Ogłoszenie z dnia 2025-05-07
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00218054/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-05-06
- 2025/BZP 00367764/01 - Wynik z dnia 2025-08-08
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
DOSTAWA SPRZĘTU KOMPUTEROWEGO, DRUKUJĄCEGO I AKCESORIÓW
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Województwo Świętokrzyskie - Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 291009337
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: al. IX Wieków Kielc 3
1.4.2.) Miejscowość: Kielce
1.4.3.) Kod pocztowy: 25-516
1.4.4.) Województwo: świętokrzyskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL721 - Kielecki
1.4.7.) Numer telefonu: (41) 395-16-60
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad.marszalkowski@sejmik.kielce.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.swietokrzyskie.pro
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00220094
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-05-07
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00218054
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia (Część zamówienia nr 2) Przed zmianą:
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa wraz z rozładunkiem sprzętu drukującego.
2. Zakres ilościowy zamówienia:
A. Urządzenie wielofunkcyjne A3 – 15 sztuk (dodatkowo do każdego urządzenia po 2 komplety mat. eksploatacyjnych (tonerów) o max. wydajności - 30 kpl. plus po 2 sztuki pojemnika na zużyty toner do każdego urządzenia – 30 szt.).
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (SOPZ) oraz zakres ilościowy w ramach zamówienia podstawowego i opcjonalnego zawarty został
w Załączniku 1B do SWZ.
4. Zamawiający wymaga, aby oferowany sprzęt były fabrycznie nowy, kompletny, wyprodukowany nie wcześniej niż w 2023 roku, wraz z potrzebnymi do działania przewodami, z odpowiednim oprogramowaniem, posiadał wymagane prawem atesty i certyfikaty oraz nie wymagał żadnych dodatkowych nakładów i był gotowy do pracy.
Po zmianie:
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa wraz z rozładunkiem sprzętu drukującego.
2. Zakres ilościowy zamówienia:
A. Urządzenie wielofunkcyjne A3 – 15 sztuk (dodatkowo do każdego urządzenia po 2 komplety mat. eksploatacyjnych (tonerów/tuszy) o max. wydajności - 30 kpl. plus po 2 sztuki pojemnika na zużyty toner/tusz do każdego urządzenia – 30 szt.).
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (SOPZ) oraz zakres ilościowy w ramach zamówienia podstawowego i opcjonalnego zawarty został
w Załączniku 1B do SWZ.
4. Zamawiający wymaga, aby oferowany sprzęt były fabrycznie nowy, kompletny, wyprodukowany nie wcześniej niż w 2023 roku, wraz z potrzebnymi do działania przewodami, z odpowiednim oprogramowaniem, posiadał wymagane prawem atesty i certyfikaty oraz nie wymagał żadnych dodatkowych nakładów i był gotowy do pracy.
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.9. Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji (Część zamówienia nr 2) Przed zmianą:
1) Zgodnie z art. 441 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania
z prawa opcji, a Wykonawca wyraża na powyższe zgodę. Podstawą uruchomienia zamówienia w zakresie prawa opcji będą realne potrzeby Zamawiającego oraz posiadane środki finansowe.
2) Zamawiający zastrzega, iż część zamówienia określona jako prawo opcji jest uprawnieniem, a nie zobowiązaniem Zamawiającego. Realizacja prawa opcji może, ale nie musi nastąpić, w zależności od zapotrzebowania Zamawiającego i na skutek jego dyspozycji w tym zakresie. Brak realizacji zamówienia w zakresie prawa opcji nie będzie rodzić żadnych roszczeń ze strony Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego.
3) Zamawiający może skorzystać z prawa opcji jednokrotnie, w zakresie:
Urządzenie wielofunkcyjne A3 – (dodatkowo do urządzenia 2 komplety mat. eksploatacyjnych (tonerów) o max. wydajności plus 2 sztuki pojemnika na zużyty toner) (poz. A Załącznika nr 1B do SWZ) – w maksymalnej ilości 1 sztuka,
4) Dostawa urządzeń w ramach prawa opcji będzie realizowana do siedziby Zamawiającego.
5) Zasady dotyczące realizacji przedmiotu umowy objętego prawem opcji, jak i zmiany umowy w zakresie realizacji prawa opcji będą takie same jak te, które obowiązują przy realizacji zamówienia podstawowego.
