eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Jarocin › "Przygotowanie inwentaryzacji zieleni i waloryzacji przyrodniczej. Inwentaryzacje terenowe i tworzenie baz danych na potrzeby gospodarowania zasobami środowiska przyrodniczego gminy Jarocin"



Ogłoszenie z dnia 2022-06-22


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Przygotowanie inwentaryzacji zieleni i waloryzacji przyrodniczej. Inwentaryzacje terenowe i tworzenie baz danych na potrzeby gospodarowania zasobami środowiska przyrodniczego gminy Jarocin”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA JAROCIN

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 250854702

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: AL. NIEPODLEGŁOŚCI 10

1.5.2.) Miejscowość: Jarocin

1.5.3.) Kod pocztowy: 63-200

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL416 - Kaliski

1.5.7.) Numer telefonu: 62 749 95 00

1.5.8.) Numer faksu: 62 747 22 25

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: office@jarocin.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.jarocin.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://jarocin.ezamawiajacy.pl/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Przygotowanie inwentaryzacji zieleni i waloryzacji przyrodniczej. Inwentaryzacje terenowe i tworzenie baz danych na potrzeby gospodarowania zasobami środowiska przyrodniczego gminy Jarocin”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1149998e-ac2b-11ec-80f8-1ad70aec7fa4

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00218084

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-06-22

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00009013/16/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.18 Przygotowanie inwentaryzacji zieleni i waloryzacji przyrodniczej: Inwentaryzacje terenowe i tworzenie baz danych na potrzeby gospodarowania zasobami środowiska przyrodniczego gminy Jarocin.

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Umowa Nr DPT/BDG-II/POPT/5/22 z dnia 14.01.2022 r. na dotację w ramach inicjatywy pt. „Wsparcie rozwoju miast”

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00098951/03

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: WR-RGK.271.1.20.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 558000,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Cześć 1. Inwentaryzacja przyrodnicza gminy Jarocin

Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie inwentaryzacji i waloryzacji przyrodniczej gminy Jarocin, przez które rozumie się zbiór badań terenowych przeprowadzonych na potrzeby scharakteryzowania elementów środowiska przyrodniczego, wraz z opisem zastosowanej metodyki.

Cele szczegółowe zadania
- wykonanie inwentaryzacji przyrodniczych gminy Jarocin;
- baza opracowanie bazy danych nt. zasobów przyrodniczych;
- formułowanie wniosków i zaleceń do dokumentów planistycznych i na potrzeby gospodarowania terenami gminy;

Zakres prac
Zakres obszarowy opracowania: gmina Jarocin

Zakres merytoryczny przedmiotu zamówienia obejmuje:
1. Opis metodyki wykonania inwentaryzacji przyrodniczej oraz szczegółowego harmonogramu prac.
2. Ogólny opis fizjograficzny Gminy Jarocin: w tym w szczególności:
a) podziału geobotanicznego (Szafer, Zarzycki, 1972),
b) synchorologicznego podziału regionalnego (Matuszkiewicz, 1980),
c) podziału na krainy i dzielnice przyrodniczo-leśne (Trampler i in., 1990),
d) podziału geobotanicznego (Matuszkiewicz, 1993),
e) regionalizacji zoogeograficznej (Kostrowicki, 1999) wraz z kartograficznym przedstawieniem położenia gminy na tle ww. regionalizacji w wektorowych formatach danych oprogramowania GIS (.shp) w układzie PUWG2000;
3. Omówienie aktualnego stanu badań oraz literatury przedmiotu w zakresie opracowania zadania.
4. Opracowanie mapy potencjalnej roślinności naturalnej terenu gminy.
5. Opracowanie mapy roślinności rzeczywistej terenu gminy w skali 1:10 000 w oparciu o inwentaryzację przyrodniczą terenu gminy:
a) wytypowanie cennych zbiorowisk roślin;
b) spis florystyczny zaobserwowanych gatunków chronionych roślin naczyniowych w odniesieniu do siedlisk lub obszarów określonych przez specjalistów;
c) obserwacje florystyczne minimum trzykrotnie w okresie wegetacyjnym, w tym w okresach: wiosna, wczesne lato, późne lato;
d) spis florystyczny zaobserwowanych gatunków gatunków inwazyjnych oraz oznaczenie stanowisk lub obszarów na mapie;
e) wskazanie stwierdzonych i potencjalnych gatunków chronionych: grzybów, porostów i mszaków na podstawie ogólnej inwentaryzacji (co najmniej jedna kontrola w terenie);
f) wykonanie minimum 30 zdjęć fitosocjologicznych, każde o powierzchni minimum 100m kw. wraz z klasyfikacją fitosocjologiczną. Liczba i rozmiar zdjęcia fitosocjologicznego powinny być adekwatne do rodzaju siedliska i jego powierzchni;
g) określenie położenia płatów i stanowisk za pomocą urządzenia GPS z dokładnością do 2m,
h) kartograficzne przedstawienie mapy roślinności rzeczywistej terenu gminy w wektorowych formatach danych GIS (.shp) - zgodnie z wytycznymi opracowania - bazy danych GIS; przedstawienie warstw informacyjnych:
• siedlisk przyrodniczych (poligony),
• zbiorowisk roślinnych (poligony),
• stanowisk poszczególnych gatunków (punkty);
i) wykonanie dokumentacji fotograficznej zasobów - zgodnie z wytycznymi opracowania - dokumentacja fotograficzna zasobów.
6. Opracowanie mapy stanowisk gatunków fauny terenu gminy w skali 1:10 000 w oparciu o inwentaryzację faunistyczną terenu gminy.
7. Wykonanie spisu fauny z podziałem na poszczególne grupy zwierząt: (punktowe stanowiska oraz obszary siedlisk) - zgodnie z wytycznymi opracowania - bazy danych GIS:
a) chronione gatunki bezkręgowców (także miejsca rozmnażania),
b) ichtiofauna (także ryby migrujące i tarliska),
c) herpetofauna (także miejsca bytowania, w tym rozrodu, potencjalne miejsca zimowania oraz gatunki migrujące z trasami migracji),
d) ornitofauna (także gatunki migrujące i zimujące),
e) teriofauna (z wyłączeniem ssaków drobnych nie chronionych),
f) chiropterofauna (także kryjówki letnie w budynkach oraz zimowiska, a także trasy przelotów i żerowiska).
8. Opracowanie dokumentacji fotograficznej chronionych zasobów środowiska zgodnie z wytycznymi opracowania - dokumentacja fotograficzna zasobów.
9. Opracowanie wniosków i zaleceń do dokumentów planistycznych oraz na potrzeby gospodarowania terenami gminy w zakresie:
a) ochrony zastanych zasobów przyrodniczych,
b) zrównoważonego kształtowania obszarów najcenniejszych przyrodniczo;
c) podnoszenia bioróżnorodności wybranych obszarów - postulowanych przez autorów;
d) kształtowanie systemu przyrodniczego gminy;
e) propozycji szlaków edukacyjnych.
10. Organizacja i przeprowadzenie seminarium szkoleniowego nt. wyników badań oraz proponowanych zaleceń - zgodnie z wytycznymi realizacji: seminarium szkoleniowego.

