eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Szczecin › DOSTAWA SPRZĘTU KOMPUTEROWEGO DLA WOJEWÓDZKIEJ STACJI SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNEJ W SZCZECINIE



Ogłoszenie z dnia 2021-10-14


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
DOSTAWA SPRZĘTU KOMPUTEROWEGO DLA WOJEWÓDZKIEJ STACJI SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNEJ W SZCZECINIE

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Wojewódzka Stacja Sanitarno Epidemiologiczna w Szczecinie

1.3.) Oddział zamawiającego: WSSE Szczecin

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000292669

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Spedytorska

1.5.2.) Miejscowość: Szczecin

1.5.3.) Kod pocztowy: 70-632

1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL424 - Miasto Szczecin

1.5.7.) Numer telefonu: 914624060 wew.111

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: administracja@wsse.szczecin.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gov.pl/web/wsse-szczecin

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/wsse_szczecin

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

DOSTAWA SPRZĘTU KOMPUTEROWEGO DLA WOJEWÓDZKIEJ STACJI SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNEJ W SZCZECINIE

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-098f9051-16e8-11ec-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00232122

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-10-14

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00010724/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.6 Dostawa sprzętu komputerowego dla Wojewódzkiej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej w Szczecinie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00183253/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: A.272.5.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 484500,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

. Przedmiotem zamówienia jest dostawa dla Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Szczecinie fabrycznie nowego sprzętu komputerowego - 85 zestawów komputerowych, w skład których wchodzi:
• Przenośny komputer tj. laptop
• Przenośna drukarka
• Akcesoria tj. torba, myszka, oprogramowanie;
2. Kod CPV:
30213100-6 komputer przenośny
30237200-1 akcesoria komputerowe
42962000-7 urządzenia drukujące i graficzne
3. Zakres zamówienia obejmuje dostawę sprzętu komputerowego do Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Szczecinie.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarto w specyfikacji technicznej sprzętu, stanowiącej załącznik nr 6 do SWZ.
5. Zamawiający wymaga, aby przedmiot zamówienia spełniał wszystkie wymagania mini-malne opisane w poszczególnych załącznikach do SWZ.
6. Wszystkie urządzenia muszą być fabrycznie nowe (nie eksploatowane), oryginalnie zapa-kowane przez producenta, nie wycofane z produkcji.
7. Przedmiot zamówienia należy dostarczyć do siedziby Zamawiającego (MAGAZYN ul. Spe-dytorska 6/7, 70-632 Szczecin), w terminie określonym w SWZ.
8. Ilekroć w dokumentach zamówienia znajduje się wskazanie znaków towarowych, paten-tów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę dodaje się po ich brzmieniu zwrot „lub równoważne”. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów i produktów równoważ-nych pod warunkiem, że zaproponowane materiały i produkty będą spełniały kryteria za-stosowane przez zamawiającego w celu oceny równoważności. W przypadku zaoferowa-nia materiałów lub produktów równoważnych wykonawca, zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą opis materiałów i produktów równoważnych oraz wykazać, że spełniają one kryte-ria zastosowane przez zamawiającego w celu oceny równoważności.
9. W przypadku wystąpienia w dokumentacji postępowania odniesień do norm, ocen tech-nicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych,
o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt. 2 oraz ust. 3 ustawy, dopuszcza się rozwiązania równoważne. W przypadku zaoferowania rozwiązań równoważnych wykonawca zobowią-zany jest złożyć wraz z ofertą opis rozwiązań równoważnych oraz wykazać, że spełniają one wymagania określone przez zamawiającego. Ilekroć w opisie przedmiotu zamówienia występują odniesienia do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych dodaje się po ich brzmieniu zwrot „lub równoważne”.

4.5.3.) Główny kod CPV: 30213100-6 - Komputery przenośne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

30237200-1 - Akcesoria komputerowe

42962000-7 - Urządzenia drukujące i graficzne

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 5 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zgodnie z art. 255 pkt 5) ustawy z dnia 11 września 2019 r. prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1129, ze zm.) Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli: wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć. Wskazać przy tym należy, iż konstrukcja przywołanego przepisu powoduje, że wystąpienie powyższej okoliczności skutkuje obowiązkiem po stronie Zamawiającego do unieważnienia postępowania. W doktrynie prawa przyjmuje się, że obowiązek unieważnienia postępowania występuje, m.in. gdy wykonanie zamówienia będzie godzić w interes publiczny, a środki przeznaczone na określony cel nie powinny zostać w dany sposób wydane, a tym samym zamówienie nie powinno zostać udzielone. Dodatkowo wskazuje się, że powyższa obligatoryjna przesłanka unieważnienia postępowania może wystąpić na każdym jego etapie, aż do momentu podpisania umowy.

W przedmiotowym postępowaniu wystąpiła istotna zmiana okoliczności polegająca na uzyskaniu przez Zamawiającego w dniu 11 października 2021 r. środków finansowych na zakup licencji Microsoft Office dla Państwowej Inspekcji Sanitarnej. Powyższe środki mają w całości zostać wydatkowane na powyżej wskazany cel. Zgodnie z treścią załącznika nr 6 do SWZ przedmiotem zamówienia był m.in. zakup licencji Microsoft Office Home and Business 2019 PL (ilość 85 sztuk), przy czym Zamawiający nie dopuścił składania ofert częściowych. Mając na względzie powyższe w ramach niniejszego postępowania niezbędna stała się rezygnacja z zamówienia w zakresie wyżej wskazanego oprogramowania albowiem środki pierwotnie przeznaczone na zakup oprogramowania nie mogą zostać już wydatkowane na powyższy cel, gdyż zamówienie w tej części stało się dla Zamawiającego zbędne. Podkreślić przy tym należy, iż uzyskane środki finansowe i ich wysokość pozwolą Zamawiającemu zakupić jednolite oprogramowanie o wyższej funkcjonalności (Office 365 w miejsce Office Home and Business 2019 zawierający dodatkowo programy: OneNote, Publisher, Access, Teams oraz dodatkowe funkcjonalności) dla Zamawiającego i wszystkich Powiatowych Stacji Sanitarno-Epidemiologicznych województwa zachodniopomorskiego, co spowoduje usprawnienie współpracy pomiędzy poszczególnymi Stacjami, a co jest niezbędne w związku z koniecznością szybkiego reagowania w zakresie przeciwdziałania COVID-19.

Wskazany w przepisie interes publiczny polega m.in. na gospodarnym wydatkowaniu środków publicznych, a o takim nie można byłoby mówić w sytuacji wydatkowania środków przez Zamawiającego na oprogramowanie, które z perspektywy następczego w stosunku do momentu wszczęcia przedmiotowego postępowania, pozyskania środków finansowych, stało się zbędne. Podkreślić przy tym należy, iż Zamawiający nie mógł wcześniej przewidzieć, iż uruchomione zostaną środki z rezerwy budżetowej na opisany powyżej cel.

Mając na względzie powyższe, Zamawiający jest zobligowany do unieważnienia przedmiotowego postępowania.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.