eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Tyszowce › Dostawa oleju opa³owego do kot³owni olejowych Zespo³u Szkolno- Przedszkolnego w Tyszowcach w sezonie grzewczym 2021/2022



Og³oszenie z dnia 2021-10-10


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa oleju opa³owego do kot³owni olejowych Zespo³u Szkolno- Przedszkolnego w Tyszowcach w sezonie grzewczym 2021/2022

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA TYSZOWCE

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 950369050

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. 3 Maja 8

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Tyszowce

1.5.3.) Kod pocztowy: 22-630

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL812 - Che³msko-zamojski

1.5.7.) Numer telefonu: 84 6619315

1.5.8.) Numer faksu: 84 6612 129

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@tyszowce.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: umtyszowce.bip.lubelskie.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa oleju opa³owego do kot³owni olejowych Zespo³u Szkolno- Przedszkolnego w Tyszowcach w sezonie grzewczym 2021/2022

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-0ad04d5c-29dc-11ec-b885-f28f91688073

2.5.) Numer og³oszenia: 2021/BZP 00226878

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2021-10-10

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2021/BZP 00000830/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.2.2 Dostawa oleju opa³owego

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

umtyszowce.bip.lubelskie.pl

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: miniPortal:https://miniportal.uzp.gov.pl (informacja o postêpowaniu, szyfrowanie oferty, formularze e-
PUAP)
2) ePUAP: https://epuap.gov.pl (formularze do komunikacji, sk³adanie ofert)na skrytkê podawcz±
zamawiaj±cego; /UMTyszowce/skrytka/
3) platforma e-Zamówienia: https://ezamowienia.gov.pl/(og³oszenie o zamówieniu, informacje o
postêpowaniu)
4) poczta elektroniczna Zamawiaj±cego: przetargi@tyszowce.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadaæ konto na ePUAP. Wykonawca posiadaj±cy konto na ePUAP ma dostêp do Formularzy: z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub
wniosku oraz Formularza do komunikacji.
2. Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania korespondencji elektronicznej przekazywanej przy ich u¿yciu, opisane zosta³y w Regulaminie korzystania z miniPortalu oraz Regulaminie ePUAP, dostêpnym na ich stronach internetowych.
3. Wykonawca przystêpuj±c do niniejszego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z miniPortalu, okre¶lone w Regulaminie miniPortalu oraz zobowi±zuje siê korzystaj±c z miniPortalu przestrzegaæ postanowieñ tego Regulaminu.
4. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem dedykowanych Formularzy do: z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do komunikacji wynosi 150 MB. Zamawiaj±cy dopuszcza w szczególno¶ci nastêpuj±cy format przesy³anych plików: .doc, .docx, .pdf, .rtf, .xps, .odt
5. Wykonawca sk³ada Ofertê wraz z za³±cznikami do Oferty wy³±cznie za po¶rednictwem "Formularza do z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty", dostêpnego na ePUAP i udostêpnionego tak¿e na miniPortalu.
6. Zaszyfrowanie Oferty dokonuje siê za po¶rednictwem miniPortalu po wej¶ciu w szczegó³y danego postêpowania. Identyfikator postêpowania dostêpny jest w dokumencie "Szczegó³y postêpowania" stanowi±cy Za³±cznik nr 5 do SWZ
7. Za datê przekazania Oferty, o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, podmiotowych ¶rodków dowodowych, przedmiotowych ¶rodków dowodowych, wniosków, zawiadomieñ, oraz innych o¶wiadczeñ lub dokumentów, w tym odwzorowania cyfrowe dokumentów lub o¶wiadczeñ przyjmuje siê datê ich przekazania na ePUAP/w pozosta³ych przypadkach na adres poczty elektronicznej.
8. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami, w szczególno¶ci sk³adanie o¶wiadczeñ, wniosków (innych ni¿ oferta Wykonawcy i za³±czniki do Oferty), zawiadomieñ oraz przekazywanie informacji odbywa siê elektronicznie za po¶rednictwem dedykowanego Formularza dostêpnego na ePUAP oraz udostêpnionego na miniPortalu ("Formularz do komunikacji"), z zastrze¿eniem ¿e korespondencja ta nie mo¿e byæ szyfrowana. Zamawiaj±cy mo¿e równie¿ komunikowaæ siê z Wykonawcami, przekazuj±c korespondencjê elektroniczn± za po¶rednictwem adresu email: przetargi@tyszowce.pl.
9. Szczegó³owe informacje zawarte s± w Rozdz. IX SWZ.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujê, ¿e:
- administratorem Pani/Pana danych osobowych jest /Burmistrz Tyszowiec/;
- inspektorem ochrony danych osobowych w Urzêdzie Miejskim w Tyszowcach jest Wojciech Baj,; tel. 84 6612128, e-mail: w.baj@tyszowce.pl
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego (ZP.271.10.2021 Dostawa oleju opa³owego do kot³owni olejowych Zespo³u Szkolno- Przedszkolnego w Tyszowcach w sezonie grzewczym 2021/2022) prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego;
- odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. – Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 z pó¼n. zm.), dalej „ustawa Pzp”;
- Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;
- obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
- w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
-posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
− na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
- nie przys³uguje Pani/Panu:
− w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± PZP oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników; - prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego do czasu zakoñczenia postêpowania.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.10.2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest zadanie pn. Dostawa oleju opa³owego do kot³owni olejowych Zespo³u Szkolno- Przedszkolnego w Tyszowcach w sezonie grzewczym 2021/2022”, ,














































