Ogłoszenie z dnia 2025-05-06
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00140944/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-03-11
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa budynku zaplecza szatniowo - sanitarnego przy boisku sportowym przy ul. Kukuczki w Radomsku- etap I
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Radomsko
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590648238
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Tysiąclecia 5
1.5.2.) Miejscowość: Radomsko
1.5.3.) Kod pocztowy: 97-500
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@radomsko.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.radomsko.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-29ca1d90-9eed-4834-a221-cd5070eb455f1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa budynku zaplecza szatniowo - sanitarnego przy boisku sportowym przy ul. Kukuczki w Radomsku- etap I2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-29ca1d90-9eed-4834-a221-cd5070eb455f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00218454
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00040664/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Budowa zaplecza szatniowo-sanitarnego przy boisku na ul. Kukuczki w Radomsku etap I
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00140944
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: PZP.271.1.6.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 296744,56 PLN
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 157898,49 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn„Budowa budynku zaplecza szatniowo – sanitarnego przy boisku sportowym przy ul. Kukuczki w Radomsku”– etap I Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z umową, dokumentacją projektową składającą się z projektów budowlanych, projektu technicznego obejmującego branże architektoniczno-budowlaną, sanitarną i elektryczną, projektu wykonawczego obejmującego branże architektoniczno-budowlaną, sanitarną i elektryczną oraz informacji uzupełniającej stanowiacej integralną część każdego z w/w projektów , specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, uzgodnieniami, opinią geotechniczną, zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej.
2.Przedmiotem zamówienia jest budowa budynku zaplecza szatniowo – sanitarnego przy boisku sportowym przy ul. Kukuczki w Radomsku (budynek kontenerowy) - etap I, która obejmie w szczególności:
1) wykonanie robót geodezyjnych (wytyczenie, obsługa geodezyjna i inwentaryzacja geodezyjna powykonawcza);
2) roboty przygotowawcze;
3) budowę budynku zaplecza szatniowo – sanitarnego (budynek kontenerowy - 2 kontenery) wraz z elementami wskazanymi w dokumentacji projektowej (m. in. drzwi, okna, dach, podłogi, instalacje i przyłącza, oświetlenie zewnętrzne i wewnętrzne, wentylacja grawitacyjna i mechaniczna, wyposażenie, pochylnia dla osób niepełnosprawnych,);
4) dostawę i montaż 4 szt. grzejników elektrycznych płytowych wypełnionych olejem roślinnym, pozwalającym uzyskać wysoką moc grzewczą na poziomie ok.700 W
5) wykonanie instalacji kanalizacji sanitarnej zewnętrznej i wewnętrznej;
6) wykonanie instalacji wodociągowej zewnętrznej i wewnętrznej;
7) wykonanie instalacji elektrycznej zewnętrznej i wewnętrznej;
8) wykonanie podejścia dla osób niepełnosprawnych;
9) wyposażenie zaplecza szatniowo – sanitarnego w instalacje i urządzenia wskazane w dokumentacji projektowej.
10) rozruch instalacji, dostarczenie instrukcji użytkowania, konserwacji i książki serwisowej wszystkich wymagających tego urządzeń wraz z harmonogramem niezbędnych przeglądów, przeprowadzenie szkoleń z obsługi, przeprowadzanie wymaganych przeglądów;
11) wykonanie obowiązków zawartych w decyzjach, warunkach, uzgodnieniach, opiniach; w tym również tych które zostaną wystosowane przez gestorów sieci i zarządców dróg w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia;
12) uzyskanie pozwolenia na użytkowanie budynku.
UWAGA: Przedmiot zamówienia nie obejmuje wykonania etapu II ( etapy zostały wskazane na rysunkach w projekcie technicznym i wykonaczym ) oraz dostawy i montażu wskazanych w dokumentacji projektowej klimatyzatorów ściennych oraz wykonania opaski wokół budynku.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają:
1) wzór/projekt umowy - stanowiący dodatek nr 9 do SWZ ,
2) Projekt budowlany– stanowiący dodatek nr 10 do SWZ,
3) Projekt techniczny – stanowiący dodatek nr 11 do SWZ,
4) Projekt wykonawczy – stanowiący dodatek nr 12 do SWZ
5) Projekt budowlany przyłącza wodociągowego i przyłącza kanalizacji sanitarnej - stanowiący dodatek nr 13 do SWZ
6) Informacja uzupełniająca stanowiąca integralną część każdego z w/w projektów- stanowiąca dodatek nr 14 do SWZ
7) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót– stanowiący dodatek nr 15 do SWZ
8) Opinia geotechniczna – stanowiąca dodatek nr 16 do SWZ
9) Pozwolenie na budowę Decyzja nr 522/2024 z dnia 10 października 2024 r – stanowiąca dodatek nr 17 do SWZ.
