eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Jarocin › "Przygotowanie inwentaryzacji zieleni i waloryzacji przyrodniczej. Inwentaryzacje terenowe i tworzenie baz danych na potrzeby gospodarowania zasobami środowiska przyrodniczego gminy Jarocin"



Ogłoszenie z dnia 2022-04-05


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
„Przygotowanie inwentaryzacji zieleni i waloryzacji przyrodniczej. Inwentaryzacje terenowe i tworzenie baz danych na potrzeby gospodarowania zasobami środowiska przyrodniczego gminy Jarocin”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: GMINA JAROCIN

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 250854702

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: AL. NIEPODLEGŁOŚCI 10

1.4.2.) Miejscowość: Jarocin

1.4.3.) Kod pocztowy: 63-200

1.4.4.) Województwo: wielkopolskie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL416 - Kaliski

1.4.7.) Numer telefonu: 62 749 95 00

1.4.8.) Numer faksu: 62 747 22 25

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: office@jarocin.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.jarocin.pl

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00110644

2.2.) Data ogłoszenia: 2022-04-05

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.1.) Nazwa zmienianego ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu,

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2022/BZP 00098951/02

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 02

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

2.9. Numer planu postępowań w BZP

Przed zmianą:
2022/BZP 00009013/07/P

Po zmianie:
2022/BZP 00009013/08/P

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia (Część zamówienia nr 1)

Przed zmianą:
Cześć 1. Inwentaryzacja przyrodnicza gminy Jarocin

Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie inwentaryzacji i waloryzacji przyrodniczej gminy Jarocin, przez które rozumie się zbiór badań terenowych przeprowadzonych na potrzeby scharakteryzowania elementów środowiska przyrodniczego, wraz z opisem zastosowanej metodyki.

Cele szczegółowe zadania
- wykonanie inwentaryzacji przyrodniczych gminy Jarocin;
- baza opracowanie bazy danych nt. zasobów przyrodniczych;
- formułowanie wniosków i zaleceń do dokumentów planistycznych i na potrzeby gospodarowania terenami gminy;