Wymagania szczegółowe
Inwentaryzację fauny gminy należy wykonać bez metod inwazyjnych (np. odłowów). Jeżeli w opinii eksperta wybrana metoda inwazyjna jest jedyną możliwą, to należy to uzasadnić w metodyce prac (np. odławianie ryb za pomocą elektropołowu). Zamawiający dopuszcza odstępstwa w uzasadnionych przypadkach, po wcześniejszym ich uzgodnieniu przez Wykonawcę.
2. Obserwacje faunistyczne należy wykonać minimum trzykrotnie, w tym w okresach: wiosna, wczesne lato, późne lato i powinny być one potwierdzone roboczą dokumentacją fotograficzną.
W odniesieniu do inwentaryzacji ryb, Zamawiający dopuszcza wykonanie inwentaryzacji w ramach jednego rozpoznania w terenie, pod warunkiem wskazania terminu, kiedy będzie możliwe zidentyfikowanie większości gatunków, w tym gatunków, które ekspert uzna za kluczowe (np. gatunki chronione lub wskaźnikowe). W uzasadnionych przypadkach, Zamawiający dopuszcza również wskazanie gatunków, które na podstawie wiedzy eksperckiej mogą występować na terenie, a nie zostały wykazane w ramach inwentaryzacji.
3. Określenie położenia stanowisk za pomocą urządzenia GPS z dokładnością do 5m.
4. Dokumentacja fotograficzna powiązana z bazą danych GIS - przypisanie fotografii poszczególnym stanowiskom;
5. Przygotowaną metodykę prac przed rozpoczęciem badań terenowych należy przedłożyć do akceptacji Zamawiającego.
6. Wykonawca musi uzyskać wszystkie zgody niezbędne do wykonania badań terenowych (w tym wymagane przepisami prawa odstępstwa od zakazów), jeśli okażą się one konieczne z punktu widzenia właściwego wykonania prac.

Wynik prac
1. Etap 1. Raporty częściowe z realizacji prac– opracowane w cyklu kwartalnym.
2. Etap 2. Baza danych zasobów przyrodniczych Gminy Jarocin opracowana zgodnie ze wytycznymi opracowania bazy danych.
3. Etap 2. Mapy inwentaryzacyjne poszczególnych grup roślin i organizmów żywych w skali 1:10 000, wykonana zgodnie z wytycznymi opracowania rysunków wektorowych.
4. Etap 2. Mapa form ochrony przyrody Gminy Jarocin, wykonana zgodnie z wytycznymi opracowania rysunków wektorowych, w tym:
a) doprecyzowanie przebiegu granic Obszaru Chronionego Krajobrazu ,,Szwajcaria Żerkowska" w uzgodnieniu z właściwymi miejscowo i przedmiotowo organami ochrony środowiska - wektoryzacja granic po liniach granic działek ewidencyjnych,
b) określenie położenia pomników przyrody za pomocą urządzenia GPS,
c) kartograficzne przedstawienie mapy form ochrony przyrody terenu gminy w wektorowych formatach danych oprogramowania GIS (.shp) w układzie PUWG2000 wraz z bazą danych w tabeli atrybutów poszczególnych warstw informacyjnych:
• obszarowych form ochrony przyrody, chronionych prawem krajowym (poligony), liniowych form ochrony przyrody (np. pomnikowe aleje drzew), chronionych prawem krajowym (polilinie),
• punktowych form ochrony przyrody, chronionych prawem krajowym (punkty), z podziałem na formy ochrony przyrody istniejące i postulowane;
• chronionych siedlisk przyrodniczych oraz gatunków roślin i zwierząt wymienionych w Dyrektywie Rady 92/43/EEC z dnia 21 maja 1992 r. w sprawie ochrony siedlisk przyrodniczych oraz dzikiej fauny i flory, ze zmianami (Dyrektywa Siedliskowa) - załącznik 1
• siedliska oraz załącznik II i załącznik IV - gatunki roślin i zwierząt, stanowisk ptaków wymienionych w Dyrektywie Rady 79/409/EWG z dnia 2 kwietnia 1979 r. w sprawie ochrony dzikich ptaków, ze zmianami (Dyrektywa Ptasia),
• stanowisk gatunków roślin, zwierząt, grzybów (w tym porostów) chronionych prawem krajowym (ochrona ścisła i częściowa) oraz gatunków roślin inwazyjnych,
• stanowisk gatunków rzadkich i zagrożonych w skali kraju i regionu, umieszczonych w polskiej Czerwonej Księdze Roślin, Czerwonej liście roślin i grzybów Polski, polskiej Czerwonej Księdze Zwierząt, Czerwonej księdze gatunków zagrożonych i innych czerwonych listach;
5. Etap 2. Dokumentacja fotograficzna powiązana z bazą danych GIS.
6. Etap 2. Materiały szkoleniowe oraz nagranie z seminarium szkoleniowego - zgodnie z wytycznymi realizacji: seminarium szkoleniowego.

