eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rawa MazowieckaOrganizacja i przeprowadzenie działań świadomościowych dotyczących profilaktyki raka jelita grubego w ramach projektu "Krok w stronę zdrowia. Program badań przesiewowych raka jelita grubego".



Ogłoszenie z dnia 2021-10-19


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Organizacja i przeprowadzenie działań świadomościowych dotyczących profilaktyki raka jelita grubego w ramach projektu „Krok w stronę zdrowia. Program badań przesiewowych raka jelita grubego”.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: SAMODZIELNY PUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ W RAWIE MAZOWIECKIEJ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 750081271

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Warszawska 14

1.5.2.) Miejscowość: Rawa Mazowiecka

1.5.3.) Kod pocztowy: 96-200

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL715 - Skierniewicki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: agulska@szpitalrawa.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.szpitalrawa.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://miniportal.uzp.gov.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Organizacja i przeprowadzenie działań świadomościowych dotyczących profilaktyki raka jelita grubego w ramach projektu „Krok w stronę zdrowia. Program badań przesiewowych raka jelita grubego”.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e5ab9378-16f8-11ec-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00235934

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-10-19

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00087050/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Organizacja i przeprowadzenie działań świadomościowych dotyczących profilaktyki raka jelita grubego w ramach projektu „Krok w stronę zdrowia. Program badań przesiewowych raka jelita grubego”

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Projekt nr RPLD.10.03.03-10-C002/19 pn. „Krok w stronę zdrowia. Program badań przesiewowych raka jelita grubego” dofinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP/03/2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

5.3. Przedmiot zamówienia obejmuje organizację i przeprowadzenie co najmniej 6 spotkań informacyjno-promocyjnych oraz przygotowanie materiałów sponsorowanych w gazetach i/lub radio o zasięgu lokalnym informujące o spotkaniu edukacyjnym, opracowanie i wydanie kalendarza/organizera z wkładką informacyjną, zaprojektowanie i wykonanie bannerów LUB billboardów o walorze świadomościowym, pracowanie i druk broszur edukacyjno – świadomościowych

4.5.3.) Główny kod CPV: 80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

79340000-9 - Usługi reklamowe i marketingowe

79822500-7 - Usługi projektów graficznych

79823000-9 - Usługi drukowania i dostawy

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie faktyczne:
Zamawiający w dniu 16 września 2021 r. pod nr 2021/BZP 00183446/01 zamieścił ogłoszenie o zamówieniu.
Stroną prowadzonego postępowania jest https://miniportal.uzp.gov.pl/ , gdzie zostały zamieszczone dokumenty zamówienia.
Zamawiający określił w specyfikacji warunków zamówienia kryteria oceny ofert. Jednym z kryteriów jest posiadanie Certyfikatu ISO 14001:2015 – waga kryterium -10%.
Jednakże posiadanie certyfikatu ISO 14001:2015 odnosi się do właściwości Wykonawcy i tym samym jest sprzeczne z art. 241 ust. 3 Prawa zamówień publicznych.
Posiadanie certyfikatów ISO przez określonych wykonawców nie dotyczy przedmiotu zamówienia, lecz właściwości wykonawcy. Celem certyfikatów ISO jest zwiększenie wiarygodności wykonawcy na rynku, bowiem potwierdzają one wdrożenie u danego wykonawcy danego sposobu zarządzania jakością, co zwiększa gwarancję należytego świadczenia usług lub produkcji i dostaw towarów oraz jego wiarygodność. Stąd, jako potwierdzające właściwość wykonawcy, certyfikaty ISO ( tj. żądanie ich posiadania) nie mogą być stosowane, jako kryterium oceny ofert (poza usługami niepriorytetowymi).
Powyższe potwierdza wyrok Krajowej Izby Odwoławczej wyrażonym w wyroku z dnia 5 grudnia 2008 r. (KIO/UZP/1362/08). W wyroku tym Izba wskazała na brak możliwości ustalenia kryteriów odnoszących się do posiadania przez wykonawców certyfikatów z serii ISO 9001 lub 1400 powołując się przy tym m. in. na wyrok Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości z 17 września 2002 r. (C-513/99), z którego jednoznacznie wynika, że kryteria mają być związane z przedmiotem zamówienia i nie mogą prowadzić do dyskryminacji wykonawców. W ocenie KIO kryterium posiadania przez wykonawcę ISO nie tylko, że odnosi się do właściwości wykonawcy, ale jednocześnie dotyczy certyfikatów, których pozyskanie jest dobrowolne. W związku z powyższym nie jest możliwe na podstawie aktualnego stanu prawnego ustalenie, jako kryterium oceny ofert posiadania przez wykonawcę certyfikatu z serii ISO. Ponadto izba stwierdziła, że „…Z kolei normy ISO serii 14000 definiują podstawowe wymagania w odniesieniu do systemu zarządzania środowiskowego. Normy te stanowić mają instrument wspomagający świadome oddziaływanie ekologiczne przedsiębiorstwa z korzyścią dla środowiska. Wdrażanie systemu zarządzania środowiskowego z zgodności z wymaganiami tych norm pozwala na metodyczną ocenę wpływu działalności danego przedsiębiorstwa na środowisko naturalne, podejmowanie skutecznych działań w celu minimalizowania negatywnych oddziaływań na środowisko, kontrolowanie efektów danej Także te normy nie odnoszą się do usługi, która ma być świadczona w przedmiotowym postępowaniu, ale do właściwości przedsiębiorcy i również one nie mogą być kryterium oceny ofert zgodnie z art. 91 ust. 3
W związku z powyższym Zamawiający po przeanalizowaniu dokumentów zamówienia podjął decyzję, że postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Po upływie terminu składania ofert zamawiający nie może zmodyfikować specyfikacji i równocześnie nie może kontynuować procedury naruszającej podstawowe zasady prowadzenia postępowania.
Skutkiem tego jest nieusuwalna wada niniejszego postępowania (kryterium posiadania certyfikatu ISO 14001:2015 przez wykonawców), która wywiera tak istotny wpływ na umowę w sprawie zamówienia, że umowa może podlegać unieważnieniu.

Uzasadnienie prawne:
Zgodnie z art. 255 podpkt. 6) ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późn. zm.) „Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli: postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego”.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 161310,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 231000,00 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.