Zakres prac
Zakres obszarowy opracowania: gmina Jarocin

Zakres merytoryczny przedmiotu zamówienia obejmuje:
1. Opis metodyki wykonania inwentaryzacji przyrodniczej oraz szczegółowego harmonogramu prac.
2. Ogólny opis fizjograficzny Gminy Jarocin: w tym w szczególności:
a) podziału geobotanicznego (Szafer, Zarzycki, 1972),
b) synchorologicznego podziału regionalnego (Matuszkiewicz, 1980),
c) podziału na krainy i dzielnice przyrodniczo-leśne (Trampler i in., 1990),
d) podziału geobotanicznego (Matuszkiewicz, 1993),
e) regionalizacji zoogeograficznej (Kostrowicki, 1999) wraz z kartograficznym przedstawieniem położenia gminy na tle ww. regionalizacji w wektorowych formatach danych oprogramowania GIS (.shp) w układzie PUWG2000;
3. Omówienie aktualnego stanu badań oraz literatury przedmiotu w zakresie opracowania zadania.
4. Opracowanie mapy potencjalnej roślinności naturalnej terenu gminy.
5. Opracowanie mapy roślinności rzeczywistej terenu gminy w skali 1:10 000 w oparciu o inwentaryzację przyrodniczą terenu gminy:
a) wytypowanie cennych zbiorowisk roślin;
b) spis florystyczny zaobserwowanych gatunków chronionych roślin naczyniowych w odniesieniu do siedlisk lub obszarów określonych przez specjalistów;
c) obserwacje florystyczne minimum trzykrotnie w okresie wegetacyjnym, w tym w okresach: wiosna, wczesne lato, późne lato;
d) spis florystyczny zaobserwowanych gatunków gatunków inwazyjnych oraz oznaczenie stanowisk lub obszarów na mapie;
e) wskazanie stwierdzonych i potencjalnych gatunków chronionych: grzybów, porostów i mszaków na podstawie ogólnej inwentaryzacji (co najmniej jedna kontrola w terenie);
f) wykonanie minimum 30 zdjęć fitosocjologicznych, każde o powierzchni minimum 100m kw. wraz z klasyfikacją fitosocjologiczną. Liczba i rozmiar zdjęcia fitosocjologicznego powinny być adekwatne do rodzaju siedliska i jego powierzchni;
g) określenie położenia płatów i stanowisk za pomocą urządzenia GPS z dokładnością do 2m,
h) kartograficzne przedstawienie mapy roślinności rzeczywistej terenu gminy w wektorowych formatach danych GIS (.shp) - zgodnie z wytycznymi opracowania - bazy danych GIS; przedstawienie warstw informacyjnych:
• siedlisk przyrodniczych (poligony),
• zbiorowisk roślinnych (poligony),
• stanowisk poszczególnych gatunków (punkty);
i) wykonanie dokumentacji fotograficznej zasobów - zgodnie z wytycznymi opracowania - dokumentacja fotograficzna zasobów.
6. Opracowanie mapy stanowisk gatunków fauny terenu gminy w skali 1:10 000 w oparciu o inwentaryzację faunistyczną terenu gminy.
7. Wykonanie spisu fauny z podziałem na poszczególne grupy zwierząt: (punktowe stanowiska oraz obszary siedlisk) - zgodnie z wytycznymi opracowania - bazy danych GIS:
a) chronione gatunki bezkręgowców (także miejsca rozmnażania),
b) ichtiofauna (także ryby migrujące i tarliska),
c) herpetofauna (także miejsca bytowania, w tym rozrodu, potencjalne miejsca zimowania oraz gatunki migrujące z trasami migracji),
d) ornitofauna (także gatunki migrujące i zimujące),
e) teriofauna (z wyłączeniem ssaków drobnych nie chronionych),
f) chiropterofauna (także kryjówki letnie w budynkach oraz zimowiska, a także trasy przelotów i żerowiska).
8. Opracowanie dokumentacji fotograficznej chronionych zasobów środowiska zgodnie z wytycznymi opracowania - dokumentacja fotograficzna zasobów.
9. Opracowanie wniosków i zaleceń do dokumentów planistycznych oraz na potrzeby gospodarowania terenami gminy w zakresie:
a) ochrony zastanych zasobów przyrodniczych,
b) zrównoważonego kształtowania obszarów najcenniejszych przyrodniczo;
c) podnoszenia bioróżnorodności wybranych obszarów - postulowanych przez autorów;
d) kształtowanie systemu przyrodniczego gminy;
e) propozycji szlaków edukacyjnych.
10. Organizacja i przeprowadzenie seminarium szkoleniowego nt. wyników badań oraz proponowanych zaleceń - zgodnie z wytycznymi realizacji: seminarium szkoleniowego.

Wymagania szczegółowe
1. Inwentaryzację fauny gminy należy wykonać bez metod inwazyjnych (np. odłowów).
2. Obserwacje faunistyczne należy wykonać minimum trzykrotnie, w tym w okresach: wiosna, wczesne lato, późne lato i powinny być one potwierdzone roboczą dokumentacją fotograficzną.
3. Określenie położenia stanowisk za pomocą urządzenia GPS z dokładnością do 5m.
4. Dokumentacja fotograficzna powiązana z bazą danych GIS - przypisanie fotografii poszczególnym stanowiskom;
5. Przygotowaną metodykę prac przed rozpoczęciem badań terenowych należy przedłożyć do akceptacji Zamawiającego.
6. Wykonawca musi uzyskać wszystkie zgody niezbędne do wykonania badań terenowych (w tym wymagane przepisami prawa odstępstwa od zakazów), jeśli okażą się one konieczne z punktu widzenia właściwego wykonania prac.