polegaj±ca na sukcesywnej dostawie oleju opa³owego lekkiego do celów grzewczych w maksymalnej ilo¶ci 60.000 litrów do kot³owni olejowych : 1) kot³ownia olejowa w budynku przy ul. Ko¶cielnej 25, 22-630 Tyszowce (40.000 litrów oleju opa³owego), 2) kot³ownia olejowa w budynku przy ul. Szkolnej 2, 22-630 Tyszowce (20.000 litrów oleju opa³owego). Minimalna ilo¶æ oleju opa³owego jak± Zamawiaj±cy zobowi±zuje siê odebraæ w ramach przedmiotu zamówienia wynosi 40.000 litrów. Dostawa oleju opa³owego bêdzie odbywaæ siê sukcesywnie, w miarê potrzeby Zamawiaj±cego, ka¿dorazowo na podstawie zamówienia czê¶ciowego sk³adanego przez Zamawiaj±cego, okre¶laj±cego ilo¶æ dostawy. - Zamówienia czê¶ciowe bêd± sk³adane przez Zamawiaj±cego telefonicznie lub za po¶rednictwem faksu. - Wykonawca zapewni transport oleju opa³owego ¶rodkami transportu do tego przystosowanymi tj. autocystern± wyposa¿on± w legalizowany przep³ywomierz. - Olej opa³owy musi byæ dostarczany do kot³owni w dni robocze dla Zamawiaj±cego w godzinach 8.00 - 14.00 - W przypadku stwierdzenia przez Zamawiaj±cego wad lub braków oleju opa³owego, Wykonawca w terminie 2 dni od daty zg³oszenia wad lub braków odbierze na w³asny koszt wadliwy olej i dostarczy wolny od wad w terminie 2 dni roboczych od dnia odbioru wadliwego oleju, b±d¼ uzupe³ni w tym terminie braki ilo¶ciowe oleju. - Ka¿da dostawa powinna posiadaæ za¶wiadczenie potwierdzaj±ce, ¿e dostarczane produkty odpowiadaj± okre¶lonym normom Polska Norma PN-C-96024:2011. - Rozliczenie ka¿dorazowego tankowania odbywaæ siê bêdzie w oparciu o ilo¶ci rzeczywi¶cie zatankowanego oleju, wed³ug wskazañ przep³ywomierza. Olej opa³owy musi spe³niaæ wymagania okre¶lone w Polskiej Normie PN-C-96024:2011 Przetwory naftowe – oleje opa³owe” i posiadaæ parametry fizyko – chemiczne nie gorsze ni¿:

-Gêsto¶æ w temperaturze 15ºC (kg/m³) - max. 860
-Warto¶æ opa³owa (MJ/kg)- min.42,6
-Temperatura zap³onu (ºC)- min.56
-Lepko¶æ kinematyczna w temperaturze 20º (mm²/s)- Max.6,00
Sk³ad frakcyjny:
- od temperatury 250ºC destyluje [%(v/v)]-max. 65
- od temperatury 350ºC destyluje [%(v/v)]-min. 85
-Temperatura p³yniêcia [ºC]- max.-20
-Pozosta³o¶æ przy koksowaniu z 10% pozosta³o¶ci destylacyjnej [%(m/m)]- max. 0,3
-Zawarto¶æ siarki [%(m/m)]- max 0,1
-Zawarto¶æ wody [mg/kg]- max.200
-Zawarto¶æ zanieczyszczeñ sta³ych (mg/kg)- max.24
-Pozosta³o¶æ po spopieleniu (mg/litr)- max. 0,01
-Barwa Czerwona
-Barwnik typu Solvent Red 164 (mg/litr)* -min.6,6*
-Barwnik typu Solvent Red 19 (mg/litr)* -Min 6,3*
*Parametry znacznika oraz barwnika czerwonego musz± byæ zgodne z rozporz±dzeniem Ministra Finansów z dnia 20 sierpnia 2010 r. w sprawie znakowania i barwienia wyrobów energetycznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1054).
-W przypadku stwierdzenia przez Zamawiaj±cego wad lub braków oleju opa³owego, Wykonawca w terminie 2 dni od daty zg³oszenia wad lub braków odbierze na w³asny koszt wadliwy olej i dostarczy wolny od wad w terminie 2 dni roboczych od dnia odbioru wadliwego oleju, b±d¼ uzupe³ni w tym terminie braki ilo¶ciowe oleju.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 09100000-0 - Paliwa

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-05-15

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Ocena ofert w zakresie kryterium zostanie dokonana na podstawie informacji podanych w formularzu ofertowym.
2. Ca³kowita ocena punkowa ofert dokonana zostanie zgodnie z poni¿szym wzorem: Ocena oferty (ca³kowita liczba uzyskanych punktów) = C + T
3. Kryteria oceny ofert
Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiaj±cy stosowaæ bêdzie
nastêpuj±ce kryteria:
CENA - 60%
CZAS REALIZACJI ZAMÓWIENIA-40%
RAZEM 100%
4. Opis kryteriów

Kryterium cena – 60%
bêdzie rozpatrywane na podstawie ceny brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, podanej przez Wykonawcê na Formularzu Oferty. Ilo¶æ punktów w tym kryterium zostanie obliczona na podstawie poni¿szego wzoru:

C min
C = ------------------- x 100 pkt x60%
C o
gdzie: C min – cena brutto oferty najtañszej
C o – cena brutto oferty ocenianej
Maksymalna ilo¶æ punktów- 60

Kryterium „Czas realizacji zamówienia” – 40%
• W zakresie kryterium - czas realizacji zamówienia – oferta mo¿e uzyskaæ maksymalnie 40 punktów.
Wysoko¶æ przyznanych punktów bêdzie zale¿a³a od d³ugo¶ci (ilo¶æ dni) zaproponowanego przez Wykonawcê czasu w którym ka¿dorazowo nastêpowaæ bêdzie realizacja dostaw oleju opa³owego (pojedynczych zamówieñ) licz±c od momentu z³o¿enia zamówienia na poszczególne dostawy.
Ocena punktowa dokonana zostanie zgodnie z formu³±:

T = (Tm : Trb) x 100 pkt x 40%

gdzie: T – punkty dla badanej oferty
Tm – najkrótszy czas realizacji zamówienia (spo¶ród z³o¿onych ofert)
Trb – czas realizacji zamówienia w badanej ofercie.


Opis kryteriów, którymi zamawiaj±cy bêdzie siê kierowa³ przy wyborze oferty, wraz
z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert.

