Og³oszenie z dnia 2022-07-01
Powi±zane og³oszenia:
- 2022/BZP 00311941/01 - Wynik z dnia 2022-08-19
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Przebudowa drogi gminnej Nr 101108 O w Rad³owie ul. Kolorowa”.
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA RAD£ÓW
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151398570
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: ul. Oleska 3
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Rad³ów
1.5.3.) Kod pocztowy: 46-331
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski
1.5.7.) Numer telefonu: 3435990005
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@radlow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.radlow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Przebudowa drogi gminnej Nr 101108 O w Rad³owie ul. Kolorowa”.
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-a315b408-f924-11ec-8000-d680d39e541a
2.5.) Numer og³oszenia: 2022/BZP 00234982
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2022-07-01
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2022/BZP 00034002/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.5 Przebudowa drogi gminnej nr. 101108 O w Rad³owie ul. Kolorowa
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://miniportal.uzp.gov.pl3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Komunikacja mo¿e siê odbywaæ wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o ¶wiadczeniu us³ug drog± elektroniczn±
1.1. poprzez platformê miniPortal pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/ wy³±cznie w celu z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty za po¶rednictwem stosownego Formularza;
1.2. w zakresie innym ni¿ wskazany w pkt 1.1. na adres elektroniczny Zamawiaj±cego: przetargi@radlow.pl
2. Ofertê sk³ada siê pod rygorem niewa¿no¶ci, zgodnie z wyborem Wykonawcy:
4.1. w formie elektronicznej (opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym),
4.2. w postaci elektronicznej (opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym) - wy³±cznie poprzez miniPortal. Szczegó³y w SWZ rozdzia³ XIII
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzaj±cy z³o¿yæ ofertê – zobowi±zany jest zapoznaæ siê z instrukcjami u¿ytkowników miniPortalu – dostêpnymi pod adresem https://miniportal.uzp.gov.pl/Instrukcje
oraz zaakceptowaæ regulamin korzystania z miniPortalu
2. Z³o¿enie oferty poprzez miniPortal oznacza akceptacjê regulaminu, o którym mowa w ust. 1 niniejszego rozdzia³u SWZ.
3. Wymagania techniczne zwi±zane z korzystaniem z miniPortalu – wskazane s± na stronie internetowej miniPortalu: - pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/Instrukcje
4. Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii i o¶wiadczeñ oraz informacji przekazywanych przy ich u¿yciu opisane zosta³y w Regulaminie korzystania z miniPortalu oraz Regulaminu ePUAP.
5. Wsparcie techniczne w zakresie dzia³ania miniPortalu Wykonawca mo¿e otrzymaæ pod nr tel. +48 22 458 77 06, +48 22 458 78 75, e-mail: miniPortal@uzp.gov.pl od poniedzia³ku do pi±tku (dni robocze) w godz. 8:00 – 14:00.
6. Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadaæ konto na ePUAP. Wykonawca posiadaj±cy konto na ePUAP ma dostêp do formularzy: z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komunikacji.
7. Sposób z³o¿enia oferty za po¶rednictwem miniPortalu oraz potwierdzenia z³o¿enia oferty zosta³y opisane w Instrukcjach u¿ytkowników miniPortalu.
8. Oferty, o¶wiadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, podmiotowe ¶rodki dowodowe w tym o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy, oraz zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, o którym mowa w art. 118 ust. 3 ustawy, zwane dalej „zobowi±zaniem podmiotu udostêpniaj±cego zasoby”, pe³nomocnictwo, sporz±dza siê w postaci elektronicznej, w formatach danych okre¶lonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 2070 z pó¼n. zm.).
9. W przypadku, gdy dokumenty elektroniczne w postêpowaniu o udzielenie zamówienia, przekazywane przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej, zawieraj± informacje stanowi±ce tajemnicê przedsiêbiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1913), Wykonawca, w celu utrzymania w poufno¶ci tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku.
