Ogłoszenie z dnia 2022-06-30
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00207970/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-06-14
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„Budowa stacji uzdatniania wody w m. Władysławowo, Gmina Lwówek”
II (drugie) postępowanie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA LWÓWEK
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631258879
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Ratuszowa 2
1.5.2.) Miejscowość: Lwówek
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-310
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński
1.5.7.) Numer telefonu: 61 44 14024 - centrala
1.5.8.) Numer faksu: 61 44 14024 - prosić o włączenie
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@lwowek.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.lwowek.com.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://miniportal.uzp.gov.pl/1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Budowa stacji uzdatniania wody w m. Władysławowo, Gmina Lwówek”II (drugie) postępowanie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f206bfe9-ebb1-11ec-9a86-f6f4c648a056
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00232384
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-06-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00020027/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 „Budowa stacji uzdatniania wody w m. Władysławowo, Gmina Lwówek” II (drugie) postepowanie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00207970/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: RG.271.07.00.2022.ZJ
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 3200000,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Wykonanie robót budowlanych w etapach:
1) budowy stacji uzdatniania wody (dalej „SUW”) w m. Władysławowo, Gmina Lwówek, na podstawie Decyzji nr 86/2011 z dn. 28.02.2011r. zatwierdzającej projekt budowlany i udzelającej pozwolenia na budowę stacji uzdatniania wody,
2) budowy sieci wodociągowej w systemie „zaprojektuj i wybuduj”, w wyniku której zostanie wykonane podłączenie stacji uzdatniania wody w m. Władysławowo do istniejącej sieci wodociągowej zewnętrznej, na podstawie Programu Funkcjonalno-Użytkowego opracowanego przez pana mgr. inż. Waldemara Piętę.
3) Oba etapy zamówienia stanowią jedną funkcjonalną całość współpracującą ze sobą.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje:
1) Wykonanie robót budowlanych w etapie pierwszym polega na budowie budynku stacji uzdatniania wody, wraz z infrastrukturą techniczną (obejmującą technologię uzdatniania wody, instalacje technologiczne i sieci między urządzeniami).
2) Parametry charakterystyczne obiektu stacji - parterowy murowany budynek z dachem płaskim, krytym papą; - powierzchnia zabudowy - 90,2 m²;
- powierzchnia użytkowa - 72,42 m²; - kubatura - 433,0 m3,
3) Pozostałe elementy SUW do wybudowania; - zbiornik wody uzdatnionej o poj. V = 200 m3, - odstojnik wód popłucznych o poj. V= 30 m3, - zbiornik bezodpływowy na osady z płukania filtrów V=9,6 m3, - zbiornik bezodpływowy na ścieki socjalne V= 2,6 m3, - studnia φ 600mm neutralizacyjnej dla NaOCl oraz φ 425 - studnia kontrolna,
- studnia betonowa φ 1000mm,
4) W skład zamówienia wchodzi także wykonanie nawierzchni utwardzonych dla dróg oraz projektowanych parkingów na dz. nr 56/12, do wykonania w ilości ok. 213 m2, oraz wykonanie ogrodzenia terenu działki ok. 300mb, z siatki plecionej wys. 150cm,
5) W skład przedmiotu zamówienia wchodzi: wykonanie infrastruktury techniczna SUW, a w tym instalacji energetycznych, instalacji wodociągowej i kanalizacyjnej, wykonanie odprowadzenia wód gruntowych - odwodnienie terenu przy budynku SUW ,
6) montaż zespołu współpracujących ze sobą urządzeń obejmujących technologię uzdatniania wody (instalacje technologiczne i sieci między obiektami SUW,
3. Zamawiający przedstawia szczegóły przedmiotu zamówienia za pomocą dokumentacji projektowej - projektu budowlanego oraz wydanej na tę okoliczność Decyzji Nr 86/2011 z dn. 28.02.2011r. zatwierdzającą projekt budowlany i udzielającą pozwolenia na budowę stacji uzdatniania wody wydaną przez Starostwo Powiatowe w Nowym Tomyślu, wraz opracowaniami uzupełniającymi - zamiennymi i dodatkowymi przygotowanymi na okoliczność budowy SUW, a także przygotowanymi na tę okoliczność specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót (stwior).
1) Zamawiający przedstawia szczegóły przedmiotu zamówienia za pomocą dokumentacji projektowej – projektu budowlanego, z elementami dokumentacji zamiennej i uzupełniających oraz dołącza także przedmiary robót do wykonania, z zastrzeżeniem że stanowią one jedynie podstawę informacyjną, nie są obligatoryjne dla wykonawcy, mają jedynie znaczenie pomocnicze w określeniu przedmiotu zamówienia.
