eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KatowiceOpracowanie programu funkcjonalno-użytkowego na roboty budowlane w zakresie adaptacji budynków poprzemysłowych zlokalizowanych na terenie północnym Muzeum Śląskiego w Katowicach



Ogłoszenie z dnia 2025-05-15

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Opracowanie programu funkcjonalno–użytkowego na roboty budowlane w zakresie adaptacji budynków poprzemysłowych zlokalizowanych na terenie północnym Muzeum Śląskiego w Katowicach

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Muzeum Śląskie w Katowicach

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 001094121

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: T. Dobrowolskiego 1

1.5.2.) Miejscowość: Katowice

1.5.3.) Kod pocztowy: 40-205

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki

1.5.7.) Numer telefonu: + 48 32 779 93 01

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@muzeumslaskie.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://muzeumslaskie.pl/pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Opracowanie programu funkcjonalno–użytkowego na roboty budowlane w zakresie adaptacji budynków poprzemysłowych zlokalizowanych na terenie północnym Muzeum Śląskiego w Katowicach

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-399ca3da-e637-4110-8176-ef66ba6c108d

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00233531

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-15

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00096452/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.5 Usługa opracowania programu funkcjonalno-użytkowego dla robót budowlanych

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

1. Program Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027, Działanie 7.1. Infrastruktura kultury i turystyki kulturowej, 2. Program Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027, Działanie FESL.10.09 Ponowne wykorzystanie terenów poprzemysłowych, zdewastowanych, zdegradowanych na cele rozwojowe regionu

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/transakcja/1104409

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1.W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się w języku polskim, przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną .
2. Środkiem komunikacji w niniejszym postępowaniu jest platforma zakupowa, której operatorem jest Open Nexus Sp. z o.o., zwana dalej „Platformą”, adres: platformazakupowa.pl. Korzystanie przez Wykonawcę z Platformy jest bezpłatne.
3. Niniejsze postępowanie jest dostępne na profilu nabywcy Zamawiającego pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/1104409.
4. Zamawiający i Wykonawca mogą komunikować się za pomocą poczty elektronicznej, w sytuacjach awaryjnych, np. nie działa Platforma. W treści korespondencji należy przywołać co najmniej znak sprawy ZP.2610.6.2025.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Przed datą otwarcia ofert dopuszczalne jest przekazywanie drogą elektroniczną wszelkich oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji, zarówno przez Zamawiającego, jak i Wykonawcę. Wiadomość Wykonawca przekazuje w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy i formularza Wyślij wiadomość do Zamawiającego znajdującego się na stronie niniejszego postępowania. Formularz Wyślij wiadomość do Zamawiającego nie służy do składania oferty. Ofertę należy złożyć zgodnie z postanowieniami w rozdz.XII SWZ.
2.Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści SWZ drogą elektroniczną. Odpowiedzi na pytania, zmiany SWZ, zmiany terminu składania i otwarcia ofert itp., Zamawiający będzie zamieszczał na stronie niniejszego postępowania w sekcji Komunikaty.
3.Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy do konkretnego Wykonawcy. Wykonawca ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na Platformie przesłanych przez Zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.
4.Niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512kb/s;
2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2GB RAM, procesor Intel IV 2 GHz lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows7, Mac Os X 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje;
3) zainstalowana przeglądarka internetowa EDGE, Chrome lub Firefox w najnowszej dostępnej wersji, z włączoną obsługą języka JavaScript, akceptująca pliki typu cookies;
4) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf.
5. Zamawiający informuje, że:
1) szyfrowanie na Platformie odbywa się za pomocą protokołu TLS1.3.;
2) za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień, pism, wyjaśnień oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem Platformy poprzez kliknięcie przycisku Wyślij wiadomość do Zamawiającego po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do Zamawiającego;
3) oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
6. Instrukcje korzystania z Platformy dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania oraz wycofania ofert, a także innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu Platformy znajdują się w zakładce Instrukcje dla Wykonawców na stronie internetowej pod adresem https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
7.Ogólne warunki, zasady oraz sposób świadczenia przez Open Nexus Sp. z o.o. usług nieodpłatnych dla konta użytkownika drogą elektroniczną, za pośrednictwem domeny platformazakupowa.pl opisane zostały w Regulaminie platformazakupowa.pl dla użytkowników (Wykonawców), dostępnym na stronie internetowej https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin.
8.Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
1) akceptuje warunki korzystania z Platformy określone w Regulaminie, o którym mowa w rozdz.IX ust.14 SWZ;
2) zapoznał się i stosuje się do instrukcji o której mowa w rozdz. IX ust.13 SWZ.
9.Oferta, oświadczenie składane na podstawie art.125 ust.1 uPzp oraz Wykaz osób w odniesieniu do informacji stanowiących treść oferty (zakres informacji zawarty w ust.2 Wykazu osób dla każdej z osób-funkcji odrębnie) musi być sporządzona w języku polskim, w formie elektronicznej tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę/y umocowaną/e do reprezentowania Wykonawcy oraz złożona za pośrednictwem Platformy, pod rygorem nieważności.
Więcej info.: SWZ rozdz. IX

