Ogłoszenie z dnia 2025-05-20
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00198326/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-04-18
- 2025/BZP 00220154/01 - Modyfikacja z dnia 2025-05-07
- 2025/BZP 00226732/01 - Modyfikacja z dnia 2025-05-12
- 2025/BZP 00247920/01 - Modyfikacja z dnia 2025-05-26
- 2025/BZP 00260763/01 - Modyfikacja z dnia 2025-06-03
- 2025/BZP 00272049/01 - Modyfikacja z dnia 2025-06-10
- 2025/BZP 00340841/01 - Wynik z dnia 2025-07-23
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Realizacja zad. inwest. pn.: "Rozbudowa drogi gm. nr 160063Z na odcinku Jarosławiec - Jezierzany. Etap II" oraz realizacja pierwszego etapu zad. pn.: "Budowa kanal. sanit. w m. Nacmierz i Jezierzany"
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Gmina Postomino
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 770979890
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Postomino 30
1.4.2.) Miejscowość: Postomino
1.4.3.) Kod pocztowy: 76-113
1.4.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL426 - Koszaliński
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@postomino.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.postomino.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00239697
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-05-20
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00198326
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
3.1. Przedmiotem zamówienia jest:
1) Zadanie I: Realizacja zadania inwestycyjnego pn. „Rozbudowa drogi gminnej nr 160063Z na odcinku Jarosławiec-Jezierzany. Etap II.”. Gmina Postomino na realizację przedmiotowego zadania uzyskała dofinansowanie w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
2) Zadanie II: Realizacja pierwszego etapu zadania inwestycyjnego pn.: „Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Nacmierz i Jezierzany”.
3.2. Zakres robót dla Zadania I obejmuje wykonanie:
3.2.1. Zadanie I: Przebudowę istniejącej drogi gminnej na odcinku Jarosławiec-Jezierzany o długości około 1,45km, tj. odcinka drogi od skrzyżowania przedmiotowej drogi gminnej
w m. Jarosławiec z drogą gminną w kierunku poligonu Wicko (bez skrzyżowania) do skrzyżowania przedmiotowej drogi z ul. Zbożową w m. Jezierzany. Początek robót dla Etapu 2 inwestycji założono w km 1+484.51, a koniec w km 2+934.39.
3.2.2. W ramach zadania należy wykonać:
1) usunięcie (wycinkę) istniejących drzew wraz z karpinami (drewno z wycinki - dłużycę pociętą na odcinki o długości max. 2,5 m przewieźć do miejscowości Pieszcz i Staniewice). Karpiny wraz z gałęziami Wykonawca zobowiązany jest zutylizować we własnym zakresie;
2) usuniecie pozostałości po karpinach drzew oraz krzewów gat. berberys, śliwa tarnina, wierzba w pasie drogowym wraz z utylizowaniem w własnym zakresie;
3) istniejące nasadzenia w dwóch rabatach (róże, hortensje oraz inne rośliny rabatowe) Wykonawca zobowiązany jest wykopać wraz z bryłą korzeniową i przewieźć w miejsce wskazane przez Zamawiającego na terenie miejscowości Jezierzany w celu ponownego nasadzenia. W ramach realizacji robót budowlanych Wykonawca zobowiązany jest do skalkulowania przygotowania terenów zielonych poprzez nawiezienie i rozplanowanie ziemi urodzajnej wraz z wykonaniem nasadzenia;
4) demontaż istniejącego oświetlenia drogowego (fundamenty, słupy) stanowiącego własność Gminy Postomino – przewieźć do miejscowości Postomino, oprawy zutylizować;
5) demontaż istniejących elementów drogi, a następnie pozyskaną kostkę, krawężniki, obrzeża betonowe, płyty drogowe, przyczółki przepustów drogowych, znaki drogowe oraz wiaty przystankowe – przewieźć we wskazane miejsce do miejscowości Postomino; elementy małej architektury w granicach pasa drogowego – zutylizować.