Wynik prac
1. Etap 1. Raporty częściowe z realizacji prac– opracowane w cyklu kwartalnym.
2. Etap 2. Baza danych zasobów przyrodniczych Gminy Jarocin opracowana zgodnie ze wytycznymi opracowania bazy danych.
3. Etap 2. Mapy inwentaryzacyjne poszczególnych grup roślin i organizmów żywych w skali 1:10 000, wykonana zgodnie z wytycznymi opracowania rysunków wektorowych.
4. Etap 2. Mapa form ochrony przyrody Gminy Jarocin, wykonana zgodnie z wytycznymi opracowania rysunków wektorowych, w tym:
a) doprecyzowanie przebiegu granic Obszaru Chronionego Krajobrazu ,,Szwajcaria Żerkowska" w uzgodnieniu z właściwymi miejscowo i przedmiotowo organami ochrony środowiska - wektoryzacja granic po liniach granic działek ewidencyjnych,
b) określenie położenia pomników przyrody za pomocą urządzenia GPS,
c) kartograficzne przedstawienie mapy form ochrony przyrody terenu gminy w wektorowych formatach danych oprogramowania GIS (.shp) w układzie PUWG2000 wraz z bazą danych w tabeli atrybutów poszczególnych warstw informacyjnych:
• obszarowych form ochrony przyrody, chronionych prawem krajowym (poligony), liniowych form ochrony przyrody (np. pomnikowe aleje drzew), chronionych prawem krajowym (polilinie),
• punktowych form ochrony przyrody, chronionych prawem krajowym (punkty), z podziałem na formy ochrony przyrody istniejące i postulowane;
• chronionych siedlisk przyrodniczych oraz gatunków roślin i zwierząt wymienionych w Dyrektywie Rady 92/43/EEC z dnia 21 maja 1992 r. w sprawie ochrony siedlisk przyrodniczych oraz dzikiej fauny i flory, ze zmianami (Dyrektywa Siedliskowa) - załącznik 1
• siedliska oraz załącznik II i załącznik IV - gatunki roślin i zwierząt, stanowisk ptaków wymienionych w Dyrektywie Rady 79/409/EWG z dnia 2 kwietnia 1979 r. w sprawie ochrony dzikich ptaków, ze zmianami (Dyrektywa Ptasia),
• stanowisk gatunków roślin, zwierząt, grzybów (w tym porostów) chronionych prawem krajowym (ochrona ścisła i częściowa) oraz gatunków roślin inwazyjnych,
• stanowisk gatunków rzadkich i zagrożonych w skali kraju i regionu, umieszczonych w polskiej Czerwonej Księdze Roślin, Czerwonej liście roślin i grzybów Polski, polskiej Czerwonej Księdze Zwierząt, Czerwonej księdze gatunków zagrożonych i innych czerwonych listach;
5. Etap 2. Dokumentacja fotograficzna powiązana z bazą danych GIS.
6. Etap 2. Materiały szkoleniowe oraz nagranie z seminarium szkoleniowego - zgodnie z wytycznymi realizacji: seminarium szkoleniowego.

Po zmianie:
Cześć 1. Inwentaryzacja przyrodnicza gminy Jarocin

Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie inwentaryzacji i waloryzacji przyrodniczej gminy Jarocin, przez które rozumie się zbiór badań terenowych przeprowadzonych na potrzeby scharakteryzowania elementów środowiska przyrodniczego, wraz z opisem zastosowanej metodyki.

Cele szczegółowe zadania
- wykonanie inwentaryzacji przyrodniczych gminy Jarocin;
- baza opracowanie bazy danych nt. zasobów przyrodniczych;
- formułowanie wniosków i zaleceń do dokumentów planistycznych i na potrzeby gospodarowania terenami gminy;