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
1) posiada statut administratora danych osobowych w stosunku do:
a) Wykonawcy będącego osobą fizyczną,
b) Wykonawcy będącego osobą fizyczną, prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą pełnomocnika Wykonawcy będącego osobą fizyczną (np. dane osobowe zamieszczone w pełnomocnictwie),
c) członka organu zarządzającego Wykonawcy, będącego osobą fizyczną (np. dane osobowe dostępne w Krajowym Rejestrze Sądowym),
d) osób, których dane osobowe są przekazywane przez Wykonawcę w postępowaniu,
dalej łącznie „Pani/Pana”;
2) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Muzeum Śląskie w Katowicach, ul. T. Dobrowolskiego 1, 40-205 Katowice, tel.: + 48 (32) 779 93 01, e-mail: dyrekcja@muzeumslaskie.pl;
3) w związku z przetwarzaniem danych osobowych można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych: iod@muzeumslaskie.pl;
4) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego prowadzonym w trybie podstawowym o którym mowa w art. 275 pkt 2) ustawy Pzp;
5) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp, a także uprawnione instytucje określone przez przepisy prawa;
6) podmiotem przetwarzającym dane jest platformazakupowa.pl, której operatorem jest Open Nexus Sp. z o.o., ul. Bolesława Krzywoustego 3, 61-144 Poznań, NIP: 7792363577, KRS: 0000335959;
7) dane osobowe będą przechowywane do 31.12.2034 r.;
8) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
9) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
10) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących*,
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych**,
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO***,
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 11) nie przysługuje Pani/Panu:
a) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
b) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych,
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
2. Wykonawca ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego jest zobowiązany do wypełnienia obowiązków formalno-prawnych związanych z udziałem w postępowaniu wynikających z art. 13 lub 14 RODO. W celu zapewnienia, że Wykonawca wypełnił ww. wymagane obowiązki informacyjne oraz ochrony prawnie uzasadnionych interesów osoby trzeciej (osób fizycznych), której dane zostały przekazane Zamawiającemu w związku z udziałem Wykonawcy w niniejszym postępowaniu, Wykonawca składa wraz z ofertą oświadczenie o wypełnieniu przez niego obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO.
3. Wykonawcy niebędący osobami fizycznymi zobowiązani są do zapoznania z ww. klauzulą informacyjną wszystkich osób, których dane osobowe przekazywane są przez Wykonawców Zamawiającemu wraz z ofertą lub wraz z jakimkolwiek innym dokumentem lub oświadczeniem.
* Wyjaśnienie: w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia.
** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełniania danych osobowych, o którym mowa w art. 16 RODO nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
*** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego, a także nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.2610.6.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak

4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:

Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy

Zamawiający określił wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności, zgodnie z art. 101 ust. 1 ustawy