6) roboty ziemne i przygotowawcze;
7) przebudowę i budowę urządzeń odwadniających drogę, w tym budowę wpustów kanalizacji deszczowej, odprowadzającej wody opadowe z drogi, oraz przebudowę rowów przydrożnych, w tym lokalne zarurowania;
Należy również skalkulować odmulenie rowu przydrożnego wraz z odkrzaczeniem zlokalizowanego po lewej stronie od km 1+484,51 do 2+200,00;
8) remont obiektu inżynierskiego w km ok. 1+886 na kanale Głowniczka
9) budowę kanału technologicznego wraz z przebudową i zabezpieczeniem istniejącej infrastruktury teletechnicznej;
10) budowę oświetlenia drogowego z oprawami typu LED. Oprawy powinny być wykonane w drugiej klasie ochrony przeciwporażeniowej, wyposażonych w gniazda DALI, autonomiczną, programowalną bezprzewodowo redukcję mocy oraz gniazdo ZHAGA D4i pod przyszły system inteligentnego sterowania oświetleniem ulicznym oraz certyfikat ENEC i ENEC+;
11) warstwy konstrukcyjne z zastosowaniem pianobetonu - zgodnie z dokumentacją projektową;
12) nawierzchnie jezdni z betonu asfaltowego - zgodnie z dokumentacją projektową;
13) pobocza z prawej strony jezdni wykonać z kruszywa łamanego;
14) ciągi piesze, pieszo-rowerowe, skrzyżowania, zjazdy, wyniesione progi płytowe, peron dla przystanku autobusowego wraz z miejscem pod wiatę autobusową;
15) humusowanie i obsianie trawą poboczy w granicach pasa drogowego,
16) montaż tablicy informacyjnej z płyty kompozytowej wzmocnionej blachą wraz z metalowym stelażem (1 szt.) o wymiarach min. 180x120 cm – wzór (dane) do przygotowania tablicy oraz miejsce ustawienia zostanie przekazany Wykonawcy w trakcie realizacji zadania;
17) po zakończeniu prac należy wykonać nowe oznakowanie pionowe i poziome na podstawie dok. projektowej - stałej organizacji ruchu.
3.2.3. Istniejącą kolidującą sieć elektroenergetyczną (zgodnie z lokalizacją wskazaną w dok. projektowej) należy przestawić zgodnie z warunkami technicznymi.
3.2.4. W ramach realizacji zadania w miejscach nowo wybudowanego peronu dostarczyć oraz zamontować dwie nowe wiaty przystankowe, o następujących parametrach:
Wysokość: 2,56 m; Szerokość: 3,94 m; Głębokość: 1,34 m.
1) konstrukcja wykonana z zamkniętych profili stalowych, lakierowana proszkowo;
2) dach w kształcie płaskiego łuku, wystający poza konstrukcję dolną wiaty, pokryty poliwęglanem komorowym dymnym gr. 6 mm;
3) ściany wypełnione dużymi szybami hartowanym grubości 8 mm;
4) na tylnej ścianie zamontowana drewniana ławka;
5) wiata wyposażona w kaseton formatu A4 na rozkład jazdy, tablicę z nazwą miejscowości oraz herbem i nazwą gminy, kosz na śmieci o poj. min. 60 l (wraz z wkładem ułatwiającym opróżnianie kosza) oraz tablicę informacyjną o zakazie przyklejania broszur i reklam;
6) kolorystyka: szary RAL7016.
3.2.5. Kierownik budowy jest zobowiązany do sporządzenia i uzgodnienia z Zamawiającym czasowej organizacji ruchu, uzyskania zatwierdzenia przez właściwy organ oraz sporządzenia planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia realizowanego zadania.
3.2.6. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej miejsca prowadzenia robót budowlanych, w celu uzyskania informacji niezbędnych do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia.
3.2.7. Przedmiot zamówienia określony został w dokumentacji projektowej, która jest podstawą określenia ceny, w tym:
1) Projekt budowlany – „Rozbudowa i przebudowa drogi gminnej na odcinku Jarosławiec – Jezierzany wraz z infrastrukturą techniczną – Etap II”,
2) Projekt wykonawczy branży drogowej, elektrycznej, sanitarnej i teletechnicznej - „Rozbudowa i przebudowa drogi gminnej na odcinku Jarosławiec – Jezierzany wraz z infrastrukturą techniczną – Etap II”,
3) Inwentaryzacja obiektu inżynierskiego,
4) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót,
5) Projekt stałej organizacji ruchu,
6) Opinia geotechniczna z dokumentacją podłoża gruntowego,
7) Specyfikacja Warunków Zamówienia.
