eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Sosnowiec"Realizacja przedsięwzięć niskoemisyjnych w ramach programu STOP SMOG w Gminie Sosnowiec"



Ogłoszenie z dnia 2022-07-04


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„Realizacja przedsięwzięć niskoemisyjnych w ramach programu STOP SMOG w Gminie Sosnowiec”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Sosnowiec- miasto posiadające prawa powiatu

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000515885

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Aleja Zwycięstwa 20

1.5.2.) Miejscowość: Sosnowiec

1.5.3.) Kod pocztowy: 41-200

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki

1.5.7.) Numer telefonu: (32) 296-08-35

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: a.tarka@um.sosnowiec.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bip.um.sosnowiec.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://umsosnowiec.logintrade.net/zapytania_email,87117,a98b7354c31f52ccbc2cb22273127fff.html

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Realizacja przedsięwzięć niskoemisyjnych w ramach programu STOP SMOG w Gminie Sosnowiec”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5b440de1-dd88-11ec-9a86-f6f4c648a056

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00236290

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-07-04

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00011576/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.25 Realizacja przedsięwzięć niskoemisyjnych w ramach programu STOP SMOG w Gminie Sosnowiec

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00185992/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: WZP.271.1.47.2022.AT

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. „Program STOP SMOG -Likwidacja źródeł ciepła i termomodernizacja w budynkach mieszkalnych jednorodzinnych osób ubogich energetycznie” jest współfinansowany ze środków Funduszu Termomodernizacji i Remontów na podstawie ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów, w oparciu o zawarte przez Gminę Sosnowiec „Porozumienie na współfinansowanie przedsięwzięć niskoemisyjnych ze środków Funduszu Termomodernizacji i Remontów”.
2. Przedmiot zamówienia będzie realizowany w formule „Zaprojektuj i wybuduj”, w oparciu o Programy Funkcjonalno-Użytkowe i obejmuje swym zakresem opracowanie dokumentacji projektowej, sprawowanie nadzoru autorskiego i wykonanie robót budowlanych w ramach zadania p.n.: „Realizacja przedsięwzięć niskoemisyjnych w ramach programu STOP SMOG w Gminie Sosnowiec”.
3. Zamówienie zostało podzielone na 2 części:
a) Część 1 – Wymiana źródeł ciepła;
b) Część 2 – Docieplenie budynków.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (Programy Funkcjonalno-Użytkowe) stanowi Załącznik nr 3 do SWZ. UWAGA: Przedmiot zamówienia nie obejmuje swym zakresem budynku oznaczonego w SOPZ jako budynek mieszkalny nr 2.
5. Zamawiający przekaże, po podpisaniu umowy, wybranemu do realizacji zamówienia Wykonawcy szczegółowe adresy dla poszczególnych lokalizacji objętych przedmiotowym zamówieniem.
6. Wymagany okres gwarancji na cały Przedmiot zamówienia wynosi 60 miesięcy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45211100-0 - Roboty budowlane w zakresie domów

45320000-6 - Roboty izolacyjne

45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania

45331110-0 - Instalowanie kotłów

45443000-4 - Roboty elewacyjne

4.5.5.) Wartość części: 312824,07 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. „Program STOP SMOG -Likwidacja źródeł ciepła i termomodernizacja w budynkach mieszkalnych jednorodzinnych osób ubogich energetycznie” jest współfinansowany ze środków Funduszu Termomodernizacji i Remontów na podstawie ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów, w oparciu o zawarte przez Gminę Sosnowiec „Porozumienie na współfinansowanie przedsięwzięć niskoemisyjnych ze środków Funduszu Termomodernizacji i Remontów”.
2. Przedmiot zamówienia będzie realizowany w formule „Zaprojektuj i wybuduj”, w oparciu o Programy Funkcjonalno-Użytkowe i obejmuje swym zakresem opracowanie dokumentacji projektowej, sprawowanie nadzoru autorskiego i wykonanie robót budowlanych w ramach zadania p.n.: „Realizacja przedsięwzięć niskoemisyjnych w ramach programu STOP SMOG w Gminie Sosnowiec”.
3. Zamówienie zostało podzielone na 2 części:
a) Część 1 – Wymiana źródeł ciepła;
b) Część 2 – Docieplenie budynków.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (Programy Funkcjonalno-Użytkowe) stanowi Załącznik nr 3 do SWZ. UWAGA: Przedmiot zamówienia nie obejmuje swym zakresem budynku oznaczonego w SOPZ jako budynek mieszkalny nr 2.
5. Zamawiający przekaże, po podpisaniu umowy, wybranemu do realizacji zamówienia Wykonawcy szczegółowe adresy dla poszczególnych lokalizacji objętych przedmiotowym zamówieniem.
6. Wymagany okres gwarancji na cały Przedmiot zamówienia wynosi 60 miesięcy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45211100-0 - Roboty budowlane w zakresie domów

