eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bielsko-Biała › Dostawa ambulansu kontenerowego typu C na potrzeby zespołu ratownictwa medycznego Bielskiego Pogotowia Ratunkowego



Ogłoszenie z dnia 2023-05-22


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa ambulansu kontenerowego typu C na potrzeby zespołu ratownictwa medycznego Bielskiego Pogotowia Ratunkowego

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: BIELSKIE POGOTOWIE RATUNKOWE

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 001090531

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Emilii Plater 14

1.5.2.) Miejscowość: Bielsko-Biała

1.5.3.) Kod pocztowy: 43-300

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski

1.5.7.) Numer telefonu: 338159045

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@pogotowie.bielsko.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pogotowie.bielsko.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-bbbd9336-d1e6-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa ambulansu kontenerowego typu C na potrzeby zespołu ratownictwa medycznego Bielskiego Pogotowia Ratunkowego

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-bbbd9336-d1e6-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00225773

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-05-22

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00046201/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.3 Dostawa ambulansu kontenerowego typu C na potrzeby zespołu ratownictwa medycznego Bielskiego Pogotowia Ratunkowego

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00166234

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: 1/D/ZP/2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa ambulansu kontenerowego typu C na potrzeby zespołu ratownictwa medycznego Bielskiego Pogotowia Ratunkowego.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określony został w Załączniku nr 1 do niniejszej specyfikacji.
3. Wykonawca zapewni, że dostarczony pojazd będzie:
a) fabrycznie nowy, w pełni sprawne, bez wad, nie demonstracyjny, nie będący przedmiotem ekspozycji,
b) jego standard zabudowy obejmuje co najmniej zabudowę medyczną, nosze główne wraz z transportem noszy,
c) został wyprodukowany nie wcześniej niż w 2022r.,
d) zabudowa medyczna wykonana została nie wcześniej niż w 2023 r., zaś Wykonawca posiada dokumenty dopuszczające do obrotu i używania wyposażenia medycznego zabudowy, zgodnie z ustawą z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych (Dz.U. z 2022, poz. 974),
e) gotowy do użycia.
4. Zakupiony pojazd musi spełniać m.in. następujące wymagania:
a) ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2022r., poz. 988 z późn. zm.),zwaną dalej „ustawą Prawo o ruchu drogowym”;
b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (tekst jednolity Dz. U. 2016 poz. 2022 z późn. zm.);
c) rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 3 stycznia 2023r. w sprawie oznaczenia systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne oraz wymagań w zakresie umundurowania członków zespołów ratownictwa medycznego (Dz. U. z 2023r., poz. 118) obowiązujących dla ambulansów sanitarnych C;
d) norm: PN-EN 1789+A2 lub ją zastępującą dla pojazdu „lub równoważną” oraz PN-EN 1865 lub ją zastępującą „lub równoważną” dla sprzętu do transportowania pacjenta - nosze główne i transporter noszy, łącznie z mocowaniem;
e) posiadać ważne świadectwo homologacji ambulansu lub dopuszczenie indywidualne typu WE lub dopuszczenie jednostkowe wydane przez Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego oferowanego pojazdu skompletowanego (na samochód wraz z zabudową), wystawione zgodnie z przepisami ustawy Prawo o ruchu drogowym;
f) ) rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz. U. z 2022r., poz. 1849);
g) spełniać warunki określone w przepisach prawnych wspólnotowych UE, ze szczególnym uwzględnieniem przepisów środowiskowych, tj. emisji dwutlenku węgla i zużycia energii.
5. Wykonawca będzie zobowiązany do zrealizowania usług towarzyszących dostawie samochodu, wskazanych w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących Załącznik nr 2 do niniejszej specyfikacji, gdyż Wykonawca zobowiązany jest do wykonania przedmiotu zamówienia w sposób określony w tych projektowanych postanowieniach umowy.
6. Na dostarczony pojazd Wykonawca musi udzielić gwarancji w następującym zakresie:
a) na pojazd bazowy: min. 24-miesięcznej gwarancji – bez limitu kilometrów;
b) na zabudowę medyczną: min. 24-miesięcznej gwarancji;
c) na powłokę lakierniczą: min. 24-miesięcznej gwarancji;
d) na perforację nadwozia: min. 72-miesięcznej gwarancji;
e) na wyposażenie medyczne: min. 24-miesięcznej gwarancji;
f) na nosze: min. 24-miesięcznej gwarancji.
7. Symbole Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
34114121-3 – Karetki
33192160-1 – Nosze
8. Rozwiązania równoważne:
1) W przypadku wystąpienia w materiałach opisujących przedmiot zamówienia znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty dostarczane przez konkretnego wykonawcę należy rozumieć, iż wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny”. Zamawiający dopuszcza materiały i/lub rozwiązania równoważne opisanym pod warunkiem zachowania parametrów technicznych, jakościowych i użytkowych nie gorszych niż wskazane w SWZ oraz nieprowadzących do zmiany technologii.
2) Zamawiający zgodnie z art. 99 ust. 5 ustawy Pzp dopuszcza zastosowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych, tj. o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określono w SWZ wyłącznie w odniesieniu do materiałów lub rozwiązań, których pochodzenie zostało określone przez Zamawiającego przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę. Pod pojęciem „parametry” rozumie się funkcjonalność, przeznaczenie, materiały, kształt, wielkość, bezpieczeństwo i wytrzymałość. Wszelkie „produkty” pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe jakim muszą odpowiadać „produkty”, aby spełniać wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Przez zapis dotyczący minimalnych wymagań parametrów jakościowych Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Materiały, rozwiązania proponowane w ofercie równoważnej nie muszą cechować się dokładnie takimi samymi parametrami jak te, które zostały wskazane w specyfikacji warunków zamówienia. Uznaje się bowiem, że oferta równoważna to taka, która przedstawia przedmiot zamówienia o właściwościach funkcjonalnych i jakościowych takich samych lub nie gorszych do tych, które zostały zakreślone w SWZ, lecz oznaczonych innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem. Na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania, że oferowany przedmiot zamówienia spełnia wymagania Zamawiającego, przy czym nie podlegają porównaniu cechy rozwiązania właściwe wyłącznie dla rozwiązania wyspecyfikowanego, takie jak: zastrzeżone patenty, własnościowe rozwiązania technologiczne, własnościowe protokoły itp., a jedynie te, które stanowią o istocie całości zakładanych rozwiązań technologicznych i posiadają odniesienie w rozwiązaniu równoważnym opisane wymaganiami minimalnymi opisanymi w dokumentacji zamówienia.
3) Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązanie spełnia wymagania określone przez Zamawiającego. W takim przypadku Wykonawca załącza do oferty wykaz rozwiązań równoważnych stosownie wraz z jego opisem lub normami.
4) Jednocześnie Zamawiający zastrzega sobie, w celu oceny oferty, możliwość odwołania się do oficjalnych publicznie dostępnych stron internetowych producenta weryfikowanego przedmiotu zamówienia.
5) W przypadku wystąpienia w opisie przedmiotu zamówienia odniesień do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt. 2 oraz ust. 3 ustawy, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
6) W przypadku o którym mowa w ust. 5, Zamawiający nie odrzuca oferty tylko dlatego, że oferowane dostawy nie są zgodne z normami, ocenami technicznymi, specyfikacjami technicznymi i systemami referencji technicznych, do których opis przedmiotu zamówienia się odnosi, pod warunkiem że wykonawca udowodni w ofercie, w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.
7) W przypadku gdy opis przedmiotu zamówienia odnosi się do wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, Zamawiający nie odrzuci oferty zgodnej z Polską Normą przenoszącą normę europejską, normami innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszącymi normy europejskie, z europejską oceną techniczną, ze wspólną specyfikacją techniczną, z normą międzynarodową lub z systemem referencji technicznych ustanowionym przez europejski organ normalizacyjny, jeżeli te normy, oceny techniczne, specyfikacje i systemy referencji technicznych dotyczą wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności określonych przez zamawiającego, pod warunkiem że wykonawca udowodni w ofercie, w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, że dostawa spełnia wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności określone przez Zamawiającego.