3.3. Zakres robót dla Zadania II obejmuje wykonanie:
3.3.1. Zadanie II: realizacja pierwszego etapu zadania inwestycyjnego pn.: „Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Nacmierz i Jezierzany ”, polegającej na budowie odcinka rurociągu tłocznego o łącznej długości ok. 270 m, który jest zlokalizowany w pasie drogowym przeznaczonym do przebudowy w ramach zadania I i został oznaczony kolorem żółtym na rysunku stanowiącym załącznik do specyfikacji. Pozostały zakres dokumentacji projektowej zostanie zrealizowany w późniejszym okresie czasu na podstawie odrębnego postępowania przetargowego.
3.3.2. W ramach zadania należy wykonać:
1) odcinek rurociągu tłocznego PE125 na odcinku oznaczonym w dok. projektowej symbolem td156 ÷ td167, zgodnie z dokumentacją projektową,
2) włączenie za pomocą trójnika do istniejącego rurociągu tłocznego PE125. Początek odcinka rurociągu PE125 przy td157 w ul. Polnej zakorkować. Prace związane z realizacją włączenia do istniejącego rurociągu tłocznego PE125 prowadzić pod nadzorem Gminnego Przedsiębiorstwa Komunalnego Sp. z o. o.
3.3.3. Wykonawca jest zobowiązany uzgodnić harmonogram prowadzenia prac związanych z włączeniem w istniejący przewód tłoczny, przewidywane przestoje dot. odbioru ścieków na istniejącym kolektorze oraz uzyskać akceptację Zamawiającego dot. planowanego sposobu prowadzenia prac.
3.3.4. Przedmiot zamówienia określony został w dokumentacji projektowej, która jest podstawą określenia ceny, w tym:
1) projekt budowlany – „Kanalizacji sanitarnej dla m. Nacmierz gm. Postomino oraz terenów pod zabudowę turystyczną w obrębie Łącko gm. Postomino wraz z budową dla tych terenów sieci wodociągowej”,
2) projekt wykonawczy - „Kanalizacji sanitarnej dla m. Nacmierz gm. Postomino oraz terenów pod zabudowę turystyczną w obrębie Łącko gm. Postomino wraz z budową dla tych terenów sieci wodociągowej”,
3) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót,
4) Opinia geotechniczna z dokumentacją podłoża gruntowego,
5) Specyfikacja Warunków Zamówienia.
3.4. Elementy składowe przedmiotu zamówienia
Elementami składowymi przedmiotu zamówienia są także wszelkie roboty i usługi „towarzyszące" realizacji robót, o których mowa w Opisie przedmiotu zamówienia w szczególności: koszty obsługi geodezyjnej, koszty uzyskania niezbędnych badań, w tym badanie stopnia zagęszczenia podbudowy dróg, zjazdów, próby szczelności, opinii i uzgodnień, zużycia wody i energii elektrycznej, ubezpieczenia budowy, wszelkich robót przygotowawczych, porządkowych, zabezpieczenia placu budowy, utrzymania zaplecza budowy, doprowadzenia terenu do stanu pierwotnego, w tym koszty odtworzenia nawierzchni przylegających do przebudowywanych dróg i zjazdów, wszystkie koszty wywozu materiałów pochodzących z rozbiórki, utylizacji odpadów oraz zaplecza budowy. Cena musi uwzględniać również koszty dokumentacji powykonawczej, w tym dokumentacji geodezyjnej powykonawczej (również szkic tyczenia) a także podatek VAT.
3.5. Przed podpisaniem umowy Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu kosztorysu ofertowego wraz z kalkulacją cen jednostkowych oraz zestawienia rzeczowo-finansowego robót sporządzonego zgodnie z wytycznymi Zamawiającego. Kosztorys ofertowy oraz zestawienie rzeczowo-finansowe mają być sporządzone odrębnie na każde z zadań.
