Ogłoszenie z dnia 2021-10-20
Powiązane ogłoszenia:
- 2021/BZP 00210509/01 - Ogłoszenie z dnia 2021-10-05
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usług pielęgniarskich w ramach projektu „Środowiskowe Centrum Zdrowia Psychicznego dla dzieci i młodzieży w Zielonej Górze"
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: SPZOZ Centrum Leczenia Dzieci i Młodziezy w Zaborze
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 970774176
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Zamkowa 1
1.5.2.) Miejscowość: Zabór
1.5.3.) Kod pocztowy: 66-003
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@cldim.zgora.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.cldim.zgora.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://miniportal.uzp.gov.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług pielęgniarskich w ramach projektu „Środowiskowe Centrum Zdrowia Psychicznego dla dzieci i młodzieży w Zielonej Górze"2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4a795810-25b4-11ec-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00239365
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-10-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00113242/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 Usługi pielęgniarskie w ramach projektu
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Partnerski projekt „Środowiskowe Centrum Zdrowia Psychicznego dla dzieci i młodzieży w Zielonej Górze” realizowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 i współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00210509/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: 01/SZPC/2021/RN
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi pielęgniarskiej dla uczestników projektu pn. „Środowiskowe Centrum Zdrowia Psychicznego dla dzieci i młodzieży w Zielonej Górze”.2. Z wyłonionym Wykonawcą zostanie zawarta umowa.
3. Usługi pielęgniarskie świadczone będą w systemie stacjonarnym w Oddziale Dziennym Środowiskowego Centrum Zdrowia Psychicznego dla dzieci i młodzieży w Zielonej Górze, ul. Cyryla i Metodego 9, Zielona Góra; godzinach 15:00 - 19:00, od poniedziałku do piątku (planowane).
4. Rozliczenie nastąpi na podstawie stawki godzinowej, na podstawie faktycznie zrealizowanych godzin.
5. Zakres obowiązków obejmuje pracę z UP i jego rodziną, a w szczególności na rozpoznawaniu warunków i potrzeb zdrowotnych pacjenta; rozpoznawaniu problemów pielęgnacyjnych pacjenta; planowaniu i sprawowaniu opieki pielęgnacyjnej nad pacjentem; samodzielnym udzielaniu w określonym zakresie świadczeń zapobiegawczych, diagnostycznych, leczniczych i rehabilitacyjnych oraz medycznych czynności ratunkowych; realizacji zleceń lekarskich w procesie diagnostyki, leczenia i rehabilitacji; orzekaniu o rodzaju i zakresie świadczeń opiekuńczo-pielęgnacyjnych; edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia; realizacji przez pielęgniarkę/ pielęgniarza świadczeń zapobiegawczych, diagnostycznych, leczniczych i rehabilitacyjnych, które mogą być udzielane samodzielnie bez zlecenia lekarskiego. Ponadto zakres zadań obejmuje działania opiekuńcze wobec podopiecznych, towarzyszenie im i współorganizowanie im czasu przy współpracy z pozostałym zespołem OD.
6. Wykonawca zobowiązany będzie do przestrzegania wszelkich dokumentów wewnętrznych dotyczących organizacji pracy w jednostce, w tym także wprowadzanych zmian. Osoba wykonująca czynności pielęgniarki zobowiązana będzie zaakceptować (poprzez podpisanie) szczegółowego zakresu obowiązków.
Część 1
Ilość świadczonych usług: 40h/mc plus minus 8h
Szacowana liczba godzin w okresie obowiązywania Umowy: 840 +/- 168
4.5.3.) Główny kod CPV: 85141200-1 - Usługi świadczone przez pielęgniarki
4.5.5.) Wartość części: 64000 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi pielęgniarskiej dla uczestników projektu pn. „Środowiskowe Centrum Zdrowia Psychicznego dla dzieci i młodzieży w Zielonej Górze”.2. Z wyłonionym Wykonawcą zostanie zawarta umowa.
3. Usługi pielęgniarskie świadczone będą w systemie stacjonarnym w Oddziale Dziennym Środowiskowego Centrum Zdrowia Psychicznego dla dzieci i młodzieży w Zielonej Górze, ul. Cyryla i Metodego 9, Zielona Góra; godzinach 15:00 - 19:00, od poniedziałku do piątku (planowane).
4. Rozliczenie nastąpi na podstawie stawki godzinowej, na podstawie faktycznie zrealizowanych godzin.
5. Zakres obowiązków obejmuje pracę z UP i jego rodziną, a w szczególności na rozpoznawaniu warunków i potrzeb zdrowotnych pacjenta; rozpoznawaniu problemów pielęgnacyjnych pacjenta; planowaniu i sprawowaniu opieki pielęgnacyjnej nad pacjentem; samodzielnym udzielaniu w określonym zakresie świadczeń zapobiegawczych, diagnostycznych, leczniczych i rehabilitacyjnych oraz medycznych czynności ratunkowych; realizacji zleceń lekarskich w procesie diagnostyki, leczenia i rehabilitacji; orzekaniu o rodzaju i zakresie świadczeń opiekuńczo-pielęgnacyjnych; edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia; realizacji przez pielęgniarkę/ pielęgniarza świadczeń zapobiegawczych, diagnostycznych, leczniczych i rehabilitacyjnych, które mogą być udzielane samodzielnie bez zlecenia lekarskiego. Ponadto zakres zadań obejmuje działania opiekuńcze wobec podopiecznych, towarzyszenie im i współorganizowanie im czasu przy współpracy z pozostałym zespołem OD.