4.5.3.) Główny kod CPV: 71510000-6 - Usługi badania terenu

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71354000-4 - Usługi sporządzania map

71355000-1 - Usługi pomiarowe

72320000-4 - Usługi bazy danych

73100000-3 - Usługi badawcze i eksperymentalno-rozwojowe

77211300-5 - Usługi selekcji drzew

4.5.5.) Wartość części: 195000,00 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 2. Analizy zasobów wodnych Gminy Jarocin

Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie inwentaryzacji zasobów wodnych gminy Jarocin oraz opracowanie systemowego podejścia do gromadzenia i analizy danych przestrzennych w zakresie rozpoznania i poprawy efektywności zrównoważonego gospodarowania zasobami Gminy Jarocin.

Cele szczegółowe zadania
- budowanie bazy danych nt. zasobów wodnych Gminy Jarocin;
- rozpoznanie możliwości lokalizowania elementów błękitno-zielonej infrastruktury oraz poprawy warunków bioklimatycznych;
- formułowanie wniosków i zaleceń do dokumentów planistycznych oraz na potrzeby gospodarowania terenami gminy;

Zakres prac
1. Zakres obszarowy opracowania: Gmina Jarocin. W przypadku dostępności dokładniejszych źródłowych danych przestrzennych, dopuszcza się opracowanie odrębnych rysunków dla obszaru miasta Jarocin.
2. Zakres merytoryczny opracowania obejmuje następujące działania:
a) weryfikacja dostępnych baz danych w zakresie sieci cieków wodnych;
b) przegląd i integracja danych GIS dotyczących środowiska glebowego, głębokości zalegania zwierciadła wód gruntowych, sieci hydrograficznej, terenów zieleni, pomników przyrody oraz terenów cennych dendrologicznie, form ochrony przyrody oraz innych danych środowiskowych;
c) wyznaczenie mikrozlewni oraz identyfikacja zagłębień bezodpływowych;
d) ogólna inwentaryzacja zasobów wodnych pod kątem wdrażania błękitno-zielonej infrastruktury;
e) określenie miejsc potencjalnego gromadzenia się wód opadowych – terenów sprzyjających naturalnej retencji – wyznaczenie obszarów o znacznym potencjale retencyjnym
3. Określenie zaleceń na potrzeby planowania przestrzennego, w tym:
a) wskazanie terenów zagrożonych lokalnymi podtopieniami oraz zagrożonych erozją wodną;
b) analiza danych numerycznego modelu terenu oraz numerycznego modelu pokrycia terenu w celu określenia terenów sprzyjających retencjonowaniu wód opadowych;
c) wnioski dotyczące realizacji działań z zakresu retencji wód opadowych oraz ograniczania efektów suszy na terenie gminy, w tym propozycje renaturyzacji wybranych fragmentów cieków lub zbiorników wodnych;
d) zalecenia do lokalizacji inwestycji retencyjnych na terenach niezurbanizowanych (małe zbiorniki wodne, budowle piętrzące, regulacja odpływu z systemów melioracyjnych);
e) propozycje przestrzennego rozmieszczenia zabiegów nietechnicznych służących poprawie zasobów wodnych na terenach niezurbanizowanych (fitomelioracje, pasy zadrzewieniowe, tereny podmokłe itp.),
4. Uzupełnienie bazy danych GIS o istniejące i nowe warstwy tematyczne (m. in.: mapa glebowo-rolnicza, hydrogeologia, infiltracja/wodoprzepuszczalność, poziom zw. wody gruntowej), wraz z komentarzem nt. interpretacji tych danych.
5. Przeprowadzenie seminarium szkoleniowego nt. wyników badań oraz proponowanych zaleceń - zgodnie z wytycznymi realizacji: seminarium szkoleniowego.

Wynik prac
Etap 1. Baza danych zasobów wodnych środowiska Gminy Jarocin, opracowana zgodnie ze wytycznymi opracowania bazy danych.
Etap 1. Część tekstowa zawierająca opisy i komentarze do zebranej bazy danych.
Etap 2. Część tekstowa opracowania z omówieniem wyników badań zgodnych z zakresem prac oraz wnioskami na potrzeby planowania terenów. Komentarz map wynikowych (etap 2).
Etap2. Część graficzna opracowana zgodnie z wytycznymi przygotowania rysunków wektorowych (etap 2):
a) Mapa inwentaryzacyjna zasobów wodnych w skali 1:10 000,
b) Mapa terenów potencjalnego gromadzenia się wód opadowych w skali 1:10 000,
c) Mapa terenów zagrożonych erozją w skali 1:10 000,
d) Mapa terenów predestynowanych do wprowadzania działań z zakresu błękitno-zielonej infrastruktury w skali 1:10 000
Etap 2. Materiały szkoleniowe oraz nagranie z seminarium szkoleniowego - zgodnie z wytycznymi realizacji: seminarium szkoleniowego.

4.5.3.) Główny kod CPV: 71510000-6 - Usługi badania terenu

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71354000-4 - Usługi sporządzania map

71355000-1 - Usługi pomiarowe

72320000-4 - Usługi bazy danych

73100000-3 - Usługi badawcze i eksperymentalno-rozwojowe

4.5.5.) Wartość części: 67000,00 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 3. Analizy przestrzenne na potrzeby planowania terenów

Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie analiz przestrzennych Gminy Jarocin oraz formułowanie wniosków na potrzeby dokumentów planistycznych.