3.6. Kod CPV: 45233220-7 Roboty w zakresie nawierzchni dróg.
3.7. Całość robót należy wykonać zgodnie ze sztuką budowlaną, z obowiązującymi przepisami, normami oraz na ustalonych niniejszą specyfikacją warunkach.
3.8. Zobowiązuje się Wykonawcę do stosowania materiałów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie zgodnych z deklaracją właściwości użytkowych i kryteriami technicznymi określonymi w PN wyrobu i aprobatach technicznych.
Po zmianie:
3.1. Przedmiotem zamówienia jest:
1) Zadanie I: Realizacja zadania inwestycyjnego pn. „Rozbudowa drogi gminnej nr 160063Z na odcinku Jarosławiec-Jezierzany. Etap II.”. Gmina Postomino na realizację przedmiotowego zadania uzyskała dofinansowanie w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
2) Zadanie II: Realizacja pierwszego etapu zadania inwestycyjnego pn.: „Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Nacmierz i Jezierzany”.
3.2. Zakres robót dla Zadania I obejmuje wykonanie:
3.2.1. Zadanie I: Przebudowę istniejącej drogi gminnej na odcinku Jarosławiec-Jezierzany o długości około 1,45km, tj. odcinka drogi od skrzyżowania przedmiotowej drogi gminnej
w m. Jarosławiec z drogą gminną w kierunku poligonu Wicko (bez skrzyżowania) do skrzyżowania przedmiotowej drogi z ul. Zbożową w m. Jezierzany. Początek robót dla Etapu 2 inwestycji założono w km 1+484.51, a koniec w km 2+934.39.
3.2.2. W ramach zadania należy wykonać: 1) usunięcie (wycinkę) istniejących drzew wraz z karpinami (drewno z wycinki - dłużycę pociętą na odcinki o długości max. 2,5 m przewieźć do miejscowości Pieszcz i Staniewice). Karpiny wraz z gałęziami Wykonawca zobowiązany jest zutylizować we własnym zakresie; 2) usuniecie pozostałości po karpinach drzew oraz krzewów gat. berberys, śliwa tarnina, wierzba w pasie drogowym wraz z utylizowaniem w własnym zakresie; 3) istniejące nasadzenia w dwóch rabatach (róże, hortensje oraz inne rośliny rabatowe) Wykonawca zobowiązany jest wykopać wraz z bryłą korzeniową i przewieźć w miejsce wskazane przez Zamawiającego na terenie miejscowości Jezierzany w celu ponownego nasadzenia. W ramach realizacji robót budowlanych Wykonawca zobowiązany jest do skalkulowania przygotowania terenów zielonych poprzez nawiezienie i rozplanowanie ziemi urodzajnej wraz z wykonaniem nasadzenia; 4) demontaż istniejącego oświetlenia drogowego (fundamenty, słupy) stanowiącego własność Gminy Postomino – przewieźć do miejscowości Postomino, oprawy zutylizować; 5) demontaż istniejących elementów drogi, a następnie pozyskaną kostkę, krawężniki, obrzeża betonowe, płyty drogowe, przyczółki przepustów drogowych, znaki drogowe oraz wiaty przystankowe – przewieźć we wskazane miejsce do miejscowości Postomino; elementy małej architektury w granicach pasa drogowego – zutylizować. 6) roboty ziemne i przygotowawcze; 7) przebudowę i budowę urządzeń odwadniających drogę, w tym budowę wpustów kanalizacji deszczowej, odprowadzającej wody opadowe z drogi, oraz przebudowę rowów przydrożnych, w tym lokalne zarurowania;
Należy również skalkulować odmulenie rowu przydrożnego wraz z odkrzaczeniem zlokalizowanego po lewej stronie od km 1+484,51 do 2+200,00;
8) remont obiektu inżynierskiego w km ok. 1+886 na kanale Głowniczka
9) budowę kanału technol. wraz z przebudową i zabezpieczeniem istniejącej infrastruktury teletechnicznej;
