Ogłoszenie z dnia 2025-05-07
Ogłoszenie nr 2025/BZP 00219959 z dnia 2025-05-07 |
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Letnie utrzymanie dróg i gruntów Gminy Miasto Elbląg
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MIASTO ELBLĄG NA PRAWACH POWIATU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 170747715
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Łączności 1
1.5.2.) Miejscowość: Elbląg
1.5.3.) Kod pocztowy: 82-300
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dzp@umelblag.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.elblag.eu
1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Administracja samorządowa
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Letnie utrzymanie dróg i gruntów Gminy Miasto Elbląg2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-96436a91-7249-4486-bc89-8a6a130b0b55
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00219959
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00026410/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
2.3.2 Letnie utrzymanie dróg w mieście Elblągu.
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00182580
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 214 ust. 1 pkt 11 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
Uzasadnienie prawne: art. 214 ust. 1 pkt 11 ustawy Prawo zamówień publicznych
Uzasadnienie faktyczne: Przepis art. 214 ust. 1 pkt 11 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1320 z późn. zm.) umożliwia powierzenie wykonania usług, dostaw lub robót budowlanych na rzecz podmiotu wewnętrznego, tj. udzielanie zamówień wewnętrznych (in-house) pomiędzy podmiotami sektora publicznego przy zastosowaniu trybu z wolnej ręki, pod warunkiem zajścia odpowiednich okoliczności. Gmina Miasto Elbląg jest Zamawiającym, o którym mowa w art. 4 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Mając na uwadze powyższe możliwe jest powierzenie wykonywania przedmiotowych zadań Elbląskiemu Przedsiębiorstwu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o., 82-300 Elbląg, ul. Szańcowa 1, ponieważ spełnione są łącznie następujące warunki, tj.: c.d. w sekcji IX.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: DZP.271.24.2025.AS2
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 7850000,00 PLN
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 1509259,26 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia:
Letnie utrzymanie dróg i gruntów Gminy Miasto Elbląg
Główne miejsce świadczenia usług: Miasto Elbląg
Przedmiot zamówienia obejmuje wykonywanie prac utrzymaniowych w okresie sezonu letniego, polegających na oczyszczaniu i sprzątaniu jezdni, parkingów, chodników, placów, ścieżek rowerowych, przystanków komunikacji zbiorowej, pętli autobusowych oraz opróżnianie i konserwację koszy ulicznych zlokalizowanych w pasach drogowych ulic w Elblągu.
2. Na zakres robót, będących przedmiotem zamówienia, składa się :
1) Stałe utrzymanie czystości dróg obejmujące:
a) Stałe utrzymanie czystości jezdni, parkingów i pętli autobusowych;
b) Stałe utrzymanie czystości chodników, placów, ścieżek rowerowych i przystanków komunikacji zbiorowej;
c) Utrzymanie dyżuru całodobowego w zakresie sprzątania terenów pasa drogowego dróg publicznych i dróg wewnętrznych będących własnością Gminy Miasta Elbląg z odpadów i zanieczyszczeń powstałych w wyniku awarii, kolizji i wypadków pojazdów oraz innych nieprzewidzianych zdarzeń;
d) Ręczne oczyszczanie pasów drogowych z nieczystości stałych tj. papierów, puszek, butelek, kartonów itp.;
e) Utrzymanie czystości na terenie Starego Miasta.
2) Interwencyjne utrzymanie czystości dróg i gruntów stanowiących własność Gminy Miasto Elbląg obejmujące (wg potrzeb):
a) Oczyszczanie powierzchni jezdni, chodników, placów i gruntów nie objętych stałym utrzymaniem;
b) Wywóz liści i innych nieczystości m.in. uprzątniętych z chodników i pryzmowanych przez właścicieli nieruchomości przy krawędzi jezdni;
c) Ręczne oczyszczanie korytek ściekowych, wpustów deszczowych, cieków liniowych i skarpowych w pasach drogowych;
d) Oczyszczanie i wywóz nieczystości z gruntów stanowiących własność Gminy Miasto Elbląg, w tym likwidacja tzw. „dzikich wysypisk”;
e) Dodatkowy wyjazd w przypadku interwencji dot. nieczystości.