Cele szczegółowe zadania
1. Opracowanie bazy danych zasobów środowiska przyrodniczego i uwarunkowań geomorfometrycznych
2. Rozpoznanie możliwości wzmocnienia potencjału przyrodniczego Gminy Jarocin oraz formułowanie wniosków do dokumentów planistycznych

Zakres prac
Zakres obszarowy opracowania: Gmina Jarocin. W przypadku dostępności dokładniejszych źródłowych danych przestrzennych, dopuszcza się opracowanie odrębnych rysunków dla obszaru miasta Jarocin.
Zakres merytoryczny opracowania obejmuje:
1. Analiza dostępnych planów urządzania lasów na potrzeby planowania przestrzennego oraz określenie uwarunkowań planistycznych związanych z gospodarowaniem na terenach będących w zarządzie Lasów Państwowych.
2. Diagnoza systemu zielonych płatów i korytarzy gminy z wykorzystaniem danych: numeryczny model terenu, numeryczny model pokrycia terenu, ortofotomapa, BDOT10k, baza danych Open Street Map, zdjęcia multispektralne
a) Identyfikacja podstawowych elementów struktury zieleni (tzw. zielonej infrastruktury);
b) Analiza ciągłości systemu zielonych płatów i korytarzy na terenie gminy (w tym wskazanie głównych barier);
c) Analiza powiązań przestrzennych struktury zieleni;
d) Analiza powiązań systemu zieleni z zasobami wód powierzchniowych gminy (cieki, zbiorniki wodne itd.);
e) Wytyczne do kształtowania systemu zieleni miejskiej Gminy Jarocin.
3. Analiza wysokości zieleni w skali miejscowej z wykorzystaniem danych: chmura punktów LiDAR, numeryczny model terenu, numeryczny model pokrycia terenu.
4. Analiza kondycji zieleni z wykorzystaniem dostępnych danych: zdjęcia multispektralne i wskaźnik NDVI oraz ich interpretacja.
5. Analiza proponowanych działań mających na celu wzmocnienie systemu zielonych płatów i korytarzy gminy z wykorzystaniem danych: numeryczny model terenu, numeryczny model pokrycia terenu, ortofotomapa, BDOT10k, baza danych Open Street Map, zdjęcia multispektralne:
a) Analiza możliwości powiększenia zielonych płatów (z wykorzystaniem mapy własności);
b) Analiza możliwości uzupełnienia zielonych korytarzy (z wykorzystaniem mapy własności);
c) Analiza konieczności podniesienia jakości przyrodniczej poszczególnych elementów struktury zieleni w celu wzmocnienia systemu zielonych płatów i korytarzy gminy.
6. Wskazanie uwarunkowań ukształtowania terenu gminy z wykorzystaniem danych: numeryczny model terenu, chmura punktów LiDAR, numeryczny model pokrycia terenu, BDOT10k
a) Charakterystyka rzeźby terenu na podstawie numerycznego modelu terenu: hipsometria, nachylenie oraz ekspozycja terenu;
b) Analiza nasłonecznienia na podstawie numerycznego modelu terenu i numerycznego modelu pokrycia terenu:
• dzienne promieniowanie słoneczne bezpośrednie,
• promieniowanie słoneczne rozproszone,
• całkowite promieniowanie słoneczne,
• waloryzacja pod kątem lokalizowania paneli fotowoltaicznych.
7. Przeprowadzenie seminarium szkoleniowego nt. wyników badań oraz proponowanych zaleceń - zgodnie z wytycznymi realizacji: seminarium szkoleniowego.


Specyfikacja wykorzystywanych danych wejściowych, które powinien uzyskać Wykonawca:
Rodzaj Aktualność Dokładność/skala
numeryczny model terenu 2021 1:500 (piksel o wielkości 1m)
numeryczny model pokrycia terenu 2020 (cz. miejska), 2011
(cz. wiejska) 1:500 (piksel o wielkości: 0,5 m - cz. miejska, 1 m - cz. wiejska)
chmura punktów LiDAR 2020 (cz. miejska), 2011
(cz. wiejska) 1:100 (12 punktów na m2 -
cz. miejska, 4 punkty na m2 -
cz. wiejska)
zdjęcia multispektralne 2021 1:10000 (piksel o wielkości
6 m)
ortofotomapa 2021 (cz. miejska), 2020
(cz. wiejska)
1:500 (piksel o wielkości:
0,1 m - cz. miejska, 0,25 m
- cz. wiejska)