Ze wzglêdu na ograniczenie znaków szczegó³y stanowi± zapisy w SWZ Rozdzia³ XIV
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej RODO), obowi±zuj±cego od 25 maja 2018r., Zamawiaj±cy informuje, ¿e:
1.1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Rad³ów, adres administratora - Urz±d Gminy Rad³ów, ul. Oleska 3, 46-336 Rad³ów.1.2. W jednostce przetwarzaj±cej dane wyznaczona jest osoba nadzoruj±ca przestrzeganie zasad ochrony danych; kontakt z Inspektorem Ochrony Danych mo¿liwy jest pod adresem poczty elektronicznej (adres e-mail): iod@radlow.pl.1.3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a, b, c, d, e ogólnego rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. w celu:1.3.1. wype³niania obowi±zków prawnych ci±¿±cych na Urzêdzie Gminy Rad³ów na podstawie powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa,1.3.2. realizacji zawartych przez Gminê Urz±d Rad³ów umów z kontrahentami;1.4. w pozosta³ych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane s± wy³±cznie na
podstawie udzielonej wcze¶niej zgody w zakresie i celu okre¶lonym w tre¶ci zgody.
1.5. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd±:
1.5.1. organy w³adzy publicznej oraz podmioty wykonuj±ce zadania publiczne lub dzia³aj±cych na zlecenie organów w³adzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikaj± z przepisów powszechnie obowi±zuj±cego prawa,
1.5.2. inne podmioty, które na podstawie stosownych umów zawartych z Gmin± Rad³ów lub z Urzêdem Gminy Rad³ów przetwarzaj± dane osobowe dla których Administratorem jest Wójt Gminy Rad³ów,
1.5.3. podmioty dzia³aj±ce w zwi±zku z realizacj± w³asnych zadañ jako Administrator Danych Osobowych, takie jak: operator pocztowy, bank, dostawca oprogramowania dziedzinowego.
1.6. Pani/Pana dane osobowe przechowywane bêd± przez okres niezbêdny do realizacji celu/celów okre¶lonych w pkt 3, lecz nie krócej ni¿ przez okres wskazany w przepisach o archiwizacji lub innych przepisach prawa.
1.7. Ma Pani/Pan prawo do ¿±dania od Administratora:
1.7.1. dostêpu do swoich danych oraz otrzymywania ich kopii,
1.7.2. sprostowania (poprawiania) swoich danych,
1.7.3. usuniêcia danych, ograniczenia przetwarzania danych w przypadkach, gdy:
1.7.3.1. dane nie s± ju¿ niezbêdne do celów, dla których by³y zebrane lub w inny sposób przetwarzane;
1.7.3.2. dane osobowe przetwarzane s± niezgodne z prawem,
1.7.3.3. dane osobowe musz± byæ usuniête w celu wywi±zywania siê z obowi±zku wynikaj±cego z przepisów prawa;
1.7.3.4. osoba, której dane dotycz± kwestionuje prawid³owo¶æ danych osobowych;
1.8. Ma Pani/Pan tak¿e prawo do:
1.8.1. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu Administratora – w takiej sytuacji Administrator zaprzestanie przetwarzaæ Pani/Pana dane w tym zakresie, chyba ¿e bêdzie w stanie wykazaæ, ¿e s± one niezbêdne do realizacji zadania narzuconego przez powszechnie obowi±zuj±ce prawo,
1.8.2. przenoszenia danych,
1.8.3. wniesienia skargi do organu nadzorczego,
1.9. w celu skorzystania z praw okre¶lonych powy¿ej pkt 1.7. i 1.8. nale¿y skontaktowaæ siê z Administratorem lub z Inspektorem Danych Osobowych.
1.10. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, ilekroæ w ¶wietle posiadanej wiedzy o zakresie lub sposobie przetwarzania danych osobowych uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy ustawy o ochronie danych osobowych lub Rozporz±dzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
1.11. Pani/Pana dane osobowe mog± byæ przetwarzane w sposób zautomatyzowany.
1.12. Pani/Pana dane osobowe nie bêd± profilowane.
Szczegó³y w SWZ rozdzia³ XXX
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IZP¦.271.10.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia obejmuje:
Wykonanie robót budowlanych w ramach inwestycji pod nazw±:
„Przebudowa drogi gminnej Nr 101108 O w Rad³owie ul. Kolorowa”.
2. W ramach przedmiotu zamówienia planuje siê wykonaæ nawierzchniê bitumiczn± na d³ugo¶ci 282 m z krawê¿nikami wzd³u¿ jezdni, budowê chodnika po jednej stronie jezdni, wykonanie zjazdów do posesji w obrêbie pasa drogowego, budowê kanalizacji deszczowej wraz z wpustami ulicznymi, budowê przej¶cia dla pieszych uczestników ruchu wraz z o¶wietleniem przej¶cia.