- Cena jednostkowa podczas realizacji prawa opcji będzie taka sama jak przy realizacji zamówienia podstawowego.
- Termin realizacji zamówienia opcjonalnego upływa wraz z terminem wykonania zamówienia podstawowego.
6) Zamawiający poinformuje wykonawcę o skorzystaniu z prawa opcji oraz
o jego zakresie najpóźniej na 3 dni przed datą zawarcia umowy.
Po zmianie:
1) Zgodnie z art. 441 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania
z prawa opcji, a Wykonawca wyraża na powyższe zgodę. Podstawą uruchomienia zamówienia w zakresie prawa opcji będą realne potrzeby Zamawiającego oraz posiadane środki finansowe.
2) Zamawiający zastrzega, iż część zamówienia określona jako prawo opcji jest uprawnieniem, a nie zobowiązaniem Zamawiającego. Realizacja prawa opcji może, ale nie musi nastąpić, w zależności od zapotrzebowania Zamawiającego i na skutek jego dyspozycji w tym zakresie. Brak realizacji zamówienia w zakresie prawa opcji nie będzie rodzić żadnych roszczeń ze strony Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego.
3) Zamawiający może skorzystać z prawa opcji jednokrotnie, w zakresie:
Urządzenie wielofunkcyjne A3 – (dodatkowo do urządzenia 2 komplety mat. eksploatacyjnych (tonerów/tuszy) o max. wydajności plus 2 sztuki pojemnika na zużyty toner/tusz) (poz. A Załącznika nr 1B do SWZ) – w maksymalnej ilości 1 sztuka,
4) Dostawa urządzeń w ramach prawa opcji będzie realizowana do siedziby Zamawiającego.
5) Zasady dotyczące realizacji przedmiotu umowy objętego prawem opcji, jak i zmiany umowy w zakresie realizacji prawa opcji będą takie same jak te, które obowiązują przy realizacji zamówienia podstawowego.
- Cena jednostkowa podczas realizacji prawa opcji będzie taka sama jak przy realizacji zamówienia podstawowego.
- Termin realizacji zamówienia opcjonalnego upływa wraz z terminem wykonania zamówienia podstawowego.
6) Zamawiający poinformuje wykonawcę o skorzystaniu z prawa opcji oraz
o jego zakresie najpóźniej na 3 dni przed datą zawarcia umowy.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IX - POZOSTAŁE INFORMACJE3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
9.1. Informacje dodatkowe Przed zmianą:
I. Zgodnie z pkt. 3.14) językiem, w jakim mogą być składane dokumenty w postępowaniu jest język polski. Zamawiający
dopuszcza, aby przedmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt. 5.8) składane były w języku angielskim.
II. Z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się Wykonawców, w stosunku do których zachodzi
którakolwiek z okoliczności wskazanych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w
zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t. j. Dz. U. z
2024 r. poz. 507).
III. C.D. PRZEDMIOTOWYCH ŚRODKÓW DOWODOWYCH
2) W przypadku, gdy wykonawca zaoferuje dla urządzenia wielofunkcyjnego dodatkowe materiały eksploatacyjne (dotyczy tonerów) równoważne, wyprodukowane przez producenta nie będącego producentem urządzenia zaoferowanego w poz. A „Formularza cenowego” (Dodatek nr 1B do SWZ), zobowiązany będzie dostarczyć dokumentację świadczącą o ich równoważności, tj. potwierdzającą, że materiały te są kompatybilne ze sprzętem wskazanym w poz. A (Dodatek nr 1B do SWZ) ww. dokumentu oraz zapewniają jakość wydruku przynajmniej równą materiałom oryginalnym (wyprodukowanym przez producenta urządzenia zaoferowanego w ww. pozycji), są fabrycznie nowe, że spełniają wymogi co do wymaganej jakości oraz pojemności/wydajności, a także że ich użycie nie spowoduje utraty gwarancji sprzętu – wystawionej przez producenta albo odpowiednie niezależne podmioty uprawnione do kontroli jakości produktów.
2) Zamawiający wymaga, aby dokumenty wskazane w pkt 2.1) sporządzone w języku innym niż angielski, złożone zostały wraz z tłumaczeniem na język polski.