6. Wykonawca zobowiązany będzie do przestrzegania wszelkich dokumentów wewnętrznych dotyczących organizacji pracy w jednostce, w tym także wprowadzanych zmian. Osoba wykonująca czynności pielęgniarki zobowiązana będzie zaakceptować (poprzez podpisanie) szczegółowego zakresu obowiązków.
Część 2
Ilość świadczonych usług: 40h/mc plus minus 8h
Szacowana liczba godzin w okresie obowiązywania Umowy: 840 +/- 168
4.5.3.) Główny kod CPV: 85141200-1 - Usługi świadczone przez pielęgniarki
4.5.5.) Wartość części: 64000 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi pielęgniarskiej dla uczestników projektu pn. „Środowiskowe Centrum Zdrowia Psychicznego dla dzieci i młodzieży w Zielonej Górze”.2. Z wyłonionym Wykonawcą zostanie zawarta umowa.
3. Usługi pielęgniarskie świadczone będą w systemie stacjonarnym w Oddziale Dziennym Środowiskowego Centrum Zdrowia Psychicznego dla dzieci i młodzieży w Zielonej Górze, ul. Cyryla i Metodego 9, Zielona Góra; godzinach 15:00 - 19:00, od poniedziałku do piątku (planowane).
4. Rozliczenie nastąpi na podstawie stawki godzinowej, na podstawie faktycznie zrealizowanych godzin.
5. Zakres obowiązków obejmuje pracę z UP i jego rodziną, a w szczególności na rozpoznawaniu warunków i potrzeb zdrowotnych pacjenta; rozpoznawaniu problemów pielęgnacyjnych pacjenta; planowaniu i sprawowaniu opieki pielęgnacyjnej nad pacjentem; samodzielnym udzielaniu w określonym zakresie świadczeń zapobiegawczych, diagnostycznych, leczniczych i rehabilitacyjnych oraz medycznych czynności ratunkowych; realizacji zleceń lekarskich w procesie diagnostyki, leczenia i rehabilitacji; orzekaniu o rodzaju i zakresie świadczeń opiekuńczo-pielęgnacyjnych; edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia; realizacji przez pielęgniarkę/ pielęgniarza świadczeń zapobiegawczych, diagnostycznych, leczniczych i rehabilitacyjnych, które mogą być udzielane samodzielnie bez zlecenia lekarskiego. Ponadto zakres zadań obejmuje działania opiekuńcze wobec podopiecznych, towarzyszenie im i współorganizowanie im czasu przy współpracy z pozostałym zespołem OD.
6. Wykonawca zobowiązany będzie do przestrzegania wszelkich dokumentów wewnętrznych dotyczących organizacji pracy w jednostce, w tym także wprowadzanych zmian. Osoba wykonująca czynności pielęgniarki zobowiązana będzie zaakceptować (poprzez podpisanie) szczegółowego zakresu obowiązków.
Warunki dla poszczególnych części:
Część 1
Ilość świadczonych usług: 40h/mc plus minus 8h
Szacowana liczba godzin w okresie obowiązywania Umowy: 840 +/- 168
Część 2
Ilość świadczonych usług: 40h/mc plus minus 8h
Szacowana liczba godzin w okresie obowiązywania Umowy: 840 +/- 168
Część 3
Ilość świadczonych usług: 16h/mc plus minus 8h
Szacowana liczba godzin w okresie obowiązywania Umowy: 336 +/- 168
4.5.3.) Główny kod CPV: 85141200-1 - Usługi świadczone przez pielęgniarki
4.5.5.) Wartość części: 25600 PLN
Część 4
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi pielęgniarskiej dla uczestników projektu pn. „Środowiskowe Centrum Zdrowia Psychicznego dla dzieci i młodzieży w Zielonej Górze”.2. Z wyłonionym Wykonawcą zostanie zawarta umowa.
3. Usługi pielęgniarskie świadczone będą w systemie stacjonarnym w Oddziale Dziennym Środowiskowego Centrum Zdrowia Psychicznego dla dzieci i młodzieży w Zielonej Górze, ul. Cyryla i Metodego 9, Zielona Góra; godzinach 15:00 - 19:00, od poniedziałku do piątku (planowane).
