eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi MakówRozwój Gminy Maków poprzez stworzenie zintegrowanej sieci szlaków rowerowych



Ogłoszenie z dnia 2025-05-14


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Rozwój Gminy Maków poprzez stworzenie zintegrowanej sieci szlaków rowerowych

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Maków

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 750148331

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Akacjowa 2A

1.5.2.) Miejscowość: Maków

1.5.3.) Kod pocztowy: 96-124

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL715 - Skierniewicki

1.5.7.) Numer telefonu: 468310829

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@gminamakow.info

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.ugmakow.nv.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://asystent.postepowania.pl/org/gminamakow/postepowania/1674

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Rozwój Gminy Maków poprzez stworzenie zintegrowanej sieci szlaków rowerowych

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-bdd55e5c-3edc-479b-87f6-346c951328db

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00230472

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-14

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00055004/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.2 Rozwój Gminy Maków poprzez stworzenie zintegrowanej sieci szlaków rowerowych

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Program Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027; Priorytet: Fundusze europejskie dla Łódzkiego przyjaznego mieszkańcom; Działanie: Kultura i turystyka

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00121621

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: RI.271.3.2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część nr 1: Rozbudowa drogi gminnej nr 105301E i drogi gminnej 115264E poprzez wykonanie przejść dla pieszych, przejazdów dla rowerów drogi dla pieszych i drogi dla rowerów

Celem inwestycji jest budowa ścieżki rowerowej i chodników. W ramach ich budowy zostaną również wykonane przejścia dla pieszych i przejazdów dla rowerów.

Zakres robót budowlanych do wykonania obejmuje przede wszystkim:
• korytowanie pod konstrukcje ścieżki rowerowej i chodników,
• obramowanie konstrukcji ścieżki rowerowej i chodników,
• wykonanie warstw konstrukcyjnych ścieżki rowerowej i chodników,
• wykonanie zjazdów na działki przyległe,
• wykonanie poboczy,
• odtworzenie rowu przydrożnego,
• oświetlenie przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych.

Uwaga: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi „Dokumentacja projektowa dla części nr 1” – załącznik nr 7.

Dotyczy obu części:
Dopuszcza się także, niezależnie od zapisów powyższego PFU lub dokumentacji projektowej, zastosowanie innych rozwiązań projektowych i zmianę poszczególnych parametrów za zgodą Zamawiającego.

Jeżeli w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia znajdują się postanowienia w zakresie procedury udzielenia zamówienia i są one niespójne z postanowieniami zawartymi w SWZ, postanowienia SWZ w tym zakresie mają pierwszeństwo.

Wykonawca na obowiązek udzielić gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia przynajmniej na okres 36 miesięcy (3 lat) od dnia bezusterkowego odbioru końcowego (dodatkowa gwarancja stanowi kryterium oceny ofert).

Przyjęte typy materiałów i urządzeń (wskazane w dokumentacji projektowej lub PFU) zostały użyte wyłącznie przykładowo, w celu opisania przedmiotu zamówienia. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia znajdują się jakiekolwiek znaki towarowe, patenty czy inne prawa zastrzeżone lub wyłączne, lub też określone jest pochodzenie–należy przyjąć, że Zamawiający, ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia, podał taki opis ze wskazaniem na typ i dopuszcza składanie ofert równoważnych o parametrach techniczno-użytkowych nie gorszych niż te wskazane w opisie przedmiotu zamówienia, a opisowi takiemu towarzyszą wyrazy 'lub równoważne'.
Wykonawca uprawniony jest do przedstawienia w ofercie materiałów i urządzeń równoważnych, o nie gorszych parametrach. Wykonawca powinien określić ich parametry, celem wykazania, że spełniają warunki określone w opisie przedmiotu zamówienia. Rozwiązania równoważne, zgodnie ze swoją definicją, muszą posiadać parametry oraz spełniać standardy nie gorsze niż produkty podane przykładowo.
W miejscu gdzie Zamawiający dokonuje opisu przedmiotu zamówienia przez odniesie się do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 Ustawy, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy 'lub równoważne'.

3.3. Zamawiający nie przewiduje obowiązku odbycia przez wykonawcę wizji lokalnej lub sprawdzenia przez wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu
u zamawiającego.