3) Jeżeli wykonawca nie złoży przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe będą niekompletne, zamawiający wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.
4) Postanowień ust. 3) nie stosuje się, jeżeli przedmiotowy środek dowodowy służy potwierdzaniu zgodności z cechami lub kryteriami określonymi w opisie kryteriów oceny ofert lub, pomimo złożenia przedmiotowego środka dowodowego, oferta podlega odrzuceniu albo zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.
5) Zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych.
Po zmianie:
I. Zgodnie z pkt. 3.14) językiem, w jakim mogą być składane dokumenty w postępowaniu jest język polski. Zamawiający
dopuszcza, aby przedmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt. 5.8) składane były w języku angielskim.
II. Z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się Wykonawców, w stosunku do których zachodzi
którakolwiek z okoliczności wskazanych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w
zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t. j. Dz. U. z
2024 r. poz. 507).
III. C.D. PRZEDMIOTOWYCH ŚRODKÓW DOWODOWYCH
2) W przypadku, gdy wykonawca zaoferuje dla urządzenia wielofunkcyjnego dodatkowe materiały eksploatacyjne (dotyczy tonerów/tuszy) równoważne, wyprodukowane przez producenta nie będącego producentem urządzenia zaoferowanego w poz. A „Formularza cenowego” (Dodatek nr 1B do SWZ), zobowiązany będzie dostarczyć dokumentację świadczącą o ich równoważności, tj. potwierdzającą, że materiały te są kompatybilne ze sprzętem wskazanym w poz. A (Dodatek nr 1B do SWZ) ww. dokumentu oraz zapewniają jakość wydruku przynajmniej równą materiałom oryginalnym (wyprodukowanym przez producenta urządzenia zaoferowanego w ww. pozycji), są fabrycznie nowe, że spełniają wymogi co do wymaganej jakości oraz pojemności/wydajności, a także że ich użycie nie spowoduje utraty gwarancji sprzętu – wystawionej przez producenta albo odpowiednie niezależne podmioty uprawnione do kontroli jakości produktów.
2) Zamawiający wymaga, aby dokumenty wskazane w pkt 2.1) sporządzone w języku innym niż angielski, złożone zostały wraz z tłumaczeniem na język polski.
3) Jeżeli wykonawca nie złoży przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe będą niekompletne, zamawiający wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.
4) Postanowień ust. 3) nie stosuje się, jeżeli przedmiotowy środek dowodowy służy potwierdzaniu zgodności z cechami lub kryteriami określonymi w opisie kryteriów oceny ofert lub, pomimo złożenia przedmiotowego środka dowodowego, oferta podlega odrzuceniu albo zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.
5) Zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.8. Wykaz przedmiotowych środków dowodowych Przed zmianą:
1) Zamawiający żąda na potwierdzenie, że oferowane dostawy spełniają określone przez zamawiającego wymagania, złożenia wraz z ofertą:
CZĘŚĆ I ZAMÓWIENIA
a) dokumentacji/specyfikacji technicznej udostępnionej przez producenta każdego zaoferowanego przez wykonawcę sprzętu/urządzenia wskazanego w „Formularzu cenowym” - Dodatek nr 1A do SWZ (wydruki ze stron producentów, kopie kart katalogowych producentów, oświadczenia producentów lub dystrybutorów), potwierdzającej spełnianie wymagań zamawiającego. Załączone dokumenty muszą wskazywać rzeczywiste parametry zaoferowanego sprzętu.
UWAGA:
1. W przypadku gdy dokumentacja lub specyfikacja techniczna oferowanego sprzętu, o której mowa powyżej, nie zawiera wszystkich parametrów pozwalających na pełną weryfikację wymagań zawartych w SWZ, dopuszcza się złożenie oprócz wymaganej dokumentacji/specyfikacji technicznej dodatkowego oświadczenia podpisanego przez wykonawcę zawierającego uzupełnienie brakujących parametrów danego oferowanego sprzętu (rzeczywistych), potwierdzających spełnianie postawionych w SWZ wymagań.