2) Roboty nie ujęte w przedmiarach robót, a występujące w projekcie budowlanym oraz opracowaniach uzupełniających - zamiennych i uzupełniających oraz stwior, dokumentach przygotowanych na okoliczność wykonania przedmiotowego zamówienia nie są robotami dodatkowymi.
4. Drugim etapem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej sieci wodociągowej, która obejmuje podłączenie wybudowanej stacji uzdatniania wody w m. Władysławowo do istniejącej sieci wodociągowej zewnętrznej systemu zaopatrzenia w wodę mieszkańców gminy Lwówek, a po opracowaniu przez Wykonawcę dokumentacji i uzyskaniu w imieniu inwestora na podstawie udzielonego pełnomocnictwa, docelowo decyzji umożliwiającej rozpoczęcie robót budowlanych (pozwolenia na budowę), fizyczne wykonanie robót budowlanych przy budowie sieci wodociągowej. Wszystkie koszty związane z zamierzeniem „zaprojektuj i wybuduj” poniesie Wykonawca.
1) Na okoliczność wykonania zamierzenia związanego z budową sieci wodociągowej w systemie „zaprojektuj i wybuduj zamawiający przygotował Program Funkcjonalno-Użytkowy (PFU), opracowany przez pana mgr. Inż. Waldemara Piętę. Obie części zamówienia, czyli budowa SUW i budowa sieci wodociągowej stanowią jedną funkcjonalną całość współpracującą ze sobą.
2) Zakres prac objętych opracowaniem PFU obejmuje:
zaprojektowanie sieci wodociągowej dn160mm, po uzyskaniu niezbędnych dokumentów, a mianowicie; aktualnych map sytuacyjno-wysokościowych do celów projektowych, aktualnych wypisów z rejestru gruntów dla działek objętych PFU (nr ewid. 81, 82, 83, 183, 159 obręb Władysławowo)
teren inwestycji nie jest objęty ochroną konserwatorską, warunków technicznych, pozwoleń i zgód na realizację zaprojektowanej sieci wodociągowej, koniecznych uzgodnień i decyzji na lokalizację przedmiotowej inwestycji i w dalszym etapie; opracowanie dokumentacji projektowej (obejmującej plan zagospodarowania terenu i oraz projekt techniczny na budowę sieci wodociągowej o średnicy dn160mm z rur PE 100 metodą bezwykopową oraz w niezbędnych zakresie wykopem otwartym, opracowanie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ),
opracowanie szczegółowej specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, przygotowanie odpowiednich materiałów i uzyskanie na podstawie pełnomocnictwa otrzymanego od inwestora (Zamawiającego) decyzji umożliwiającej rozpoczęcie robót budowlanych zgodnie z wymogami Prawa budowlanego, pełnienie nadzoru autorskiego na żądanie inwestora lub organu administracji architektoniczno-budowlanej na podstawie art. 20 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo Budowlane z dnia 7.07.1994r. (t.j. Dz.U. z 2021r., poz. 2351 z późn. zm.), nadzór autorski będzie obejmować cały zakres zadania inwestycyjnego i będzie pełniony przez cały okres realizacyjny aż do odbioru końcowego (w przypadku takiej potrzeby), przygotowanie przedmiarów robót do wykonania, przygotowanie kosztorysu ofertowego,
3) wybudowanie sieci wodociągowej dn160mm wg opracowanej dokumentacji projektowej, wraz z odtworzeniem istniejących nawierzchni i przywróceniem terenu do stanu pierwotnego, a w tym; wykonanie robót budowlanych polegających na budowie sieci wodociągowej średnicy dn160mm o dł. ok. 475mb, wykonanie przewiertów w drogach gminnych o łącznej dł. ok. 465mb, średnia gł. posadowienia sieci wodociąg.