Baza Danych Obiektów
Topograficznych
(BDOT10k) 2020
1:1000

Baza danych Open Street
Map
2021
1:1000
Corine Land Cover 2018 2018 1:50000


Wynik prac
1. Etap 1 Baza danych zasobów środowiska przyrodniczego i uwarunkowań geomorfometrycznych Gminy Jarocin, opracowana zgodnie z wytycznymi opracowania bazy danych GIS oraz przygotowanie rysunków zgodnie z wytycznymi przygotowania rysunków wektorowych:
a) model wysokościowy zieleni;
b) model kondycji zieleni;
c) dane nt. podstawowych elementów struktury zieleni w formacie .shp;
d) mapa hipsometrii terenu;
e) mapa nachylenia terenu;
f) mapa ekspozycji terenu;
g) mapa dziennego promieniowania słoneczne bezpośrednie terenu wraz z pokryciem;
h) mapa promieniowania słonecznego rozproszonego terenu wraz z pokryciem;
i) mapa całkowitego promieniowania słonecznego terenu wraz z pokryciem;
j) mapa potencjału solarnego terenu;
k) mapa potencjału solarnego dachów obiektów budowlanych.
2. Część tekstowa zawierająca:
a) Etap 1 opis metody opracowania, w tym specyfikacja wykorzystanych danych przestrzennych;
b) Etap 1 specyfikacja opracowanych danych przestrzennych;
c) Etap 1 opis wyników analizy dostępnych planów urządzania lasów na potrzeby planowania przestrzennego oraz określenie uwarunkowań planistycznych związanych z gospodarowaniem na terenach będących w zarządzie Lasów Państwowych;
d) Etap 2 komentarz do danych i map wynikowych;
e) Etap 2 opis diagnozy systemu zielonych płatów i korytarzy gminy (etap 2);
f) Etap 2 wnioski wynikające z diagnozy systemu zielonych płatów i korytarzy w zakresie rozwiązań dla miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego (etap 2);
g) Etap 2 opis proponowanych działań mających na celu wzmocnienie systemu zielonych płatów i korytarzy gminy (etap 2).
3. Etap 2 Opracowanie rysunków w skali 1:10 000 zgodnie z wytycznymi przygotowania rysunków wektorowych (etap 2):
a) Mapa wizualizacji modelu wysokościowego zieleni Gminy Jarocin w skali 1:10 000,
b) Mapa kondycji zieleni Gminy Jarocin w skali 1:10 000,
c) Mapa diagnozy systemu zieleni Gminy Jarocin w skali 1:10 000,
d) Mapa hipsometryczna Gminy Jarocin w skali 1: 10 000,
e) Mapa nachylenia terenu Gminy Jarocin w skali 1:10 000,
f) Mapa ekspozycji terenu Gminy Jarocin w skali 1:10 000,
g) Mapa waloryzacji dachów budynków na terenie Gminy Jarocin pod kątem lokalizowania paneli fotowoltaicznych w skali 1:10 000.
4. Etap 2. Materiały szkoleniowe oraz nagranie z seminarium szkoleniowego - zgodnie z wytycznymi realizacji: seminarium szkoleniowego.

4.5.3.) Główny kod CPV: 71510000-6 - Usługi badania terenu

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71354000-4 - Usługi sporządzania map

71355000-1 - Usługi pomiarowe

72320000-4 - Usługi bazy danych

73100000-3 - Usługi badawcze i eksperymentalno-rozwojowe

4.5.5.) Wartość części: 42000,00 PLN

Część 4

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 4. Analizy krajobrazowe ze szczególnym uwzględnieniem zasobów kulturowych

Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie uproszczonych kwerend, inwentaryzacji zasobów krajobrazu kulturowego i waloryzacji Gminy Jarocin, przez które rozumie się zbiór badań terenowych przeprowadzonych na potrzeby scharakteryzowania elementów środowiska przyrodniczego, wraz z opisem zastosowanej metodyki.

Cele szczegółowe zadania
1. Opracowanie bazy danych nt. zasobów krajobrazu kulturowego, rozumianego jako element środowiska przyrodniczego,
2. Opracowanie charakterystyki krajobrazu kulturowego Gminy Jarocin z wykazem wyróżników krajobrazu kulturowego,
3. Weryfikacja granic istniejących form ochrony zabytków;
4. Opracowanie mapy uwarunkowań kulturowych Gminy Jarocin na potrzeby planowania przestrzennego oraz formułowanie wniosków do dokumentów planistycznych,
5. Rozpoznanie możliwości wdrażania nowych form ochrony terenów i obiektów.

Zakres prac
Zakres obszarowy opracowania: gmina Jarocin

Zakres merytoryczny opracowania obejmuje:
1. Informacje wstępne, w tym: szczegółowe omówienie zakresu prac badawczych i metodologii opracowania oraz przyjęta terminologia.
2. Studia – uproszczona kwerenda przekazów źródłowych i opracowań wraz z interpretacją pod kątem ewidencji zasobów środowiska kulturowego, w tym:
a) historyczne przekazy kartograficzne;
b) wybrane współczesne przekazy kartograficzne oraz bazy danych geodezyjno-kartograficznych;
c) historyczne przekazy ikonograficzne;
d) opracowania i bazy danych dot. środowiska kulturowego na terenie gm. Jarocin.
3. Studia – inwentaryzacja zasobów środowiska kulturowego na potrzeby bazy danych
a) Historyczne granice jednostek osadniczych.
b) Granice jednostek przyrodniczych oraz podstawowe struktury i elementy środowiska przyrodniczego.
c) Obiekty historyczne objęte ochroną prawną poprzez wpis do rejestru zabytków (obszary, budynki, mała architektura, stanowiska archeologiczne itd.).
d) Obiekty historyczne objęte ochroną prawną poprzez wpis do gminnej ewidencji zabytków i wojewódzkiej ewidencji zabytków (obszary, budynki, mała architektura, stanowiska archeologiczne itd.).
e) Strefy ochrony konserwatorskiej ustanowione w aktach prawa miejscowego gminy Jarocin (strefy ochrony układu urbanistycznego i ruralistycznego, strefy ochrony stanowisk archeologicznych).
f) Obiekty historyczne o wyróżniającej się wartości zabytkowej nie objęte ochroną prawną.
4. Inwentaryzację zasobów krajobrazu kulturowego ze szczególnym uwzględnieniem komponentów przyrodniczych (np. komponowane zespoły terenów, aleje, wnętrza krajobrazowe).
5. Studia – inwentaryzacja wybranych zasobów układu kompozycyjno-krajobrazowego:
a) Komponenty związane z rozplanowaniem przestrzeni.
b) Komponenty związane z ekspozycją w przestrzeni (istotne ciągi i miejsca widokowe, powiązania widokowe, dominanty krajobrazowe).
6. Zweryfikowanie przebiegu granic ochrony konserwatorskiej układów ruralistycznych jednostek osadniczych: Mieszków, Golina, Cielcza, Siedlemin, Roszków, Potarzyca, Radlin, Witaszyce i Wilkowyja.
7. Zbiorcza analiza zasobów środowiska kulturowego i krajobrazu.
8. Wnioski z badań nad zasobami środowiska kulturowego i układu kompozycyjno-krajobrazowego:
a) charakterystyka środowiska kulturowego i krajobrazu gminy Jarocin;
b) omówienie cech tradycyjnego budownictwa wiejskiego;
c) wnioski dotyczące ochrony środowiska kulturowego i układu kompozycyjno-krajobrazowego oraz zasad kształtowania przestrzeni z uwzględnieniem wartości kulturowych i krajobrazowych:
• Wykaz komponentów środowiska kulturowego postulowanych do objęcia ochroną prawną lub wymagających korekty form bądź stref ochrony konserwatorskiej,
• Wykaz komponentów układu kompozycyjno-krajobrazowego wymagających uwzględnienia w zapisach miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
d) ogólne rozpoznanie możliwości ustanowienia parku kulturowego w części miasta Jarocin;
e) propozycja szlaków turystycznych i krajoznawczych.
9. Przeprowadzenie seminarium szkoleniowego nt. wyników badań oraz proponowanych zaleceń - zgodnie z wytycznymi realizacji: seminarium szkoleniowego.

