eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Grodzisk MazowieckiRemont zabytkowego budynku Dworku Skarbków



Ogłoszenie z dnia 2025-05-16


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont zabytkowego budynku Dworku Skarbków

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA GRODZISK MAZOWIECKI

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 013269137

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. T. Kościuszki 12A

1.5.2.) Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki

1.5.3.) Kod pocztowy: 05-825

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL913 - Warszawski zachodni

1.5.7.) Numer telefonu: +48 (22) 755 55 34 wew. 250

1.5.8.) Numer faksu: +48 (22) 755 23 76

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@grodzisk.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bip.grodzisk.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Remont zabytkowego budynku Dworku Skarbków

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-27e2115b-bdd3-4ec1-8229-1375c868522f

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00234962

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-16

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00041112/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.14 Remont Dworku Skarbków w Grodzisku Mazowieckim.

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027.

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/transakcja/1103623

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1103623

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne
dot. korespondencji elektronicznej zawarte zostały przez Zamawiającego w rozdziale XIII i XIV SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia 2016/679, zamawiający informuje, że:
1) administratorem danych osobowych osób fizycznych jest Burmistrz Grodziska Mazowieckiego;
2) Zamawiający wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować pocztą elektroniczną na adres: email:
abi@grodzisk.pl, tel.: 22 755 55 34;
3) dane osobowe osób fizycznych przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia 2016/679 w celu związanym z
niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego - Oznaczenie sprawy: ZP.271.27.2025;
4) w odniesieniu do danych osobowych osób fizycznych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do
art. 22 rozporządzenia 2016/679;
5) osoba fizyczna posiada:
a) na podstawie art. 15 rozporządzenia 2016/679 prawo dostępu do danych osobowych jej dotyczących;
b) na podstawie art. 16 rozporządzenia 2016/679 prawo do sprostowania swoich danych osobowych;
c) na podstawie art. 18 rozporządzenia 2016/679 prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z
zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 rozporządzenia 2016/679;
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy osoba fizyczna uzna, że przetwarzanie danych
osobowych jej dotyczących narusza przepisy rozporządzenia 2016/679;
6) osobie fizycznej nie przysługuje:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e rozporządzenia 2016/679 prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 rozporządzenia 2016/679;
c) na podstawie art. 21 rozporządzenia 2016/679 prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą
prawną przetwarzania danych osobowych osób fizycznych jest art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia 2016/679.
2. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych
osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul.
Stawki2, 00-193 Warszawa.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.27.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak

4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:

Zamawiający określił wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności, zgodnie z art. 101 ust. 1 ustawy

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

„Remont zabytkowego budynku Dworku Skarbków” realizowanego w ramach projektu pn. "Ochrona dziedzictwa kulturowego poprzez remont Dworku Skarbków w Grodzisku Mazowieckim" współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu „Mazowsze bliższe obywatelom dzięki Funduszom Europejskim” Działanie: "Rewitalizacja miast” w ramach programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027.

Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie prac remontowych przy zabytkowym budynku Dworku Skarbków przy ul. gen. L. Okulickiego 8 w Grodzisku Mazowieckim. Budynek jest budynkiem wolnostojącym. Obiekt posiada dwie kondygnacje nadziemne i jedną podziemną.
Zakres prac remontowych obejmuję następując typy robót:
• Wykonanie prac wstępnych polegających na przygotowaniu placu i pomieszczeń wewnątrz budynku.
-zakres prac obejmuje niezbędne zabezpieczania działek roboczych przed osobami trzecimi,
-zabezpieczania przed zanieczyszczaniem ciągów pieszych urobkiem z wykopów,
-zabezpieczania pomieszczeń przed kurzem powstającym w wyniku prac przy demontażu stolarki
• Prace rozbiórkowe polegające na: demontażu elementów z elewacji, okładzin kamiennych z cokołu budynku, rozbiórce nawierzchni opasek z kostki betonowej, chodników, rozbiórce okładzin ściennych, częściowej rozbiórce wyeksploatowanego pokrycia dachowego z gontów, wykucia z muru ościeżnic drewnianych stolarki otworowej.
• Ręczne roboty ziemne wraz z obsypaniem fundamentów związane z wykonaniem izolacji przeciwwilgociowych:
-należy przewidzieć zagęszczenia gruntu do IS = 0,97, nie dopuszcza się zasypania wykopu gruzem, należy przewidzieć do 40 % pospółki do obsypania fundamentów.
• Roboty remontowe pokrycia dachowego
-uzupełnieni gotów świerkowych zdegradowanych biologicznie
-wzmocnienie nocowania gontów istniejących poprzez wykonanie dodatkowych łączników w postaci gwoździ miedzianych
-wykonanie ławy kominiarskich
-obróbki blacharskie i orynnowanie miedziane - naprawy i odtworzenia istniejącego stanu, dodatkowe wywiewki z wentylacji z rur miedzianych
-malowanie elementów rewizji rur odprowadzających wody deszczowe do kanalizacji deszczowej
-zabezpieczanie środkami konserwującymi i grzybobójczymi całego pokrycia dachu
z gontów
• Wykonanie izolacji przeciwwilgociowej ścian fundamentowych w zakresie izolacji poziomej i pionowej:
-oczyszczenie podłoża i gruntowanie preparatami wiążącymi związki soli powodujące zawilgocenie
-wykonanie warstw wyrównawczych z zapraw odpornych wiążących związki soli
-wykonanie warstwy pionowej z mas polimerowych
-izolacja pozioma w postaci iniekcji systemowej od zewnątrz
-zabezpieczanie fundamentu folia kubełkową wraz z wykończeniem
• Remont pomieszczeń piwnic polegający na zbiciu i wykonaniu części tynków wewnętrznych wraz z malowaniem.
• Wykonanie wzmocnień w miejscach spękań ścian prętami stalowymi wklejanymi.
-wykonanie napraw uszkodzeń w postaci rys systemowym rozwiązaniem
-pręty ze stali nierdzewnej
-wykonanie iniekcji rys
• Remont elewacji w postaci uzupełnienia tynków, wykonaniu powłoki malarskiej
i montażu okładziny kamiennej z demontażu.
-usuniecie warstw tynku zdegradowanego z powodu podsiąkania wilgoci
-wykonanie nowych warstw na bazie sytemu specjalistycznego
-ujednolicenia całości tynku na elewacja
-malowanie farbami krzemianowymi
-ponowny montaż okładzin z piaskowca
• Demontaż i montaż nowej stolarki okiennej wraz z odtworzeniem wypraw tynkarskich na zewnątrz i wewnątrz i malowaniem.
-montaż stolarki okiennej obejmuje wykonanie wszystkich elementów składowych występujących na obiekcie: parapety, elementy drewniane w ościeżach dekoracyjne
i wykończeniowe
-wykonanie uzupełnień tynków po demontażu okien i wykonaniu malowania wewnątrz w zakresie wykonanych uzupełnień
• Demontaż i montaż nowej stolarki drzwiowej wewnętrznej i zewnętrznej wraz
z odtworzeniem wypraw tynkarskich i malowaniem
-montaż drzwiowej obejmuje wykonanie wszystkich elementów składowych występujących na obiekcie: progi, elementy drewniane w ościeżach, opaski drewniane
-wykonanie uzupełnień tynków po demontażu drzwi i wykonania malowania wewnątrz
• Uzupełnienie fug w okładzinach kamiennych schodów zewnętrznych
-uzupełnienie w postaci w fug na bazie cementu lub kitów trwale plastycznych
• Remont ogrodzenia zakres prac obejmuje:
- usunięcie odparzonych warstw tynku z słupków i cokoły
-wykonanie nowych tynków wraz z ujednoliceniem całej struktury tynku na słupkach
i cokołach
-malowanie farbami o podwyższonej odpornością na absorbcję kurzu
• Wykonanie opaski wokół budynku
- wykonanie opaski o nawierzchni żwirowej z obrzeżem betonowy
- odtworzenie ciągów pieszych rozebranych w związku z wykopami przy fundamentach
• Wykonanie prac towarzyszących
-demontaż opraw oświetleniowych wraz z montażem nowych opraw na elewacji
-demontaż i ponowny montaż lamp oświetleniowych w opasce żwirowej
z odtworzeniem instalacji kablowej z osadzeniem lamp na podkonstrukcji betonowej
-oczyszczeniem i zmycie nawierzchni schodów z glonów i nalotów kurzu woda pod ciśnieniowego
-oczyszczanie balustrad wraz z malowaniem
• Wykonanie robót konserwatorskich związanych z kompleksową konserwacją
i restauracją polichromowanej stolarki drzwiowej w uzgodnieniu z Mazowieckim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków.
Prace wykonywane osobiście lub pod kierownictwem osoby spełniające wymagania ustawy należy wykonać przy drzwiach zgodnie z decyzją Konserwatora zabytków
i zatwierdzonym programem prac konserwatorskich.
• Drzwi pokryte zabytkową XVIII wieczną polichromią (D7a, D7b i D8 skrzydła wewnętrzne) należy poddać zabiegom konserwatorskim mającym na celu zminimalizowanie skutków procesów starzeniowych oraz przywrócenie walorów artystycznych i historycznych malowideł i złoceń.
• Drzwi pokryte białym wymalowaniem (D7c, D7e, D7f oraz D7g) należy poddać zabiegom konserwatorskim w zakresie odkrywek pasowych i odkrywek na dużych powierzchniach pozwalających jednoznacznie stwierdzić stopień zachowania najstarszych warstw chronologicznych. Po wykonaniu prac stolarskich, na podstawie zachowanych warstw barwnych należy wykonać rekonstrukcję monochromii.
W przypadku szczątkowego zachowania pierwotnych warstw barwnych należy rozważyć wymianę najbardziej zdeformowanych skrzydeł drzwiowych na nowe wykonane na wzór istniejących.
Uwaga: wszystkie decyzje dotyczące rekonstrukcji monochromii lub wymiany drzwi muszą zostać uzgodnione i zaakceptowane przez przedstawiciela mazowieckiego wojewódzkiego urzędu konserwatora zabytków.
Istniejące okucia drzwiowe należy w miarę możliwości zdemontować i poddać zabiegom konserwatorskim w pracowni lub in situ.