4. Ze względu na charakter wynagrodzenia (ryczałt) przedmiar robót stanowiący dodatek nr 18 do SWZ pełni funkcję informacyjną 5.Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia zawartym w SWZ określił wymagania jakościowe odnoszące się do co najmniej głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia, w tym w umowie, Projektach budowlanych, technicznym, wykonawczym wraz z infomacją uzupełniającą stanowiącą integralną część każdego z w/w projektów , Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót.
6.Zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy w sytuacji, gdyby w Dokumentacji projektowej lub Specyfikacjach technicznych, a więc w dokumentach opisującym przedmiot zamówienia, zawarto odniesienie do norm, ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy, a takim odniesieniom nie towarzyszyło wyrażenie „lub równoważne”, to Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w każdej takiej normie, ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych. W związku z powyższym należy przyjąć, że każdej: normie, ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych występujących w opisie przedmiotu zamówienia towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. Jeżeli w Dokumentacji projektowej lub Specyfikacjach technicznych, użyto nazwy materiału(ów) lub urządzenia(ń), parametry identyfikujące producenta, pochodzenie, służą one jedynie do ustalenia charakterystyki, jakości tych materiałów lub urządzeń. Wykonawca ma obowiązek wbudować materiały lub urządzenia posiadające nie gorsze właściwości zapewniające zgodne z Dokumentacją projektową lub Specyfikacjami technicznymi funkcjonowanie elementów, części lub całego obiektu budowlanego. Tym samym dopuszcza się do stosowania przy realizacji zamówienia materiały lub urządzenia (ogólnie produkty) równoważne innych producentów. Jeżeli użyto w SWZ lub dodatkach wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że Zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Jeżeli wymagana jest określona etykieta, zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania określonej przez zamawiającego etykiety
7.Określenie wymagań dotyczących zatrudniania przez wykonawcę lub podwykonawcę osób na podstawie stosunku pracy -szczegóły w SWZ.
8.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
Uzasadnienie : Zadanie pn . „Budowa budynku zaplecza szatniowo – sanitarnego przy boisku sportowym przy ul. Kukuczki w Radomsku” – etap I jest podzielone na dwa etapy, części z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania.Ze względu na charakter zamówienia oraz organizację, podział etapu I zamówienia na części jest bezzasadny i może utrudniać realizację przedmiotu zamówienia dla potencjalnego wykonawcy jak i nadzór nad jego realizacją przez Zamawiającego. Dla zagwarantowania bezsporności udzielonej gwarancji na roboty i rękojmi za wady obiektu, ich wykonanie powinno być realizowane przez jednego wykonawcę, który będzie odpowiedzialny za wykonanie całości niniejszego przedmiotu zamówienia. Podział realizacji etapu I zadania na poszczególne branże spowodowałby trudności realizacyjne, zwiększenie kosztów realizacji oraz ryzyko nieterminowego wykonania zamówienia, ponieważ wykonywanie robót poszczególnych branż przenika się wzajemnie i nie jest możliwe zakończenie robót jednej branży bez jednoczesnego wykonywania robót innej branży. Podzielenie przedmiotowego zamówienia na części groziłoby wystąpieniem nadmiernych trudności technicznych i konieczność koordynowania działań różnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia na tym samym obiekcie, co mogłoby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia. Tym samym przedmiot niniejszego zamówienia sam stanowi część zadania i nie został podzielony na części ze względów technicznych i ekonomicznych. Zakres i wartość szacunkowa zarówno etapu I jak i całego zadania wskazuje, że jest ono skierowane do podmiotów z Sektora Małych i Średnich Przedsiębiorstw Niepodzielenie przedmiotu – etapu I zadania na części nie naruszy zasady uczciwej konkurencji i nie spowoduje ograniczenia możliwości ubiegania się o zamówienie mniejszym podmiotom. Ponadto nie ograniczono udziału podwykonawców przy realizacji zamówienia. W związku z powyższym zachowując swobodę autonomicznego podejmowania decyzji przez Zamawiającego, stwierdzono że nie celowym byłoby podzielenie zamówienia na części, a więc realizacja zamówienia powinna być udzielona jednemu wykonawcy.
9.Zamawiający przewiduje możliwości udzielenia zamówień, o których mowa w art. 305 pkt 1 w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 7ustawy.- szczegóły w pkt 4.2.14.)
