eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Szczecin › ODBIÓR, TRANSPORT I UNIESZKODLIWIENIE ODPADÓW WETERYNARYJNYCH I CHEMICZNYCH

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2024-03-06


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
ODBIÓR, TRANSPORT I UNIESZKODLIWIENIE ODPADÓW WETERYNARYJNYCH I CHEMICZNYCH

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: INSPEKCJA WETERYNARYJNA WOJEWÓDZKI INSPEKTORAT WETERYNARII W SZCZECINIE

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000093438

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Ostrawicka 2

1.5.2.) Miejscowość: Szczecin

1.5.3.) Kod pocztowy: 71-337

1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL424 - Miasto Szczecin

1.5.7.) Numer telefonu: 914898200

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kancelaria@wiw.szczecin.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.wiw.szczecin.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-55b83a87-c595-11ee-bbfa-e29e26ebc6e1

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


Realizacja zadań administracji publicznej z zakresu weterynarii, bezpieczeństwo żywności, ochrona zdrowia zwierząt, weterynaryjna ochrona zdrowia publicznego.

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

ODBIÓR, TRANSPORT I UNIESZKODLIWIENIE ODPADÓW WETERYNARYJNYCH I CHEMICZNYCH

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-55b83a87-c595-11ee-bbfa-e29e26ebc6e1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00233516

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-03-06

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00210808/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 ODPADY WETERYNARYJNE

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00095177

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: A.272.C 2.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie 1. Odbiór, transport i utylizacja odpadów weterynaryjnych z Zakładu Higieny Weterynaryjnej w Szczecinie ul. Ostrawicka 2, 71-337 Szczecin o kodzie: 18 02 02*, 18 02 03 - według załącznika nr 4 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90512000-9 - Usługi transportu odpadów

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90513300-9 - Usługi spalania odpadów

4.5.5.) Wartość części: 102600,00 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie 2. Odbiór, transport i utylizacja odpadów chemicznych z Zakładu Higieny Weterynaryjnej w Szczecinie ul. Ostrawicka 2, 71-337 Szczecin o kodzie: 18 02 05*, 18 02 06 - według załącznika nr 4 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90512000-9 - Usługi transportu odpadów

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90520000-8 - Usługi w zakresie odpadów radioaktywnych, toksycznych, medycznych i niebezpiecznych

4.5.5.) Wartość części: 11880,00 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie 3. Odbiór, transport i utylizacja odpadów weterynaryjnych z Zakładu Higieny Weterynaryjnej Oddział w Koszalinie ul. Połczyńska 70, 75-816 Koszalin o kodzie: 18 02 02*, 18 02 03 - według załącznika nr 4 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90512000-9 - Usługi transportu odpadów

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90513300-9 - Usługi spalania odpadów

4.5.5.) Wartość części: 86400,00 PLN

Część 4

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie 4. Odbiór, transport i utylizacja odpadów chemicznych z Zakładu Higieny Weterynaryjnej Oddział w Koszalinie ul. Połczyńska 70, 75-816 Koszalin o kodzie: 18 02 05*, 18 02 06 - według załącznika nr 4 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90512000-9 - Usługi transportu odpadów

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90520000-8 - Usługi w zakresie odpadów radioaktywnych, toksycznych, medycznych i niebezpiecznych