Wynik prac
1. Etap 1 Baza danych zasobów środowiska kulturowego Gminy Jarocin, opracowana zgodnie ze wytycznymi opracowania bazy danych .
2. Etap 1 Dokumentacja tekstowa wyników badań, zgodne pkt. 1-6 zakresu prac (etap 1.).
3. Etap 2 Część tekstowa opracowania zgodne z zakresem merytorycznym prac (etap 2.).
4. Etap 2 Część graficzna opracowana zgodnie z wytycznymi przygotowania rysunków wektorowych (etap 2.):
a) Mapa inwentaryzacyjna zasobów kulturowych oraz form ochrony Gminy Jarocin w skali 1:10 000;
b) Mapa inwentaryzacyjna wybranych zasobów układu kompozycyjno-krajobrazowego Gminy Jarocin w skali 1:10 000.
5. Etap 2. Materiały szkoleniowe oraz nagranie z seminarium szkoleniowego - zgodnie z wytycznymi realizacji: seminarium szkoleniowego.

4.5.3.) Główny kod CPV: 71510000-6 - Usługi badania terenu

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71354000-4 - Usługi sporządzania map

71355000-1 - Usługi pomiarowe

72320000-4 - Usługi bazy danych

73100000-3 - Usługi badawcze i eksperymentalno-rozwojowe

4.5.5.) Wartość części: 75000,00 PLN

Część 5

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 5. Inwentaryzacja drzew i ciągów alejowych oraz budowa systemu zarządzania drzewami Gminy Jarocin

Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie szczegółowych inwentaryzacji dendrologicznych oraz przekazanie wyników w postaci bazy danych GIS umożliwiającej sprawne gospodarowanie zielenią na terenach gminnych.

Cele szczegółowe zadania
1. Określenie lokalizacji drzew i grup krzewów,
2. Inwentaryzacja szczegółowa drzew,
3. Określenie witalności i kondycji drzew oraz wykonanie dwudziestu (20) badań szczegółowych drzew za pomocą tomografu sonicznego.
4. Założenie bazy danych GIS umożliwiającej sprawne gospodarowanie zielenią.
5. Wykonanie szkolenia z obsługi bazy danych

Zakres prac
1. Zakres obszarowy opracowania obejmuje tereny miasta Jarocin, które wskazano w Załączniku 1. Wykaz obszarów inwentaryzacji dendrologicznej oraz 42 lokalizacje drzew objętych ochroną jako Pomnik Przyrody.
2. Opracowanie projektu bazy danych GIS, zgodnie opisanymi powyżej wytycznymi, umożliwiającej gospodarowanie zielenią, która zawiera następujące informacje w postaci tabeli atrybutów:
a) typ zieleni (według klasyfikacji ustalonej z Zamawiającym);
b) nazwa obiektu, obszaru lub ulicy;
c) obowiązujące formy ochrony;
d) oznaczenie jednostki;
e) współrzędne lokalizacji drzew i grup krzewów;
f) numer geodezyjny działki;
g) nazwa polska i łacińska rośliny;
h) dane dendrometryczne drzew lub grup krzewów (średnica korony, wysokość, obwód pnia);
i) opis wizualny stanu drzewa;
j) informacja o badaniach szczegółowych lub diagnostyce drzewa;
k) zalecenia dotyczące monitoringu drzewa;
l) określenie witalności i kondycji drzewa, zgodnie ze Standardem Inspekcji i Diagnostyki Drzew (Załącznik 2.);
m) zalecenia: np. monitoring, pielęgnacja lub wycinka;
n) autor oceny i data oceny;
o) informacje pomocnicze: np. nazwa inwestycji, opis lokalizacji, informacje o poprzednich ocenach jednostki (według klasyfikacji ustalonej z Zamawiającym);
p) wskazania dotyczące porządkowania w strukturze katalogów informacji takich jak: zdjęcia, ekspertyzy drzew lub inne opracowania dotyczące drzew.