Przedmiot zamówienia obejmuje nastêpuj±cy zakres prac:
- roboty pomiarowe i geodezyjne, wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej,
- roboty rozbiórkowe:
- frezowanie nawierzchni bitumicznej,
- rozebranie chodników, krawê¿ników,
- rozebranie elementów istniej±cego odwodnienia i studzienek ¶ciekowych,
- roboty ziemne,
- u³o¿enie krawê¿ników betonowych,
- wykonanie profilowania i zagêszczenia pod³o¿a pod warstwy konstrukcyjne ³±cznie z oczyszczeniem i skropieniem emulsj± asfaltow±,
- wykonanie warstwy odcinaj±cej o grubo¶ci 10 cm po zagêszczeniu,
- wykonanie podbudowy z kruszywa ³amanego, warstwa dolna po zagêszczeniu 20 cm,
- wykonanie podbudowy z kruszywa ³amanego, warstwa górna po zagêszczeniu 10 cm,
- wykonanie podbudowy z mieszanki mineralno – bitumicznej o lepiszczu asfaltowym AC22P 50/70 warstwa po zagêszczeniu 7 cm oraz wyrównanie istniej±cej podbudowy mieszank± mineralno-asfaltow± AC 16W 50/70 z wbudowaniem mechanicznym,
- wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno – bitumicznych grysowych AC11S 50/70 warstwa ¶cieralna asfaltowa o grubo¶ci po zagêszczeniu 4 cm,
- wykonanie nawierzchni z kostki brukowej betonowej szarej i kolorowej o grubo¶ci 8 cm na posypce z kruszyny bazaltowej o gr. 5 cm,
- roboty wykoñczeniowe:
- regulacja pionowa studzienek dla zaworów wodoci±gowych i w³azów kana³owych,
- ustawienie znaków drogowych,
- humusowanie skarb wraz z obsianiem,
- monta¿ i ustawienie latarni solarnych nad przej¶ciem dla pieszych,
- wykonanie mechanicznej rozbiórki nawierzchni bitumicznej o gr. 6 cm,
- rozebranie nawierzchni z t³ucznia kamiennego o grubo¶ci 24 cm,
- wykonanie wykopów liniowych o szeroko¶ci 0,8-1,5 m pod fundamenty, ruroci±gi, kolektory o g³êboko¶ci do 1,5 m,
- wykonanie robót ziemnych koparkami podsiêbiernymi wraz z transportem urobku,
- wykonanie wykopów z zasypaniem, o ¶cianach zabezpieczonych obudow± - typu boksowego przy g³êboko¶ci do 2,5 m,
- monta¿ ig³ofiltrów wraz z pompowaniem wód gruntowych,
- wykonanie pod³o¿a pod kana³y i obiekty z materia³ów sypkich o grubo¶ci 15 cm,
- monta¿ kana³ów z rur PVC o ¶rednicy 160 mm,
- monta¿ kana³ów z rur polietylenowych SN 8 o ¶rednicy 250 mm,
- monta¿ kana³ów z rur polietylenowych SN 8 o ¶rednicy 300 mm,
- monta¿ kana³ów a rur polietylenowych SN 8 o ¶rednicy 400 mm,
- monta¿ wylotu kanalizacji deszczowej,
- monta¿ studzienek kanalizacyjnych systemowych zbiorczych o ¶rednicy 425 mm,
- monta¿ studni rewizyjnych z krêgów betonowych o ¶r. 1000 mm,
- monta¿ studni rewizyjnej z krêgów betonowych o ¶r. 1500 mm,
- monta¿ studni ¶ciekowych ulicznych betonowych o ¶r. 500 mm z osadnikiem,
- rêczne zasypanie wykopów,
- wykonanie próby wodnej szczelno¶ci zamontowanych kana³ów,
- wykonanie monitoringu wybudowanego kana³u z utrwaleniem danych na no¶niku cyfrowym,
- wykonanie odtworzenia nawierzchni z t³ucznia kamiennego,
- wykonanie ruroci±gu z polietylenu niskoci¶nieniowego o ¶r. zewnêtrznej 48,75 mm,
- wymiana hydrantu nadziemnego wraz z uzbrojeniem o ¶rednicy nominalnej 80 mm,
- wymiana zasuwy ¿eliwnej ko³nierzowej o ¶rednicy nominalnej 80 mm z obudow±,
- wykonanie dezynfekcji ruroci±gów sieci wodoci±gowych o ¶r. nominalnej do 150 mm,
- oczyszczenie rowów i ruroci±gów betonowych z namu³u,
- wyprofilowanie skarp rowu.