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie wielobranżowego programu funkcjonalno–użytkowego (dalej: PFU), o którym mowa w art. 103 ust. 3 ustawy Pzp. PFU będzie stanowić dokument zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, którego celem jest wyłonienie wykonawcy odpowiedzialnego za zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych, w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2025 r. poz. 418). W ramach tego zamówienia powstanie również opis przedmiotu zamówienia na dostawę wyposażenia obiektów, który nie będzie robotą budowlaną lub z innych przyczyn będzie odrębnym zamówieniem.
Zakres robót, którego dotyczy przedmiotowe sporządzenie programu funkcjonalno–użytkowego dotyczy kompleksowego remontu, rozbudowy, przebudowy i adaptacji budynków poprzemysłowych do nowych funkcji wraz z zagospodarowaniem terenu. Budynki znajdują się w bezpośrednim sąsiedztwie zrewitalizowanego i udostępnionego dla zwiedzających terenu Muzeum Śląskiego w Katowicach wraz z już zaadaptowanymi budynkami pokopalnianymi. Lokalizacja budynków przedstawiona jest w zał. 1 do OPZ.
PFU sporządzony przez Wykonawcę powinien bazować na dokumentacji sporządzonej we wcześniejszych latach dla zakresu inwestycji, w szczególności na koncepcji funkcjonalno-przestrzennej i projektach budowlanych, uwzględniając jednocześnie aktualizacje rozwiązań przyjętych we wcześniejszych opracowaniach z uwagi m.in. na upływ czasu, realizację obiektów w ramach jednej inwestycji, optymalizację i ujednolicenie rozwiązań, aktualne standardy i wymagania Zamawiającego, założony budżet, wymagania wynikające z pozyskanych dofinansowań, itp.
Inwestycja planowana jest do realizacji przez jednego wykonawcę robot budowlanych.
Wynika to z bezpośredniego sąsiedztwa budynków i związanych z tym trudności z podziałem obszarów inwestycyjnych między poszczególne budynki. Ułatwi to również organizację i etapowanie robót.
2. Termin realizacji przedmiotu zamówienia
Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy w zakresie obejmującym opracowanie wszystkich dokumentów ujętych w Opisie przedmiotu zamówienia (Załącznik nr 1 do SWZ) i przekazania ich Zamawiającemu w terminie do 3 miesięcy od dnia zawarcia umowy (Etap 1).
Termin z Etapu 1 nie obejmuje udziału Wykonawcy w etapie przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia na wybór wykonawcy robót oraz realizacji zadania w trybie zaprojektuj i wybuduj, wykonywanych na podstawie programu funkcjonalno–użytkowego stanowiącego przedmiot niniejszego zamówienia (PFU) - Etap 2. Działania te będą uzależnione i dostosowane do postępowania o udzielenie zamówienia na wybór wykonawcy robót oraz realizacji prac projektowych, jednak nie dłużej niż przez 15 miesięcy od dnia zawarcia umowy.
3. Zamówienie jest realizowane w ramach i na potrzeby projektów:
1) Adaptacja budynków poprzemysłowych byłej kuźni i warsztatu mechanicznego na funkcje ekspozycyjną i edukacyjną Muzeum Śląskiego w Katowicach – w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027, Działanie 7.1. Infrastruktura kultury i turystyki kulturowej (dalej: FEnIKS);
2) Adaptacja zabytkowych budynków pokopalnianych na potrzeby Muzeum Śląskiego w Katowicach – w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027, Działanie FESL.10.09 Ponowne wykorzystanie terenów poprzemysłowych, zdewastowanych, zdegradowanych na cele rozwojowe regionu (dalej: FESL).
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (zwany dalej „OPZ”) zawiera Załącznik nr 1 do SWZ wraz z załącznikami. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do wykonania przedmiotu zamówienia, zgodnie z Istotnymi postanowieniami umowy - Załącznik nr 2 do SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 71200000-0 - Usługi architektoniczne i podobne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

