Ogłoszenie z dnia 2025-05-20
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00266959/01 - Wynik z dnia 2025-06-06
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Farby w aerozolu do znakowania drzew
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zakład Produkcyjno Usługowo Handlowy Lasów Państwowych
1.3.) Oddział zamawiającego: ZPUH
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 511001691
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Marii Zientary Malewskiej 51/53
1.5.2.) Miejscowość: Olsztyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 10-307
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zpuh@olsztyn.lsy.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zpuh.olsztyn.lasy.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Farby w aerozolu do znakowania drzew
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0489d06d-e50b-4682-b11e-21743875af1c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00239045
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00047405/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.9 Farby do znakowania drewna
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-0489d06d-e50b-4682-b11e-21743875af1c3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postepowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym
a Wykonawcami odbywa się przy użyciu portalu e-zamowienia, który dostępny jest pod ad-resem: www.ezamowienia.gov.pl/, ePUAPu, dostępnego pod adresem: www.epuap.gov.pl oraz poczty elektronicznej.
2. Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu z Wykonawcami:
o Ewa Wojdyło – w sprawach formalno-prawnych nr tel. 89 5327 324
e-mail: ewa.wojdylo@olsztyn.lasy.gov.pl w dni robocze w godz.: 7:00 - 14:00
o Bogdan Gryko – w sprawach dotyczących przedmiotu zamówienia nr tel.89 5327 306 e-mail: bogdan.gryko@olsztyn.lasy.gov.pl ;w dni robocze w godz.: 7:00 - 14:00
3. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
4. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie
e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów
oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin
Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej
https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum
Pomocy”.
5. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych
będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe
odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu
Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych.
6. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.
7. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania
z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia
określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
8. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na e-zamówienia.
9. Postępowanie można wyszukać ze strony głównej Platformy e-Zamówienia
(przycisk „Przeglądaj postępowania/konkursy”).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: HP.270.15.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa farb w aerozolu do znakowania: czoła drewna świeżego oraz kory drzew obejmujących co najmniej rodzaje: sosna (Pinus), świerk (Picea), buk (Fagus), dąb (Quercus), brzoza (Betula), olcha (Alnus), grab (Carpinus) bezpośrednio do jednostek organizacyjnych Lasów Państwowych na terenie całego kraju.
Kod CPV 44800000-8.
Farba do trwałego znakowania drzew w aerozolu w ilości 19524 sztuk.
Opakowanie – puszka metalowa o pojemności 500 ml o wymiarach: wysokość 235 mm, średnica maks. 70 mm, waga puszki napełnionej maks. 520 g. Opakowania – puszki – mogą posiadać osłonę dyszy spryskującej z tworzywa sztucznego chroniącą palec przed za-brudzeniem. Wielkość osłony musi umożliwić naciśnięcie dyszy w rękawiczce. Kolor osłony dyszy albo stałe elementy puszki powinny odpowiadać poszczególnym kolorom farby. Dysza spryskująca może posiadać mechanizm blokujący
w celu uniknięcia przypadkowego uwolnienia farby. Farba po naniesieniu na powierzchnię two-rzy piankową konsystencję. W puszce musi znajdować się element mieszający, mieszanie far-by następuje poprzez energiczne wstrząsanie puszką przez użytkownika. W składzie niedo-puszczalna jest zawartość substancji sklasyfikowanych jako Xn (szkodliwe dla zdrowia) oraz Xi (drażniące) innych, niż wyszczególnione poniżej, w maksymalnym dopuszczalnym udziale wa-gowym. Mieszanina gazów zawierająca się w przedziale (objętościowym) propan [CAS:74-98-6] (10-25%) i butan [CAS: 106-97-8] (30-70%), zawartość substancji : n-heksan [CAS: 110-54-3] : poniżej 0,5% zawartość substancji: węglowodory: naphta frakcja ciężka [CAS: 64742-82-1 ] do 2%, zawartość substancji: węglowodory: naphta leger hydrotraite frakcja lekka [CAS: 64742-49-0] do 20%.
Okres trwałości powłoki farby na znakowanych powierzchniach: powyżej
12 miesięcy
Termin ważności: minimum 24 miesiące od daty dostawy.
Dostępność co najmniej w kolorach: czerwonym, białym, pomarańczowym, żółtym, zielonym, niebieskim, czarnym, różowym.
Zakres stosowania w temperaturze: od -250C do +300C.
Substancja nośna propan-butan.
Farba nie może zawierać substancji takich jak ołów, kadm, toluen
ani rozpuszczalników chlorowych. Stężenie substancji szkodliwych nie może być wyższe niż 0,1%.
Skład mieszaniny farby musi być zgodny z najnowszymi zaleceniami (CLP chemiczna klasyfikacja produktu) i spełniać normy właściwe dla tylko dwóch piktogramów. Niedopuszczalne są farby / znaczniki z większą liczbą piktogramów.
Wszystkie kolory farb muszą pochodzić od jednego producenta
Wyrazistość granicy powłoki farby.
Opakowania zbiorcze: kartony 10-12 sztuk.
4.2.6.) Główny kod CPV: 44800000-8 - Farby, lakiery i mastyksy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający na podstawie art. 441 pzp przewiduje możliwość zastosowania prawa opcji. Do-stawy będące przedmiotem Opcji mogą zostać zlecone w ilości, która nie będzie przekraczała 50% wartości umowyZamawiający jest uprawniony zlecić Wykonawcy dodatkowy zakres rzeczowy obejmujący dostawy, takie same jak opisane w opisie przedmiotu zamówienia w SWZ i w wycenie zgod-nie z cenami jednostkowymi wskazanymi przez Wykonawcę w formularzu ofertowym Wyko-nawcy.
Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z Opcji w przypadku zwiększenia potrzeb Zamawiającego.
Zamawiający nie jest zobowiązany do zlecenia dostaw w ramach Opcji, a Wykonawcy nie służy roszczenie o ich zlecenie.
Zlecanie dostaw będących przedmiotem Opcji, ich odbiór, ustalenie wartości tych dostaw, uiszczanie zapłaty oraz odpowiedzialność za ich niewykonanie lub nienależyte wykonanie, w tym odpowiedzialność w postaci kar umownych, jak również realizacja uprawnień Zamawiającego wynikających z umowy, w tym realizacja prawa do odstąpienia od umowy następować będzie na analogicznych zasadach, jak w przypadku dostaw będących przedmiotem umowy
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników4.3.5.) Nazwa kryterium: jakośc- blokada przed wypłynięciem farby, osłona palca
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Aktualna karta charakterystyki producenta w języku polskim spełniającą wymogi art. 31 Rozporządzenia (WE) NR 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 r. w sprawie rejestracji, oceny, udzielania zezwoleń i stosowanych ograniczeń w zakresie chemikaliów (REACH) i utworzenia Europejskiej Agencji Chemikaliów zmieniające dyrektywę 1999/45/WE oraz uchylające rozporządzenie Rady (EWG) nr 793/93 i rozporządzenie Komisji (WE) nr 1488/94, jak również dyrektywę Rady 76/769/EWG i dyrektywy Komisji 91/155/EWG, 93/67/EWG, 93/105/WE i 2000/21/WE,Wyniki badań (np. świadectwo, certyfikat) w języku polskim (lub tłumaczenie na język polski) potwierdzające pozytywne wyniki testów wg standardu KWF (Kuratorium für Waldarbeit und Forsttechnik e.V.) lub równoważnego.
Do oferty należy dołączyć po 1 sztuce z koloru w celu potwierdzenia, że oferowany produkt spełnia wymagania zamawiającego- opis oferowanych farb oraz wyniki testu KWF-TEST lub równoważnego tj. kopia publikowanych ocen wraz ze wskazaniem źródła publikacji (strona www. lub inny publikator).
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Aktualna karta charakterystyki producenta w języku polskim spełniającą wymogi art. 31 Rozporządzenia (WE) NR 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 r. w sprawie rejestracji, oceny, udzielania zezwoleń i stosowanych ograniczeń w zakresie chemikaliów (REACH) i utworzenia Europejskiej Agencji Chemikaliów zmieniające dyrektywę 1999/45/WE oraz uchylające rozporządzenie Rady (EWG) nr 793/93 i rozporządzenie Komisji (WE) nr 1488/94, jak również dyrektywę Rady 76/769/EWG i dyrektywy Komisji 91/155/EWG, 93/67/EWG, 93/105/WE i 2000/21/WE,Wyniki badań (np. świadectwo, certyfikat) w języku polskim (lub tłumaczenie na język polski) potwierdzające pozytywne wyniki testów wg standardu KWF (Kuratorium für Waldarbeit und Forsttechnik e.V.) lub równoważnego.
Do oferty należy dołączyć po 1 sztuce z koloru w celu potwierdzenia, że oferowany produkt spełnia wymagania zamawiającego- opis oferowanych farb oraz wyniki testu KWF-TEST lub równoważnego tj. kopia publikowanych ocen wraz ze wskazaniem źródła publikacji (strona www. lub inny publikator).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Strony dopuszczają możliwość zmian w treści umowy, w zakresie wysokości cen towarów i wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku zaoferowania przez Wykonawcę obniżki cen oferowanych towarów określonej czasowo lub stałej przez cały czas trwania umowy.2. Strony dopuszczają możliwość zmian w treści umowy, w zakresie wysokości cen towarów i wynagrodzenia Wykonawcy w następujących przypadkach:
1) ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług lub podatku akcyzowego,
2) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
3) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne,
4) zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych,
- jeżeli te wymienione wyżej zmiany będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.
Projekt umowy- zalącznik nr.3 do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-05-29 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-05-29 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
INNE PRZETARGI Z OLSZTYNA
- "Zakup zaawansowanych urządzeń na potrzeby sieci teleinformatycznej z zastosowaniem stawki VAT 0% - serwery"
- Świadczenie usług w zakresie napraw głównych silników samochodowych o zapłonie samoczynnym i zapłonie iskrowym oraz usług w zakresie napraw skrzyń biegów manualnych i automatycznych (2 zadania)
- Artykuły biurowe - powtórka 2
- Remont dachu w budynku przy ul. Grunwaldzkiej 7A - Os. Grunwaldzkie - Projekt OBO (2025) nr 89
- Dostawa i montaż wiat przystankowych wyposażonych w gabloty oraz dostawa i montaż gablot
- Usunięcie awarii odwodnienia na S7 w Wodzianach
więcej: przetargi w Olsztynie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Sukcesywna dostawa materiałów eksploatacyjnych (malarskie, murarskie, ślusarskie, szklarskie, elektryczne, sanitarne, glikol, zamki, klucze) dla SZOZnMiD w Poznaniu.
- "Zakup sprzętu komputerowego i multimedialnego do pracowni informatycznej dla Szkoły Podstawowej w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Jejkowicach" w ramach projektu Kompetencje jutra w SP w Jejkowicach
więcej: Farby, lakiery i mastyksy »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.