3. Na inwestycjê zosta³y opracowane nastêpuj±ce dokumentacje projektowe:
3.1. Projekt budowlany opracowany przez Us³ugi Projektowe „TRASA” Andrzej Dunaj sporz±dzony na „Przebudowê drogi gminnej Nr 101108 O w Rad³owie, ul. Kolorowa”,
3.2. Projekt budowlany opracowany przez Macieja G³owackiego w bran¿y sanitarnej pn. Projekt budowy kanalizacji deszczowej.
4. Przedmiot zamówienia zosta³ szczegó³owo opisany przedmiarem, dokumentacj± projektow± oraz specyfikacj± techniczn± wykonania i odbioru robót, stanowi±cymi za³±cznik nr 9 do SWZ.
5. Wykonawca zobowi±zany jest zrealizowaæ przedmiot zamówienia na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowi±cym za³±cznik nr 7 do SWZ.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowê
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45113000-2 - Roboty na placu budowy
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich czê¶ci oraz roboty w zakresie in¿ynierii l±dowej i wodnej
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy ruroci±gów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy ruroci±gów, ci±gów komunikacyjnych i linii energetycznych
45231100-6 - Ogólne roboty budowlane zwi±zane z budow± ruroci±gów
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodoci±gów i ruroci±gów do odprowadzania ¶cieków
45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie ruroci±gów i kabli
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie uk³adania chodników i asfaltowania
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-06-15
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty najkorzystniejszej, Zamawiaj±cy bêdzie siê kierowa³ nastêpuj±cymi kryteriami:
1.1. cena ofertowa – 60 pkt,
1.2. okres gwarancji jako¶ci – 40 pkt.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji jako¶ci
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± okre¶lone przez Zamawiaj±cego warunki udzia³u w niniejszym postêpowaniu dotycz±ce:1.1. zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym - Zamawiaj±cy nie precyzuje w tym zakresie ¿adnych wymagañ;
1.2. uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów – Zamawiaj±cy nie stawia warunków w tym zakresie;
1.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej – Zamawiaj±cy nie stawia warunków w tym zakresie;
1.4. zdolno¶ci technicznej lub zawodowej - Zamawiaj±cy bêdzie uwa¿a³ za spe³niony warunek posiadania zdolno¶ci technicznej lub zawodowej w zakresie potrzebnym do nale¿ytego wykonania przedmiotu zamówienia je¶li Wykonawca:
1.4.1. wyka¿e, ¿e dysponuje zdolno¶ci± techniczn± w zakresie do¶wiadczenia poprzez wykazanie, ¿e w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy to w tym okresie, wykona³ roboty budowlane odpowiadaj±ce swoim rodzajem robotom budowlanym stanowi±cym przedmiot zamówienia, obejmuj±ce przebudowê drogi publicznej o warto¶ci co najmniej 800.000 z³ brutto. Zamawiaj±cy wymaga, aby Wykonawca wykaza³, ¿e roboty budowlane wskazane w celu wykazania spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci zgodnie z terminami umownymi.
Uwaga: W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, zamawiaj±cy uzna w/w warunek za spe³niony je¶li przynajmniej jeden z wykonawców spe³ni w ca³o¶ci wymagany warunek samodzielnie,
1.4.2. wyka¿e, ¿e dysponuje zdolno¶ci± zawodow± w aspekcie zasobów osobowych poprzez wskazanie w za³±czniku nr 4 do SWZ (wskazanie kierownika budowy) osoby posiadaj±cej:
1.4.2.1. uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci drogowej bez ograniczeñ oraz posiadaj±cej co najmniej 5-letnie do¶wiadczenie na
stanowisku kierownika budowy w zakresie posiadanych uprawnieñ budowlanych wyznaczonej do pe³nienia funkcji kierownika budowy.
2. Zamawiaj±cy mo¿e na ka¿dym etapie postêpowania uznaæ, ¿e Wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsiêwziêcie gospodarcze Wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia.