Szczegółowy zakres robót budowlanych i prac konserwatorskich określa dokumentacja projektowa - załącznik nr 9 do SWZ i odpowiedzi udzielonych w trakcie postępowania przetargowego.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne

45262500-6 - Roboty murarskie i murowe

45320000-6 - Roboty izolacyjne

45410000-4 - Tynkowanie

45442100-8 - Roboty malarskie

45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej

45421100-5 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów

45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze

45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7
w zw. z art. 305 pkt 1 Pzp polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych jakie występują w zamówieniu podstawowym, tj. robót ogólnobudowlanych i konserwatorskich, w wysokości do 10% pierwotnej wartości zamówienia.

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:

Lp. Opis kryterium oceny Waga kryterium (%)
1. Cena (C) 60%
2. Okres udzielonej gwarancji (G) 40%
Razem 100%

Oferty będą oceniane metodą punktową w skali 100 – punktowej (1% = 1 pkt).

Ad 1. Zasady oceny w kryterium „Cena” (C) – waga 60% (1% = 1 pkt), oferta może otrzymać maksymalnie 60 pkt.

Kryterium „Cena” będzie rozpatrywana na podstawie ceny brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, podanej przez Wykonawcę w Formularzu oferty.

Zamawiający ofercie o najniższej cenie spośród ofert ocenianych przyzna 60 punktów, a każdej następnej zostanie przyporządkowana liczba punktów proporcjonalnie mniejsza zaokrąglona do dwóch miejsc po przecinku, według wzoru:

cena najniższa brutto*
C = ------------------------------------------------ x 100 pkt x 60%
cena oferty ocenianej brutto
* spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu

Ad 1. Zasady oceny w kryterium „Okres udzielonej gwarancji” (G) – waga 40% (1% = 1 pkt), oferta może otrzymać maksymalnie 40 pkt.