4.5.3.) Główny kod CPV: 34114121-3 - Karetki

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

33192160-1 - Nosze

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie:
Wykonawca złożył swoją ofertę poprzez udostępniony przez Zamawiającego interaktywny formularz ofertowy.
Zamawiający w SWZ jednoznacznie wskazał, że „nie można zmieniać nazwy formularza ofertowego”. Dodatkowo w SWZ zamieszczono link do szczegółowej instrukcji instrukcja zamieszczenia oferty na platformie e-Zamówienia. Mając na uwadze powyższe, poprawna nazwa pliku z formularzem oferty powinna brzmieć: „ocds-148610-bbbd9336-d1e6-11ed-b70fae2d9e28ec7b.pdf”.
Wykonawca jednak zmienił nazwę pliku na: „ocds-148610-bbbd9336-d1e6-11ed-b70fae2d9e28ec7b_Oferta_podpisany.pdf”.
Raport z weryfikacji podpisu formularza ofertowego Wykonawcy ma status negatywny (komunikat o treści: „Pieczęć została negatywnie zweryfikowana - Skrót z wiadomości różni się od skrótu w podpisie”), a także wskazuje, że dokument został zmieniony już po jego podpisaniu.
Wykonawca po wprowadzeniu jakichkolwiek zmian do treści oferty po jej podpisaniu, powinien ponownie opatrzyć go podpisem kwalifikowanym, zaufanym lub osobistym. Dodatkowo wyjaśnić należy że np. oprogramowanie Adobe Acrobat, umożliwia weryfikację podpisanych wersji dokumentów (po wprowadzeniu do nich zmian już po podpisaniu) i określenie treści faktycznie podpisanych przez Wykonawcę. W przypadku formularza oferty przekazanego przez Wykonawcę, powyższe oprogramowanie w ogóle nie wskazuje, aby dokument został podpisany. Mając na uwadze powyższe, Zamawiający nie może określić jaka treść formularza ofertowego została przez Wykonawcę faktycznie podpisana, co w konsekwencji oznacza, że nie jest znana treść złożonego oświadczenia woli. Wykonawca nie zastosował się do określonych przez Zamawiającego w SWZ instrukcji dotyczących sporządzenia oferty.

Działając na podstawie art. 260 ust. 1 Zamawiający zawiadamia o unieważnieniu postępowania jw. zgodnie z art. 255 ust. 2 z dnia 11 września 2019 r. - Prawo Zamówień Publicznych (Dz.U. z 2022r. poz. 1710 ze zm.) – wszystkie złożone oferty podlegały odrzuceniu.
Uzasadnienie:
W postępowaniu wpłynęła 1 oferta. Oferta została odrzucona.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 869452,86 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 869452,86 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.