Za najkorzystniejsz± zostanie uznana oferta, która uzyska najwiêksz± ilo¶æ punktów Po

Po = C + T
gdzie C – punkty dla badanej oferty uzyskane w zakresie kryterium – cena
T – punkty dla badanej oferty uzyskane w zakresie kryterium – czas realizacji
zamówienia.
5. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach bêdzie liczona z dok³adno¶ci± do dwóch miejsc po przecinku. Najwy¿sza liczba punktów wyznaczy najkorzystniejsz± ofertê.
6. Zamawiaj±cy udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiadaæ bêdzie wszystkim wymaganiom przedstawionym w ustawie, oraz w SWZ i zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru, a Wykonawca spe³ni warunki udzia³u w postêpowaniu oraz wyka¿e brak podstaw do wykluczenia go z postêpowania.
7. Ocenie bêd± podlegaæ wy³±cznie oferty nie podlegaj±ce odrzuceniu.
8. Zamawiaj±cy wybiera najkorzystniejsz± ofertê w terminie zwi±zania ofert± okre¶lonym w SWZ.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas realizacji zamówienia

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 6

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mog± siê ubiegaæ Wykonawcy, którzy zgodnie z art. 57 pkt 1 i 2 ustawy:
1) nie podlegaj± wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 4 i pkt 6 ustawy.
2) spe³niaj± okre¶lone warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce:
a) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiaj±cy nie okre¶la warunku w tym zakresie.
b) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
Wymagane jest posiadanie koncesji na obrót paliwami ciek³ymi zgodnie z art. 43b ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 716),
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiaj±cy nie okre¶la warunku w tym zakresie.
d) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
-w celu potwierdzenia spe³niania ww. warunku Wykonawcy zobowi±zani s± wykazaæ, ¿e w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, nale¿ycie wykonali, co najmniej 1 (jedno) zamówienie, polegaj±ce na:
- dostawie oleju opa³owego o warto¶ci co najmniej 100 000,00 z³, a w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert .

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Do oferty ka¿dy Wykonawca musi do³±czyæ aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenie o nie
podleganiu wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 4 i pkt 6 ustawy, z³o¿one
na wzorze stanowi±cym Za³±cznik nr 3 do SWZ.
2. Zamawiaj±cy, zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy, wezwie Wykonawcê, którego oferta zostanie
najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania,
podmiotowych ¶rodków dowodowych, aktualnych na dzieñ sk³adania, potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o
których mowa w art. 273 ust. 1 ustawy:
1) W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu nale¿y
z³o¿yæ:
- o¶wiadczenie Wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w ust.
1 Rozdzia³u VII SWZ.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1. Do oferty ka¿dy Wykonawca musi do³±czyæ aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu, okre¶lonych w Rozdziale VI ust. 1 pkt 2 SWZ., z³o¿one na wzorze stanowi±cym Za³±cznik nr 3 do SWZ.
2. Zamawiaj±cy, zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy, wezwie Wykonawcê, którego oferta zostanie najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych ¶rodków dowodowych, aktualnych na dzieñ sk³adania, potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa wart. 273 ust. 1 ustawy:
1) w celu potwierdzenia spe³niania przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych zdolno¶ci technicznej lub zawodowej nale¿y z³o¿yæ:
- wykaz dostaw wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te dostawy zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty
Wzór wykazu dostaw stanowi za³±cznik nr 4 do SWZ .
Okresy wyra¿one w latach lub miesi±cach, o których mowa w niniejszym punkcie liczy siê wstecz od dnia w którym up³ywa termin sk³adania ofert.
Je¿eli Wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji robót wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz o którym mowa w niniejszym punkcie dotyczy robót, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpo¶rednio uczestniczy³.
W wykazie jako dostawy nale¿y wskazaæ jedynie dostawy potwierdzaj±ce spe³nianie warunku udzia³u w postêpowaniu, o którym mowa w Rozdziale VI ust. 1 pkt 2) lit. d).
2) w celu potwierdzenia spe³niania przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych posiadania uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, nale¿y z³o¿yæ dokumenty:
- potwierdzaj±ce spe³nienie warunków udzia³u w postêpowaniu, tj.; koncesjê na obrót paliwami ciek³ymi lub dokument potwierdzaj±cy ¿e wykonawca jest wpisany do rejestru przedsiêbiorstw posiadaj±cych koncesjê w zakresie paliw ciek³ych, zgodnie z ustaw± z dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne. Wymagane jest posiadanie koncesji na obrót paliwami ciek³ymi zgodnie z art. 43b ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 716)