71240000-2 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania

71242000-6 - Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 15 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje możliwość udzielania zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7) ustawy Pzp (zwanych dalej „zamówieniami podobnymi”), polegających na powtórzeniu podobnych usług:
1) przedmiot, wielkość i zakres zamówień podobnych: zamówienia podobne będą polegały na świadczeniu doradztwa technicznego w zakresie zgodności projektów i robót budowlanych z PFU (Etap 2) opisanych w Części V ust. 20 OPZ. Łączna wartość zamówień podobnych nie będzie wyższa niż 109 549,44 PLN netto.
2) Zamówienia podobne zostaną udzielone na następujących warunkach:
a) na warunkach określonych w istotnych postanowieniach umowy (Załącznik nr 2 do SWZ), w tym dotyczących warunków płatności,
b) pod warunkiem, że Zamawiający będzie posiadał niezbędne środki finansowe oraz Wykonawca zaakceptuje istotne warunki dotychczasowej umowy, a Strony w wyniku negocjacji uzgodnią wysokość wynagrodzenia oraz termin wykonania takiego zamówienia.

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Wybór najkorzystniejszej oferty nastąpi zgodnie z ustawą Pzp, na podstawie poniższych kryteriów, którym odpowiada określona liczba punktów. Za ofertę najkorzystniejszą Zamawiający uzna ofertę, która uzyska najwyższą łączną liczbę punktów w ramach kryteriów oceny ofert. Zamawiający zastosuje zaokrąglenie wyników oceny ofert do dwóch miejsc po przecinku. Oceniane będą wyłącznie oferty niepodlegające odrzuceniu.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie Architekta

4.3.6.) Waga: 13

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie Projektanta branży konstrukcyjno–budowlanej

4.3.6.) Waga: 5

Kryterium 4

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie Projektanta branży sanitarnej

4.3.6.) Waga: 6

Kryterium 5

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie Projektanta branży elektrycznej

4.3.6.) Waga: 5

Kryterium 6

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie Projektanta branży telekomunikacyjnej

4.3.6.) Waga: 5

Kryterium 7

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie Projektanta architektury krajobrazu