45320000-6 - Roboty izolacyjne

45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania

45331110-0 - Instalowanie kotłów

45443000-4 - Roboty elewacyjne

4.5.5.) Wartość części: 372666,22 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Do wyznaczonego terminu składania ofert, tj. do dnia 15.06.2022 r. do godziny 10:00 – nie została złożona żadna oferta. Wobec powyższego Zamawiający podjął decyzję o unieważnieniu postępowania.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 0

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Do wyznaczonego terminu składania ofert, tj. do dnia 15.06.2022 r. do godziny 10:00 – została złożenia jedna oferta: Przedsiębiorstwa Projektowo Wykonawczo Handlowego WIMAR Sp. z o.o. z Bytomia, za cenę ofertową: 715 625,40 zł.
Zamawiający przed otwarciem ofert udostępnił na stronie internetowej prowadzonego postępowania informację o kwocie, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia w zakresie części 2 zamówienia w wysokości 400 680,00 zł.
Cena jedynej oferty złożonej w tej części postępowania przewyższa kwotę, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Jednocześnie kwoty tej nie może zwiększyć do ceny złożonej oferty. Tym samym cena ta nie mieści się w limicie ustalonym przez Zamawiającego.
W tym przypadku postępowanie unieważnia się bez przeprowadzania wyboru najkorzystniejszej oferty. Wynika to z zasady racjonalności postępowania, która zakłada jego unieważnienie – bez konieczności badania i oceny ofert – w sytuacji, gdy od początku wiadomo, że cena oferty nie zmieści się w ustalonym limicie, a Zamawiający tego limitu nie zmieni.
Sformułowanie przepisu „Zamawiający unieważnia” prowadzi do wniosku, że ustawowy przymus unieważnienia postępowania zachodzi od razu, gdy tylko okaże się, że zaistniała jedna z dwóch alternatywnych przesłanek, a Zamawiający nie może zwiększyć kwoty pokrycia finansowego.

Jak wynika z orzecznictwa Krajowej Izby Odwoławczej wyrok z dnia 26.09.2019 r. (Sygn. akt. KIO 1676/19) oraz wyrok z dnia 26.01.2015 r. (Sygn. akt. KIO 981/15) – „(…) podwyższenie wartości zamówienia do ceny najkorzystniejszej oferty jest uprawnieniem zamawiającego, a nie jego obowiązkiem. Ocena tego, czy zwiększenie budżetu przeznaczanego na dane zamówienie jest możliwe należy wyłącznie do zamawiającego, jedynie bowiem zamawiający jest w stanie (będąc za to odpowiedzialnym), znając całość zaplanowanych przez siebie zadań i stan ich realizacji zweryfikować możliwy do udźwignięcia poziom środków finansowych (zwiększenie środków finansowych) pozwalających na realizację konkretnego zamówienia(…). W ocenie KIO przedstawionej w przywołanym orzeczeniu, art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp daje wprawdzie Zamawiającemu możliwość poszukiwania dodatkowych środków na zwiększenie budżetu dla danego zamówienia, ale z całą pewnością nie kreuje takiego obowiązku”.

Powyższe rozumowanie potwierdza również orzecznictwo sadów powszechnych. Jak wskazano w wyroku Sądu Okręgowego w Koszalinie z dnia 16 kwietnia 2014 r. VI Ga 23/14, który stanowi: „(…) ocena w zakresie posiadania środków na sfinansowanie zamówienia, jest dokonywana przez samego zamawiającego. Jest to jego suwerenna decyzja związana z całościową sytuacją finansową, o której wiedzę posiada on sam (…). Ewentualne zwiększenie kwoty podanej na otwarciu ofert jest uprawnieniem, a nie jego obowiązkiem. Ustawa zezwala zamawiającemu na zwiększenie środków przeznaczonych na sfinansowanie zamówienia, a tym samym kontynuowanie postępowania o udzielenie zamówienia mimo zaistnienia przesłanek z art. 93 ust. 1 pkt 4, jednakże nie nakłada obowiązku”.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.