3. Projekt bazy danych zatwierdza Zamawiający, przy czym może on ulec modyfikacjom w tracie realizacji inwentaryzacji. Ostateczny kształt bazy danych zostanie zatwierdzony przez Zamawiającego (Referat Zieleni Miejskiej) po wykonaniu 15% zakresu inwentaryzacji dendrologicznej wraz z bazą danych. Zamawiający wskaże jakie obszary należy zinwentaryzować w pierwszej kolejności.
4. Dodatkowe cechy bazy danych:
a) powinna być powiązana z dokumentacją fotograficzną;
b) umożliwia łatwą rozbudowę i dodawanie informacji;
c) umożliwia edycję i wprowadzanie danych w bezpłatnych programach lub arkuszach kalkulacyjnych;
d) umożliwia sortowanie i wyszukiwanie danych względem: numerów działek, typów zieleni lub nazw obiektów.
5. Określenie lokalizacji i wykonanie inwentaryzacji dendrologicznej wraz z opisem:
a) 1 300 sztuk drzew na terenie Miasta Jarocin,
b) 1 500 sztuk drzew na terenie wiejskim Gminy Jarocin,
c) 1000 sztuk nowych nasadzeń drzew na terenie Miasta Jarocin,
d) 100 sztuk nowych nasadzeń na terenie wiejskim Gminy Jarocin,
e) 250 sztuk grup krzewów na terenie Miasta Jarocin,
f) 42 sztuk drzew objętych ochroną jako Pomnik Przyrody na terenie całej Gminy Jarocin;
przy czym, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia ilości inwentaryzowanych nowych nasadzeń drzew (lit. c i d), kosztem drzew wskazanych w lit. a i b. Wszelkie zmiany w tym zakresie będzie uzgadniał Zamawiający (Referat Zieleni Miejskiej).
6. Określenie lokalizacji drzew i grup krzewów – współrzędne x i y z dokładnością do 2m, przypisanie jednostki do działki geodezyjnej oraz opracowanie zgodnie z wytycznymi opracowania - bazy danych GIS, plików wektorowych (.shp) z wyszczególnieniem warstw:
a) lokalizacja drzewa;
b) wizualizacja rozmiaru korony;
c) wizualizacja witalności drzewa;
d) wizualizacja kondycji drzewa;
e) gospodarka drzewostanem (drzewo do usunięcia, drzewo do pielęgnacji, drzewo objęte monitoringiem).
7. Inwentaryzacja dendrologiczna obejmuje:
a) określenie lokalizacji drzew i grup krzewów;
b) określenie nazwy gatunkowej (nazwa polska i łacińska), obwodu pnia (na wys. 1,3m oraz 0,05m dla drzew których obwód nie przekracza 50cm na wys. 0,05m), powierzchni krzewu, wysokości, rzutu poziomu korony;
c) opis stanu drzewa lub grupy krzewów uzyskany metodą wizualną oraz opis stanu zdrowotnego;
d) w uzasadnionych przypadkach wykonanie badania osłuchowego wnętrza pnia za pomocą młotka teflonowego;
e) określenie witalności i kondycji drzewa, zgodnie ze Standardem Inspekcji i Diagnostyki Drzew (Załącznik 2.);
f) wykonanie zdjęć wszystkich inwentaryzowanych drzew lub grup krzewów – minimum 2 zdjęcia jednej jednostki.
8. Wykonanie projektu gospodarki drzewostanem wraz z określeniem zakresu prac wycinkowych, opracowanego na podstawie wykonanej inwentaryzacji obejmującego:
a) określenie egzemplarzy drzew i krzewów do usunięcia i pielęgnacji, z podaniem zakresu zabiegów pielęgnacyjno-konserwacyjnych;
b) zawarcie w tabeli inwentaryzacyjnej informacji, na jakiej działce leżą drzewa i krzewy;
c) drzewa wskazane do wycinki oraz będące w złym stanie zdrowotnym powinny mieć wykonane dodatkowe zdjęcia obrazujące ich stan.
9. Opracowanie zasad gospodarki cennym drzewostanem, również na terenach nienależących do Gminy.
10. Wykonanie dwudziestu (20) badań szczegółowych drzew za pomocą tomografu sonicznego do uzyskania kompletnego obrazu rozkładu wnętrza pnia wraz z interpretacją wyników badania; wskazanych przez Wykonawcę po konsultacji z Zamawiającym (Referat Zieleni Miejskiej).
11. Wprowadzenie inwentaryzowanych drzew do bazy danych.
12. Przeprowadzenie trzech szkoleń z obsługi bazy danych gospodarowanie zielenią w siedzibie Zamawiającego.

Wykaz załączników:
Załącznik 1 - Zadanie 5. Wykaz obszarów inwentaryzacji dendrologicznej
Załącznik 2 - Zadanie 5. Standard Inspekcji i Diagnostyki Drzew (FER 2021)

Wynik prac
Etap 1:
1. Opracowanie projektu bazy danych (tabele atrybutów) oraz zatwierdzenie docelowego zakresu bazy danych.
2. Opracowanie inwentaryzacji dendrologicznych, operatów gospodarki drzewostanem oraz wprowadzenie informacji do bazy danych dla 40% ilości drzew i grup krzewów.
Etap 2:
a) Opracowanie inwentaryzacji dendrologicznych, operatów gospodarki drzewostanem oraz wprowadzenie informacji do bazy danych dla 60% ilości drzew i grup krzewów.

4.5.3.) Główny kod CPV: 71510000-6 - Usługi badania terenu

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71354000-4 - Usługi sporządzania map

71355000-1 - Usługi pomiarowe

72320000-4 - Usługi bazy danych

73100000-3 - Usługi badawcze i eksperymentalno-rozwojowe

77211300-5 - Usługi selekcji drzew

4.5.5.) Wartość części: 139000,00 PLN

Część 6

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 6. Opracowanie Standardu ochrony i kształtowania zieleni Gminy Jarocin

Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie Standardu ochrony i kształtowania zieleni gminy Jarocin, przez które rozumie się zbiór zaleceń i dobrych praktyk w zakresie gospodarowania terenami zieleni.

