eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi GrabicaDostawa sprzętu IT podnoszącego poziom cyberbezpieczeństwa Gminy Grabica wraz z usługami z zakresu cyberbezpieczeństwa



Ogłoszenie z dnia 2025-05-05


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa sprzętu IT podnoszącego poziom cyberbezpieczeństwa Gminy Grabica wraz z usługami z zakresu cyberbezpieczeństwa

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Grabica

1.3.) Oddział zamawiającego: Urząd Gminy w Grabicy

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590647865

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Grabica 66

1.5.2.) Miejscowość: Grabica

1.5.3.) Kod pocztowy: 97-306

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski

1.5.7.) Numer telefonu: 44/616-11-25

1.5.8.) Numer faksu: 44/616-11-88

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzadgminy@grabica.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://grabica.biuletyn.net/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-46c421f6-7412-4a0c-a651-ebc9a0b1406c

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa sprzętu IT podnoszącego poziom cyberbezpieczeństwa Gminy Grabica wraz z usługami z zakresu cyberbezpieczeństwa

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-46c421f6-7412-4a0c-a651-ebc9a0b1406c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00215788

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-05

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00036124/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.1 Dostawa sprzętu IT podnoszącego poziom cyberbezpieczeństwa Gminy Grabica wraz z usługami z zakresu cyberbezpieczeństwa

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Zamawiający informuje, że przedmiot zamówienia jest częścią projektu Cyberbezpieczna Gmina Grabica dofinansowanego z programu Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy 2021-2027 (FERC) Priorytet II: Zaawansowane usługi cyfrowe Działanie 2.2. – Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa.

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00135352

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.1.3.2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 360000,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiot obejmuje kompleksowe rozwiązanie:
1) System zabezpieczeń danych - Backup środowiska wraz z oprogramowaniem i usługą składającą się z: wdrożenia, troubleshooting, wsparcia DR w przypadku konieczności odtwarzania środowiska po ataku oraz 1 szt. urządzenia Appliance łączące funkcję repozytorium, serwerów zarządzających i zabezpieczających dane, wraz z licencjami dla infrastruktury rozproszonej w kilku lokalizacjach;
2) System redundancji danych w chmurze - Kopia danych w chmurze do 5 TB;
3) Serwer fizyczny –1 szt.;
4) Macierz dyskowa – 1 szt.;
5) Serwerowe systemy operacyjne i oprogramowanie bezpieczeństwa – 10 szt. licencja CAL użytkownika;
6) Zasilanie awaryjne – 1 szt. agregat prądotwórczy;
7) Zasilanie awaryjne - 1 szt. UPS 10 kW;
8) Rozwiązanie zapewniające ochronę stacji i serwerów z XDR – 35 szt.

2. Zamawiający wymaga dostarczenia produktów fabrycznie nowych pochodzących z legalnego źródła.
3. Zamawiający w ramach przedmiotu zamówienia wymaga przeprowadzenia w siedzibie Zamawiającego szkolenia pracownika z wdrażanego rozwiązania wskazanego w Rozdziale III pkt. 1 ppkt. 1, 4, 6, 7 SWZ w zakresie obsługi sprzętu i oprogramowania.
4. Wykonawca udzieli gwarancji jakości na rozwiązanie wskazane w Rozdziale III pkt. 1 ppkt. 1, oraz urządzenia wymienione w Rozdziale III pkt. 1 ppkt. 3,4,6,7 SWZ na okres wskazany w ofercie (min. 3 lata, max. 5 lat zgodnie opisem przedmiotu zamówienia - Załącznik nr 1 do SWZ - OPZ oraz projektem umowy – Załącznik nr 3 do SWZ).
5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku nr 1 do SWZ - OPZ. Pozostałe warunki dotyczące realizacji zamówienia zostały określone w Projekcie umowy stanowiącym Załącznik nr 3 do SWZ.
6. Termin wykonania zamówienia (w zakresie dostawy sprzętu i licencji oraz przeprowadzenia szkolenia) – maksymalny wymagany w ciągu 60 dni od podpisania umowy. Uwaga! Skrócenie terminu realizacji zamówienia jest kryterium oceny ofert.
Termin obowiązywania licencji na użytkowanie - do 30 czerwca 2026 roku.
7. Miejscem dostaw jest siedziba Zamawiającego tj. Urząd Gminy w Grabicy, Grabica 66, 97-306 Grabica