2. W przypadku, gdy Wykonawca zaproponuje rozwiązanie równoważne zobowiązany będzie dostarczyć także dokumenty pochodzące od producenta zaoferowanego rozwiązania potwierdzające, że zaoferowane rozwiązanie równoważne spełnia wymagania określone w SWZ.
b) dla procesorów zaoferowanych w komputerze, z poz. A „Formularza cenowego” (Dodatek nr 1A do SWZ):
Wydruki z okresu nie wcześniej niż miesiąc kwiecień 2025 r. testu PassMark CPU Performance Test, zawierające wyniki punktowe wydajności procesorów, opublikowane na stronie: http://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php
c) dla procesora zaoferowanego w notebooku z poz. C „Formularza cenowego” (Dodatek nr 1A do SWZ):
- Wydruki z okresu nie wcześniej niż miesiąc kwiecień 2025 r. testu PassMark CPU Performance Test, zawierające wyniki punktowe wydajności procesorów, opublikowane na stronie: http://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php
lub
- Wydruki z okresu nie wcześniej niż miesiąc kwiecień 2025 r. testu Mobile Mark 25 dla oferowanych konfiguracji sprzętowych, zawierające wyniki punktowe zawarte w kolumnie productivity, opublikowane na stronie: https://results.bapco.com/results/benchmark/MobileMark_25
CZĘŚĆ II ZAMÓWIENIA
a) dokumentacji/specyfikacji technicznej udostępnionej przez producenta zaoferowanego przez wykonawcę sprzętu (nie dotyczy materiałów eksploatacyjnych (tonerów) do urządzeń wielofunkcyjnych i pojemników na zużyty toner) - poz. A „Formularza cenowego” (wydruki ze stron producentów, kopie kart katalogowych producentów, oświadczenia producentów lub dystrybutorów), potwierdzającej spełnianie wymagań zamawiającego. Załączone dokumenty muszą wskazywać rzeczywiste parametry zaoferowanego sprzętu.
UWAGA:
1) W przypadku gdy dokumentacja lub specyfikacja techniczna oferowanego sprzętu, o której mowa powyżej, nie zawiera wszystkich parametrów pozwalających na pełną weryfikację wymagań zawartych w SWZ, dopuszcza się złożenie oprócz wymaganej dokumentacji/specyfikacji technicznej dodatkowego oświadczenia podpisanego przez wykonawcę zawierającego uzupełnienie brakujących parametrów danego oferowanego sprzętu (rzeczywistych), potwierdzających spełnianie postawionych w SWZ wymagań.
Z UWAGI NA OGRANICZONĄ ILOŚĆ ZNAKÓW C.D. ZNAJDUJE SIĘ W POZOSTAŁYCH INFORMACJACH
Po zmianie:
1) Zamawiający żąda na potwierdzenie, że oferowane dostawy spełniają określone przez zamawiającego wymagania, złożenia wraz z ofertą:
CZĘŚĆ I ZAMÓWIENIA
a) dokumentacji/specyfikacji technicznej udostępnionej przez producenta każdego zaoferowanego przez wykonawcę sprzętu/urządzenia wskazanego w „Formularzu cenowym” - Dodatek nr 1A do SWZ (wydruki ze stron producentów, kopie kart katalogowych producentów, oświadczenia producentów lub dystrybutorów), potwierdzającej spełnianie wymagań zamawiającego. Załączone dokumenty muszą wskazywać rzeczywiste parametry zaoferowanego sprzętu.
UWAGA:
1. W przypadku gdy dokumentacja lub specyfikacja techniczna oferowanego sprzętu, o której mowa powyżej, nie zawiera wszystkich parametrów pozwalających na pełną weryfikację wymagań zawartych w SWZ, dopuszcza się złożenie oprócz wymaganej dokumentacji/specyfikacji technicznej dodatkowego oświadczenia podpisanego przez wykonawcę zawierającego uzupełnienie brakujących parametrów danego oferowanego sprzętu (rzeczywistych), potwierdzających spełnianie postawionych w SWZ wymagań.
