Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00131172/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-03-10
- 2023/BZP 00148464/01 - Modyfikacja z dnia 2023-03-23
- 2023/BZP 00155597/01 - Modyfikacja z dnia 2023-03-29
- 2023/BZP 00165118/01 - Modyfikacja z dnia 2023-04-05
- 2023/BZP 00172262/01 - Modyfikacja z dnia 2023-04-12
- 2023/BZP 00182056/01 - Modyfikacja z dnia 2023-04-19
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Modernizacja infrastruktury wodno-kanalizacyjnej w gm. Zapolice
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ZAPOLICE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 730934482
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: pl. Strażacki 5
1.5.2.) Miejscowość: Zapolice
1.5.3.) Kod pocztowy: 98-161
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL714 - Sieradzki
1.5.7.) Numer telefonu: 438231982
1.5.8.) Numer faksu: 438231982
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@zapolice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zapolice.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/zapolice/proceedings1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja infrastruktury wodno-kanalizacyjnej w gm. Zapolice2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-804462d1-bf44-11ed-b311-9aae6ad31be8
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00233122
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-05-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00020965/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Modernizacja infrastruktury wodno-kanalizacyjnej w gm. Zapolice
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00131172
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: GKI.271.7.2023.AZK
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. W związku z rozwijającą się zabudową mieszkaniową na terenie gm. Zapolice wzrasta zapotrzebowanie na wodę. Z uwagi na niezadowalający stan urządzeń na ujęciach wody na terenie gm. Zapolice, konieczna jest poprawa funkcjonowania gospodarki wodno-kanalizacyjnej poprzez: - wykonanie modernizacji stacji uzdatniania wody w m. Rembieszów wraz z budową drugiej studni głębinowej, - montaż i podłączenie agregatu prądotwórczego dla SUW Rembieszów, - montaż i podłączenie agregatu prądotwórczego dla SUW Paprotnia, - montaż i podłączenie agregatu prądotwórczego dla SUW Zapolice, - wykonanie modernizacji stacji uzdatniania wody w m. Zapolice wraz z budową drugiej studni głębinowej, - wykonanie modernizacji stacji uzdatniania wody w m. Paprotnia, montaż zasuw na sieciach wodociągowych podłączonych do SUW Paprotnia w ilości 10 szt. - wymianę hydrantów na sieciach wodociągowych zlokalizowanych na terenie gm. Zapolice w ilości ok. 30 szt. - zakup beczki do wody pitnej - zakup ciągnika rolniczego wraz z beczką asenizacyjną do realizacji zadań związanych z odbiorem ścieków komunalnych od właścicieli nieruchomości - budowa sieci wodociągowej na terenie gm. Zapolice. Do wykonania w ramach zadania należy również czyszczenie i dezynfekcja sieci wodociągowej z zastosowaniem urządzeń z kompensacją uderzeń hydraulicznych i przyspieszaczem prędkości przepływu medium czyszczącego woda chlorowana – powietrze - czyściwo (mineralny materiał ścierny) podłączonej do SUW Zapolice. Realizacja projektu znacząco poprawi stan infrastruktury wodociągowo-kanalizacyjnej, której efekty wpłyną na kompleksowy rozwój sieci, bezawaryjność i ciągłość dostarczania wody na cele socjalno-bytowe bezpośrednio dla mieszkańców gm. Zapolice. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załącznikach nr 8 i 9. Zadanie objęte przedmiotowym zamówieniem współfinansowane jest z Rządowego Funduszu Polski Ład „Program Inwestycji Strategicznych”. Zatrudnianie na podstawie stosunku pracy, zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy Pzp. Zamawiający w oparciu o art. 95 ust. 1 ustawy Pzp wymaga, aby przez cały okres realizacji robót Wykonawca zatrudniał na podstawie stosunku pracy osoby wykonujące czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy. Wymagania w tym zakresie dotyczą zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie stosunku pracy w szczególności pracowników fizycznych (robotników budowlanych), wykonujących roboty bezpośrednio związane z wykonywaniem robót pod kierownictwem oraz operatorów sprzętu mechanicznego przy pomocy którego realizowany będzie przedmiot zamówienia (wymóg ten nie dotyczy m.in. osób kierujących budową czy dostawców materiałów budowlanych oraz sytuacji, gdy prace te wykonuje osobiście osoba fizyczna prowadząca samodzielnie działalność gospodarczą na podstawie umowy o podwykonawstwo). Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę to wykonywanie robót budowlanych szczegółowo określonych w dokumentach zamówienia.