1,6 m p.p.t., przewidując skrzyżowania z istniejącymi sieciami uzbrojenia terenu.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45252120-5 - Roboty budowlane w zakresie zakładów uzdatniania wody
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45262522-6 - Roboty murarskie
45410000-4 - Tynkowanie
45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej
45443000-4 - Roboty elewacyjne
45321000-3 - Izolacja cieplna
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45315000-8 - Instalowanie urządzeń elektrycznego ogrzewania i innego sprzętu elektrycznego w budynkach
45314320-0 - Instalowanie okablowania komputerowego
31712000-0 - Mikroelektroniczne maszyny i aparatura oraz mikrosystemy
31710000-6 - Sprzęt elektroniczny
72210000-0 - Usługi programowania pakietów oprogramowania
45232430-5 - Roboty w zakresie uzdatniania wody
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45232150-8 - Roboty w zakresie rurociągów do przesyłu wody
45232100-3 - Roboty pomocnicze w zakresie wodociągów
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne:1. W przedmiotowym postępowaniu w wymaganym terminie, tj. do dnia 29 czerwca 2022 r. do godz. 10:00 złożono oferty od następujących wykonawców:
1) H2Optim Sp. z o.o. Sp. K. Baranowo ul. Poznańska 40 62-081 Przeźmierowo
a) Cena ryczałtowa brutto kompletnego wykonania zamówienia: 4 882 694,10 złotych
(słownie: cztery miliony osiemset osiemdziesiąt dwa tysiące sześćset dziewięćdziesiąt cztery złote 10/100)
b) Deklarowany przez Wykonawcę okres gwarancji i rękojmi (wyrażony w liczbie miesięcy) udzielany dla
kompletnego wykonania zamówienia: 72 miesiące
2) METROLOG Sp. z o.o. ul. Kościuszki 97 64-700 Czarnków
a) Cena ryczałtowa brutto kompletnego wykonania zamówienia: 4 634 640,00 złotych
(słownie: sześć milionów pięćset sześćdziesiąt tysięcy osiemset dwadzieścia 00/1009)
b) Deklarowany przez Wykonawcę okres gwarancji i rękojmi (wyrażony w liczbie miesięcy) udzielany dla
kompletnego wykonania zamówienia: 72 miesiące
2. Po zapoznaniu się ze złożoną ofertą przez Wykonawcę H2Optim Sp. z o.o. Sp. K. z Baranowa, stosownie do art. 226 ust. 1 pkt 5, Zamawiający stwierdza, że oferta tego wykonawcy podlega odrzuceniu z uwagi na to iż jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia.
Niezgodność treści oferty z warunkami zamówienia polega na sporządzeniu i przedstawieniu oferty w sposób nieodpowiadający wymaganiom Zamawiającego w odniesieniu do przedmiotu zamówienia.
3. Po zapoznaniu się ze złożoną ofertą przez Wykonawcę METROLOG Sp. z o.o. ul. Kościuszki 97 64-700 Czarnków, stosownie do art. 255 pkt 3, Zamawiający stwierdza, że zaoferowana cena przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Zamawiający unieważnia II (drugie) postępowanie o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy Pzp, gdzie cena lub koszt najkorzystniejszej oferty (lub oferta z najniższą ceną) przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.
Celem takiego uregulowania jest ochrona zamawiającego przed roszczeniem o zawarcie umowy w przypadku braku środków finansowych. Przesłankę unieważnienia postępowania na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy Pzp odnieść należy do kwoty, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, udostępnionej na stronie internetowej prowadzonego postępowania bezpośrednio przed otwarciem ofert. Zamawiający udostępnił przed otwarciem ofert informację, że na sfinansowanie zamówienia zamierza przeznaczyć kwotę brutto 3 936 000,00 złotych. Zamawiający nie ma obowiązku poszukiwania dodatkowych środków finansowych na sfinansowanie zamówienia ponad kwotę, którą zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
W przypadku gdy oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, postępowanie unieważnia się bez przeprowadzania wyboru najkorzystniejszej oferty.
W sytuacji, kiedy ceny lub koszty określone we wszystkich złożonych ofertach nie mieszczą się w limicie ustalonym przez zamawiającego, przesłanka ta zakłada unieważnienie postępowania bez konieczności badania i oceny ofert w celu wyboru oferty najkorzystniejszej, w sytuacji gdy od początku wiadomo, że cena żadnej oferty nie zmieści się w ustalonym limicie, a Zamawiający tego limitu nie zmieni.
W świetle powyższego unieważnienie postępowania bez wyboru najkorzystniejszej oferty nie powinno budzić wątpliwości, w sytuacji gdy cena wszystkich ofert przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących Wykonawcy.
Zasady, terminy oraz sposób korzystania ze środków ochrony prawnej szczegółowo regulują przepisy działu IX ustawy Pzp - Środki ochrony prawnej (art. 505-590).
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 4634640,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 4634640,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 0 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
INNE PRZETARGI LWÓWEK
więcej: przetargi LWÓWEK »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa dachu
- Utworzenie i wyposażenie Dziennego Domu "Senior+" w Cieszewie
- "Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego z garażem podziemnym i częścią usługową w parterze wraz z infrastrukturą towarzyszącą przy ul. Szarych Szeregów w Jarosławiu"
- Przebudowa i doposażenie placu zabaw Klubu Dziecięcego "Wesołe Drobinki" w Drobinie
- Przebudowa części budynku Studium Wychowania Fizycznego i Sportu z dostosowaniem obiektu dla osób z niepełnosprawnościami i do obowiązujących przepisów ppoż., ul. Chełmońskiego 43 we Wrocławiu.
- Remont toalet parteru i pomieszczeń I piętra skrzydła północnego oraz klatek schodowych od wejścia D i G znajdujących się w budynku położonym przy ul. Krakowskie Przedmieście 15 w Warszawie
więcej: Sprzęt elektroniczny »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.