Kryterium „Okres udzielonej gwarancji” (G), oferta otrzyma zaokrągloną do dwóch miejsc po przecinku ilość punktów wynikającą z działania:
Pi (G) = Gi/Gmax x Max (G)
gdzie:
Pi (G) Ilość punktów jakie otrzyma oferta ”i” za kryterium „Okres udzielonej gwarancji”
Gi Okres udzielonej gwarancji w ofercie ”i”;
Gmax Najdłuższy okres udzielonej gwarancji /w miesiącach/ spośród wszystkich ważnych i nie odrzuconych ofert;
Max (G) Maksymalna ilość punktów jakie może otrzymać oferta za kryterium ”okres udzielonej gwarancji

UWAGA !
1) Najkrótszy okres udzielonej gwarancji - 36m-cy
2) Najdłuższy oceniany okres udzielonej gwarancji - 60 m-cy

/w przypadku, gdy Wykonawca udzieli gwarancji dłuższej niż 60 m-cy, Zamawiający przyjmie do oceny oferty okres gwarancji wynoszący 60 m-cy z zastrzeżeniem, że do umowy wpisany zostanie okres gwarancji wskazany przez wykonawcę w ofercie/.

2. Liczba punktów określona zostanie na podstawie wzoru: C+G
Za najkorzystniejszą zostanie wybrana oferta, która zgodnie z powyższymi kryteriami oceny ofert uzyska najwyższą liczbę punktów spośród ofert nie podlegających odrzuceniu.
Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny lub kosztu i innych kryteriów oceny ofert, zamawiający zastosuje reguły wynikające z art. 248 p.z.p.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres udzielonej gwarancji

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku udziału w postępowaniu w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku udziału w postępowaniu w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawi warunku udziału w postępowaniu w powyższym zakresie.

4) zdolności technicznej lub zawodowej:

a) zdolności technicznej:
Warunek zostanie spełniony jeśli wykonawca wykaże, że nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał, co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na remoncie/przebudowie budynku wpisanego do rejestru zabytków i wartości robót minimum
1 200 000,00 zł brutto (słownie: jeden milion dwieście tysięcy złotych).

b) zdolność zawodowa:
Warunek zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.:

Kierownikiem Budowy (Przedstawiciel Wykonawcy) posiadający:
• uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów zakresie zamówienia oraz
• kwalifikacje do kierowania pracami przy zabytkach nieruchomych zgodnie z art. 37c ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami ustawy z dnia 23 lipca 2003 roku o ochronie zabytków (Dz.U. z 2024 r. poz. 1292 ze zm.)

Kierownikiem prac konserwatorskich przy budynku :
• osoba spełniającą wymagania, o których mowa w art. 37a ust.1 i 2 ustawy z dnia 23 lipca 2003 roku o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. z 2024 r. poz. 1292 ze zm.)

Kierownikiem prac konserwatorskich w zakresie prowadzenia badań konserwatorskich, prac konserwatorskich i prac restauratorskich przy drzwiach wewnętrznych:
• osoba spełniającą wymagania, o których mowa w art. 37a ust.1 i 2 ustawy z dnia 23 lipca 2003 roku o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. z 2024 r. poz. 1292 ze zm.)

Kierownikiem prac konserwatorskich przy budynku i Kierownikiem prac konserwatorskich
w zakresie prowadzenia badań konserwatorskich, prac konserwatorskich i prac restauratorskich przy drzwiach wewnętrznych może być ta sama osoba.

