eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KruszwicaModernizacja nawierzchni drogi gminnej nr 150806C Polanowice -Chrosno



Ogłoszenie z dnia 2025-05-15


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Modernizacja nawierzchni drogi gminnej nr 150806C Polanowice -Chrosno

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA KRUSZWICA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092350777

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Nadgoplańska 4

1.5.2.) Miejscowość: Kruszwica

1.5.3.) Kod pocztowy: 88-150

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL617 - Inowrocławski

1.5.7.) Numer telefonu: 523515010

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@kruszwica.um.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://platformazakupowa.pl/pn/gminakruszwica

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/transakcja/1083781

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Modernizacja nawierzchni drogi gminnej nr 150806C Polanowice -Chrosno

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-39f00be0-168e-4203-ac04-bc5cd186a211

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00232205

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-15

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00030355/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.6 Modernizacja nawierzchni drogi gminnej nr 150806C Polanowice -Chrosno

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00161947

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: PIFZ-Z.271.5.2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 1672948,07 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Wspólny Słownik Zamówień:
CPV 45230000-8 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
Zamawiający: Gmina Kruszwica
Termin realizacji: od dnia zawarcia umowy do 31 lipca 2025 r. (prace budowlane od 1 czerwca do 31 lipca)
Zadanie realizowane jest w ramach Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie modernizacji drogi polegającej na remoncie nawierzchni.
I. Przedmiot zamówienia:
Opis obecnego stanu drogi przewidzianej do modernizacji
W stanie istniejącym odcinek drogi gminnej objęty opracowaniem posiada jezdnie o nawierzchni bitumicznej o nieregularnej szerokości (3,3 – 4,0) co wynika z licznych ubytków i niewłaściwie wykonywanych napraw bieżących podczas których nie respektowano dotychczasowych szerokości jezdni. Z pomiaru sytuacyjno-wysokościowego oraz ustaleń z zarządcą drogi wynika, iż pierwotna i właściwa szerokość jezdni drogi gminnej wynosi 3,5m. Istniejąca nawierzchnia drogi gminnej wykazuje liczne ubytki, widoczne ślady po naprawach bieżących oraz spękania nawierzchni. W stanie istniejącym obustronne pobocza gruntowe są znacznie zawyżone względem jezdni drogi gminnej,
a rowy drogowe i muldy zamulone – nie spełniają swojej funkcji uniemożliwiając właściwe odprowadzenie wód opadowych i roztopowych z jezdni drogi gminnej.
Istniejące zjazdy do przyległych nieruchomości stanowią zjazdy o zróżnicowanej nawierzchni (gruntowej lub gruntowo-żużlowej / nawierzchnia z kostki betonowej / nawierzchnia bitumiczna). Natężenie ruchu pojazdów i pieszych małe (KR 1) o zróżnicowanej strukturze przy przeważającym udziale samochodów osobowych i pojazdów rolniczych. Ruch pojazdów przyjmuje charakter docelowy do znajdujących się zabudowań mieszkalnych i pól uprawnych oraz tranzytowy o znaczeniu lokalnym dający skomunikowanie sąsiednich miejscowości.

W ramach przedsięwzięcia zaplanowano realizację I etapu zadania, obejmującego modernizację odcinka 1500 mb drogi, zlokalizowanej w miejscowości Sukowy, gmina Kruszwica, powiat Inowrocławski, województwo Kujawsko – Pomorskie na części dz. nr 51, 147, 149 oraz 145 obręb Sukowy. Zakres modernizacji jezdni drogi gminnej objętej wnioskiem wg kilometracji lokalnej przyjętej na potrzeby opracowania dokumentacji rozpoczyna się w km 0+381 (od skrzyżowania z drogą gminną nr 150806C z droga gminna 150808C, a kończy na KM 1+881 (w bliskości dz. nr 144/ i 142) z dowiązaniami wysokościowymi na początku i końcu odcinka objętego przedmiotowym przedmiotem zamówienia.
Prace polegają na wykonaniu w istniejącym obiekcie budowlanym robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego. Zgodnie z art. 3 pkt. 8 Prawa Budowlanego inwestycja stanowi modernizację/remont drogi gminnej, która nie wymaga decyzji o pozwoleniu na budowę, natomiast wymaga zgłoszenia.