2. Jeżeli Wykonawca stwierdzi, że użyte w SWZ i w załącznikach do SWZ normy krajowe lub normy europejskie lub normy międzynarodowe mogą wskazywać na producentów produktów lub źródła ich pochodzenia to Zamawiający dopuszcza w tym zakresie rozwiązania równoważne. Oznacza to, że parametry techniczne tak wskazanych produktów, określają wymagane przez Zamawiającego minimalne oczekiwania co do jakości produktów, które mają być użyte do wykonania przedmiotu umowy. Ponadto, w każdym przypadku stwierdzenie, że opis czy też cecha opisanego produktu, która może wskazywać na źródło pochodzenia lub producenta to Wykonawca również jest uprawniony do stosowania produktów równoważnych, przez które rozumie się takie, które posiadają parametry techniczne nie gorsze od tych wskazanych w SWZ i/lub w załącznikach do SWZ. Dopuszcza się również wykazanie tej równoważności normami równoważnymi w stosunku do tych wskazanych w dokumentach zamówienia. Na Wykonawcy spoczywa ciężar wskazania „równoważności”. Przy doborze materiałów równoważnych Wykonawca zobowiązany jest zapewnić również osiągnięcie wskaźników określonych w dokumentach zamówienia.
3. Zamawiający nie przewiduje składania ofert częściowych. Uzasadnienie: W związku z dofinansowaniem zamówienia ze środków pochodzących z Rządowego Funduszu Polski Ład Program Inwestycji Strategicznych, Zamawiający jest zobowiązany do zrealizowania wszystkich zadań objętych Promesą. Podział zamówienia na części przy założeniu unieważnienia chociażby jednej z nich i konieczności wszczęcia na nią kolejnego postępowania, które z różnych przyczyn (np. zdarzenia losowe, odwołanie do KIO itp.) uniemożliwiłoby zawarcie umowy z wykonawcą przed upływem wymaganego okresu, oznaczałoby to utratę dofinansowania dla całego projektu. Ponadto wystąpiłaby konieczność realizacji umów już zawartych w ramach wcześniejszych części pomimo braku środków oraz braku możliwości zrealizowania części dla której nie udało się podpisać umowy w wyznaczonym terminie. Zatem mając na względzie bezpieczeństwo finansowe Gminy, aby zapobiec potencjalnym trudnościom, które mogą się pojawić w przypadku podziału zamówienia na części powodując ostatecznie brak możliwości skorzystania z dofinansowania promesy, Zamawiający postanowił nie dokonywać podziału zamówienia na części. Ponadto Kompleksowa realizacja zamówienia wynika z charakteru zamówienia. Podział zamówienia na części mógłby w sposób istotny zagrozić terminowemu oraz właściwemu jakościowo wykonaniu zamówienia z uwagi na brak możliwości dokładnego i zgodnego w czasie skoordynowania współpracy kilku wykonawców. Zamówienie nie zostało podzielone na części z następujących względów:
1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót funkcjonalnie ze sobą związanych. Rozdzielenie robót groziłoby niedającymi się wyeliminować problemami organizacyjnymi związanymi z odpowiedzialnością za poszczególne elementy robót wykonywanych przez różnych Wykonawców.
2) Przedmiot zamówienia musi być realizowany etapowo i wg kolejności etapów.
3) Przy tego typu pracach wykonywanych przez różnych Wykonawców niemożliwe byłoby jednoznaczne określenie zasad odpowiedzialności OC (np. w razie jednoczesnego wykonywania robót przez wielu Wykonawców utrudnione byłoby ustalenie podmiotu odpowiedzialnego za szkody objęte polisą OC).