3) Oczyszczanie i konserwacja koszy ulicznych zlokalizowanych w pasach drogowych ulic i na przystankach komunikacji zbiorowej.
4) Obsługa imprez miejskich obejmująca teren Starego Miasta.
Szczegółowy zakres usług w ramach niniejszego zamówienia został opisany w załącznikach do projektu Umowy stanowiącego ZAŁĄCZNIK NR 2 do ZdN.
3. Wykonawca przy realizacji zamówienia publicznego zobowiązany będzie spełniać przesłanki określające minimalne wymagania służące zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami zgodnie z art. 6 Ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
4. W indywidualnym przypadku, jeżeli Wykonawca nie jest w stanie, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, zapewnić dostępności osobie ze szczególnymi potrzebami, o których mowa w art. 6, Wykonawca jest obowiązany zapewnić takiej osobie dostęp alternatywny, o którym mowa w art. 7 Ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
5. Pozostałe wymagania Zamawiającego i obowiązki Wykonawcy określa projekt umowy – ZAŁĄCZNIK NR 2 do ZdN.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90610000-6 - Usługi sprzątania i zamiatania ulic
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 2009462,85 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 2009462,85 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 2009462,85
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Elbląskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5783125340
7.3.3) Ulica: Szańcowa 1
7.3.4) Miejscowość: Elbląg
7.3.5) Kod pocztowy: 82-300
7.3.6.) Województwo: warmińsko-mazurskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
ELBLĄSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO GOSPODARKI KOMUNALNEJ SP. Z O.O.
jakie przetargi wygrała firma
ELBLĄSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO GOSPODARKI KOMUNALNEJ SP. Z O.O.
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-04-30
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 2009462,85 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
a) Zamawiający, tj. Gmina Miasto Elbląg, sprawuje kontrolę nad spółką, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej spółki,
b) ponad 90% działalności Elbląskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o., 82-300 Elbląg, ul. Szańcowa 1 dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez Zamawiającego, tj. Gminę Miasto Elbląg sprawującego nad spółką bezpośrednią kontrolę; przedmiotowy procent działalności został ustalony na podstawie art. 214 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, za pomocą średniego przychodu za 3 lata poprzedzające udzielenie zamówienia,
c) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego.
Mając na uwadze powyższe regulacje możliwe jest powierzenie wykonywania zadań wyżej wymienionej spółce, gdyż spełnia ona przytoczone okoliczności umożliwiające udzielenie tego zamówienia w trybie in-house.
INNE PRZETARGI Z ELBLĄGA
- Wykonanie dokumentacji projektowej i na jej podstawie wykonanie robót budowlanych w zakresie naprawy stropów piwnicznych w nieruchomości przy ul. Fabrycznej 19 będącej w administrowaniu ZBK w Elblągu
- ROBOTY BUDOWLANE W KOMPLEKSIE WOJSKOWYM W WILKOWIE.
- Remont parkingu przy świetlicy wiejskiej w miejscowości Raczki Elbląskie, gmina Elbląg
- Organizacja dwudniowych wyjazdowych warsztatów integracyjno szkoleniowych pn. Promocja zdrowia i aktywnego stylu życia dla uczestników projektu "Lepszy start w dorosłe życie"
- Remont pomieszczeń łaźni dla osadzonych Aresztu Śledczego w Elblągu
- ZP/20/2025 Postępowanie w trybie podstawowym bez przeprowadzenia negocjacji na dostawę sprzętu medycznego
więcej: przetargi w Elblągu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Usługa utrzymania stałego porządku i czystości w budynkach oraz utrzymania czystości na ternie nieruchomości zarządzanych przez KTBS Sp. z o.o. w Kielcach
- Utrzymanie czystości dróg powiatowych miejskich na terenie miasta Wejherowa - powtórzony
- Świadczenie usługi sprzątania w budynkach Prokuratury Okręgowej w Kielcach oraz Prokuratur Rejonowych w Starachowicach, Ostrowcu Świętokrzyskim i Włoszczowie.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.