Zakres prac
Zakres obszarowy opracowania: gmina Jarocin

Zakres merytoryczny przedmiotu zamówienia obejmuje:
1. Opis metodyki wykonania inwentaryzacji przyrodniczej oraz szczegółowego harmonogramu prac.
2. Ogólny opis fizjograficzny Gminy Jarocin: w tym w szczególności:
a) podziału geobotanicznego (Szafer, Zarzycki, 1972),
b) synchorologicznego podziału regionalnego (Matuszkiewicz, 1980),
c) podziału na krainy i dzielnice przyrodniczo-leśne (Trampler i in., 1990),
d) podziału geobotanicznego (Matuszkiewicz, 1993),
e) regionalizacji zoogeograficznej (Kostrowicki, 1999) wraz z kartograficznym przedstawieniem położenia gminy na tle ww. regionalizacji w wektorowych formatach danych oprogramowania GIS (.shp) w układzie PUWG2000;
3. Omówienie aktualnego stanu badań oraz literatury przedmiotu w zakresie opracowania zadania.
4. Opracowanie mapy potencjalnej roślinności naturalnej terenu gminy.
5. Opracowanie mapy roślinności rzeczywistej terenu gminy w skali 1:10 000 w oparciu o inwentaryzację przyrodniczą terenu gminy:
a) wytypowanie cennych zbiorowisk roślin;
b) spis florystyczny zaobserwowanych gatunków chronionych roślin naczyniowych w odniesieniu do siedlisk lub obszarów określonych przez specjalistów;
c) obserwacje florystyczne minimum trzykrotnie w okresie wegetacyjnym, w tym w okresach: wiosna, wczesne lato, późne lato;
d) spis florystyczny zaobserwowanych gatunków gatunków inwazyjnych oraz oznaczenie stanowisk lub obszarów na mapie;
e) wskazanie stwierdzonych i potencjalnych gatunków chronionych: grzybów, porostów i mszaków na podstawie ogólnej inwentaryzacji (co najmniej jedna kontrola w terenie);
f) wykonanie minimum 30 zdjęć fitosocjologicznych, każde o powierzchni minimum 100m kw. wraz z klasyfikacją fitosocjologiczną. Liczba i rozmiar zdjęcia fitosocjologicznego powinny być adekwatne do rodzaju siedliska i jego powierzchni;
g) określenie położenia płatów i stanowisk za pomocą urządzenia GPS z dokładnością do 2m,
h) kartograficzne przedstawienie mapy roślinności rzeczywistej terenu gminy w wektorowych formatach danych GIS (.shp) - zgodnie z wytycznymi opracowania - bazy danych GIS; przedstawienie warstw informacyjnych:
• siedlisk przyrodniczych (poligony),
• zbiorowisk roślinnych (poligony),
• stanowisk poszczególnych gatunków (punkty);
i) wykonanie dokumentacji fotograficznej zasobów - zgodnie z wytycznymi opracowania - dokumentacja fotograficzna zasobów.
6. Opracowanie mapy stanowisk gatunków fauny terenu gminy w skali 1:10 000 w oparciu o inwentaryzację faunistyczną terenu gminy.
7. Wykonanie spisu fauny z podziałem na poszczególne grupy zwierząt: (punktowe stanowiska oraz obszary siedlisk) - zgodnie z wytycznymi opracowania - bazy danych GIS:
a) chronione gatunki bezkręgowców (także miejsca rozmnażania),
b) ichtiofauna (także ryby migrujące i tarliska),
c) herpetofauna (także miejsca bytowania, w tym rozrodu, potencjalne miejsca zimowania oraz gatunki migrujące z trasami migracji),
d) ornitofauna (także gatunki migrujące i zimujące),
e) teriofauna (z wyłączeniem ssaków drobnych nie chronionych),
f) chiropterofauna (także kryjówki letnie w budynkach oraz zimowiska, a także trasy przelotów i żerowiska).
8. Opracowanie dokumentacji fotograficznej chronionych zasobów środowiska zgodnie z wytycznymi opracowania - dokumentacja fotograficzna zasobów.
9. Opracowanie wniosków i zaleceń do dokumentów planistycznych oraz na potrzeby gospodarowania terenami gminy w zakresie:
a) ochrony zastanych zasobów przyrodniczych,
b) zrównoważonego kształtowania obszarów najcenniejszych przyrodniczo;
c) podnoszenia bioróżnorodności wybranych obszarów - postulowanych przez autorów;
d) kształtowanie systemu przyrodniczego gminy;
e) propozycji szlaków edukacyjnych.
10. Organizacja i przeprowadzenie seminarium szkoleniowego nt. wyników badań oraz proponowanych zaleceń - zgodnie z wytycznymi realizacji: seminarium szkoleniowego.