Cele szczegółowe zadania
1. Rozpoznanie obecnie stosowanych dokumentów i wytycznych w zakresie kształtowania zieleni w gminie oraz wykonanie audytów wybranych inwestycji.
2. Opracowanie Standardu ochrony i kształtowania zieleni gminy Jarocin.
3. Opracowanie materiałów promujących Standardy

Zakres prac
1. Zakres obszarowy opracowania: Standardy mają mieć zastosowanie na terenie całej gminy Jarocin, ze szczególnym uwzględnieniem terenów gminnych.
2. Organizacja co najmniej dwóch spotkań (spotkanie branżowe dla pracowników UM) oraz otwarte seminarium w siedzibie Zamawiającego, w celu omówienia obecnie stosowanych dokumentów i wytycznych w zakresie kształtowania zieleni w gminie Jarocin oraz wykonanie audytów wybranych inwestycji.
3. Zakres merytoryczny opracowania Standardów po uzgodnieniach z Zamawiającym (Referat Zieleni Miejskiej) obejmuje:
a) podstawy prawne opracowania standardów i odniesienia do standardów branżowych,
b) zasady ochrony drzew i krzewów w ramach inwestycji,
c) ogólne zasady kształtowania, projektowania i rewitalizacji terenów zieleni,
d) propozycje gatunków drzew, krzewów oraz pnączy do nasadzeń,
e) zalecenia jakościowe dotyczące materiału roślinnego,
f) zalecenia dotyczące wykonywania nowych nasadzeń,
g) wytyczne dla przesadzania drzew,
h) wytyczne dla prac pielęgnacyjnych w drzewostanie,
i) ogólne zalecenia dotyczące zakładania innych form zieleni,
j) standardy dotyczące procesu inwestycyjnego – w terenach zieleni,
4. Standardy powinny być ilustrowane również przykładami działań z obszaru gminy.
5. Realizacja działań z zakresu promowania Standardów obejmuje:
a) przeprowadzenie co najmniej dwóch seminariów szkoleniowych nt. zakresu Standardów;
b) opracowanie materiałów informacyjnych nt. Standardów do zamieszczenia na stronie www Zamawiającego - 2 strony A4 tekstu i materiały graficzne.

Wynik prac
Wynik opracowania obejmuje:
1. Notatka zawierająca wnioski i ustalenia
Wymagany termin przekazania: trzy miesiące od podpisania umowy
2. Jednolity tekst standardu, który wraz z częścią graficzną nie przekracza 100 stron.
3. Przekazanie plików wynikowych w formacie .pdf z interaktywnym spisem treści i pliku edytowalnego (np. .doc) oraz osobno plików graficznych, materiałów wykorzystanych w Standardach.

4.5.3.) Główny kod CPV: 72320000-4 - Usługi bazy danych

4.5.5.) Wartość części: 40000,00 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 255655,50 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 255655,50 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 255655,50 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: AVEN Michał Górski

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6561815180

7.3.3) Ulica: ul. Stokrotkowa 9

7.3.4) Miejscowość: Wilczyce

7.3.5) Kod pocztowy: 51-361

7.3.6.) Województwo: dolnośląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-05-04

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 255655,50 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zgodnie z dyspozycją art. 255 pkt. 2 ustawy z dnia 11 września
2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 ze zm.), postępowanie o udzielenie zamówienia unieważnia się, jeżeli wszystkie złożone wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo oferty podlegały odrzuceniu.
Zamawiający odrzucił w postępowaniu ofertę nr 4, która była jedyną ofertą w przedmiotowym postępowaniu. Mając powyższe na uwadze zasadnym jest unieważnienie postępowania na podstawie art. 255 pkt. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 ze zm.).

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 54101,55 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 54101,55 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 54101,55 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: OPEGIEKA Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5780004498

7.3.3) Ulica: Al. Tysiaclecia 11

7.3.4) Miejscowość: Elbląg

7.3.5) Kod pocztowy: 82-300

7.3.6.) Województwo: pomorskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak

7.3.9.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:

Kierowanie pracami merytorycznymi w zakresie dostosowania analiz
przestrzennych na potrzeby planowania terenu - GDYŃSKA GRUPA URBANISTYCZNA Mariusz Fudala, Tomasz Płocke s.j.
81-305 Gdynia, ul. Poznańska 10

SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-05-20

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 54101,55 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Część 4

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 114390,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 114390,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 114390,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 4)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: GISPRO SA

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9552179786

7.3.3) Ulica: Teofila Firlika 19

7.3.4) Miejscowość: Szczecin

7.3.5) Kod pocztowy: 71-637

7.3.6.) Województwo: zachodniopomorskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 4)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-05-17

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 114390,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Część 5

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 5)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zgodnie z dyspozycją art. 255 pkt. 3 ustawy z dnia 11 września
2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 ze zm.), postępowanie o udzielenie zamówienia unieważnia się, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą cena przewyższa kwotę, która Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.
Zamawiający wskazał, iż zamierza przeznaczyć na realizację przedmiotu zamówienia kwotę 170 970,00 zł. Zamawiający odrzucił w postępowaniu ofertę nr 3 i 6. Cena najkorzystniejszej oferty znacznie przekracza możliwości finansowe Zamawiającego, który zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę 170 970,00 zł brutto. Zamawiający nie może zwiększyć kwoty na realizację zamówienia objętego przedmiotową procedurą do ceny oferty najkorzystniejszej. Mając powyższe na względzie uznać należy, iż zachodzi przesłanka unieważnienia postępowania na ww. podstawie prawnej

SEKCJA VI OFERTY (dla części 5)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 423120,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 533131,20 PLN

Część 6

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 6)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zgodnie z dyspozycją art. 255 pkt. 2 ustawy z dnia 11 września
2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 ze zm.), postępowanie o udzielenie zamówienia unieważnia się, jeżeli wszystkie złożone wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo oferty podlegały odrzuceniu.
Zamawiający odrzucił w postępowaniu ofertę nr 1, która była jedyną ofertą w danej części zamówienia. Mając powyższe na uwadze zasadnym jest unieważnienie postępowania na podstawie art. 255 pkt. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 ze zm.).

SEKCJA VI OFERTY (dla części 6)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.