10)budowę oświetlenia drog. z oprawami typu LED. Oprawy powinny być wykonane w drugiej klasie ochrony przeciwporażeniowej, wyposażonych w gniazda DALI, autonomiczną, programowalną bezprzewodowo redukcję mocy oraz gniazdo ZHAGA D4i pod przyszły system inteligentnego sterowania oświetleniem ulicznym oraz certyfikat ENEC i ENEC+; 11) warstwy konstr. z zastosowaniem pianobetonu na odcinku od km 1+485 do km 2+259 (około 775 m) zgodnie z dok., natomiast na odcinku od km 2+259 do końca robót (około 675 m) tj. skrzyżowania z ul. Zbożową w Jezierzanach należy wykonać jako równoważną zmianę sposobu doprowadzenia podłoża do kategorii G1, poprzez zastosowanie warstw: - warstwa mrozoochronna z mieszanki niezwiązanej o CBR min. 35%, gr. 28 cm, - ulepszone podłoże z mieszanki związanej cementem C1,5/2, gr. 25 cm, oraz wykonanie podbudowy z mieszanki kruszywa niezwiązanego C90/3 o frakcji 0/31,5 mm, gr. 20 cm (kategoria ruchu KR3). 12) nawierzchnie jezdni z betonu asfaltowego - zgodnie z dokumentacją projektową; 13) pobocza z prawej strony jezdni wykonać z kruszywa łamanego; 14)ciągi piesze, pieszo-rowerowe, skrzyżowania, zjazdy, wyniesione progi płytowe, peron dla przystanku autobusowego wraz z miejscem pod wiatę autobusową; 15)humusowanie i obsianie trawą poboczy w granicach pasa drogowego, 16)montaż tablicy informacyjnej z płyty kompozytowej wzmocnionej blachą wraz z metalowym stelażem (1 szt.) o wymiarach min. 180x120 cm – wzór (dane) do przygotowania tablicy oraz miejsce ustawienia zostanie przekazany Wykonawcy w trakcie realizacji zadania; 17) po zakończeniu prac należy wykonać nowe oznakowanie pionowe i poziome na podstawie dok. projektowej - stałej organizacji ruchu. 3.2.3.Istniejącą kolidującą sieć elektroenerg. (zgodnie z lokalizacją wskazaną w dok. projektowej) należy przestawić zgodnie z warunkami technicznymi. 3.2.4.W ramach realizacji zadania w miejscach nowo wybudowanego peronu dostarczyć oraz zamontować dwie nowe wiaty przystankowe, o następujących parametrach:
Wysokość: 2,56 m; Szerokość: 3,94 m; Głębokość: 1,34 m.
1) konstrukcja wykonana z zamkniętych profili stalowych, lakierowana proszkowo; 2)dach w kształcie płaskiego łuku, wystający poza konstrukcję dolną wiaty, pokryty poliwęglanem komorowym dymnym gr. 6 mm;
3) ściany wypełnione dużymi szybami hartowanym grubości 8 mm; 4) na tylnej ścianie zamontowana drewniana ławka; 5) wiata wyposażona w kaseton formatu A4 na rozkład jazdy, tablicę z nazwą miejscowości oraz herbem i nazwą gminy, kosz na śmieci o poj. min. 60 l (wraz z wkładem ułatwiającym opróżnianie kosza) oraz tablicę inform. o zakazie przyklejania broszur i reklam; 6)kolorystyka: szary RAL7016. 3.2.5. Kierownik budowy jest zobowiązany do sporządzenia i uzgodnienia z Zamawiającym czasowej organizacji ruchu, uzyskania zatwierdzenia przez właściwy organ oraz sporządzenia planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia realizowanego zadania. 3.2.6.Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej miejsca prowadzenia robót budowlanych, w celu uzyskania informacji niezbędnych do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. 3.2.7.Przedmiot zamów. określony został w dok. projekt., która jest podstawą określenia ceny, w tym:
1) Projekt budowl. – „Rozbudowa i przebudowa drogi gminnej na odcinku Jarosławiec – Jezierzany wraz z infrastrukturą techn. – Etap II”,
2) Projekt wykonawczy branży drog., elektr., sanit. i teletechn. - „Rozbudowa i przebudowa drogi gm. na odcinku Jarosławiec – Jezierzany wraz z infrastrukturą techniczną – Etap II”,