Wymagania szczegółowe
Inwentaryzację fauny gminy należy wykonać bez metod inwazyjnych (np. odłowów). Jeżeli w opinii eksperta wybrana metoda inwazyjna jest jedyną możliwą, to należy to uzasadnić w metodyce prac (np. odławianie ryb za pomocą elektropołowu). Zamawiający dopuszcza odstępstwa w uzasadnionych przypadkach, po wcześniejszym ich uzgodnieniu przez Wykonawcę.
2. Obserwacje faunistyczne należy wykonać minimum trzykrotnie, w tym w okresach: wiosna, wczesne lato, późne lato i powinny być one potwierdzone roboczą dokumentacją fotograficzną.
W odniesieniu do inwentaryzacji ryb, Zamawiający dopuszcza wykonanie inwentaryzacji w ramach jednego rozpoznania w terenie, pod warunkiem wskazania terminu, kiedy będzie możliwe zidentyfikowanie większości gatunków, w tym gatunków, które ekspert uzna za kluczowe (np. gatunki chronione lub wskaźnikowe). W uzasadnionych przypadkach, Zamawiający dopuszcza również wskazanie gatunków, które na podstawie wiedzy eksperckiej mogą występować na terenie, a nie zostały wykazane w ramach inwentaryzacji.
3. Określenie położenia stanowisk za pomocą urządzenia GPS z dokładnością do 5m.
4. Dokumentacja fotograficzna powiązana z bazą danych GIS - przypisanie fotografii poszczególnym stanowiskom;
5. Przygotowaną metodykę prac przed rozpoczęciem badań terenowych należy przedłożyć do akceptacji Zamawiającego.
6. Wykonawca musi uzyskać wszystkie zgody niezbędne do wykonania badań terenowych (w tym wymagane przepisami prawa odstępstwa od zakazów), jeśli okażą się one konieczne z punktu widzenia właściwego wykonania prac.

Wynik prac
1. Etap 1. Raporty częściowe z realizacji prac– opracowane w cyklu kwartalnym.
2. Etap 2. Baza danych zasobów przyrodniczych Gminy Jarocin opracowana zgodnie ze wytycznymi opracowania bazy danych.
3. Etap 2. Mapy inwentaryzacyjne poszczególnych grup roślin i organizmów żywych w skali 1:10 000, wykonana zgodnie z wytycznymi opracowania rysunków wektorowych.
4. Etap 2. Mapa form ochrony przyrody Gminy Jarocin, wykonana zgodnie z wytycznymi opracowania rysunków wektorowych, w tym:
a) doprecyzowanie przebiegu granic Obszaru Chronionego Krajobrazu ,,Szwajcaria Żerkowska" w uzgodnieniu z właściwymi miejscowo i przedmiotowo organami ochrony środowiska - wektoryzacja granic po liniach granic działek ewidencyjnych,
b) określenie położenia pomników przyrody za pomocą urządzenia GPS,
c) kartograficzne przedstawienie mapy form ochrony przyrody terenu gminy w wektorowych formatach danych oprogramowania GIS (.shp) w układzie PUWG2000 wraz z bazą danych w tabeli atrybutów poszczególnych warstw informacyjnych:
• obszarowych form ochrony przyrody, chronionych prawem krajowym (poligony), liniowych form ochrony przyrody (np. pomnikowe aleje drzew), chronionych prawem krajowym (polilinie),
• punktowych form ochrony przyrody, chronionych prawem krajowym (punkty), z podziałem na formy ochrony przyrody istniejące i postulowane;
• chronionych siedlisk przyrodniczych oraz gatunków roślin i zwierząt wymienionych w Dyrektywie Rady 92/43/EEC z dnia 21 maja 1992 r. w sprawie ochrony siedlisk przyrodniczych oraz dzikiej fauny i flory, ze zmianami (Dyrektywa Siedliskowa) - załącznik 1
• siedliska oraz załącznik II i załącznik IV - gatunki roślin i zwierząt, stanowisk ptaków wymienionych w Dyrektywie Rady 79/409/EWG z dnia 2 kwietnia 1979 r. w sprawie ochrony dzikich ptaków, ze zmianami (Dyrektywa Ptasia),
• stanowisk gatunków roślin, zwierząt, grzybów (w tym porostów) chronionych prawem krajowym (ochrona ścisła i częściowa) oraz gatunków roślin inwazyjnych,
• stanowisk gatunków rzadkich i zagrożonych w skali kraju i regionu, umieszczonych w polskiej Czerwonej Księdze Roślin, Czerwonej liście roślin i grzybów Polski, polskiej Czerwonej Księdze Zwierząt, Czerwonej księdze gatunków zagrożonych i innych czerwonych listach;
5. Etap 2. Dokumentacja fotograficzna powiązana z bazą danych GIS.
6. Etap 2. Materiały szkoleniowe oraz nagranie z seminarium szkoleniowego - zgodnie z wytycznymi realizacji: seminarium szkoleniowego.