5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:

Nie dotyczy

5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

1. Oferta sk³adana jest pod rygorem niewa¿no¶ci w formie elektronicznej, tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej, opatrzona podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, w jêzyku polskim, w formacie danych: .doc, .docx, .pdf, .rtf, .xps, .odt.
2. Oferta musi zawieraæ nastêpuj±ce dokumenty i o¶wiadczenia:
1) wype³niony Formularz oferty, sporz±dzony na odpowiednim druku stanowi±cym odpowiednio Za³±cznik nr 2 do SWZ. Formularz oferty nale¿y z³o¿yæ w oryginale, z zachowaniem postaci elektronicznej, podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub osobistym, w formacie danych .doc, .docx,
.pdf, .rtf, .xps, .odt;
2) o¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu, z zachowaniem postaci elektronicznej, podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub osobistym;
3) pe³nomocnictwo do podpisania oferty, o ile umocowanie do dokonania przedmiotowej czynno¶ci nie wynika z dokumentów rejestrowych, z³o¿one w oryginale w formie elektronicznej opatrzonej podpisem kwalifikowanym lub w postaci elektronicznej opatrzone podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Pe³nomocnictwo do z³o¿enia oferty musi byæ z³o¿one w oryginale w takiej samej formie, jak sk³adana oferta (w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej). W przypadku pe³nomocnictwa sporz±dzonego jako dokument w postaci papierowej i opatrzonego w³asnorêcznym podpisem, przedk³ada siê cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mocodawcy lub notariusza, po¶wiadczaj±ce zgodno¶æ cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej;
4) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia pe³nomocnictwo do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania ich w postêpowaniu i zawarcia umowy, z³o¿one w oryginale w formie elektronicznej opatrzonej podpisem kwalifikowanym lub w postaci elektronicznej opatrzone podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku pe³nomocnictwa sporz±dzonego jako dokument w postaci papierowej i opatrzonego w³asnorêcznym podpisem, przedk³ada siê cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mocodawcy lub notariusza po¶wiadczaj±ce zgodno¶æ cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej;
5) zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, je¶li Wykonawca polega na zasobach lub sytuacji podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, z³o¿one w oryginale w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, lub w postaci elektronicznej opatrzone podpisem zaufanym lub osobistym podmiotu, który udostêpnia zasoby. W przypadku zobowi±zania podmiotu udostêpniaj±cego zasoby sporz±dzonego jako dokument w postaci papierowej i opatrzonego w³asnorêcznym podpisem, przedk³ada siê cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, odpowiednio Wykonawca lub Wykonawca wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia, po¶wiadczaj±ce zgodno¶æ cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej;
6) uzasadnienie zastrze¿enia tajemnicy przedsiêbiorstwa - z³o¿one w oryginale w formie elektronicznej opatrzonej podpisem kwalifikowanym lub w postaci elektronicznej opatrzone podpisem zaufanym lub podpisem osobistym;
Rozdzia³ XII. SWZ. Opis sposobu przygotowania oferty- pozosta³e informacje.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców, o¶wiadczenie, sk³adane na za³. nr 3 do SWZ. sk³adaj± odrêbnie ka¿dy spo¶ród Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. W takim przypadku to o¶wiadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia Wykonawcy oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia wymagane jest ustanowienie pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, dokumenty podmiotowe o których mowa w ust. 5 SWZ sk³ada ka¿dy z nich.