3.4. Wymagania związane z realizacją zamówienia w zakresie zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2023 r. poz. 1465 z 2024r. poz. 878,1222, 1871, 1965 ) obejmują następujące rodzaje czynności:

Dla część nr 1: roboty przygotowawcze, roboty w zakresie budowy ścieżki rowerowej, chodnika
i zjazdów (asfaltowych i z kruszywa), oznakowanie i urządzenia bezpieczeństwa ruchu, roboty wykończeniowe.

Dla części nr 2: wszystkie roboty budowlane związane z budową: ścieżki rowerowej oraz chodników, placu zabaw dla dzieci z miejscem do wypoczynku dla dorosłych, przystani dla rowerzystów z punktem obsługi rowerów oraz miejscami do odpoczynku, stanicy dla wędkarzy w formie altany
z pomieszczeniem gospodarczym, punktu obserwacji ptaków (wieża widokowa), montaż ławek parkowych i koszy na śmieci, montaż oświetlenia solarnego terenu, wykonanie miejsca na grilla lub ognisko.

3.5. Wykonawca ma obowiązek osobistego wykonania kluczowych zadań:
Zamawiający nie zastrzega takiego obowiązku.

3.6. Zamawiający dopuszcza składanie ofert do wszystkich części.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233162-2 - Roboty budowlane w zakresie ścieżek rowerowych

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45233261-6 - Roboty budowlane w zakresie przejść dla pieszych

45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

45233260-9 - Roboty budowlane w zakresie dróg pieszych

45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych

45316000-5 - Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych

4.5.5.) Wartość części: 2835390,61 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Cześć nr 2: Rozwój Gminy Maków poprzez stworzenie zintegrowanej sieci szlaków rowerowych
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej, a następnie wykonanie przedsięwzięcia według opracowanego projektu stworzenia zintegrowanej sieci szlaków rowerowych wraz z infrastrukturą w miejscowości Wola Makowska na terenie gminy Maków. Celem przedsięwzięcia jest stworzenie przestrzeni rekreacyjnej dla mieszkańców gminy Maków i okolic poprzez zagospodarowanie atrakcyjnej przestrzeni wokół istniejących stawów obejmującą ścieżkę rowerową, chodnik, plac zabaw, stanicę dla wędkarzy, przystań dla rowerzystów, wieżę do obserwacji ptaków oraz elementy małej architektury wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną.
Zakres prac projektowych:
W zakresie prac projektowych dot. planowanego przedsięwzięcia jest wykonanie kompletnej
dokumentacji projektowej obejmującej projekty architektoniczno-budowlane z projektami technicznymi branżowymi, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, kosztorysów, informacji BiOZ wraz ze wszystkimi wymaganymi prawem uzgodnieniami, oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę lub dokonanie zgłoszenia wykonania robót budowlanych, a następnie realizacja zamierzenia budowlanego zgodnie z opracowaną dokumentacją. Wykonawca dokumentacji powinien uzyskać własnym staraniem i na własny koszt wszystkie wymagane przepisami opinie, uzgodnienia, pozwolenia, zezwolenia, decyzje i zgody oraz wykonać wymagane badania i pomiary.
Przed zakończeniem prac projektowych należy bezwzględnie przedstawić Inwestorowi wizualizacje rozwiązań technicznych, projekty koncepcyjne poszczególnych robót zawierające część rysunkową określającą cechy obiektów dotyczące rozwiązań projektowych. Po ich akceptacji przez Inwestora można przystąpić do dalszych prac.
Zakres robót budowlanych przewidzianych do realizacji w ramach przedsięwzięcia
inwestycyjnego:
•ścieżki rowerowe oraz chodniki;
•plac zabaw dla dzieci z miejscem do wypoczynku dla dorosłych;
•przystań dla rowerzystów z punktem obsługi rowerów oraz miejscami do odpoczynku;
•stanica dla wędkarzy w formie altany z pomieszczeniem gospodarczym;
•punkt obserwacji ptaków (wieża widokowa);
•ławki parkowe i kosze na śmieci;
•miejsca na grilla lub ognisko;
•oświetlenie solarne terenu.

Uwaga: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi „Program Funkcjonalno–Użytkowy – dla części nr 2” – załącznik nr 8.

Dotyczy obu części:
Dopuszcza się także, niezależnie od zapisów powyższego PFU lub dokumentacji projektowej, zastosowanie innych rozwiązań projektowych i zmianę poszczególnych parametrów za zgodą Zamawiającego.

Jeżeli w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia znajdują się postanowienia w zakresie procedury udzielenia zamówienia i są one niespójne z postanowieniami zawartymi w SWZ, postanowienia SWZ w tym zakresie mają pierwszeństwo.