4) Wykonawcy powielaliby koszty prac, co wpływałoby na koszty inwestycji. W każdej z ofert częściowych Wykonawca musiałby założyć odrębną wycenę użycia tego samego rodzaju sprzętu, w sytuacji, w której składając jedną ofertę, użycie sprzętu wyceniłby jednokrotnie. W dokumentacji projektowej wskazane są rozwiązania wymagające użycia wielorodzajowego sprzętu budowlanego.
5) Każdy z Wykonawców w cenę wliczałby odrębne koszty ubezpieczenia, co zwiększyłoby poziom wydatków Zamawiającego. Reasumując Zamawiający nie dokonał podziału zamówienia na części ze względu na to, że podział taki groziłby nadmiernymi trudnościami technicznymi oraz nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia. Potrzeba skoordynowania działań różnych Wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia mogłoby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia.
6) Niedokonanie podziału zamówienia na części podyktowane było zatem względami technicznymi, organizacyjnymi oraz charakterem przedmiotu zamówienia
4. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił gwarancji na przedmiot zamówienia na okres nie krótszy niż 36 miesięcy i nie dłuższy niż 60 miesięcy. Okres rękojmi ustala się na okres tożsamy okresowi gwarancji.
5. Zaleca się aby Wykonawca (na własny koszt) dokonał wizji lokalnej w terenie w celu zdobycia informacji koniecznych do przygotowania oferty z uwagi na ryczałtowy charakter wynagrodzenia.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71322200-3 - Usługi projektowania rurociągów
45000000-7 - Roboty budowlane
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45231100-6 - Ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów
45252127-4 - Roboty budowlane w zakresie oczyszczalni ścieków
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
31120000-3 - Generatory
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45252126-7 - Roboty budowlane w zakresie zakładów uzdatniania wody pitnej
45259900-6 - Modernizacja zakładów
45252120-5 - Roboty budowlane w zakresie zakładów uzdatniania wody
45252210-3 - Roboty budowlane w zakresie zakładów oczyszczania wody
51514110-2 - Usługi instalowania maszyn i aparatury do oczyszczania lub filtrowania wody
42912300-5 - Maszyny i aparatura do filtrowania lub oczyszczania wody
50411100-0 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji wodomierzy
65100000-4 - Usługi przesyłu wody i podobne
65111000-4 - Przesył wody pitnej
65130000-3 - Obsługa stacji wody
45255110-3 - Roboty budowlane w zakresie studni
45262220-9 - Wiercenie studni wodnych
45262200-3 - Fundamentowanie i wiercenie studni wodnych
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi
71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją
71331000-7 - Wiertnicze usługi inżynieryjne
76431500-8 - Usługi nadzorowania wierceń
45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli
71351910-5 - Usługi geologiczne
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne
71314100-3 - Usługi elektryczne
71326000-9 - Dodatkowe usługi budowlane
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45312310-3 - Ochrona odgromowa
45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
09332000-5 - Instalacje słoneczne
16700000-2 - Ciągniki
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 5289000,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 5289000,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 5289000,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: EL BUD PAWEŁ WLAŹLAK
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7721175667
7.3.4) Miejscowość: RADOMSKO
7.3.5) Kod pocztowy: 97-500
7.3.6.) Województwo: łódzkie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-05-25
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 5289000,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesiące
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa budynku Samorządowej Szkoły Podstawowej w Topoli Królewskiej w celu dostosowania do warunków ochrony przeciwpożarowej
- Przebudowa budynku Szkoły Podstawowej w Leźnicy Małej w celu dostosowania do warunków ochrony przeciwpożarowej
- ZAKUP CIĄGNIKA ROLNICZEGO NA POTRZEBY ZARZĄDU DRÓG POWIATOWYCH W PUŁTUSK
- Zaprojektowanie i wykonanie Laboratorium Pomiarów Akustycznych SGGW w pom. 0/23 bud. nr 37
- Modernizacja kompleksów sportowych "Moje Boisko ORLIK 2012" w Jazowsku i Łącku - MODERNIZACJA OGRODZENIA BOISKA ORLIK W JAZOWSKU
- Przebudowa wraz ze zmianą sposobu użytkowania prawej części III piętra budynku internatu. Adaptacja pomieszczeń na pokoje mieszkalno-hotelowe. Etap 4. Roboty budowlane, remontowe na rok 2024.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.