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.1.4. Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania

Przed zmianą:
TAK

Po zmianie:
NIE

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.1.11. Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy

Przed zmianą:
TAK

Po zmianie:
NIE

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.1.12. Maksymalna liczba części, jaka może zostać udzielona jednemu wykonawcy

Przed zmianą:
2

Po zmianie:

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IX - POZOSTAŁE INFORMACJE

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

9.1. Informacje dodatkowe

Przed zmianą:
1. Wskazanie osób uprawnionych do komunikowania się z wykonawcami.
1) w sprawach przedmiotu zamówienia:
Pan Tomasz Ratajczak, Pani Patrycja Ignaszak, tel. 516 168 953.
2) w sprawach procedury: Pani Magdalena Kaniewska, tel. 535 157 419.
2. Zamawiający nie wymaga wizji lokalnej.
3. Zamówienie dotyczy przygotowania inwentaryzacji zieleni i waloryzacji przyrodniczej, inwentaryzacje terenowe i tworzenie baz danych na potrzeby gospodarowania zasobami środowiska przyrodniczego gminy Jarocin. Przedmiot zamówienia został podzielony na sześć części.
Cele ogólne zamówienia dotyczą wszystkich części zamówienia i obejmują:
• Inwentaryzacji zasobów i budowanie baz danych nt. zasobów środowiska gminy Jarocin.
• Waloryzacji zasobów oraz formułowanie wniosków i zaleceń do dokumentów
planistycznych (Opracowanie Ekofizjograficzne, Studium, MPZP lub analogicznych dokumentów) i na potrzeby gospodarowania terenami gminy.
• Propozycji działań edukacyjnych oraz informacyjnych kierowanych do mieszkańców
i turystów (popularyzacja wyników badań)

Przedmiot zamówienia składa się z sześciu części:
1) Część nr 1. Inwentaryzacja przyrodnicza Gminy Jarocin.
2) Część nr 2. Analizy zasobów wodnych Gminy Jarocin.
3) Część nr 3. Analizy przestrzenne na potrzeby planowania terenów Gminy Jarocin,
4) Część nr 4. Analizy krajobrazowe ze szczególnym uwzględnieniem zasobów kulturowych Gminy Jarocin,
5) Część nr 5. Inwentaryzacja drzew i ciągów alejowych oraz budowa systemu zarządzania drzewami Gminy Jarocin
6) Część nr 6. Opracowanie Standardu ochrony i kształtowania zieleni Gminy Jarocin

Po zmianie:
1. Wskazanie osób uprawnionych do komunikowania się z wykonawcami.
1) w sprawach przedmiotu zamówienia:
Pan Tomasz Ratajczak, Pani Patrycja Ignaszak, tel. 516 168 953.
2) w sprawach procedury: Pani Magdalena Kaniewska, tel. 535 157 419.
2. Zamawiający nie wymaga wizji lokalnej.
3. Zamówienie dotyczy przygotowania inwentaryzacji zieleni i waloryzacji przyrodniczej, inwentaryzacje terenowe i tworzenie baz danych na potrzeby gospodarowania zasobami środowiska przyrodniczego gminy Jarocin. Przedmiot zamówienia został podzielony na sześć części.
Cele ogólne zamówienia dotyczą wszystkich części zamówienia i obejmują:
• Inwentaryzacji zasobów i budowanie baz danych nt. zasobów środowiska gminy Jarocin.
• Waloryzacji zasobów oraz formułowanie wniosków i zaleceń do dokumentów
planistycznych (Opracowanie Ekofizjograficzne, Studium, MPZP lub analogicznych dokumentów) i na potrzeby gospodarowania terenami gminy.
• Propozycji działań edukacyjnych oraz informacyjnych kierowanych do mieszkańców
i turystów (popularyzacja wyników badań)

