Og³oszenie z dnia 2025-05-12
Og³oszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa rozdrabniacza dwuwa³owego do tworzyw sztucznych. DZPZ.282.36.2025.DM
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Politechnika ¦l±ska
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000001637
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Akademicka 2A
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Gliwice
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-100
1.5.4.) Województwo: ¶l±skie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki
1.5.7.) Numer telefonu: (32) 237-13-34, 237-13-35
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: DZPZ@polsl.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.polsl.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa rozdrabniacza dwuwa³owego do tworzyw sztucznych. DZPZ.282.36.2025.DM
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-c7dabbae-ed48-4ea2-b8de-ce09b0ab1116
2.5.) Numer og³oszenia: 2025/BZP 00225285
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2025-05-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2025/BZP 00002645/12/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.2.15 Dostawa rozdrabniacza dwuwa³owego do tworzyw sztucznych (Gr. - A102)
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Numer projektu: FESL.10.25-IZ.01-0796/23, „Zielone technologie w In¿ynierii Materia³owej”, Umowa o dofinansowanie projektu w ramach Programu Fundusze Europejskie dla ¦l±skiego 2021-2027 numer UDA FESL.10.25-IZ.01-0796/23-00
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://polsl.ezamawiajacy.pl/app/login3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://polsl.ezamawiajacy.pl/app/login
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: a) Komunikacja w postêpowaniu o udzielenie zamówienia, w tym sk³adanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub o¶wiadczeñ miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawc±, odbywa siê przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej, za po¶rednictwem Platformy Zakupowej
Politechniki ¦l±skiej, zwanej dalej „Platform±” lub „Systemem”: https://polsl.ezamawiajacy.pl/app/login oraz poczty elektronicznej:
DZPZ@polsl.pl z tym zastrze¿eniem, ¿e sk³adanie ofert odbywa siê wy³±cznie za po¶rednictwem Platformy. b) Korzystanie z Platformy Zakupowej przez Wykonawcê jest bezp³atne. Na Platformie znajduje siê zak³adka „Baza Wiedzy” zawieraj±ca Instrukcje dla Wykonawców. c) Zamawiaj±cy informuje, i¿ w przypadku jakichkolwiek w±tpliwo¶ci zwi±zanych z zasadami korzystania z Platformy, Wykonawca winien skontaktowaæ siê z dostawc± tego rozwi±zania teleinformatycznego pod nr tel. +48 22 257 22 23 (infolinia dostêpna w dni robocze, w godzinach 900-1700), e-mail: oneplace@marketplanet.pl
d) Zamawiaj±cy okre¶la niezbêdne wymagania sprzêtowo – aplikacyjne umo¿liwiaj±ce pracê na Platformie Zakupowej, tj.: - sta³y dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s;
- komputer klasy PC lub MAC spe³niaj±cy wymagania zainstalowanego systemu operacyjnego oraz wymagania u¿ywanej przegl±darki internetowej;
- zainstalowana dowolna przegl±darka internetowa w wersji wspieranej przez producenta obs³uguj±ca TLS 1.2; - zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obs³uguj±cy pliki w formacie .pdf. e) Zamawiaj±cy okre¶la informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych: plik za³±czony przez Wykonawcê na Platformie Zakupowej i zapisany, widoczny jest w Systemie, jako zaszyfrowany – format kodowania UTF8. Mo¿liwo¶æ otworzenia pliku dostêpna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiaj±cego po up³ywie
terminu otwarcia ofert. f) Oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformê stanowi datê oraz dok³adny czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu lokalnego
serwera synchronizowanego odpowiednim ¼ród³em czasu. g) O¶wiadczenia, wnioski, zawiadomienia lub informacje, które wp³yn± do Zamawiaj±cego za po¶rednictwem Platformy, uwa¿a siê za dokumenty z³o¿one w terminie, je¶li ich czytelna tre¶æ dotrze do Zamawiaj±cego przed up³ywem tego terminu. Za datê wp³ywu o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ oraz informacji przyjmuje siê datê ich wp³ywu na Platformê. h) O terminie z³o¿enia oferty decyduje czas pe³nego przeprocesowania transakcji na Platformie. i) Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem Platformy Zakupowej wynosi do 2 GB.