4.3.6.) Waga: 6

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 9

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w rozdziale IV SWZ, oraz spełniają warunki dotyczące: zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
4.1) w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej:
a) trzy usługi (umowy) polegające na wykonaniu wielobranżowego programu funkcjonalno-użytkowego (PFU) dla budynku o kubaturze min. 4000 m3, wraz z infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu przylegającego,
ALBO
b) dwie usługi (umowy) polegające na wykonaniu wielobranżowego programu funkcjonalno-użytkowego (PFU) dla budynku o kubaturze min. 4000 m3, wraz z infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu przylegającego oraz jedną usługę (umowę) polegającą na opracowaniu wielobranżowej dokumentacji projektowej obejmującej:
- projekt budowlany oraz
- projekty branżowe wykonawcze,
dla budynku o kubaturze min. 4000 m3, wraz z infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu przylegającego.
4.2) dysponuje co najmniej następującymi osobami, które zostaną skierowane przez Wykonawcę do realizacji niniejszego zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego:
a) Architekt (1 osoba) posiadający:
- ważne uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności architektonicznej,
- doświadczenie w zakresie projektowania architektonicznego polegające na tym, że w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert, wykonał minimum dwa projekty architektoniczne stanowiące element dokumentacji obejmujących projekt budowlany oraz projekt wykonawczy w zakresie przebudowy lub remontu lub odbudowy lub nadbudowy lub rozbudowy budynku użyteczności publicznej lub budynku zamieszkania zbiorowego lub budynku mieszkalnego wielorodzinnego o kubaturze min. 4000 m3 wraz z infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu przylegającego,
z czego przynajmniej jeden projekt architektoniczny dotyczył budynku o wymienionych wyżej parametrach, który był ujęty w gminnej ewidencji zabytków,
- doświadczenie polegające na tym, że wykonał w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert, minimum dwa wielobranżowe programy funkcjonalno-użytkowe (PFU) z których każdy dotyczył co najmniej jednego budynku o kubaturze min. 4000 m3, wraz z infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu przylegającego. Każdy PFU musi dotyczyć odrębnej usługi (umowy).
b) Projektant branży konstrukcyjno–budowlanej (1 osoba) posiadający:
- ważne uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno–budowlanej,
- doświadczenie w zakresie projektowania konstrukcyjnego polegające na tym, że wykonał w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert, minimum dwa projekty konstrukcji stanowiące część pełnej dokumentacji projektowej obejmującej projekt budowlany oraz projekt wykonawczy w zakresie przebudowy lub remontu lub odbudowy lub nadbudowy lub rozbudowy budynku o kubaturze min. 4000 m3,
 doświadczenie polegające na tym, że brał udział w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert, w sporządzeniu wielobranżowego programu funkcjonalno-użytkowego obejmującego budynek o kubaturze min. 4000 m3. Przez „brał udział” należy rozumieć, że opracował merytorycznie PFU w zakresie co najmniej konstrukcyjno–budowlanym.
c) Projektant branży sanitarnej (1 osoba) posiadający:
- ważne uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie co najmniej sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
- doświadczenie w zakresie projektowania instalacji sanitarnych polegające na tym, że wykonał w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert, minimum dwa projekty instalacji sanitarnych (co najmniej sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych) stanowiące część pełnej dokumentacji projektowej obejmującej projekt budowlany oraz projekt wykonawczy budynku użyteczności publicznej lub budynku zamieszkania zbiorowego lub budynku mieszkalnego wielorodzinnego o kubaturze min. 4000 m3 wraz z infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu przylegającego,
- doświadczenie polegające na tym, że brał udział w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert, w sporządzeniu wielobranżowego programu funkcjonalno-użytkowego obejmującego budynek o kubaturze min. 4000 m3. Przez „brał udział” należy rozumieć, że opracował merytorycznie PFU w zakresie co najmniej sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych.
d) Projektant branży elektrycznej (1 osoba) posiadający:
- ważne uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie co najmniej sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,
- doświadczenie w zakresie projektowania instalacji elektrycznych polegające na tym, że wykonał w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert, minimum dwa projekty instalacji elektrycznych (co najmniej sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych), stanowiące część pełnej dokumentacji projektowej obejmującej projekt budowlany oraz projekt wykonawczy w zakresie budynku użyteczności publicznej lub budynku zamieszkania zbiorowego lub budynku mieszkalnego wielorodzinnego o kubaturze min. 4000 m3 wraz z infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu przylegającego,
- doświadczenie polegające na tym, że brał udział w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert, w sporządzeniu wielobranżowego programu funkcjonalno-użytkowego obejmującego budynek o kubaturze min. 4000 m3. Przez „brał udział” należy rozumieć, że opracował merytorycznie PFU w zakresie co najmniej sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
e) Projektant branży telekomunikacyjnej (1 osoba) posiadający:
- ważne uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie co najmniej sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych,
- doświadczenie w zakresie projektowania instalacji telekomunikacyjnych polegające na tym, że wykonał w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert, minimum dwa projekty instalacji telekomunikacyjnych (co najmniej sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych) stanowiące część pełnej dokumentacji projektowej obejmującej projekt budowlany oraz projekt wykonawczy w zakresie budynku użyteczności publicznej lub budynku zamieszkania zbiorowego lub budynku mieszkalnego wielorodzinnego o kubaturze min. 4000 m3,
- doświadczenie polegające na tym, że brał udział w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert, w sporządzeniu wielobranżowego programu funkcjonalno-użytkowego obejmującego budynek o kubaturze min. 4000 m3. Przez „brał udział” należy rozumieć, że opracował merytorycznie PFU w zakresie co najmniej sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych.
f) Projektant architektury krajobrazu (1 osoba) – posiadający:
- dyplom ukończenia studiów magisterskich na kierunku architektura krajobrazu,
- doświadczenie w wykonaniu co najmniej jednego projektu (pełna dokumentacja projektowa i wykonawcza) zagospodarowania terenu zielonego o powierzchni minimum 5000 m2,
- min. 3-letnie doświadczenie zdobyte w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w pracy w terenach zieleni (np. projektowanie, wykonawstwo, pielęgnacja terenów zieleni).
Szczegółowy opis warunków udziału w postępowaniu: SWZ rozdział V