3. Je¿eli upowa¿nienie do reprezentowania Wykonawcy (z³o¿enia oferty) wynika z dokumentu rejestrowego albo innego dokumentu pochodz±cego z ogólnodostêpnych i bezp³atnych baz danych, Wykonawca wskazuje dostêpno¶æ tego dokumentu w Formularzu oferty.
4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia pe³nomocnictwo do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania ich w postêpowaniu i zawarcia umowy, powinno byæ z³o¿one w oryginale w formie elektronicznej opatrzonej podpisem kwalifikowanym lub w postaci elektronicznej opatrzone podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku pe³nomocnictwa sporz±dzonego jako
dokument w postaci papierowej i opatrzonego w³asnorêcznym podpisem, przedk³ada siê cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mocodawcy lub notariusza po¶wiadczaj±ce zgodno¶æ cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej.
5. Zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia publicznego, w okoliczno¶ciach gdy zamawiaj±cy okre¶la warunki udzia³u w
postêpowaniu dotycz±ce uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp lub warunki dotycz±ce do¶wiadczenia, zobowi±zani s± do do³±czenia do oferty o¶wiadczenia, z którego wynika, które us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy.
Obowi±zek z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, odnosiæ nale¿y równie¿ do wykonawców, prowadz±cych dzia³alno¶æ w formie spó³ki cywilnej.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zmiana postanowieñ zawartej umowy mo¿e nast±piæ za zgod± obu stron wyra¿on± na
pi¶mie pod rygorem niewa¿no¶ci i mo¿e byæ dopuszczalna tylko w granicach unormowania art. 455 ustawy PZP.
2. Strony przewiduj± wprowadzenie nastêpuj±cych zmian tre¶ci umowy:
1) urzêdowej zmiany podatku VAT, wynagrodzenie umowne ulega odpowiedniej zmianie,
2) zmiany powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa w zakresie maj±cym wp³yw na realizacjê przedmiotu zamówienia,
3) powierzenia Podwykonawcy okre¶lonego zakresu zamówienia lub zmiana zakresu powierzonych obowi±zków, jak równie¿ zmianê Podwykonawcy, po uprzednim zaakceptowaniu przez Zamawiaj±cego wybranego Podwykonawcy.
2.1. Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê umownego terminu zakoñczenia wykonania us³ugi w przypadku:
1) zawieszenia dostaw przez Zamawiaj±cego,
2) konieczno¶ci wykonania dodatkowych badañ i ekspertyz,
3) zlecenia Wykonawcy lub innemu podmiotowi wykonania us³ug maj±cych wp³yw na termin wykonania przedmiotu niniejszego zamówienia,
2.2. Termin wykonania umowy mo¿e zostaæ wyd³u¿ony maksymalnie o czas opó¼nienia spowodowanego wymienionymi w ust. 2.1 okoliczno¶ciami.
2.3. Wszystkie powy¿sze postanowienia stanowi± katalog zmian, na które Zamawiaj±cy musi wyraziæ zgodê.
3. Niewa¿na jest zmiana postanowieñ Umowy oraz wprowadzanie nowych postanowieñ niekorzystnych dla Zamawiaj±cego, je¿eli przy ich uwzglêdnieniu nale¿a³oby zmieniæ tre¶æ oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.
4. Okre¶la siê nastêpuj±cy tryb dokonywania zmian postanowieñ umowy:
- zmiana postanowieñ zawartej umowy mo¿e nast±piæ wy³±cznie, za zgod± obu stron wyra¿on± na pi¶mie, pod rygorem niewa¿no¶ci,
- strona wystêpuj±ca o zmianê postanowieñ zawartej umowy zobowi±zana jest do udokumentowania zaistnienia okoliczno¶ci powoduj±cych zmianê umowy,
- wniosek o zmianê postanowieñ zawartej umowy musi byæ wyra¿ony na pi¶mie.
- Zamawiaj±cy nie ma obowi±zku zmiany postanowieñ umowy, je¿eli Wykonawca w terminie 3 dni od wyst±pienia okoliczno¶ci powoduj±cych dokonanie zmiany, nie z³o¿y Zamawiaj±cemu, na pi¶mie, uzasadnionego i udokumentowanego wniosku o dokonanie zmiany.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2021-10-18 11:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl. Wykonawca sk³ada ofertê za po¶rednictwem Formularza do z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty dostêpnego na ePUAP i udostêpnionego równie¿ na miniPortalu. Sposób z³o¿enia oferty opisany zosta³ w Instrukcji u¿ytkowania systemu miniPortal