3) Inwentaryzacja obiektu inżynierskiego, 4) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, 5) Projekt stałej organizacji ruchu, 6) Opinia geotechniczna z dokumentacją podłoża gruntowego, 7) Specyfikacja Warunków Zamówienia. 3.3. Zakres robót dla Zadania II obejmuje wykonanie: 3.3.1.Zadanie II: realizacja pierwszego etapu zadania inwestycyjnego pn.: „Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Nacmierz i Jezierzany ”, polegającej na budowie odcinka rurociągu tłocznego o łącznej długości ok. 270 m, który jest zlokalizowany w pasie drog. przeznaczonym do przebudowy w ramach zadania I i został oznaczony kolorem żółtym na rysunku stanowiącym załącznik do specyfikacji. Pozostały zakres dokumentacji projektowej zostanie zrealizowany w późniejszym okresie czasu na podstawie odrębnego postępowania przetargowego. 3.3.2. W ramach zadania należy wykonać: 1) odcinek rurociągu tłocznego PE125 na odcinku oznaczonym w dok. projektowej symbolem td156 ÷ td167, zgodnie z dokumentacją projektową, 2)włączenie za pomocą trójnika do istniejącego rurociągu tłocznego PE125. Początek odcinka rurociągu PE125 przy td157 w ul. Polnej zakorkować. Prace związane z realizacją włączenia do istniejącego rurociągu tłocznego PE125 prowadzić pod nadzorem Gminnego Przedsiębiorstwa Komunalnego Sp. z o. o. 3.3.3.Wykonawca jest zobowiązany uzgodnić harmonogram prowadzenia prac związanych z włączeniem w istniejący przewód tłoczny, przewidywane przestoje dot. odbioru ścieków na istniejącym kolektorze oraz uzyskać akceptację Zamawiającego dot. planowanego sposobu prowadzenia prac. 3.3.4.Przedmiot zamówienia określony został w dokumentacji projektowej, która jest podstawą określenia ceny, w tym:1)projekt budowl. – „Kanalizacji sanit. dla m. Nacmierz gm. Postomino oraz terenów pod zabudowę turystyczną w obrębie Łącko gm. Postomino wraz z budową dla tych terenów sieci wodoc.j”,
2) projekt wyk. - „Kanalizacji sanit. dla m. Nacmierz gm. Postomino oraz terenów pod zabudowę turyst. w obrębie Łącko gm. Postomino wraz z budową dla tych terenów sieci wodoc.”, 3)Specyfikacje techn. wykonania i odbioru robót, 4)Opinia geotechniczna z dok. podłoża gruntowego, 5)SWZ.3.4.Elementami składowymi przedmiotu zamów.są także wszelkie roboty i usługi „towarzyszące" realizacji robót, o których mowa w Opisie przedmiotu zamówienia w szczególności: koszty obsługi geodez., koszty uzyskania niezbędnych badań, w tym badanie stopnia zagęszczenia podbudowy dróg, zjazdów, próby szczelności, opinii i uzgodnień, zużycia wody i energii elektrycznej, ubezpieczenia budowy, wszelkich robót przygotowawczych, porządk., zabezpieczenia placu budowy, utrzymania zaplecza budowy, doprowadzenia terenu do stanu pierwotnego, w tym koszty odtworzenia nawierzchni przylegających do przebudowywanych dróg i zjazdów, wszystkie koszty wywozu materiałów pochodzących z rozbiórki, utylizacji odpadów oraz zaplecza budowy. Cena musi uwzględniać również koszty dokumentacji powyk., w tym dokumentacji geodezyjnej powyk. (również szkic tyczenia) a także podatek VAT. 3.5.Przed podpisaniem umowy Wykon. zobowiązany jest do przedłożenia Zamaw. kosztorysu ofert. wraz z kalkulacją cen jednostk.z wytycznymi Zamawiającego. Kosztorys ofert. oraz zestawienie rzecz.-finans. mają być sporządzone odrębnie na każde z zadań. Całość robót należy wykonać zgodnie ze sztuką budowl., z obowiązującymi przepisami, normami oraz na ustalonych niniejszą specyfikacją warunkach. 3.8.Zobowiązuje się Wykonawcę do stosowania materiałów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie zgodnych z deklaracją właściwości użytkowych i kryteriami technicz. określonymi w PN wyrobu i aprobatach techn..