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Zgodnie z art. 273 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający nie żąda składania podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia z postępowania o których mowa w rozdziale IV SWZ .
2. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się także Wykonawcę o którym mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (tekst jednolity: Dz. U. z 2025 r. poz. 514). Przepisy art. 7 niniejszej ustawy stosuje się.
3. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, uwzględniające przesłanki wykluczenia z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego - zgodnie z Załącznikiem nr 4 do SWZ. Oświadczenie to stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.
4. Oświadczenie, o którym mowa w rozdziale VI ust. 1 SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu w przypadkach określonych w rozdziale IV SWZ, natomiast spełnienie warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy wykazują zgodnie z postanowieniami rozdziału V ust. 3 i 4 SWZ.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zgodnie z art. 273 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający nie żąda składania podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunku udziału w postępowaniu o którym mowa w rozdziale V ust. 1 pkt 4) ppkt 4.1) SWZ.
2. Zgodnie z art. 274 ust. 2 ustawy Pzp, w celu zapewnienia odpowiedniego przebiegu niniejszego postępowania, Zamawiający, na etapie składania ofert podlegających negocjacjom, tj. wraz z ofertą złożoną w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu, żąda złożenia następującego podmiotowego środka dowodowego: Wykazu osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji niniejszego zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania niniejszego zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Treść wykazu osób musi potwierdzać spełnianie warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale V ust. 1 pkt 4) ppkt 4.2) SWZ. Wzór Wykazu osób stanowi Załącznik nr 8 do SWZ. Zakres informacji na potwierdzenie spełniania warunku udziału w postępowaniu zawarto w ust. 1 Wykazu osób dla każdej z wymienionych osób (funkcji) odrębnie.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Nie dotyczy