4. Rozliczenie nastąpi na podstawie stawki godzinowej, na podstawie faktycznie zrealizowanych godzin.
5. Zakres obowiązków obejmuje pracę z UP i jego rodziną, a w szczególności na rozpoznawaniu warunków i potrzeb zdrowotnych pacjenta; rozpoznawaniu problemów pielęgnacyjnych pacjenta; planowaniu i sprawowaniu opieki pielęgnacyjnej nad pacjentem; samodzielnym udzielaniu w określonym zakresie świadczeń zapobiegawczych, diagnostycznych, leczniczych i rehabilitacyjnych oraz medycznych czynności ratunkowych; realizacji zleceń lekarskich w procesie diagnostyki, leczenia i rehabilitacji; orzekaniu o rodzaju i zakresie świadczeń opiekuńczo-pielęgnacyjnych; edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia; realizacji przez pielęgniarkę/ pielęgniarza świadczeń zapobiegawczych, diagnostycznych, leczniczych i rehabilitacyjnych, które mogą być udzielane samodzielnie bez zlecenia lekarskiego. Ponadto zakres zadań obejmuje działania opiekuńcze wobec podopiecznych, towarzyszenie im i współorganizowanie im czasu przy współpracy z pozostałym zespołem OD.
6. Wykonawca zobowiązany będzie do przestrzegania wszelkich dokumentów wewnętrznych dotyczących organizacji pracy w jednostce, w tym także wprowadzanych zmian. Osoba wykonująca czynności pielęgniarki zobowiązana będzie zaakceptować (poprzez podpisanie) szczegółowego zakresu obowiązków.
Część 4
Ilość świadczonych usług: 44h/mc plus minus 8h
Szacowana liczba godzin w okresie obowiązywania Umowy: 924 +/- 168
4.5.3.) Główny kod CPV: 85141200-1 - Usługi świadczone przez pielęgniarki
4.5.5.) Wartość części: 70400 PLN
Część 5
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi pielęgniarskiej dla uczestników projektu pn. „Środowiskowe Centrum Zdrowia Psychicznego dla dzieci i młodzieży w Zielonej Górze”.2. Z wyłonionym Wykonawcą zostanie zawarta umowa.
3. Usługi pielęgniarskie świadczone będą w systemie stacjonarnym w Oddziale Dziennym Środowiskowego Centrum Zdrowia Psychicznego dla dzieci i młodzieży w Zielonej Górze, ul. Cyryla i Metodego 9, Zielona Góra; godzinach 15:00 - 19:00, od poniedziałku do piątku (planowane).
4. Rozliczenie nastąpi na podstawie stawki godzinowej, na podstawie faktycznie zrealizowanych godzin.
5. Zakres obowiązków obejmuje pracę z UP i jego rodziną, a w szczególności na rozpoznawaniu warunków i potrzeb zdrowotnych pacjenta; rozpoznawaniu problemów pielęgnacyjnych pacjenta; planowaniu i sprawowaniu opieki pielęgnacyjnej nad pacjentem; samodzielnym udzielaniu w określonym zakresie świadczeń zapobiegawczych, diagnostycznych, leczniczych i rehabilitacyjnych oraz medycznych czynności ratunkowych; realizacji zleceń lekarskich w procesie diagnostyki, leczenia i rehabilitacji; orzekaniu o rodzaju i zakresie świadczeń opiekuńczo-pielęgnacyjnych; edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia; realizacji przez pielęgniarkę/ pielęgniarza świadczeń zapobiegawczych, diagnostycznych, leczniczych i rehabilitacyjnych, które mogą być udzielane samodzielnie bez zlecenia lekarskiego. Ponadto zakres zadań obejmuje działania opiekuńcze wobec podopiecznych, towarzyszenie im i współorganizowanie im czasu przy współpracy z pozostałym zespołem OD.
6. Wykonawca zobowiązany będzie do przestrzegania wszelkich dokumentów wewnętrznych dotyczących organizacji pracy w jednostce, w tym także wprowadzanych zmian. Osoba wykonująca czynności pielęgniarki zobowiązana będzie zaakceptować (poprzez podpisanie) szczegółowego zakresu obowiązków.
Część 5
Ilość świadczonych usług: 20h/mc plus minus 8h
Szacowana liczba godzin w okresie obowiązywania Umowy: 420 +/- 168
4.5.3.) Główny kod CPV: 85141200-1 - Usługi świadczone przez pielęgniarki
4.5.5.) Wartość części: 32000 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
nie złożono ofert
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 0
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 0
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
brak ofert
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 0
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
nie złożono ofert
SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 0
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
Część 4
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
nie złożono ofert
SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 0
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
Część 5
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 5)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
nie złożono ofert
SEKCJA VI OFERTY (dla części 5)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 0
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 0
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług mobilnej pielęgniarki oraz organizacja i przeprowadzenie warsztatów wsparcia geriatrycznego dla podopiecznych CentrumUsługSpołecznychwŁomży z podziałem na poszczególne części zamówi
- Świadczenie usług pielęgnacyjnych w obiekcie "Oleńka" w Domu Pomocy Społecznej w Opolnicy
- Podstawowa opieka zdrowotna dla osób umieszczonych w Strzeżonym Ośrodku dla Cudzoziemców PSG Biała Podlaska w 2026 roku
- Udzielanie świadczeń zdrowotnych w zakresie czynności zawodowych pielęgniarki.
- Świadczenie podstawowych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania na rzecz osób mieszkających na terenie Gminy Okonek w roku 2026.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