3.Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia (np. spó³ki cywilne lub konsorcja). W takim przypadku ustanawiaj± oni pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
4.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, ¿aden z nich nie mo¿e podlegaæ wykluczeniu, natomiast warunki udzia³u w postêpowaniu mog± byæ spe³nione ³±cznie.
5. Dopuszcza siê zmianê lub rezygnacjê z podwykonawcy. Je¿eli jednak zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powo³ywa³ siê w celu wykazania spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, wykonawca obowi±zany jest wykazaæ Zamawiaj±cemu, ¿e zaproponowany inny podwykonawca lub wykonawca spe³nia je w stopniu nie mniejszym ni¿ Podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powo³ywa³ siê w trakcie postêpowania o udzielenie zamówienia.
6.Wykonawca mo¿e w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu,
w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego
czê¶ci, polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nimi stosunków prawnych. W zwi±zku z powo³aniem siê na zasoby podmiotów trzecich:
6.1 Wykonawca sk³ada wraz z ofert± zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia, o którym mowa w rozdziale XIV ust. 14 ppkt 14.1.2., lub inny adekwatny dokument lub ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca realizuj±c zamówienie bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów;
6.2 Zamawiaj±cy oceni, czy udostêpniane Wykonawcy przez podmiot udostêpniaj±cy zasoby zdolno¶ci techniczne lub zawodowe pozwalaj± na wykazanie przez Wykonawcê spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu oraz zbada, czy nie zachodz± wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zosta³y przewidziane wzglêdem Wykonawcy;
6.3 w celu wykazania w stosunku do podmiotów, na zasoby których powo³uje siê Wykonawca, braku istnienia podstaw wykluczenia oraz spe³niania – w zakresie, w jakim powo³uje siê na ich zasoby – warunków udzia³u w postêpowaniu, Wykonawcy sk³adaj± o¶wiadczenia i dokumenty wskazane w rozdziale IX, w sposób i w trybie tam okre¶lonych;
6.4 je¿eli zdolno¶ci techniczne lub zawodowe podmiotu udostêpniaj±cego zasoby nie potwierdzaj± spe³niania przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu lub zachodz± wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiaj±cy za¿±da, aby Wykonawca w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego zast±pi³ ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykaza³, ¿e samodzielnie spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu. Wykonawca nie mo¿e, po up³ywie terminu sk³adania ofert, powo³ywaæ siê na zdolno¶ci lub sytuacjê podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, je¿eli na etapie sk³adania ofert nie polega³ on w danym zakresie na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby.
7 Celem wykazania spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu, Wykonawca sk³ada dokumenty wskazane w rozdziale IX, w sposób i w trybie tam okre¶lonych.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 4. Zamawiaj±cy wezwie Wykonawcê, którego oferta zosta³a oceniona najwy¿ej, do z³o¿enia w wyznaczonym, nie krótszym ni¿ 5 dni, terminie podmiotowych ¶rodków dowodowych aktualnych na dzieñ ich z³o¿enia – w postaci nastêpuj±cych dokumentów:
4.1. o¶wiadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej – za³±cznik nr 6 do SWZ;
4.2. wskazania co najmniej jednej umowy o roboty budowlane wykonanej w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy to w tym okresie, wraz z podaniem warto¶ci, przedmiotu, daty wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty budowlane zosta³y wykonane oraz za³±czeniem dowodów potwierdzaj±cych, ¿e te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - o¶wiadczenie wykonawcy - w celu potwierdzenia, ¿e Wykonawca wykona³ roboty budowlane odpowiadaj±ce swoim rodzajem robotom budowlanym stanowi±cym przedmiot zamówienia i posiada do¶wiadczenie w zakresie niezbêdnym do nale¿ytego wykonania zobowi±zañ umownych wynikaj±cych z udzielenia zamówienia publicznego, na kwotê wynagrodzenia nie ni¿sz± ni¿ 800.000,00 z³ brutto (zgodnie z za³±cznikiem nr 5 do SWZ);
4.3. wykazu osób skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego (wskazanie kierownika budowy), wraz z informacjami na temat kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego (zgodnie z za³±cznikiem nr 4 do SWZ),
4.4. o¶wiadczenia Wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu o
niepodleganiu wykluczeniu i spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie podstaw do wykluczenia okre¶lonych w art. 108 ust. 1 pkt 3-6, w art. 109 ust. 1 pkt 1 odno¶nie do naruszenia obowi±zków dotycz±cych p³atno¶ci podatków i op³at lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i op³atach lokalnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1170), w art. 109 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp (za³±cznik nr 3 do SWZ). W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców, o¶wiadczenia zgodnie z za³±cznikiem nr 3 do SWZ sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. W przypadku korzystania przez Wykonawcê ze zdolno¶ci technicznych lub zawodowych podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, Wykonawca przedstawia wraz z o¶wiadczeniem, o którym mowa powy¿ej, tak¿e o¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu o niepodleganiu wykluczeniu i spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie podstaw do wykluczenia okre¶lonych w art. 108 ust. 1 pkt 3-6, w art. 109 ust. 1 pkt 1 odno¶nie do naruszenia obowi±zków dotycz±cych p³atno¶ci podatków i op³at lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i op³atach lokalnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1170) oraz w art. 109 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp (za³±cznik nr 3a do SWZ).