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, chyba że Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, a Wykonawca wraz ze złożeniem oferty wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów. Jeżeli w imieniu Wykonawcy (w tym Wykonawcy wspólnie składającego ofertę) działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z ww. dokumentów, Zamawiający wymaga od Wykonawcy dołączenia do oferty pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania Wykonawcy. Powyższe postanowienia dotyczą także potwierdzenia umocowania do działania w imieniu podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp.
2. Wykonawca, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, zgodnie z art. 118 ust. 3 ustawy Pzp składa wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Wzór zobowiązania stanowi Załącznik nr 6 do SWZ.
3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w rozdziale VI ust. 1 SWZ w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu (zgodnie ze wzorem w Załączniku nr 4 do SWZ).
4. Wykonawca, który polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia oświadczenie, o którym mowa w rozdziale VI ust. 1 SWZ podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby. Wzór oświadczenia podmiotu udostępniającego zasoby stanowi Załącznik nr 7 do SWZ.
5. Podmiotowe środki dowodowe oraz inne dokumenty lub oświadczenia (inne niż oświadczenie składane na podstawie rozdziału VI ust. 1 SWZ), w tym oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp (rozdziale VI ust. 9 SWZ), zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w art. 118 ust. 3 ustawy Pzp (rozdziale VI ust. 11 SWZ), pełnomocnictwo, składa się w formie elektronicznej (tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym), w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, lub w formie dokumentowej, których szczegółowy zakres i sposób został określony w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.
6. Ofertę stanowi:
1) wypełniony Formularz ofertowy sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do SWZ, zawierający cenę oferty oraz warunki realizacji zamówienia;
2) Wykaz osób o których mowa w rozdziale V ust. 1 pkt 4.2) SWZ, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji niniejszego zamówienia wraz z opisem ich doświadczenia - w celu oceny oferty w kryteriach dotyczących doświadczenia kierowanego personelu, o których mowa w rozdziale XIV ust. 2 pkt 2)-7) SWZ. Wzór Wykazu osób stanowi Załącznik nr 8 do SWZ. Zakres informacji podlegających ocenie w kryteriach oceny ofert zawarto w ust. 2 dla każdej z wymienionych osób (funkcji) odrębnie.
7. Wraz z ofertą Wykonawca zobowiązany jest złożyć za pośrednictwem Platformy dokumenty i oświadczenia wymienione w rozdziale X ust. 2 SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1) Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 9 000,00 złotych (słownie: dziewięć tysięcy 00/100 złotych);
2) Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2) i 3) oraz ust. 2 ustawy Pzp;
3) wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp, w zależności od wyboru Wykonawcy;
4) wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr 39 1050 1214 1000 0090 8342 4920 w ING Bank Śląski Spółka Akcyjna z dopiskiem „Wadium – znak sprawy ZP.2610.6.2025”, lub wpisując inne dane, które umożliwią jednoznaczną identyfikację niniejszego postępowania. Zamawiający zaleca dołączyć do oferty potwierdzenie dokonania przelewu;
5) Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. Przez wniesienie wadium wnoszonego w pieniądzu rozumie się wpływ środków na konto Zamawiającego przed upływem tego terminu (nie decyduje moment zlecenia przelewu). Przez wniesienie wadium wnoszonego w formie niepieniężnej, rozumie się przekazanie niepieniężnej formy wadium w oryginale Zamawiającemu przed terminem składania ofert – poprzez dołączenie dokumentu do oferty;
6) wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej. Poręczenia lub gwarancje winny zapewniać Zamawiającemu taki sam poziom zabezpieczenia jego interesów oraz być tak samo ściągalne jak wadium wnoszone w pieniądzu oraz zawierać w szczególności i spełniać co najmniej poniższe wymagania:
a) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp, za wyjątkiem przypadku odnoszącego się do niezłożenia przedmiotowych środków dowodowych, których Zamawiający nie wymaga w niniejszym postępowaniu, zatem nie mają one zastosowania,
b) z treści gwarancji lub poręczenia powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłaty całej kwoty wadium;
c) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;
d) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą;
e) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa niniejszego postępowania lub znak sprawy;
f) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Muzeum Śląskie w Katowicach;
g) nazwa wnoszącego wadium - Wykonawcy;
h) wadium w formie niepieniężnej wnoszone przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie musi zawierać w swojej treści wskazanie wszystkich Wykonawców składających wspólną ofertę lub musi zostać wniesione przez Wykonawcę posiadającego odpowiednie upoważnienie udzielone przez pozostałych Wykonawców do wniesienia wadium, przy czym w ostatnim przypadku w treści gwarancji lub poręczenia, musi zostać wskazane, że Wykonawca działa w imieniu i na rzecz Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W przypadku, gdy w treści gwarancji lub poręczenia, będzie wskazany pojedynczy Wykonawca, a z treści wadium nie będzie wynikało, że zabezpiecza ono ofertę złożoną wspólnie przez Wykonawców – Zamawiający odrzuci ofertę na podstawie przepisu art. 226 ust. 1 pkt 14) ustawy Pzp;
7) oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3) ustawy Pzp zostanie odrzucona;
8) zaleca się, aby poręczenie lub gwarancja wskazywały adres mailowy na jaki Zamawiający winien składać oświadczenie o zwolnieniu wadium, o którym mowa w art. 98 ust. 5 ustawy Pzp;
9) zasady zwrotu i okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 ustawy Pzp.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia spełniają warunki, których opis został zamieszczony w rozdz. V ust. 1 pkt 4) SWZ, łącznie, z wyjątkiem warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdz. V ust. 1 pkt 4) ppkt 4.1) SWZ. Zgodnie z art. 117 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający wymaga, aby co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. jeden z członków konsorcjum) wykazał się wykonaniem trzech wymaganych usług, tj.:
- trzech usług polegających na wykonaniu wielobranżowego programu funkcjonalno-użytkowego (PFU) dla budynku o kubaturze min. 4000 m³ wraz z infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu przylegającego,
ALBO
- dwóch żądanych usług wykonania PFU oraz jednej usługi polegającej na opracowaniu wielobranżowej dokumentacji projektowej obejmującej projekt budowlany oraz projekty branżowe wykonawcze dla budynku o kubaturze min. 4000 m³ wraz z infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu przylegającego.
Zamawiający nie dopuszcza sumowania doświadczenia poszczególnych Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Oznacza to, że wymaganą liczbę usług musi wykazać ten sam wykonawca lub ci sami wykonawcy, jeśli zrealizowali je wspólnie.
2. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia o których mowa w rozdz. V ust. 1 pkt 4) SWZ Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi do realizacji których te zdolności są wymagane. W tym celu Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Wzór oświadczenia stanowi Zał. nr 5 do SWZ.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia są zobowiązani zgodnie z art. 274 ust. 2 ustawy Pzp złożyć aktualny na dzień złożenia podmiotowy środek dowodowy, o którym mowa w rozdziale VI ust. 3 SWZ, tj. Wykaz osób, przy czym wykaz ten składa odpowiednio Wykonawca(-y), który(-rzy) wykazuje(-ą) spełnienie warunku, w zakresie i na zasadach określonych w rozdz. V SWZ.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (art. 58 ust. 2 uPzp). Do ustanowienia powyższego pełnomocnika stosuje się w szczególności przepisy art. 98 do art. 109 ustawy z dnia 23.04.1964 r. Kodeks cywilny . Pełnomocnictwo należy złożyć wraz z ofertą.
5. Zamawiający, określa następujące wymagania związane z realizacją zamówienia przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (wspólnie realizujących zamówienie):
1) Wykonawcy wspólnie realizujący zamówienie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
2) Wykonawcy wspólnie realizujący zamówienie wyznaczają spośród siebie pełnomocnika (lidera), z którym prowadzona będzie korespondencja i któremu składane będą wszelkie oświadczenia wiedzy i woli Zamawiającego, ze skutkiem dla wszystkich Wykonawców wspólnie realizujących zamówienie;
3) Wykonawcy wspólnie realizujący zamówienie wyznaczają spośród siebie pełnomocnika (lidera), z którym prowadzone będą rozliczenia i który będzie składał faktury Zamawiającemu. Zamawiający nie dopuszcza fakturowania przez poszczególnych Wykonawców wspólnie realizujących zamówienie, w szczególności nie dopuszcza się składania większej liczby faktur niż jedna w jednym okresie rozliczeniowym (przez pełnomocnika – lidera). Wykonawcy uregulują między sobą wewnętrzne zasady rozliczeń, a zapłata faktury wystawionej przez pełnomocnika (lidera) zwalnia Zamawiającego z obowiązku dokonywania jakichkolwiek dalszych wypłat na rzecz pozostałych Wykonawców wspólnie realizujących zamówienie, a Wykonawcy ci zwalniają Zamawiającego z jakichkolwiek zobowiązań względem nich.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia zostały określone w § 12, 13 i 14 Istotnych postanowień umowy

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-05-30 11:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami i oświadczeniami należy zamieścić na Platformie pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1104409

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-05-30 11:10

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-06-27

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak

8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 5

8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:

Zamawiający przewiduje ograniczenie liczby Wykonawców. Korzystając z prawa do negocjacji, Zamawiający zaprosi do negocjacji nie więcej niż pięciu Wykonawców, którzy w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu złożyli oferty niepodlegające odrzuceniu oraz uzyskali najwyższą łączną liczbę punktów w kryteriach oceny ofert, o których mowa w rozdziale XIV SWZ. Po negocjacjach Zamawiający zaprosi tych Wykonawców do składania ofert dodatkowych. Negocjacjom oraz złożeniu oferty dodatkowej będzie podlegać wyłącznie cena oferty.
Jeżeli liczba Wykonawców, którzy w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu złożyli oferty niepodlegające odrzuceniu, jest mniejsza niż pięć, Zamawiający będzie kontynuował postępowanie.

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Zamawiający zaprasza zainteresowanych Wykonawców do udziału w wizji lokalnej. Informacje na temat wizji: SWZ rozdział 7 ust. 12

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.