eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ZiębiceKOMPLEKSOWA TERMOMODERNIZACJA BUDYNKU URZĘDU MIEJSKIEGO W ZIĘBICACH



Ogłoszenie z dnia 2025-05-09


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
KOMPLEKSOWA TERMOMODERNIZACJA BUDYNKU URZĘDU MIEJSKIEGO W ZIĘBICACH

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Ziębice

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890718478

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Przemysłowa 10

1.5.2.) Miejscowość: Ziębice

1.5.3.) Kod pocztowy: 57-220

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski

1.5.7.) Numer telefonu: +48748163851

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@ziebice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ziebice.biuletyn.net

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-41b73b97-3fe4-4066-99c8-dec688a9739a

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

KOMPLEKSOWA TERMOMODERNIZACJA BUDYNKU URZĘDU MIEJSKIEGO W ZIĘBICACH

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-41b73b97-3fe4-4066-99c8-dec688a9739a

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00223134

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-09

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00049088/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.3 Kompleksowa termomodernizacja budynku Urzędu Miejskiego w Ziębicach

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Program: Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021-2027.

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00149575

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.1.5.2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Opis przedmiotu zamówienia:
1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie kompleksowej termomodernizacji budynku użyteczności publicznej należącego do Gminy Ziębice, tj. budynku Urzędu Miejskiego zlokalizowanego przy ul. Przemysłowej 10 w Ziębicach, budynku gospodarczego oraz zagospodarowanie terenu wokół wyżej wymienionych budynków oraz budowa zbiornika bezodpływowego na działce 635/26 obręb Ziębice Zachód do odprowadzenia wód opadowych wraz z uzyskaniem pozwolenia wraz z uzyskaniem przez Wykonawcę decyzji o pozwoleniu na użytkowanie lub/i skuteczne złożenie przez Wykonawcę i przyjęcie przez właściwy organ zawiadomienia o zakończeniu budowy, do którego nie zgłoszono sprzeciwu w drodze decyzji.
2) Lokalizacja inwestycji: działka nr 635/1 obręb Zachód na której znajdują się budynki oraz działka nr 635/26 obręb Ziębice Zachód.
3) Budynek biurowo – administracyjny wpisany jest do Gminnej Ewidencji Zabytków prowadzonej przez Burmistrza Ziębic w związku z tym obiekt ten jest objęty ochroną konserwatorską.
4) Zadanie jest realizowane z udziałem dofinansowania w ramach programu Fundusze Europejski dla Dolnego Śląska 2021-2027.
5) Zamówienie jest objęte aktualnym pozwoleniem na budowę oraz zgłoszeniem zamiaru wykonania robót budowlanych.
6) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 11 do SWZ
w tym:
a) Opis przedmiotu zamówienia (OPZ) – informacje zamawiającego, które mają pierwszeństwo w zastosowaniu przed dokumentami wskazanymi poniżej;
b) dokumentacja projektowa;
c) STWiORB;
d) Przedmiary;
e) Uzgodnienia , warunki techniczne;
f) Audyt energetyczny budynku oraz świadectwo charakterystyki energetycznej budynku.
2. Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji na wykonane roboty budowlane
na okres minimum 36 miesięcy.
Okres udzielonej gwarancji zależy od wykonawcy i stanowi jedno z kryterium oceny ofert.
3. Ewentualne wskazanie w dokumentach zamówienia stanowiących opis przedmiotu zamówienia nazw własnych, znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi - nie ma na celu naruszenia art. 16 ustawy Pzp. oraz art. 99 ust. 4 ustawy Pzp., ale w szczególności służy realizacji art. 17 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy Pzp. Zawarte opisy w SWZ mają za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych, technologicznych, wydajnościowych czy funkcjonalnych Zamawiającego. Zgodnie z art. 99 ust. 5 i ust. 6 oraz art. 101 ust. 4 ustawy Pzp. Zamawiający wskazuje, że wykonawca może zaoferować przedmiot zamówienia określonym opisem zawartym w dokumentach zamówienia lub równoważnym.
Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego, wydajnościowego i funkcjonalnego założonego w dokumentach zamówienia. W tym celu zamawiający jeśli w opisie przedmiotu zamówienia znajdują się nazwy własne załącza kryteria stosowane w celu oceny równoważności.
W każdym przypadku, gdy zamawiający opisał przedmiot zamówienia poprzez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych dopuszcza rozwiązania równoważne.
Zamawiający oświadcza, że dopuszcza składanie ofert, w których poszczególne urządzenia bądź materiały wymienione w dokumentach zamówienia mogą być zastąpione urządzeniami bądź materiałami równoważnymi. Poprzez pojęcie materiałów i urządzeń równoważnych należy rozumieć materiały gwarantujące realizację robót zgodnie z dokumentacją projektową i specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych. Równoważne produkty i urządzenia muszą być dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowiązującym prawem. Wykonawca, który zaoferuje produkty oraz urządzenia równoważne wymagające zmiany posiadanych decyzji, będzie musiał
w ramach wykonania zamówienia w imieniu zamawiającego, uzyskać wymagane decyzje własnym staraniem i kosztem, gwarantując jednocześnie wykonanie zamówienia w terminie wynikającym z SWZ. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Obowiązek wykonawcy wykazania równoważności produktu jest obowiązkiem wynikającym z ustawy Pzp., który może być spełniony w jakikolwiek sposób pozwalający zamawiającemu jednoznacznie stwierdzić zgodność oferowanych w ofercie produktów z wymaganiami określonymi w SWZ, co winno zostać wykazane na etapie składania ofert zawierających produkty równoważne. W takiej sytuacji zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą stosownych dowodów równoważności oferowanych produktów w stosunku do tych określonych
w dokumentach zamówienia.
4. Wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy,
w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy Pzp.:
1) rodzaj czynności związanych z realizacją zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia:
a) Zamawiający zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy Pzp. wskazuje, że dla czynności, polegających na pracach: rozbiórkowych, przygotowawczych, związanych z wymianą pokrycia dachowego, wymianą okien, drzwi, ociepleniem budynku, malowaniem ścian, sanitarnych, elektrycznych, wykończeniowych, wykonania nawierzchni, - prace wykonywane przez tzw. pracowników fizycznych, określa wymóg zatrudnienia osób wykonujących te czynności na umowę o pracę zgodnie z art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku – Kodeks pracy,
Szczegółowe informacje w zakresie zatrudnienia zawarto w SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze

45111300-1 - Roboty rozbiórkowe

45321000-3 - Izolacja cieplna

45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej

45442100-8 - Roboty malarskie

45331110-0 - Instalowanie kotłów

45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne

45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe

45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych

45312310-3 - Ochrona odgromowa

45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych

45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie prawne:
Zgodnie z art. 255 pkt 3 ustawy Pzp, „Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli: (…)
„3) cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty”.
Uzasadnienie faktyczne:
Zamawiający poinformował Wykonawców na podstawie art. 222 ust. 4 ustawy Pzp. o kwocie, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, tj. 4 450 000,00 zł (słownie złotych: cztery miliony czterysta pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100).
Należy zauważyć, że tylko oferta Wykonawcy Urszula Girtler prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą Kontrapost Konserwacja Zabytków Urszula Girtler, ul. Żołnierzy II Armii WP 1, 68-131 Witoszyn mieściła się w budżecie Zamawiającego.
Pozostałe oferty znacznie przewyższają kwotę jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Ponieważ jedyna oferta mieszcząca się w budżecie podlega odrzuceniu, to którakolwiek z pozostałych ofert okazałaby się najkorzystniejsza, to zamawiającego nie byłoby na nią stać. W związku z powyższym zamawiający odstępuje od wezwania Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia podmiotowych środków dowodowych, ponieważ byłoby to działanie bezcelowe, prowadzące do unieważnienia postępowania ze względu na brak środków finansowych.
Zgodnie z art. 255 pkt 2 ustawy Pzp. zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.
Zamawiający nie może zwiększyć kwoty.
Zgodnie z komentarzem UZP do art. 255 pkt 3 „Sformułowanie wynikające z art. 255 „zamawiający unieważnia” prowadzi do wniosku, że ustawowy przymus unieważnienia postępowania zachodzi od razu, gdy tylko okaże się, że zachodzi jedna z dwóch alternatywnych przesłanek, a zamawiający nie może lub nie chce zwiększyć kwoty pokrycia finansowego.”.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.