5. Zamawiaj±cy nie bêdzie wymagaæ z³o¿enia na wezwanie jakichkolwiek innych podmiotowych ¶rodków dowodowych, ni¿ wskazane powy¿ej.
6. Je¿eli zachodz± uzasadnione podstawy do uznania, ¿e z³o¿one uprzednio podmiotowe ¶rodki dowodowe nie s± ju¿ aktualne, Zamawiaj±cy mo¿e w ka¿dym czasie wezwaæ Wykonawcê do z³o¿enia wszystkich lub niektórych podmiotowych ¶rodków dowodowych, aktualnych na dzieñ ich z³o¿enia.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1. Wykonawcy sk³adaj± wraz z ofert± o¶wiadczenia o niepodleganiu wykluczeniu i spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP – w zakresie okre¶lonym odpowiednio w rozdziale VII i VIII SWZ. O¶wiadczenie to stanowi dowód potwierdzaj±cy brak podstaw wykluczenia
oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu na dzieñ sk³adania ofert,
tymczasowo zastêpuj±cy wymagane przez Zamawiaj±cego podmiotowe ¶rodki
dowodowe. O¶wiadczenie sk³ada siê na formularzu wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 2 do SWZ pod rygorem niewa¿no¶ci jako dokument elektroniczny podpisany podpisem elektronicznym – w formie elektronicznej (jako dokument
opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby uprawnionej /
kwalifikowanymi podpisami elektronicznymi osób uprawnionych do reprezentowania
Wykonawcy) lub w postaci elektronicznej (jako dokument opatrzony podpisem
zaufanym lub podpisem osobistym osoby uprawnionej / podpisami zaufanymi
lub podpisami osobistymi osób uprawnionych do reprezentowania Wykonawcy).
2. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców
o¶wiadczenie, o którym mowa w ust. 1, sk³ada ka¿dy z tych Wykonawców. Ponadto w takim wypadku z³o¿yæ nale¿y tak¿e o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp jako podmiotowy ¶rodek dowodowy, którego obowi±zek z³o¿enia wynika z ustawy.
3. W przypadku polegania na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych
zasoby Wykonawca przedstawia wraz z w³asnym o¶wiadczeniem, o którym mowa
w ust. 1, tak¿e o¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby (podmiotu trzeciego) potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca powo³uje siê na jego zasoby. O¶wiadczenie podmiotu trzeciego winno zostaæ z³o¿one na formularzu wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 2a do SWZ, pod rygorem niewa¿no¶ci jako dokument elektroniczny podpisany podpisem elektronicznym – w formie elektronicznej (jako dokument opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby uprawnionej /kwalifikowanymi podpisami elektronicznymi osób uprawnionych do reprezentowania podmiotu trzeciego) lub w postaci elektronicznej (jako dokument opatrzony podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby uprawnionej / podpisami zaufanymi lub podpisami osobistymi osób uprawnionych do reprezentowania podmiotu trzeciego).
5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia.2. W przypadku wspólnego ubiegania siê o udzielenie zamówienia Wykonawcy (np. w ramach spó³ki cywilnej lub konsorcjum) ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia
okre¶lone w rozdziale VIII warunki udzia³u w postêpowaniu winien spe³niaæ jeden lub czê¶æ z tych Wykonawców, lub te¿ wszyscy ci Wykonawcy wspólnie.
4. W odniesieniu do warunków dotycz±cych do¶wiadczenia, Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z Wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane. W kontek¶cie takiej sytuacji Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonaj± poszczególni Wykonawcy (o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp).