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
7.4. Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia Przed zmianą:
1. Zamawiający zgodnie z art. 455 ustawy Pzp przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian do treści zawartej umowy w następującym zakresie:
1) Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy:
a) w przypadku przedłużających się procedur związanych z wykorzystaniem przez wykonawców środków ochrony prawnej w zamówieniach publicznych lub innych procedur zamówień publicznych,
b) w przypadku przedłużających się procedur, terminów wydania decyzji, postanowień lub innych aktów administracyjnych mających wpływ na wykonanie przedmiotu umowy,
c) w przypadku zaistnienia siły wyższej,
d) spowodowana niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, w szczególności: deszcz, śnieg, grad, uniemożliwiającymi prowadzenie robót budowlanych, dokonywanie odbiorów i występującymi przez okres co najmniej 5 dni z rzędu,
e) spowodowana udzieleniem zamówień zamiennych lub dodatkowych lub niewykonanych/zaniechanych,
f) w przypadkach określonych w art. 455 ust. 1 pkt. 1-4 i ust. 2 ustawy Pzp,
2) Zmiana kierownika budowy skierowanego do realizacji zamówienia, z zastrzeżeniem, że są spełnione warunki udziału w postępowaniu określone w SWZ,
3) Zmiana wynagrodzenia Wykonawcy spowodowana w szczególności wykonaniem robót zamiennych lub dodatkowych lub niewykonanych/zaniechanych,
- Na żądanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest wykonać roboty dodatkowe. Podstawę obliczania kosztów ewentualnych robót dodatkowych stanowić będzie kosztorys ofertowy opracowany na podstawie cen jednostkowych. W przypadku pozycji nieujętych w kosztorysie ofertowym, należy sporządzić odrębną wycenę, z zastrzeżeniem, że ceny jednostkowe pracy sprzętu i materiałów nie mogą być wyższe niż średnie ceny Sekocenbudu dla kwartału poprzedzającego termin wykonania robót budowlanych.
- Na żądanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest wykonać roboty zamienne (w stosunku do robót przewidzianych w zamówieniu podstawowym). Rozliczenie ewentualnych robót zamiennych nastąpi kosztorysem różnicowym, który stanowić będzie różnicę pomiędzy kosztorysem ofertowym dla robót podstawowych, a kosztorysem robót zamiennych. Kosztorys zamienny należy opracować na zasadach określonych dla kosztorysu robót dodatkowych. O konieczności wykonania robót zamiennych zamawiający pisemnie powiadomi wykonawcę. Wykonawca w terminie 7 dni od daty otrzymania tego pisma sporządza kosztorys różnicowy.
- Roboty zamienne i dodatkowe mogą być także wykonane na wniosek Wykonawcy po uprzednim uzgodnieniu z Zamawiającym, gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu zamówienia według zasad jak dla robót zamiennych na żądanie Zamawiającego.
- Przewiduje się także możliwość ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu umowy (roboty zaniechane), w sytuacji gdy wykonanie danych robót będzie zbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu zamówienia.