2. W przypadku, gdy Wykonawca zaproponuje rozwiązanie równoważne zobowiązany będzie dostarczyć także dokumenty pochodzące od producenta zaoferowanego rozwiązania potwierdzające, że zaoferowane rozwiązanie równoważne spełnia wymagania określone w SWZ.
b) dla procesorów zaoferowanych w komputerze, z poz. A „Formularza cenowego” (Dodatek nr 1A do SWZ):
Wydruki z okresu nie wcześniej niż miesiąc kwiecień 2025 r. testu PassMark CPU Performance Test, zawierające wyniki punktowe wydajności procesorów, opublikowane na stronie: http://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php
c) dla procesora zaoferowanego w notebooku z poz. C „Formularza cenowego” (Dodatek nr 1A do SWZ):
- Wydruki z okresu nie wcześniej niż miesiąc kwiecień 2025 r. testu PassMark CPU Performance Test, zawierające wyniki punktowe wydajności procesorów, opublikowane na stronie: http://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php
lub
- Wydruki z okresu nie wcześniej niż miesiąc kwiecień 2025 r. testu Mobile Mark 25 dla oferowanych konfiguracji sprzętowych, zawierające wyniki punktowe zawarte w kolumnie productivity, opublikowane na stronie: https://results.bapco.com/results/benchmark/MobileMark_25
CZĘŚĆ II ZAMÓWIENIA
a) dokumentacji/specyfikacji technicznej udostępnionej przez producenta zaoferowanego przez wykonawcę sprzętu (nie dotyczy materiałów eksploatacyjnych (tonerów/tuszy) do urządzeń wielofunkcyjnych i pojemników na zużyty toner/tusz) - poz. A „Formularza cenowego” (wydruki ze stron producentów, kopie kart katalogowych producentów, oświadczenia producentów lub dystrybutorów), potwierdzającej spełnianie wymagań zamawiającego. Załączone dokumenty muszą wskazywać rzeczywiste parametry zaoferowanego sprzętu.
UWAGA:
1) W przypadku gdy dokumentacja lub specyfikacja techniczna oferowanego sprzętu, o której mowa powyżej, nie zawiera wszystkich parametrów pozwalających na pełną weryfikację wymagań zawartych w SWZ, dopuszcza się złożenie oprócz wymaganej dokumentacji/specyfikacji technicznej dodatkowego oświadczenia podpisanego przez wykonawcę zawierającego uzupełnienie brakujących parametrów danego oferowanego sprzętu (rzeczywistych), potwierdzających spełnianie postawionych w SWZ wymagań.
Z UWAGI NA OGRANICZONĄ ILOŚĆ ZNAKÓW C.D. ZNAJDUJE SIĘ W POZOSTAŁYCH INFORMACJACH
INNE PRZETARGI Z KIELC
- Zakup testów typu multiplex PCR do wykrywania patogenów z materiałów klinicznych wraz z dzierżawą aparatu dla potrzeb Zakładu Mikrobiologii Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Kielcach
- Zakup wraz z dostawą wyrobów medycznych dla Świętokrzyskiego Centrum Onkologii w Kielcach.
- Zakup wraz z dostawą środków czystości dla Świętokrzyskiego Centrum Onkologii w Kielcach.
- Zakup wraz z dostawą akcesoriów do utrzymania czystości dla Świętokrzyskiego Centrum Onkologii w Kielcach.
- Sukcesywna dostawa materiałów biurowych oraz materiałów eksploatacyjnych do urządzeń biurowych w latach 2026-2027
- Świadczenie na rzecz Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Kielcach usług stałej całodobowej ochrony osób i mienia oraz obsługa dawców krwi przed i po oddaniu krwi (obsługa patio)
więcej: przetargi w Kielcach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa i wdrożenie systemu sprzedażowego wraz z osprzętem i oprogramowaniem w ramach realizacji inwestycji pn. "Budowa budynku Studia (studia nagrań) jako I etapu"
- "Zakup i dostawa 22 szt. komputerów stacjonarnych na potrzeby Urzędu Gminy w Baćkowicach"
- Dostawa tabletów graficznych, dysków przenośnych, słuchawek, komponentów komputerowych oraz mobilnych zestawów monitorów interaktywnych
- Dostawa sprzętu informatycznego (laptopy, monitory oraz drukarki) w podziale na 2 części
- Dostawa sprzętu komputerowego z monitorami dla Starostwa Powiatowego w Rybniku
- Zakup sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem
więcej: Urządzenia komputerowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