Zakres prac:
 wykonanie remontu jezdni o nawierzchni z betonu asfaltowego poprzez usunięcie istniejącej warstwy ścieralnej (frezowanie) i wykonanie nowych warstw nawierzchni jezdni po śladzie istniejącego przebiegu drogi gminnej
 wykonanie remontu poboczy poprzez ścięcie zawyżonych poboczy oraz usunięcie warstw ziemi urodzajnej oraz uzupełnienie poboczy kruszywem łamanym
 wykonanie remontu istniejących zjazdów poprzez wymianę istniejącej nawierzchni oraz regulację wysokościową (rodzaj nawierzchni – zgodnie ze stanem istniejącym) oczyszczenie, wyprofilowanie i odtworzenie istniejących rowów i muld drogowych w zakresie robót utrzymaniowych celem przywrócenia ich parametrów pierwotnych i przywrócenia funkcji dla prawidłowego odwodnienia pasa drogowego oraz lokalne wykonanie odcinkowo muld drogowych o charakterze chłonno-odparowującym.
W rejonie objętym opracowaniem znajduje się następujące infrastruktura techniczna:
- Sieci wodociągowe
- Sieci elektroenergetyczne (ziemne i napowietrzne)
- Sieci teletechniczne.
W przypadku natrafienia na etapie realizacji na przewody o nienormatywnym przykryciu należy w uzgodnieniu z gestorem sieci dokonać zabezpieczenia rurami osłonowymi dwudzielnymi lub obniżenia do wymaganego przepisami poziomu.
W pobliżu istniejących urządzeń infrastruktury podziemnej prace ziemne należy wykonywać ręcznie przy zachowaniu szczególnej ostrożności. Dla prac wykonywanych w pobliżu istniejących urządzeń nadziemnych przechodzących nad strefą robót należy podczas prac zachować szczególną ostrożność mając na uwadze zachowanie bezpiecznej odległości maszyn pracujących od elementów istniejących.
W przypadku uszkodzenia infrastruktury w wyniku prowadzonych prac należy bezwzględnie poinformować o tym gestora sieci – nie dopuszcza się wykonywania napraw we własnym zakresie.
Ukształtowanie wysokościowe elementów drogi opracowano przy założeniu dostosowania do istniejących jezdni dróg na początkowym i końcowym odcinku oraz w nawiązaniu do przyległych nieruchomości i wpisaniu dróg w istniejące ukształtowanie terenu przy jednoczesnym odtworzeniu spadów poprzecznych i podłużnych dla odprowadzenia wód opadowych i roztopowych z nawierzchni jezdni drogi gminnej Przylegające zjazdy należy dowiązać do modernizowanej nawierzchni drogi gminnej.
Powyższe założenia ustalono na podstawie otrzymanych pomiarów sytuacyjno – wysokościowych realizowanych przez geodetę. W przypadku natrafienia na etapie realizacji na lokalnie występujące warunki odmienne od założonych należy zweryfikować przyjęte rozwiązania mając na uwadze dowiązania wysokościowe do istniejącego zagospodarowania.
Z uwagi na istniejącą konstrukcję jezdni – liczne ubytki oraz spękania nawierzchni – zakres robót obejmuję usunięcie istniejących warstw asfaltowych nawierzchni, uzupełnienie podbudowy kruszywem łamanym o gr. ~10cm oraz wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego AC16W o grubości 5 cm i warstwy ścieralnej AC11S o grubości 4 cm.
Lokalnie z uwagi na konieczność dowiązania do istniejących elementów zagospodarowania założono remont nawierzchni jezdni drogi gminnej poprzez całkowitą wymianę konstrukcji tj. usunięcie warstw bitumicznych i warstwy podbudowy z kruszywa oraz wykonanie nowych warstw konstrukcyjnych zapewniających odtworzenie stanu pierwotnego tj. wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego AC16W o grubości 5 cm i warstwy ścieralnej AC11S o grubości 4 cm układanych na warstwie podbudowy z mieszanki niezwiązanej z kruszywa C90/3 gr. 20 cm po uprzednim wzmocnieniu podłoża poprzez wykonanie warstwy mrozoochronnej z gruntu stabilizowanego cementem C1,15/2.
