej zaś – wyznaczają granice, w jakich może poruszać się zamawiający, dokonując oceny złożonych ofert.
W rozpoznawanej sprawie zamawiający podjął decyzję najdalej idącą, tj. unieważnił postępowanie.
Uzasadnienie prawne: Art. 255 ust 6 ustawy Pzp - Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Mając powyższe na względzie, unieważnienie przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia stało się konieczne i jest uzasadnione.
Część 13
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 13)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne: W ramach procesu składania ofert wykonawcy złożyli oferty
z zastosowaniem różnych stawek VAT. W dokumentacji postępowania Zamawiający zawarł zapis w SWZ pkt. XIII OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY przy jednoczesnym wskazaniu w formularzu asortymentowo - cenowym wysokości stawki podatku od towarów i usług, a zatem dokumenty stały ze sobą w sprzeczności, a więc Wykonawcy nie mogą być obarczeni błędami Zamawiającego popełnionymi na etapie sporządzenia dokumentacji Postępowania.
Zamawiający, określając w dokumentach rozbieżności dotyczące stawki VAT, doprowadził do sytuacji, w której złożone oferty są nieporównywalne, dodatkowo są nieprawidłowe i nie ma możliwości dokonania ich poprawienia tak, aby zachować ich zgodność ze specyfikacją warunków zamówienia. Błąd zamawiającego nie może być na tym etapie konwalidowany. Oferty złożone w postępowaniu muszą być porównywalne, w przeciwnym wypadku postępowanie podlega unieważnieniu. Nie jest możliwy wybór oferty najkorzystniejszej w sytuacji, gdy złożone oferty nie dają się obiektywnie porównać. Naruszałoby to zasadę uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców. Nieprecyzyjne, wprowadzające w błąd wykonawców, brzmienie specyfikacji warunków zamówienia należy traktować na korzyść wykonawców. Doniosłość dokumentów, jakimi są SWZ oraz załączniki formularze asortymentowo-cenowe, sprowadza się do szczególnej roli w postępowaniu o zamówienie publiczne – z jednej strony określają one oczekiwania zamawiającego dotyczące wykonawcy i oferty, w tym wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia, które muszą być spełnione, by uczynić zadość potrzebom zamawiającego, z drugiej zaś – wyznaczają granice, w jakich może poruszać się zamawiający, dokonując oceny złożonych ofert.
W rozpoznawanej sprawie zamawiający podjął decyzję najdalej idącą, tj. unieważnił postępowanie.
Uzasadnienie prawne: Art. 255 ust 6 ustawy Pzp - Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Mając powyższe na względzie, unieważnienie przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia stało się konieczne i jest uzasadnione.
INNE PRZETARGI Z MIŃSKA MAZOWIECKIEGO
- Zakup pomocy medycznych, w tym: medyczne aparaty oddechowe, dreny, wyroby z fizeliny, kaniule, rampy
- ZP/12/2024 Remont betonowych nawierzchni lotniskowych w hangarze typu lekkiego 2. GPR w kompleksie wojskowym K-6031
- Zmiana sposobu uzyskiwania ciepła dla budynków wielorodzinnych w Janowie (formuła zaprojektuj i wybuduj) w częściach
- Docieplenie budynku stanowiącego siedzibę Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Mińsku Mazowieckim
- Zakup i dostawa artykułów biurowych ZP/11/2024
- Zakup pomocy medycznych w tym: zestawy serwet bloku operacyjnego, pomoce dla oddziału intensywnej terapii, akcesoria do diatermii itp.
więcej: przetargi w Mińsku Mazowieckim »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Sukcesywna dostawa artykułów spożywczych Z PODZIAŁEM NA CZĘŚCI dla Uzdrowiska Lądek - Długopole S.A.
- Dostawy różnych produktów spożywczych do Internatu Zespołu Szkół Mechanicznych, Elektrycznych i Elektronicznych w Toruniu
- Sukcesywna dostawa jabłek, owoców, warzyw i ziemniaków dla Domu Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Krakowska 55
- Sukcesywne dostawy pieczywa
- ZAKUP I DOSTAWA ARTYKUŁÓW SPOŻYWCZYCH DO STOŁÓWKI SZKOLNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 1 W MILANÓWKU CZĘŚĆ 1 - CZĘŚĆ 3
- Dostawy artykułów ogólnospożywczych dla mieszkańców Domu Pomocy Społecznej w Mnichowie na II półrocze 2024 roku.
więcej: Jaja »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.