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-10-18 12:00

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2021-11-16

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

I. Sposób obliczenia ceny.
1. Wykonawca zobowi±zany jest wype³niæ "Formularz oferty' stanowi±cy Za³±cznik nr 2 do SWZ, podaj±c: warto¶æ oferty netto, kwotê podatku VAT oraz warto¶æ oferty brutto.
Rozliczenia miêdzy zamawiaj±cym a wykonawc± dokonywane bêd± w PLN.

2. Cena ofertowa brutto 1m3 lekkiego oleju opa³owego powinna zawieraæ w sobie podatek VAT, mar¿ê, koszt transportu i roz³adunku oraz ewentualne upusty w z³otych PL (bonifikata) i byæ ustalona w nastêpuj±cy sposób:

cena hurtowa obowi±zuj±ca w dniu 08.10.2021 r. do godz. 1500 (w odniesieniu do ceny internetowej) 1m3 oleju + %mar¿y - upust + VAT = cena brutto 1 m3 oleju.

UWAGA:
• %mar¿y oraz ewentualne upusty nie mog± ulec zmianie do koñca dostaw,
• ka¿dy sk³adnik ceny ma byæ podany z dok³adno¶ci± do drugiego miejsca po przecinku,
• w przypadku gdy Wykonawca sprowadza lekki olej opa³owy od dostawcy którego ceny hurtowe nie s± podawane w internecie ma obowi±zek wykazania jaki procent ceny podawanej przez PKN ORLEN w internecie na dany dzieñ stanowi cena hurtowa Wykonawcy. Procent ten nie mo¿e siê zmieniæ w trakcie trwania dostaw.
3. Ceny okre¶lone w ofercie zostan± ustalone na okres wa¿no¶ci umowy i nie bêd± podlega³y zmianom w okresie realizacji.
4. Wykonawca podaj±c wynagrodzenie nie mo¿e ¿±daæ podwy¿szenia oferowanego wynagrodzenia w przypadku czynno¶ci, których nie uwzglêdni³ w z³o¿onej ofercie a ich wykonanie wynika³o ze specyfiki i zasad wykonywania przedmiotu zamówienia oraz obowi±zuj±cych przepisów prawa.
5. Wykonawcy zobowi±zani s± do bardzo starannego zapoznania siê z przedmiotem zamówienia, warunkami wykonania i wszystkimi czynnikami mog±cymi mieæ wp³yw na wycenê dostaw.
II. 1. Z uwagi na fakt i¿ zamawiaj±cy prowadzi postêpowanie na miniPortalu to nale¿y siê pos³ugiwaæ jedynie ID postêpowania z miniPortalu. W celu prawid³owego z³o¿enia oferty wykonawcy powinni siê pos³ugiwaæ w.w. identyfikatorem a nie ID Platformy eZamowienia, gdy¿ oferta taka nie bêdzie widoczna na li¶cie z³o¿onych ofert i nie bêdzie mo¿liwo¶ci na jej odszyfrowanie.
2. Forma dokumentów:
1) o¶wiadczenia i dokumenty, o których mowa w ust. 5 pkt 1-3 musz± byæ z³o¿one w formie elektronicznej, tj. opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej, opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym, w formie pisemnej lub
w formie dokumentowej, w zakresie i w sposób okre¶lony w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie z dnia 30 grudnia 2020 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 2452).
2) w przypadku gdy podmiotowe ¶rodki dowodowe, o których mowa w ust. 5 pkt 1-3 zosta³y wystawione przez upowa¿nione podmioty inne ni¿ Wykonawca, Wykonawca wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia, podmiot udostêpniaj±cy zasoby lub podwykonawca, zwane dalej "upowa¿nionymi podmiotami", jako dokument elektroniczny, przekazuje siê ten dokument.
3) w przypadku gdy podmiotowe ¶rodki dowodowe, o których mowa w ust. 5 pkt 1-3, zosta³y wystawione przez upowa¿nione podmioty jako dokument w postaci papierowej, przekazuje siê cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, po¶wiadczaj±ce zgodno¶æ cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej.
4) po¶wiadczenia zgodno¶ci cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej, o którym mowa w pkt 3) powy¿ej, dokonuje w przypadku podmiotowych ¶rodków dowodowych, o których mowa w ust. 5 pkt 1-3 - odpowiednio Wykonawca, Wykonawca wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia, podmiot udostêpniaj±cy zasoby lub podwykonawca, które ka¿dego z nich dotycz±.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.