4.5.5.) Wartość części: 11880,00 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Przesłanka unieważnienia postępowania określona ww. przepisie opiera się na trzech okolicznościach których łączne wystąpienie skutkuje koniecznością jego zastosowania, tj.:
1) musi wystąpić naruszenie przepisów ustawy regulujących udzielanie zamówienia (wada
postępowania);
2) wada ta ma skutkować niemożliwością zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy
w sprawie zamówienia publicznego;
3) wada ta musi być niemożliwa do usunięcia.
Wyżej wskazane okoliczności występują w przedmiotowym postępowaniu, dlatego postępowanie to obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, co Zamawiający wykazuje poniżej.
Po otwarciu ofert, w trakcie trwania czynności badania, Zamawiający powziął informacje, że postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą, polegającą na wprowadzeniu w błąd Wykonawców, poprzez niezgodne z art. 118 ust.1 ustawy pzp. wskazanie w SWZ, że „w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca może polegać na potencjale podmiotu trzeciego na zasadach opisanych w art. 118–123 ustawy Pzp.”
W SWZ Zamawiający wskazał, że o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej o ile wynika to z odrębnych przepisów, tj. posiadają zezwolenie/a na odbiór, transport, unieszkodliwianie odpadów będących przedmiotem zamówienia.
W rozdziale VI pkt 4 Zamawiający wskazał, że w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca może polegać na potencjale podmiotu trzeciego na zasadach opisanych w art. 118–123 ustawy Pzp. Art. 118 ust. 1 ustawy Pzp. stanowi, że Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postepowaniu lub kryteriów selekcji, (...). Powoływanie się przez wykonawcę na zasoby podmiotu trzeciego jest możliwe jedynie w zakresie zdolności technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej, a więc wyłączone w odniesieniu do zdolności do występowania w obrocie gospodarczym oraz uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej. Wykonawca zgodnie z art. 118 ust. 1 ustawy Pzp. może bowiem polegać na zdolnościach innego podmiotu w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu wyłącznie w zakresie:
• sytuacji ekonomicznej lub finansowej oraz
• zdolności technicznej lub zawodowej.
Przepis wymienia zamknięty katalog sytuacji, w których wykonawca może skorzystać z zasobów podmiotu trzeciego.
Wobec tego Wykonawca nie może polegać na:
• uprawnieniach (np. licencji, koncesji, wpisie do rejestru) oraz
• zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
podmiotu trzeciego celem wykazania warunku udziału w postępowaniu .
Wykonawca nie może skorzystać z zasobów podmiotu trzeciego w zakresie dot. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, tj. posiadania zezwolenie/a na odbiór, transport, unieszkodliwianie odpadów będących przedmiotem zamówienia. W celu spełnienia powyższego warunku udziału w postępowaniu, wykonawca musi posiadać odpowiednie uprawnienia samodzielnie.
W wypadku, gdy Wykonawca nie posiada ww. uprawnień samodzielnie może na podstawie art. 58 ustawy Pzp wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia z innym Wykonawcą/Wykonawcami – jak ma to miejsce w przedmiotowym postepowaniu w zakresie zad. 3 i 4 (konsorcjum).
W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający, dokonując weryfikacji wybranego wykonawcy, bezpodstawnie przyjął więc, że wykonawca może polegać na zasobach podmiotu trzeciego w celu potwierdzenia spełniania ww. warunku. Takie działanie jest sprzeczne z art. 118 ust. 1 ustawy Pzp.
Ponadto, Zamawiający przez wadliwe wskazanie w SWZ, że Wykonawca może polegać na potencjale podmiotu trzeciego w zakresie potwierdzenia spełnienia warunku udziału w postepowaniu, mógł wpłynąć na niezgodnie z przepisami Pzp sporządzenie oferty przez Wykonawcę.