W zakresie zjazdów o istniejącej nawierzchni gruntowo żużlowej remont ograniczono do uzupełnienia nawierzchni warstwą kruszywa łamanego 0-31,5 mm, stabilizowanego mechanicznie. Zjazdy o nawierzchni z kostki betonowej należy poddać regulacji wysokościowej poprzez ich rozbiórkę i ponowne ułożenie z uwzględnieniem konieczności wyprofilowania podbudowy w celu dostosowania do remontowanej nawierzchni jezdni.
W odniesieniu do istniejących poboczy w stanie istniejącym zawyżonych względem nawierzchni jezdni, porośniętych darniną, należy wykonać usunięcie warstwy ziemi urodzajnej nagromadzonej przez lata eksploatacji oraz uzupełnienie warstwą kruszywa łamanego 0-31,5mm stabilizowanego mechanicznie o grubości 15 cm.
Woda opadowa oraz roztopowa będzie odprowadzana zgodnie ze stanem istniejącym powierzchniowo poprzez spadek poprzeczny i podłużny lokalnie do nowych odcinków muld oraz do istniejących rowów oraz muld odwadniających wymagających odtworzenia Projektowane muldy drogowe zlokalizowane są w granicach pasa drogowego – ich parametry nie charakteryzują ich jako rowy (głębokość 20-30cm, szerokość 0,9-1,5m) a ich budowa i układ przestrzenny oraz przeznaczenie klasyfikuje je jako elementy wyposażenia technicznego drogi – nie prowadzą one wód w sposób okresowy i ciągły oraz nie mają ujścia wobec czego nie są to urządzenia wodne w rozumieniu ustawy „Prawo Wodne”.
Remont jezdni przedmiotowego odcinka drogi gminnej nie zmienia parametrów sytuacyjnych drogi wobec czego na odcinkach objętych niniejszym opracowaniem nie wymusza konieczność zmian w stałej organizacji ruchu. Realizacja prac wymaga przez wykonawcę robót wprowadzenia czasowej organizacji ruchu oraz uzyskania niezbędnych dokumentów zajęcia pasów drogowych.
Zakresem prac objęty jest również odcinek drogi gminnej znajdując się na dz. nr 199 i części dz. nr 149 w miejscowości Sukowy frezowiny z odcinka objętego pracami remontowymi należy wbudować na ww. działki.

II. Dokładny opis i zakres prac przedstawiony jest w dokumentacji projektowej:

a) Dokumentacja wykonawcza „Remont nawierzchni drogi gminnej nr 150806C Polanowice -Chrosno”;
b) Szczegółowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych drogowych obiektów inżynieryjnych „Remont nawierzchni drogi gminnej nr 150806C Polanowice -Chrosno”.
(...)
IV. Wymagania Zamawiającego w związku z art. 95. ustawy PZP:
Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie na podstawie umowy o pracę. Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z pracami budowlanymi w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia w ilości osób niezbędnej do realizacji przedmiotu zamówienia, w tym pracownik budowy – prace drogowe,
jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy, o ile czynności te nie będą wykonywane przez osobę w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.
Szczegółowe wymagania w związku z art. 95 ustawy Pzp zostały zawarte w §23 wzoru umowy.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 7

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 7

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 839000,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1238069,89 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 839000,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: TRANS-POM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5562810971

7.3.3) Ulica: ul. Niepodległości 44

7.3.4) Miejscowość: Kruszwica

7.3.5) Kod pocztowy: 88-150

7.3.6.) Województwo: kujawsko-pomorskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-05-07

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 839000,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2025-07-31

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.