Ogłoszenie z dnia 2025-05-06
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00162119/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-03-25
- 2025/BZP 00172840/01 - Modyfikacja z dnia 2025-04-02
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Druk niestandardowych materiałów poligraficznych i promocyjnych na zewnątrz: okładki, teczki, informatory, foldery, broszury itp.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Akademia Sztuki Wojennej
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 011574244
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Al. gen. Antoniego Chruściela 103
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-910
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zzp@akademia.mil.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.wojsko-polskie.pl/aszwoj/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://akademia-mil.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Druk niestandardowych materiałów poligraficznych i promocyjnych na zewnątrz: okładki, teczki, informatory, foldery, broszury itp.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d5f00c44-93c5-4b53-95f7-fd44b4039c04
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00216535
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00062577/10/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.16 Druk niestandardowych materiałów poligraficznych i promocyjnych na zewnątrz: okładki, teczki, informatory, foldery, broszury itp.
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00162119
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: AszWoj-K-ZZP.2812.11.2025.AD
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa druku niestandardowych materiałów poligraficznych i promocyjnych na zewnątrz: okładki, teczki, informatory, foldery, broszury zgodnie z wymaganiami określonymi w Specyfikacji Warunków Zamówienia.
4.5.3.) Główny kod CPV: 79800000-2 - Usługi drukowania i powiązane
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Decyzja o unieważnieniu postępowania została podjęta w wyniku stwierdzenia przez Zamawiającego niemożliwej do usunięcia wady postępowania uniemożliwiającej zawarcie niepodlegającej unieważnienia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Odnosząc się do stanu faktycznego będącego podstawą unieważnienia postępowania wskazać należy, że wada sprowadza się do sporządzenia przez Zamawiającego opisu przedmiotu zamówienia w sposób niejednoznaczny, który doprowadził do naruszenia zasady uczciwej konkurencji oraz równego traktowania wykonawców (art. 16 pkt 1 ustawy Pzp)i wpłynął na możliwość złożenia ważnych ofert przez Wykonawców.Zamawiający w dniu 26.03.2025 r. zamieścił na platformie Zamawiającego pod adresem: https://akademia-mil.ezamawiajacy.pl/pn/akademia-mil/demand/notice/publicpzp/current/list?USER_MENU_HOVER=publicpzpCurrentNoticePublicList dokumentację przedmiotowego postępowania. Wśród opublikowanych dokumentów znajdowały się m.in. opis przedmiotu zamówienia stanowiący załącznik nr 1 do SWZ.
W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający w poz. 6 Formularza ofertowego pod nazwą „Informatory“ i poz.7 ,,Foldery” wymagał podania jednostkowych cen netto
i brutto. Zamawiający w dokumentacji postępowania nie określał stawki VAT.
Do upływu terminu składania ofert wpłynęło pięć ofert. Czterech Wykonawców
w poz. 6 i 7 Formularza ofertowego zastosowało stawkę VAT w wysokości 23%, jeden Wykonawca zastosował stawkę podatku VAT w wysokości 5%.
W związku z powyższym Zamawiający na podstawie art. 223 ust.1 ustawy Pzp zażądał od Wykonawców złożenia wyjaśnień zaproponowanych stawek VAT. Wykonawcy w wyjaśnieniach podtrzymali swoje informacje dotyczące stawki podatku VAT podane w Formularzu ofertowym. Ponadto Zamawiający podjął działania zmierzające do ustalenia prawidłowej stawki podatku VAT dla wymienionych pozycji. W toku tych działań Zamawiający stwierdził, iż opis przedmiotu zamówienia został sporządzony w sposób niejednoznaczny, nieprecyzyjny i zbyt ogólny co spowodowało, iż Wykonawcy mogli zaproponować dwie różne stawki VAT. Zamawiający nie podał wystarczających danych pozwalających na sklasyfikowanie informatorów i folderów będących przedmiotem zamówienia. Nie zaznaczył czy będą one zawierały materiały reklamowe, logotypy oraz inne znaki reklamowe.
Jak wynika z art. 99 ust. 1 ustawy Pzp ,,przedmiot zamówienia opisuje się
w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych
i zrozumiałych określeń, uwzględniając wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty”. Nadto, opis powinien w sposób rzeczywisty oddawać potrzeby Zamawiającego w odniesieniu do wymagań stawianych dla prawidłowej realizacji zamówienia, które to wymagania, co jest w danym stanie sprawy oczywiste, winny uwzględniać rzeczywiste potrzeby i możliwości Zamawiającego.
Z uwagi na powyższe okoliczności Zamawiający unieważnia postępowanie
o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy
w sprawie zamówienia publicznego. Niewyeliminowanie błędu przez Zamawiającego na etapie postępowania przed otwarciem ofert, uniemożliwia podjęcie działania innego niż unieważnienie postępowania. Zawarcie umowy w kształcie przyjętym w Specyfikacji Warunków Zamówienia stanowiło by naruszenie przepisów ustawy Pzp i na tym etapie nie jest możliwe poprzez poprawienie, czy też zmodyfikowanie działania przez Zamawiającego, a Wykonawcy nie mogą ponosić negatywnych konsekwencji niewłaściwych działań Zamawiającego.
Stwierdzona przez Zamawiającego wada jest niemożliwa do usunięcia w tym postępowaniu. Jeśli więc wady nie da się usunąć i oddziałuję ona na ważność umowy - Zamawiający obligatoryjnie unieważnia postępowanie. Oznacza to, że błędy
w postępowaniu, które miały lub mogły mieć wpływ na jego wyniki są nieusuwalne
i skutkują unieważnieniem przedmiotowego postępowanie.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Wykonanie wodociągowej instalacji hydrantowej p.poż w budynkach mieszkalnych wielorodzinnych Łukowska 7 i Tarnowiecka 3.
- 323/2025 Remont pustostanów w budynkach mieszkalnych przy ul. Włókienniczej 51 m 9 i ul. Włókienniczej 55 m 11 w Warszawie.
- Zapewnienie noclegu, wyżywienia oraz wynajmu sal szkoleniowych dla Ośrodka Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą w Warszawie w związku z organizacją kursu podsumowującego
- Naprawa balustrad balkonowych budynku mieszkalnego w m. Łask, ul. Topolowa 1
- KZP/09/2025 Dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznej
- Zakup kamizelek kuloodpornych.
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługa drukowania materiałów promocyjnych UMG - teczki i notesy - powtórne
- "Usługa polegająca na wydrukowaniu publikacji książkowych/albumów w oprawie twardej dla Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina - 5 części"
- Wykonanie usługi polegającej na naświetleniu, druku, bigowaniu, oprawie introligatorskiej oraz dostawie do siedziby Muzeum Narodowego w Poznaniu wydawnictw
- Druk folderu serowarskiego
- Druk niestandardowych materiałów poligraficznych i promocyjnych na zewnątrz: okładki, teczki, informatory, foldery, broszury itp.
- Usługa drukowania publikacji książkowych dla Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku - II postępowanie
więcej: Usługi drukowania i powiązane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.