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Przesłanka unieważnienia postępowania określona ww. przepisie opiera się na trzech okolicznościach których łączne wystąpienie skutkuje koniecznością jego zastosowania, tj.:
1) musi wystąpić naruszenie przepisów ustawy regulujących udzielanie zamówienia (wada
postępowania);
2) wada ta ma skutkować niemożliwością zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy
w sprawie zamówienia publicznego;
3) wada ta musi być niemożliwa do usunięcia.
Wyżej wskazane okoliczności występują w przedmiotowym postępowaniu, dlatego postępowanie to obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, co Zamawiający wykazuje poniżej.
Po otwarciu ofert, w trakcie trwania czynności badania, Zamawiający powziął informacje, że postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą, polegającą na wprowadzeniu w błąd Wykonawców, poprzez niezgodne z art. 118 ust.1 ustawy pzp. wskazanie w SWZ, że „w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca może polegać na potencjale podmiotu trzeciego na zasadach opisanych w art. 118–123 ustawy Pzp.”
W SWZ Zamawiający wskazał, że o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej o ile wynika to z odrębnych przepisów, tj. posiadają zezwolenie/a na odbiór, transport, unieszkodliwianie odpadów będących przedmiotem zamówienia.
W rozdziale VI pkt 4 Zamawiający wskazał, że w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca może polegać na potencjale podmiotu trzeciego na zasadach opisanych w art. 118–123 ustawy Pzp. Art. 118 ust. 1 ustawy Pzp. stanowi, że Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postepowaniu lub kryteriów selekcji, (...). Powoływanie się przez wykonawcę na zasoby podmiotu trzeciego jest możliwe jedynie w zakresie zdolności technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej, a więc wyłączone w odniesieniu do zdolności do występowania w obrocie gospodarczym oraz uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej. Wykonawca zgodnie z art. 118 ust. 1 ustawy Pzp. może bowiem polegać na zdolnościach innego podmiotu w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu wyłącznie w zakresie:
• sytuacji ekonomicznej lub finansowej oraz
• zdolności technicznej lub zawodowej.
Przepis wymienia zamknięty katalog sytuacji, w których wykonawca może skorzystać z zasobów podmiotu trzeciego.
Wobec tego Wykonawca nie może polegać na:
• uprawnieniach (np. licencji, koncesji, wpisie do rejestru) oraz
• zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
podmiotu trzeciego celem wykazania warunku udziału w postępowaniu .
Wykonawca nie może skorzystać z zasobów podmiotu trzeciego w zakresie dot. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, tj. posiadania zezwolenie/a na odbiór, transport, unieszkodliwianie odpadów będących przedmiotem zamówienia. W celu spełnienia powyższego warunku udziału w postępowaniu, wykonawca musi posiadać odpowiednie uprawnienia samodzielnie.
W wypadku, gdy Wykonawca nie posiada ww. uprawnień samodzielnie może na podstawie art. 58 ustawy Pzp wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia z innym Wykonawcą/Wykonawcami – jak ma to miejsce w przedmiotowym postepowaniu w zakresie zad. 3 i 4 (konsorcjum).
W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający, dokonując weryfikacji wybranego wykonawcy, bezpodstawnie przyjął więc, że wykonawca może polegać na zasobach podmiotu trzeciego w celu potwierdzenia spełniania ww. warunku. Takie działanie jest sprzeczne z art. 118 ust. 1 ustawy Pzp.
Ponadto, Zamawiający przez wadliwe wskazanie w SWZ, że Wykonawca może polegać na potencjale podmiotu trzeciego w zakresie potwierdzenia spełnienia warunku udziału w postepowaniu, mógł wpłynąć na niezgodnie z przepisami Pzp sporządzenie oferty przez Wykonawcę.

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 72640,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 72640,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 72640,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Tak

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia (dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): Marcin Jóźwiak Medimar Odbiór Odpadów Medycznych (Marcin Jóźwiak Medimar Odbiór Odpadów Medycznych)

Nazwy (firmy) pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej w Gryficach

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 321007404

7.3.3) Ulica: Łekno, 13

7.3.4) Miejscowość: Łekno

7.3.5) Kod pocztowy: 76-037

7.3.6.) Województwo: zachodniopomorskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak

7.3.9.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:

Utylizacja i zbieranie odpadów - Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej w Gryficach

SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-03-06

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 72640,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Część 4

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 9988,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 9988,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 9988,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 4)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Tak

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia (dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): Marcin Jóźwiak Medimar Odbiór Odpadów Medycznych (Marcin Jóźwiak Medimar Odbiór Odpadów Medycznych)

Nazwy (firmy) pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej w Gryficach

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 321007404

7.3.3) Ulica: Łekno, 13

7.3.4) Miejscowość: Łekno

7.3.5) Kod pocztowy: 76-037

7.3.6.) Województwo: zachodniopomorskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak

7.3.9.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:

Utylizacja i zbieranie odpadów - Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej w Gryficach

SEKCJA VIII UMOWA (dla części 4)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-03-06

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 9988,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.