10.Zamawiający przewidział, że istnieje możliwość, że o udzielenie zamówienia będzie ubiegał się podmiot, który był
zaangażowany w przygotowanie postępowania o udzielenie tego zamówienia w zakresie opisu przedmiotu zamówienia,
ustalenia wartości szacunkowej zamówienia.
W związku z powyższym Zamawiający podjął następujące środki mające na celu zapobieżeniu zakłócenia uczciwej
konkurencji w przypadku, o którym mowa w art. 85 ust. 1 ustawy:
1) na stronie internetowej prowadzonego postępowania opublikował wszelkie dokumenty jakimi dysponuje dotyczące opisu
przedmiotu zamówienia tj. dokumenty wymienione w pkt 3.3 SWZ,
2) wyznaczył dłuższy termin na złożenie ofert,
3) ujawnia wartość szacunkową zamówienia :
- całkowita wartość całego zadania obejmująca etap I i etap II ustalona została na kwotę 296 744,56 zł netto (bez podatku
VAT) w tym :
- wartość etapu I 236 847,73 zł netto w tym :
* wartość zamówienia podstawowego 157 898,49 zł netto
* wartość zamówień polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych lub usług: 78 949,24 zł netto
- wartość etapu II 59 896,83 zł netto
4.5.3.) Główny kod CPV: 45212230-7 - Instalowanie szatni
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45112210-0 - Usuwanie wierzchniej warstwy gleby
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45332300-6 - Roboty instalacyjne kanalizacyjne
45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne
45332400-7 - Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych
45331211-8 - Instalowanie wentylacji zewnętrznej
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający dnia 28 kwietnia 2025r. w zw. z art. 263 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych ( t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320), zwanej dalej ustawą zawiadamia,że unieważnił postępowanie na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy, ponieważ, oferta z najniższą ceną spośród pozostałych ofert w niniejszym postępowaniu przewyższała kwotę, którą zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, a kwota ta nie mogła ulec zwiększeniu.Wykonawca Comox Sp. z o.o. al. Jerozolimskie 6/508, 00-374 Warszawa ( oferta nr 2) , którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza w dniu 14 kwietnia 2025r. i z którym, w dniu 24 kwietnia 2025r miała zostać zawarta umowa uchylił się od podpisania umowy.
Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty złożonej przez Comox Sp. z o.o. al. Jerozolimskie 6/508, 00-374 Warszawa ( oferta nr 2) podwyższył kwotę, którą zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia tj. 176 000 ,00 zł brutto do kwoty 179 580,00 zł brutto .
Oferta z najniższą ceną spośród pozostałych ofert w niniejszym postępowaniu – złożona przez Wykonawcę Przedsiębiorstwo Budowy Segmentów Sp.zo.o. ul.Dębowa 2 09-402 Płock ( oferta nr 1) cena brutto (C): 281 670,00 zł przewyższała w/w kwotę, którą Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia tj. 179 580,00 zł brutto , a kwota ta nie mogła ulec zwiększeniu .
Ze względu na powyższe Zamawiający zgodnie z art. 255 pkt 3 ustawy, unieważnił postępowanie, ponieważ oferta z najniższą ceną przewyższała kwotę, którą zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, a kwota ta nie może ulec zwiększeniu.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 179580,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 281670,00 PLN
INNE PRZETARGI Z RADOMSKA
- "Budowa budynku zaplecza szatniowo - sanitarnego przy boisku sportowym przy ul. Kukuczki w Radomsku" - etap I
- "Roboty budowlane na osadach Nadleśnictwa Radomsko"
- Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek listowych oraz ich ewentualnych zwrotów na rzecz PGK Sp. z o. o. z/s w Radomsku
- Dostawa środków dezynfekcyjnych do Szpitala Powiatowego w Radomsku.
- Modernizacja drogi powiatowej nr 3906E na odcinku Borzykówka-Borzykowa
- Budowa instalacji klimatyzacji komfortu dla budynku Urzędu Stanu Cywilnego w Radomsku
więcej: przetargi w Radomsku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa sieci wodociągowej na terenie gminy Kołbiel
- Utworzenie placówki "Klub Seniora+" w miejscowości Świniarach
- "Budowa szatni przy boisku sportowym w miejscowości Dobrojewo, gmina Ostroróg" (II)
- Budowa budynku gospodarczo-socjalnego przeznaczonego na cele gospodarki leśnej oraz wiaty do przechowywania maszyn - II postępowanie
- Rewitalizacja terenów nadwiślańskich w mieście Zakroczym
- Przebudowa budynku świetlicy środowiskowej wraz z adaptacją poddasza w miejscowości Sułków
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.