4.5.3.) Główny kod CPV: 48821000-9 - Serwery sieciowe

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

31120000-3 - Generatory

48761000-0 - Pakiety oprogramowania antywirusowego

48822000-6 - Serwery komputerowe

30233000-1 - Urządzenia do przechowywania i odczytu danych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W przedmiotowym postępowaniu wpłynęły do Zamawiającego następujące oferty:
1. Defend.IT Sp. z o.o., ul. 3 Maja 6, 05-080 Mościska- cena 462480,00 zł
2. TRECOM ŁÓDŹ Sp. z o.o. ul. Czyżewska 10, 02-908 Warszawa - cena 454595,70 zł
Oferta nr 1 złożona przez Defend.IT Sp. z o.o. została odrzucona z przedmiotowego postępowania na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 14 ustawy Pzp, z uwagi na to, że Wykonawca nie wniósł wadium przed terminem składania ofert.
W przedmiotowym postępowaniu zgodnie z Rozdziałem XI SWZ Zamawiający wymagał od wykonawców wniesienia wadium w wysokości 3.600,00 zł w jednej z form określonych w tym rozdziale.
Pierwotnie w przedmiotowym postępowaniu termin składania ofert został wyznaczony na dzień 14.03.2025r. godz. 10:00, następnie zmieniony na 18.03.2025r. godz. 10:00. W dniu 18.03.2025r. przed terminem składania ofert Zamawiający dokonał zmiany ogłoszenia o zamówieniu m. in. w zakresie terminu składania ofert na 21.03.2025r. godz. 10:00. Następnie zmienił treść SWZ w tym samym zakresie, a zmianę tą udostępnił na stronie prowadzonego postępowania o godz. 10:06. Tego samego dnia w wyniku zapytania do SWZ zmienił ponownie treść SWZ w zakresie Załącznika nr 1 – OPZ. W dniu 24.03.2025r. Wykonawca - Defend.IT Sp. z o.o. wniósł odwołanie do KIO na niezgodną z przepisami ustawy Pzp czynność Zamawiającego polegającą na dokonaniu po upływie terminu składania ofert zmiany treści SWZ dotyczącej terminu składania ofert, równocześnie przesyłając jego treść Zamawiającemu. Po analizie odwołania i stanu faktycznego Zamawiający uwzględnił odwołanie Wykonawcy w całości, o czym w dniu 26.03.2025r. poinformował KIO i Odwołującego. Z uwagi na to, że zmiany SWZ dokonane w dniu 18.03.2025r. wykonano z naruszeniem przepisu art. 286 ust. 1 ustawy Pzp, a czynność niezgodna z prawem nie wywołuje skutków prawnych, uznaje się je za nieważne z mocy prawa. Zatem zmiany treści SWZ dokonane w dniu 18.03.2025r., w szczególności zmiana terminu składania ofert po upływnie terminu składania ofert, są nieważne z mocy prawa. W związku z powyższym termin składania ofert w przedmiotowym postępowaniu oznaczony datą i godziną to 18.03.2025r. godz. 10:00. Wykonawca - Defend.IT Sp. z o.o. nie wniósł wadium do upływu wskazanego powyżej terminu (daty i godziny). Wadium wniesione w pieniądzu (przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego) przez Wykonawcę Defend.IT Sp. z o.o. zostało zaksięgowane (uznane) na rachunku bankowym Zamawiającego w dniu 18.03.2025r. godz. 10:15:59, a więc po terminie składania ofert, tj. po 18.03.2025r. godz. 10:00., pomimo, że Wykonawca ten wykonał przelew w dniu 17.03.2025r. W zaistniałej sytuacji należy stwierdzić, iż przedmiotowe wadium zostało wniesione po upływie wyznaczonego terminu (godziny) składania ofert, zatem oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu.
Oferta nr 2 złożona przez TRECOM Łódź Sp. z o.o. została odrzucona na podstawie art. 226 ust.1 pkt. 1 ustawy Pzp z uwagi na to, że została złożona po terminie składania ofert.
Z powodów opisanych powyżej, czynność Zamawiającego przedłużenia terminu składania ofert nie wywołała żadnych skutków prawnych, w związku z czym termin składania ofert w przedmiotowym postępowaniu to 18.03.2025r. godz. 10:00. Wykonawca TRECOM Łódź Sp. z o.o. złożył ofertę w dniu 20.03.2025r. godz. 15:23, a zatem po 18.03.2025r. godz. 10:00. Oferta złożona po dniu 18.03.2025r. po godz. 10:00 jest ofertą złożoną po terminie składania ofert.
Obie złożone w przedmiotowym postępowaniu oferty podlegały odrzuceniu, w związku z tym zaistniała okoliczność stanowiąca podstawę unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wymieniona w art. 255 pkt. 2 ustawy Pzp tj. wszystkie złożone oferty podlegały odrzuceniu.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.