Po zmianie:
1. Zamawiający zgodnie z art. 455 ustawy Pzp przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian do treści zawartej umowy w następującym zakresie:
1) Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy:
a) w przypadku przedłużających się procedur związanych z wykorzystaniem przez wykonawców środków ochrony prawnej w zamówieniach publicznych lub innych procedur zamówień publicznych,
b) w przypadku przedłużających się procedur, terminów wydania decyzji, postanowień lub innych aktów administracyjnych mających wpływ na wykonanie przedmiotu umowy,
c) w przypadku zaistnienia siły wyższej,
d) spowodowana niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, w szczególności: deszcz, śnieg, grad, uniemożliwiającymi prowadzenie robót budowlanych, dokonywanie odbiorów i występującymi przez okres co najmniej 5 dni z rzędu,
e) spowodowana udzieleniem zamówień zamiennych lub dodatkowych lub niewykonanych/zaniechanych,
f) w przypadkach określonych w art. 455 ust. 1 pkt. 1-4 i ust. 2 ustawy Pzp,
2) Zmiana kierownika budowy skierowanego do realizacji zamówienia, z zastrzeżeniem, że są spełnione warunki udziału w postępowaniu określone w SWZ,
3) Zmiana wynagrodzenia Wykonawcy spowodowana w szczególności wykonaniem robót zamiennych lub dodatkowych lub niewykonanych/zaniechanych,
- Na żądanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest wykonać roboty dodatkowe. Podstawę obliczania kosztów ewentualnych robót dodatkowych stanowić będzie kosztorys ofertowy opracowany na podstawie cen jednostkowych. W przypadku pozycji nieujętych w kosztorysie ofertowym, należy sporządzić odrębną wycenę, z zastrzeżeniem, że ceny jednostkowe pracy sprzętu i materiałów nie mogą być wyższe niż średnie ceny Sekocenbudu dla kwartału poprzedzającego termin wykonania robót budowlanych.
- Na żądanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest wykonać roboty zamienne (w stosunku do robót przewidzianych w zamówieniu podstawowym). Rozliczenie ewentualnych robót zamiennych nastąpi kosztorysem różnicowym, który stanowić będzie różnicę pomiędzy kosztorysem ofertowym dla robót podstawowych, a kosztorysem robót zamiennych. Kosztorys zamienny należy opracować na zasadach określonych dla kosztorysu robót dodatkowych. O konieczności wykonania robót zamiennych zamawiający pisemnie powiadomi wykonawcę. Wykonawca w terminie 7 dni od daty otrzymania tego pisma sporządza kosztorys różnicowy.
- Roboty zamienne i dodatkowe mogą być także wykonane na wniosek Wykonawcy po uprzednim uzgodnieniu z Zamawiającym, gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu zamówienia według zasad jak dla robót zamiennych na żądanie Zamawiającego.
- Przewiduje się także możliwość ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu umowy (roboty zaniechane), w sytuacji gdy wykonanie danych robót będzie zbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu zamówienia.
4) zmiana technologii wykonywania robót budowlanych w toku realizacji inwestycji,
z przyczyn niezależnych od stron:
a) spowodowana niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, w szczególności: deszcz, śnieg, grad, temperatura powietrza atmosferycznego lub gruntu,
b) spowodowana warunkami gruntowo – wodnymi uniemożlIwiającymi wykonanie prac w zakładanej technologii, z zastrzeżeniem, że taka zmiana wymagać będzie pozytywnej opinii projektanta, Inspektora nadzoru inwestorskiego oraz Zamawiającego, a uzyskanie zamiennych decyzji, opinii i uzgodnień leży po stronie Wykonawcy. Zmiana technologii może być podstawą do zmiany terminu realizacji umowy oraz do zmiany wynagrodzenia.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-05-22 10:00
Po zmianie:
2025-05-28 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-05-22 11:00
Po zmianie:
2025-05-28 11:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2025-06-20
Po zmianie:
2025-06-26
INNE PRZETARGI POSTOMINO
- Dostawa klastra serwerowego wraz z montażem i uruchomieniem w ramach projektu grantowego "Cyberbezpieczny Samorząd"
- Budowa świetlicy wiejskiej wraz z zagospodarowaniem terenu w miejscowości Złakowo
więcej: przetargi POSTOMINO »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Przebudowa z rozbudową DP nr 1808B ul. Przemysłowej w Grajewie - etap I"
- Budowa drogi publicznej nr 852577 P w miejscowości Joanka w Gminie Baranów.
- Remont ścieżki rowerowej "Łynostrada" w ciągu drogi powiatowej Nr 1447N polegającej na wymianie nawierzchni z gruntowej na nawierzchnię bitumiczną
- Utrzymanie dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Gołdap w 2025 roku
- Przebudowa dróg na os. Owocowym w Gronówku
- "Budowa sieci kanalizacyjnej w miejscowości Zakliczyn"
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.