5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia odno¶nie ¿adnego z tych Wykonawców nie mog± istnieæ podstawy wykluczenia okre¶lone w rozdziale VII, z zastrze¿eniem wyj±tków wskazanych w ust. 5-6 tego rozdzia³u.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Tak
7.2.) Informacje na temat zaliczek:
Zgodnie ze wzorem umowy stanowi±cym za³±cznik nr 77.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1.1. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmian postanowieñ zawartej umowyust. 1 pkt 1 ustawy) w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, zgodnie z warunkami
zawartymi w za³±czniku nr 7 do SWZ. tj.:
1. Zmiana postanowieñ zawartej umowy mo¿e nast±piæ za zgod± obu stron wyra¿on±
na pi¶mie, w formie aneksu do umowy, pod rygorem niewa¿no¶ci takiej zmiany.
2. Strony umowy przewiduj± mo¿liwo¶æ zmiany istotnych postanowieñ umowy odno¶nie:
1) nale¿nego Wykonawcy wynagrodzenia w przypadku wprowadzenia zmian przez ustawodawcê w zakresie stawek podatku od towarów i us³ug; przy czym zakres zmiany ograniczony jest do zmiany kwoty podatku VAT;
2) terminu realizacji umowy w przypadku:
a) wyst±pienia si³y wy¿szej;
b) wyst±pienia szczególnie niesprzyjaj±cych warunków atmosferycznych uniemo¿liwiaj±cych prowadzenie robót budowlanych zgodnie ze sztuk± budowlan± i przyjêtymi normami;
c) wyst±pienia uzasadnionych okoliczno¶ci le¿±cych wy³±cznie po stronie Zamawiaj±cego, np. konieczno¶æ przesuniêcia terminu przekazania terenu budowy, konieczno¶æ zmiany tymczasowej organizacji ruchu, zaistnia³ych
w trakcie realizacji przedmiotu umowy, które utrudniaj± lub uniemo¿liwiaj± prawid³owe i terminowe wykonanie przedmiotu umowy;
d) konieczno¶ci przebudowy uzbrojenia podziemnego nieujawnionego
w dokumentacji projektowej lub w zwi±zku z warunkami technicznymi uzyskanymi od gestorów sieci lub nieotrzymaniem tych warunków w stosownym czasie;
e) niewydania przez uprawniony organ w ustawowym terminie decyzji warunkuj±cej kontynuacjê i zakoñczenie robót budowlanych;
f) wprowadzenia przez Zamawiaj±cego zmian zwiêkszaj±cych bezpieczeñstwo
i efektywno¶æ organizacji ruchu przy tym, termin mo¿e zostaæ przed³u¿ony
nie wiêcej ni¿ o czas trwania okoliczno¶ci uzasadniaj±cych jego zmianê;
3) przyjêtych rozwi±zañ projektowych lub technicznych w przypadku:
a) zmian przepisów prawa lub norm obowi±zuj±cych w budownictwie;
b) konieczno¶ci przebudowy uzbrojenia podziemnego nieujawnionego
w dokumentacji projektowej lub w zwi±zku z warunkami technicznymi uzyskanymi od gestorów sieci lub nieotrzymaniem tych warunków w stosownym czasie;
c) wprowadzenia zmian w realizacji inwestycji spowodowanych nowymi technologiami i postêpem technicznym.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2022-07-18 09:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-07-18 12:00
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2022-08-17
INNE PRZETARGI RAD£ÓW
wiêcej: przetargi RAD£ÓW »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Budowa Magazynu Obrony Cywilnej w gminie Strzelce"
- Przebudowa i remonty dróg na terenie gminy Turawa - etap II - z podzia³em na 3 czê¶ci
- Rozbudowa systemu zaopatrzenia w wodê oraz odprowadzania ¶cieków na terenie Gminy Janowiec
- PRZEBUDOWA WRAZ Z ROZBUDOW¡ BUDYNKU SZKO£Y PODSTAWOWEJ W RUDNIKU - etap I
- Przebudowa drogi powiatowej nr 4134W relacji Kampinos - Górki - D±browa - do dr. woj. nr 579 na odcinku 2 641 m
- Nak³adki bitumiczne na wybranych odcinkach dróg gminnych w Gminie Sokolniki
wiêcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.