j) Zamawiaj±cy okre¶la dopuszczalny format podpisu elektronicznego, jako:
dokumenty w formacie .pdf zaleca siê podpisywaæ formatem PAdES;
dopuszcza siê podpisanie dokumentów w formacie innym ni¿ .pdf, wtedy bêdzie wymagany oddzielny plik z podpisem; w zwi±zku z tym Wykonawca bêdzie zobowi±zany za³±czyæ, prócz podpisanego dokumentu, oddzielny plik
z podpisem. k) Wykonawca mo¿e równie¿ przekazaæ ww. zawiadomienie, dokument lub o¶wiadczenie (nie dotyczy oferty) na adres poczty elektronicznej Zamawiaj±cego. Wykonawca, przekazuj±c ww. zawiadomienie, dokument lub o¶wiadczenie (nie dotyczy oferty), ¿±da potwierdzenia dostarczenia wiadomo¶ci. Za datê przekazania zawiadomienia, dokumentu lub o¶wiadczenia przyjmuje siê datê otrzymania potwierdzenia dostarczenia wiadomo¶ci zawieraj±cej ww. pliki/ za³±czniki z serwera pocztowego Zamawiaj±cego. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem poczty elektronicznej Zamawiaj±cego wynosi 10 MB.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DZPZ.282.36.2025.DM
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Tak
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje dostawê rozdrabniacza dwuwa³owego do tworzyw sztucznych do mechanicznego przetwarzania odpadów z tworzyw na mniejsze fragmenty. Rozdrabniacz powinien byæ wyposa¿ony w dwa przeciwbie¿nie obracaj±ce siê wa³y z no¿ami, które bêd± mog³y skutecznie rozdrabniaæ elementy plastikowe. Urz±dzenie to w procesie dydaktycznym bêdzie kluczowym narzêdziem w procesie recyklingu, przygotowuj±c materia³ do dalszej obróbki. Zamawiaj±cy wymaga, aby rozdrabniacz spe³nia³ funkcjê efektywnego odzysku surowców i pozwala³ ograniczyæ ilo¶æ odpadów trafiaj±cych na sk³adowiska, zapewniaj±c ponowne wykorzystanie tworzyw sztucznych w produkcji nowych wyrobów.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 42996100-5 - Rozdrabniarki
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 21 dni
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1.1. ZDOLNO¦Æ TECHNICZNAWykonanie przez Wykonawcê (zakoñczenie) nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 3 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, co najmniej 1 dostawy, obejmuj±cej dostawê rozdrabniacza dwuwa³owego do tworzyw sztucznych za min. 40 000,00 z³ brutto
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu, Zamawiaj±cy wezwie Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona do z³o¿enia odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji. Zgodnie z art. 127 ust. 2 ustawy Wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych, które Zamawiaj±cy posiada, je¿eli Wykonawca wska¿e te ¶rodki oraz potwierdzi ich
prawid³owo¶æ i aktualno¶æ. Zgodnie z art. 274 ust. 4 ustawy Zamawiaj±cy nie wzywa do z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych, je¿eli mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, w szczególno¶ci rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne, o ile Wykonawca wskaza³ w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1, dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych ¶rodków.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Do oferty nale¿y do³±czyæ stosowne pe³nomocnictwo do reprezentowania ww. wykonawców, które powinno byæ przez nich udzielone (podpisane). Je¿eli zosta³a wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ przed zawarciem umowy w sprawiezamówienia publicznego kopii umowy reguluj±cej wspó³pracê tych wykonawców. Wykonawcy sk³adaj±cy ofertê wspóln± ponosz± solidarn± odpowiedzialno¶æ za wykonanie umowy. Ka¿dy z wykonawców wystêpuj±cych wspólnie musi z osobna wykazaæ brak podstaw wykluczenia z postêpowania o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców, o¶wiadczenie, o którym mowa w ww. pkt 5.5). sk³ada ka¿dy z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. O¶wiadczenie to potwierdzaæ ma brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Na mocy art. 455 ust. 1 pkt 1) ustawy Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce zmiany postanowieñ zawartej umowy:1) zmiany strony umowy w przypadku nastêpstwa prawnego wynikaj±cego z odrêbnych przepisów,
2) zmiany terminu lub sposobu wykonania umowy w przypadku:
a) wyst±pienia zdarzeñ si³y wy¿szej – o czas trwania przeszkody; w rozumieniu niniejszej umowy „si³a wy¿sza” jest to zdarzenie nadzwyczajne, zewnêtrzne wobec stron i niemo¿liwe do zapobie¿enia, którego nie uda³o siê unikn±æ nawet w wypadku maksymalnej staranno¶ci stron; strona powo³uj±ca siê na stan si³y wy¿szej jest zobowi±zana do niezw³ocznego pisemnego powiadomienia drugiej strony, a nastêpnie do udokumentowania zaistnienia tego stanu; obie strony bêd± zwolnione od odpowiedzialno¶ci za niewykonanie umowy, nienale¿yte wykonanie lub zw³okê w wykonaniu umowy, w takim zakresie, w jakim nast±pi³o to na skutek zdarzeñ si³y wy¿szej,
b) wycofania z rynku lub zakoñczenia produkcji materia³ów lub urz±dzeñ, których u¿ycie przewidziano w toku realizacji przedmiotu umowy i konieczno¶ci zast±pienia ich innymi, o ile maj± wp³yw na wykonanie przedmiotu umowy,
c) wyst±pienia okoliczno¶ci le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego lub niezawinionych przez Wykonawcê, uniemo¿liwiaj±cych rozpoczêcie, realizacjê w terminie lub kontynuowanie realizacji przedmiotu umowy,
d) wyst±pienia przej¶ciowych lub trwa³ych utrudnieñ w dostêpno¶ci materia³ów lub urz±dzeñ, których u¿ycie przewidziano w toku realizacji przedmiotu umowy,
3) zmiany w kolejno¶ci i terminach p³atno¶ci, w tym mo¿liwo¶æ wprowadzenia p³atno¶ci czê¶ciowych,
w przypadku zmiany terminu lub sposobu realizacji zamówienia,
4) zmiany materia³ów i urz±dzeñ, których u¿ycie przewidziano w toku realizacji przedmiotu umowy,
w przypadku wycofania ich z rynku lub zakoñczenia ich produkcji, jak równie¿ w przypadku mo¿liwo¶ci zast±pienia tych materia³ów i urz±dzeñ, innymi o lepszych parametrach technicznych i wy¿ej zaawansowanych technicznie i technologicznie,
5) poprawy jako¶ci lub innych parametrów charakterystycznych dla danego elementu dostawy lub zmiany technologii na równowa¿n± lub lepsz±, podniesienia wydajno¶ci przedmiotu zamówienia oraz bezpieczeñstwa, w sytuacji wycofania z rynku przez producenta lub zakoñczenia produkcji zaoferowanego przez Wykonawcê przedmiotu zamówienia,
6) zmiany sposobu wykonywania umowy:
a) w przypadku wynikniêcia rozbie¿no¶ci lub niejasno¶ci w rozumieniu pojêæ u¿ytych w umowie, których nie mo¿na usun±æ w inny sposób, a zmiana bêdzie umo¿liwiaæ usuniêcie rozbie¿no¶ci i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony umowy,
b) w przypadku wyst±pienia zmian powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa, w tym prawa miejscowego w zakresie maj±cym wp³yw na realizacjê przedmiotu umowy,
7) zmiany ceny umowy w przypadku zmiany stawki podatku VAT.
Wszystkie powy¿sze postanowienia stanowi± katalog zmian, na które Zamawiaj±cy mo¿e wyraziæ zgodê i nie stanowi± zobowi±zania Zamawiaj±cego do wyra¿enia takiej zgody.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2025-05-22 09:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Wykonawca sk³ada ofertê w postêpowaniu wy³±cznie za po¶rednictwem Platformy Zakupowej. Instrukcja korzystania z Platformy jest dostêpna w zak³adce „Baza Wiedzy”. Nie dopuszcza siê mo¿liwo¶ci z³o¿enia oferty za po¶rednictwem poczty elektronicznej.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-05-22 10:00
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2025-06-20
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
Zamawiaj±cy przewiduje przes³anki wykluczenia z postêpowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowegoINNE PRZETARGI Z GLIWIC
- Us³uga praktycznego szkolenia lotniczego z wykorzystaniem szkoleniowego urz±dzenia symulacji lotu klasy FNPT II MCC w ramach szkolenia praktycznego do licencji pilota liniowego ATPL(A) (...)
- Modernizacja placu zabaw pomiêdzy budynkami ul. Bema 20-28 a ul.Bema 30-38 w Gliwicach
- 2025 - (2) ¦wiadczenie us³ug pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz O¶rodka Pomocy Spo³ecznej w Gliwicach
- Wykonanie ogrodzenia na terenie OW Czechowice w Gliwicach(1)
- Roboty modernizacyjne i remontowe w Zespole Szkolno Przedszkolny nr 6 w Gliwicach-zamówienie w czê¶ciach.
- 2025 - Kolonie letnie z programem profilaktycznym dla dzieci zagro¿onych wykluczeniem spo³ecznym (2)
wiêcej: przetargi w Gliwicach »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.