Uprawnienia posiadane przez osoby wskazane powyżej, w wymaganym zakresie, powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 418) oraz aktualnym obowiązującym rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. poz. 1278) lub równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
W każdym przypadku, gdy wymagane jest posiadanie określonych uprawnień budowlanych, przez osobę wskazaną do pełnienia jakiejkolwiek funkcji wymienionej powyżej, Zamawiający dopuszcza posiadanie przez wskazane osoby:
- uprawnień równoważnych względem wymaganych, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub:
- uprawnień równoważnych względem wymaganych, uznanych przez właściwy organ zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 220 ze zm.) lub:
- uprawnień równoważnych względem wymaganych, nabytych w innym niż Rzeczypospolita Polska państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o wolnym Handlu (EFTA),
- stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej
i której na mocy odrębnych przepisów przysługuje prawo do świadczenia usług transgranicznych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Uprawnienia do kierowania pracami przy zabytkach rejestrowych posiadane przez osoby wskazane powyżej, w wymaganym zakresie, powinny być zgodne z art. 37a ust.1 i 2 oraz zgodnie z art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 roku o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. z 2024 r. poz. 1292 ze zm.) lub równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.

W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
 warunek określony w rozdziale VIII ust. 2 pkt 4) lit. a) musi być spełniony w całości min. przez jednego z Wykonawców,
 warunek określony w rozdziale VIII ust. 2 pkt 4) lit. b) może być spełniony łącznie przez Wykonawców.
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Oświadczenie, z którego wynikać będzie, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy składane wg załącznika nr 8 do SWZ.
Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 p.z.p., o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1616), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - załącznik nr 6 do SWZ;
2) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 p.z.p., wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
3) zaświadczenie albo inny dokument właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 p.z.p., wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
4) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 p.z.p., sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – (załącznik nr 3 do SWZ);
2) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (załącznik nr 4 do SWZ);

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Ofertę składa się na Formularzu Ofertowym – zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SWZ. Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:
1) oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ;
2) Wykaz elementów rozliczeniowych sporządzony zgodnie ze wzorem załącznika nr 1A do SWZ (wykaz, pod rygorem odrzucenia oferty, należy dołączyć do oferty);
3) zobowiązanie innego podmiotu, o którym mowa w Rozdziale XI ust. 3 SWZ (jeżeli dotyczy wg załącznika nr 7 do SWZ);
4) Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub inny dokument potwierdzający umocowanie
do reprezentowania Wykonawcy (jeśli dotyczy).
5) Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy chyba, że umocowanie do reprezentacji wynika z dokumentów, o których mowa w ust. 4 poniżej.
6) Dowód wniesienia wadium.
Oferta powinna być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną w rejestrze lub innym dokumencie, właściwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy albo przez upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, zamawiający żąda od wykonawcy odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji
o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru chyba że Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, a Wykonawca w Formularzu oferty wskaże dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów w odniesieniu do Wykonawcy jak również w odniesieniu do podmiotów udostępniających zasoby.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium
w wysokości: 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwalnie do dnia upływu terminu związania ofertą.
3. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.
4. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
(Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
5. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na rachunek bankowy w Banku PEKAO S.A. ul. Grzybowska 53/57 00-950 Warszawa nr 88 1240 6348 1111 0010 4058 8554 z dopiskiem „Wadium – nr postępowania”.
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
6. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:
1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie p.z.p.;
2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;
3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;
4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);
5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;
6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Grodzisk Mazowiecki
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 p.z.p.), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
6. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 p.z.p. zostanie odrzucona.
7. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 p.z.p.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia w treści załącznika nr 8 do SWZ składają oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy.
3. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zmiany umowy zostały przez Zamawiającego przewidziane we wzorze umowy, który stanowi załącznik nr 5 do SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty srodowiskowe

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-06-03 12:00

8.2.) Miejsce składania ofert: 1. Ofertę należy złożyć poprzez Platformę: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1103623

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-06-03 12:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-07-02

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

1. Z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający dodatkowo wykluczy Wykonawcę, w stosunku do którego zachodzi którakolwiek z okoliczności, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego. Wykluczenie następuje na okres trwania okoliczności określonych w art. 7 ust. 1 tejże ustawy.
2. Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5 % ceny całkowitej podanej w ofercie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.