4. Przedmiot zamówienia składa się z sześciu części:
1) Część nr 1. Inwentaryzacja przyrodnicza Gminy Jarocin.
2) Część nr 2. Analizy zasobów wodnych Gminy Jarocin.
3) Część nr 3. Analizy przestrzenne na potrzeby planowania terenów Gminy Jarocin,
4) Część nr 4. Analizy krajobrazowe ze szczególnym uwzględnieniem zasobów kulturowych Gminy Jarocin,
5) Część nr 5. Inwentaryzacja drzew i ciągów alejowych oraz budowa systemu zarządzania drzewami Gminy Jarocin
6) Część nr 6. Opracowanie Standardu ochrony i kształtowania zieleni Gminy Jarocin
5. Przedmiot zamówienia został podzielony na 6 części, tzn. że Zamawiający przewiduje składanie ofert częściowych. Wykonawca może złożyć ofertę na maksymalnie dwie części zamówienia.
6. cd. opisu przedmiotu zamówienia:
Wytyczne opracowania - bazy danych GIS
Opracowanie bazy danych dotyczących poszczególnych elementów zasobów powinny spełniać następujące cechy:
a) opracowanie map w wektorowych formatach danych oprogramowania GIS (.shp) w układzie PUWG2000 wraz z bazą danych w tabeli atrybutów poszczególnych warstw informacyjnych;
b) tabele atrybutów opisujące elementy kartograficzne - w zależności od charakteru przedstawianych informacji należy dobrać odpowiednią formę, np. siedlisko (poligon), stanowisko (punkt).

Wytyczne opracowania - rysunki wektorowe.
Wszystkie opracowane rysunki i mapy powinny być przygotowane w trzech formatach :
a) .pdf zawierającym dane wektorowe, maksymalny rozmiar pliku 15 MB;
b) .tiff w rozdzielczość minimum 300 dpi z geoodniesieniem w układzie PUWG2000;
c) .shp w układzie PUWG2000.

Wytyczne opracowania - dokumentacja fotograficzna zasobów.
Dokumentacja fotograficzna zasobów obejmuje wybrane, reprezentatywne zdjęcia badanych elementów i powinna spełniać następujące cechy:
a) rozdzielczość minimum 300 dpi oraz rozmiar maksymalnie 3MB;
b) powiązanie zdjęcia z bazą danych GIS – przypisanie fotografii poszczególnym zasobom lub obiektom;
c) pliki cyfrowy powinien zawierać metadane obejmujące: datę i godzinę wykonania zdjęcia, współrzędne geograficzne oraz informacje nt. autora fotografii;
d) nazwa pliku powinna zawierać: nazwę lub oznaczenie zasobu;
e) zdjęcia zebrane w hierarchicznym układzie katalogów, które powinny odnosić się do typu zasobu oraz jego lokalizacji, aby umożliwić ich łatwe odszukanie;
f) zdjęcia nie powinny dokumentować wizerunku osób, poza autorami dokumentacji;
g) metodę katalogowania zasobów należy uzgodnić z Zamawiającym.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera rozdział IV SWZ.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu

Przed zmianą:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
CZĘŚĆ ZAMÓWIENIA NR 1 - 6
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
CZĘŚĆ ZAMÓWIENIA NR 1 - 6
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
CZĘŚĆ ZAMÓWIENIA NR 1 - 6
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Osób:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że zapewni, wśród osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia:
 dla części zamówienia nr 1 co najmniej jedną osobę pełniącą funkcję kierownika prac, posiadającą tytuł naukowy doktora nauk przyrodniczych,
 dla części zamówienia nr 2 - 6 co najmniej jednej osoby pełniącą funkcje kierownika prac.