Wykonawca na obowiązek udzielić gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia przynajmniej na okres 36 miesięcy (3 lat) od dnia bezusterkowego odbioru końcowego (dodatkowa gwarancja stanowi kryterium oceny ofert).

Przyjęte typy materiałów i urządzeń (wskazane w dokumentacji projektowej lub PFU) zostały użyte wyłącznie przykładowo, w celu opisania przedmiotu zamówienia. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia znajdują się jakiekolwiek znaki towarowe, patenty czy inne prawa zastrzeżone lub wyłączne, lub też określone jest pochodzenie–należy przyjąć, że Zamawiający, ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia, podał taki opis ze wskazaniem na typ i dopuszcza składanie ofert równoważnych o parametrach techniczno-użytkowych nie gorszych niż te wskazane w opisie przedmiotu zamówienia, a opisowi takiemu towarzyszą wyrazy 'lub równoważne'.
Wykonawca uprawniony jest do przedstawienia w ofercie materiałów i urządzeń równoważnych, o nie gorszych parametrach. Wykonawca powinien określić ich parametry, celem wykazania, że spełniają warunki określone w opisie przedmiotu zamówienia. Rozwiązania równoważne, zgodnie ze swoją definicją, muszą posiadać parametry oraz spełniać standardy nie gorsze niż produkty podane przykładowo.
W miejscu gdzie Zamawiający dokonuje opisu przedmiotu zamówienia przez odniesie się do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 Ustawy, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy 'lub równoważne'.

3.3. Zamawiający nie przewiduje obowiązku odbycia przez wykonawcę wizji lokalnej lub sprawdzenia przez wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu
u zamawiającego.

3.4. Wymagania związane z realizacją zamówienia w zakresie zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2023 r. poz. 1465 z 2024r. poz. 878,1222, 1871, 1965 ) obejmują następujące rodzaje czynności:

Dla część nr 1: roboty przygotowawcze, roboty w zakresie budowy ścieżki rowerowej, chodnika
i zjazdów (asfaltowych i z kruszywa), oznakowanie i urządzenia bezpieczeństwa ruchu, roboty wykończeniowe.

Dla części nr 2: wszystkie roboty budowlane związane z budową: ścieżki rowerowej oraz chodników, placu zabaw dla dzieci z miejscem do wypoczynku dla dorosłych, przystani dla rowerzystów z punktem obsługi rowerów oraz miejscami do odpoczynku, stanicy dla wędkarzy w formie altany
z pomieszczeniem gospodarczym, punktu obserwacji ptaków (wieża widokowa), montaż ławek parkowych i koszy na śmieci, montaż oświetlenia solarnego terenu, wykonanie miejsca na grilla lub ognisko.

3.5. Wykonawca ma obowiązek osobistego wykonania kluczowych zadań:
Zamawiający nie zastrzega takiego obowiązku.

3.6. Zamawiający dopuszcza składanie ofert do wszystkich części.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45112700-2 - Roboty w zakresie kształtowania terenu

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45233250-6 - Roboty w zakresie nawierzchni, z wyjątkiem dróg

45112720-8 - Roboty w zakresie kształtowania terenów sportowych i rekreacyjnych

45233162-2 - Roboty budowlane w zakresie ścieżek rowerowych

45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji

31527200-8 - Oświetlenie zewnętrzne

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

4.5.5.) Wartość części: 1758410,00 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 2400518,05 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 2811745,25 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 2400518,05 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Budowy i Utrzymania Dróg Mirdróg Mirosław Kozera

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8351017355

7.3.3) Ulica: ul. Tomaszowska 62

7.3.4) Miejscowość: Rawa Mazowiecka

7.3.5) Kod pocztowy: 96-200

7.3.6.) Województwo: łódzkie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak

7.3.9.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:

TM-BUD Sp. z o.o. - prace z branży elektrycznej i elektroenergetycznej


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-05-12

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 2400518,05 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1986450,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 2737002,15 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1986450,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: POL-KAM Kamil Baran

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8361834469

7.3.3) Ulica: Adama Mickiewicza 24B/14

7.3.4) Miejscowość: Skierniewice

7.3.5) Kod pocztowy: 96-100

7.3.6.) Województwo: łódzkie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak

7.3.9.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:

Goleco Wiktor Gołota - wykonanie ścieżki pieszo-rowerowej oraz montaż małej architektury


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-04-29

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1986450,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 15 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.