b) Wykonawcy:
Wykonawca musi posiadać doświadczenie w wykonaniu (zakończeniu) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie:
 dla części zamówienia nr 1 – opracowania co najmniej 1 inwentaryzacji przyrodniczej dla obszaru o powierzchni co najmniej 100 ha, gdzie inwentaryzacją były bjęte: ryby, płazy i gady, ptaki, nietoperze oraz ssaki.
 dla części zamówienia nr 2 – opracowania przynajmniej 1 analizy zasobów wodnych dla obszaru o powierzchni co najmniej 100 ha,
 dla części zamówienia nr 3 – opracowania co najmniej 1 analizy przestrzennej na potrzeby planowania terenu o powierzchni co najmniej 100 ha,
 dla części zamówienia nr 4 – wykonania co najmniej 1 opracowania naukowego lub studialno-projektowego, które, obejmowało zakresem badania krajobrazu kulturowego lub zabytków, realizowane na obszarze co najmniej 10 ha,
 dla części zamówienia nr 5 - opracowania co najmniej 1 inwentaryzacji dendrologicznej, która obejmowała:
• minimum 250 drzew,
• badanie wykonane za pomocą tomografu sonicznego,
• szczegółową diagnostykę drzew.
 dla części zamówienia nr 6 – sporządzenia co najmniej 1 opracowania standardów w zakresie ochrony lub kształtowania zielni.

Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.

3. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów,
w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy
w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ
na realizację zamówienia.

Po zmianie:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
CZĘŚĆ ZAMÓWIENIA NR 1 - 6
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
CZĘŚĆ ZAMÓWIENIA NR 1 - 6
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
CZĘŚĆ ZAMÓWIENIA NR 1 - 6
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Osób:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że zapewni, wśród osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia:
- dla części zamówienia nr 1 co najmniej jedną osobę pełniącą funkcję kierownika prac, posiadającą tytuł naukowy doktora nauk przyrodniczych, posiadająca doświadczenie w wykonaniu co najmniej 1 inwentaryzacji przyrodniczej dla obszaru o powierzchni co najmniej 100 ha, gdzie inwentaryzacją były objęte: ryby, płazy i gady, ptaki, nietoperze oraz ssaki,
 dla części zamówienia nr 2 co najmniej jednej osoby pełniącą funkcje kierownika prac, posiadającą doświadczenie w wykonaniu co najmniej 1 analizy zasobów wodnych dla obszaru o powierzchni co najmniej 100 ha,
 dla części zamówienia nr 3 co najmniej jednej osoby pełniącą funkcje kierownika prac, posiadającą doświadczenie w wykonaniu co najmniej 1 analizy przestrzennej na potrzeby planowania terenu o powierzchni co najmniej 100 ha,
 dla części zamówienia nr 4 co najmniej jednej osoby pełniącą funkcje kierownika prac, posiadającą doświadczenie w wykonaniu co najmniej 1 opracowania naukowego lub studialno-projektowego, które, obejmowało zakresem badania krajobrazu kulturowego lub zabytków, realizowane na obszarze co najmniej 10 ha,
 dla części zamówienia nr 5 co najmniej jednej osoby pełniącą funkcje kierownika prac, posiadającą doświadczenie w wykonaniu co najmniej 1 inwentaryzacji dendrologicznej, która obejmowała:
• minimum 250 drzew,
• badanie wykonane za pomocą tomografu sonicznego,
• szczegółową diagnostykę drzew.
 dla części zamówienia nr 6 co najmniej jednej osoby pełniącą funkcje kierownika prac, posiadającą doświadczenie w wykonaniu co najmniej 1 opracowania standardów w zakresie ochrony lub kształtowania zielni.

Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.

3. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów,
w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy
w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ
na realizację zamówienia.

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

5.7. Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu

Przed zmianą:
Wykaz podmiotowych środków dowodowych DLA CZĘŚCI ZAMÓWIENIA NR 1, 2, 3, 4, 5 i 6 na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu:
a) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – załącznik nr 7 do SWZ;
b) Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy - załącznik nr 8 do SWZ.

Po zmianie:
Wykaz podmiotowych środków dowodowych DLA CZĘŚCI ZAMÓWIENIA NR 1, 2, 3, 4, 5 i 6 na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu:
a) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – załącznik nr 7 do SWZ;

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VIII - PROCEDURA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.1. Termin składania ofert

Przed zmianą:
2022-04-06 10:00

Po zmianie:
2022-04-11 10:00

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.3. Termin otwarcia ofert

Przed zmianą:
2022-04-06 10:15

Po zmianie:
2022-04-11 10:15

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.4. Termin związania ofertą

Przed zmianą:
2022-05-05

Po zmianie:
2022-05-10

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.