Ogłoszenie z dnia 2025-04-29
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00168521/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-03-31
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
rozwój infrastruktury transportowej na terenie Gminy Namysłów - opracowanie koncepcji
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Namysłów, reprezentowana przez Burmistrza Namysłowa
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531413159
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Stanisława Dubois 3
1.5.2.) Miejscowość: Namysłów
1.5.3.) Kod pocztowy: 46-100
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL523 - Nyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@namyslow.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.namyslow.eu
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
www.bip.namyslow.eu; https://namyslow.ezamawiajacy.pl/app/login1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
rozwój infrastruktury transportowej na terenie Gminy Namysłów - opracowanie koncepcji2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-621bc089-8d34-4807-95a4-20e6dd25d6d3
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00210569
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00021318/09/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Rozwój infrastruktury transportowej na terenie Gminy Namysłów - opracowanie koncepcji
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00168521
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.82.2024.KK
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Celem opracowania jest przedstawienie uwarunkowań, możliwości, kierunków rozwoju bezpiecznej i zgodnej z przepisami prawa polskiego, dobrymi praktykami w oparciu o standardy polskie oraz międzynarodowe, infrastruktury pieszo-rowerowej, która będzie służyć mieszkańcom Gminy Namysłów oraz turystom. Opracowanie ma stanowić wytyczne do uwzględnienia infrastruktury pieszo-rowerowej w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego Gminy Namysłów oraz w innych opracowaniach planistyczno - projektowych z zakresu urbanistyki i zagospodarowania przestrzennego oraz komunikacji
w przedmiotowym obszarze przestrzennym. Koncepcja budowy dróg pieszo-rowerowych zlokalizowanych na terenie Gminy Namysłów powinna być podstawą działań do realizacji dalszych projektów, które przyczynią się do stworzenia profesjonalnej infrastruktury pieszo-rowerowej na terenie Gminy Namysłów. W celu przygotowania koncepcji projektowej należy wykonać:
1) inwentaryzację stanu istniejącego infrastruktury związanej z ruchem pieszo-rowerowym w układzie drogowym Gminy Namysłów, która powinna zawierać: • opis techniczny, • zestawienie istniejących tras pieszo-rowerowych w podziale na drogi krajowe, drogi wojewódzkie, drogi powiatowe, drogi gminne oraz przejścia między ulicami, a także z uwagi
na wyodrębnione ścieżki rowerowe, • uszczegółowienie – początek i koniec, długość odcinka, lokalizację ciągu w stosunku do przekroju poprzecznego, rodzaj nawierzchni, szerokość nawierzchni, jej stan techniczny oraz oznakowanie, • wskazanie elementów istniejącej infrastruktury drogowej i pieszo-rowerowej wymagające przebudowy, pokazanie propozycji takich rozwiązań, • wykaz prac do wykonania – określenie prac niezbędnych do wykonania w zestawieniu ulic, wskazanie istniejących kolizji z istniejącą zielenią i infrastrukturą w postaci np. słupów, skrzynek, tablic, znaków itp.; określenie ewentualnej konieczności poszerzenia pasa drogowego celem doprowadzenia ciągu do stanu określonego przepisami,
• wskazanie miejsca ważniejszych kolizji z istniejącą infrastrukturą nadziemną, w szczególności ze słupami, skrzynkami energetycznymi i telekomunikacyjnymi, tablicami, znakami, budynkami i również z zielenią,
• plan gminy z przebiegami istniejących tras w kolorystycznym rozbiciu na drogi krajowe, wojewódzkie, powiatowe i gminne, • dokumentację fotograficzną zawierającą zdjęcia wszystkich odcinków przedmiotowych dróg;
2) propozycję nowych tras pieszo-rowerowych, która powinna zawierać:
• uzgodnienia i protokoły, • zestawienie projektowanych tras pieszo-rowerowych z podziałem na drogi krajowe, wojewódzkie, powiatowe, gminne z podaniem ich długości, z uwzględnieniem dróg pieszo-rowerowych, które są aktualnie w opracowaniu projektowym, • informacje dotyczące projektowanych tras powinny zawierać podstawowe dane każdej
z przedmiotowych ulic, tj. nazwa, administrator, długość, przebieg trasy (jej początek oraz koniec), szerokość nawierzchni, numery ewidencyjne działek, po których będzie przebiegała trasa, określenie kolizji z urządzeniami obcymi oraz uwagi, • wskazanie miejsc, gdzie wystąpi konieczność wykupu gruntów nie należących do zarządcy drogi, • informacje o powierzchni projektowanych robót oraz określenie szacunkowe kosztu (szacunkowy kosztorys inwestorski zaprojektowanych robót w podziale na poszczególne ulice),• propozycja przekrojów poprzecznych i konstrukcji nawierzchni tras pieszo-rowerowych, • opracowanie ogólnej koncepcji stałej organizacji ruchu; należy również określić odcinki dróg publicznych, na których konieczna będzie zmiana organizacji ruchu, • plan gminy z przebiegami istniejących tras i projektowanych w kolorystycznym rozbiciu na drogi krajowe, wojewódzkie, powiatowe i gminne z uwzględnieniem dróg pieszo-rowerowych, które są aktualnie w opracowaniu projektowym, • na mapie należy zaznaczyć ważniejsze punkty m. in. ratusz, dworzec PKP, dworzec autobusowy, szkoły, przedszkola, bibliotekę, zalew Michalice, kościoły itp. oraz miejsca
o szczególnych walorach turystycznych, w tym oznaczenie punktów komunikacji publicznej, przystanków autobusowych i miejsc hotelowych oraz gastronomicznych, • przy opracowaniu koncepcji należy uwzględnić zapisy miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego na terenie Gminy Namysłów. 2. Warunki przygotowania koncepcji projektowej.
W celu przygotowania koncepcji projektowej należy: 1) zidentyfikować kluczowe problemy komunikacji pieszo-rowerowej na terenie Gminy Namysłów, tj.: • informacje o wypadkach z udziałem pieszych i rowerzystów,
• natężenie ruchu pojazdów silnikowych (zwłaszcza w porze szczytów komunikacyjnych), • bariery, przeszkody i wąskie gardła transportowe,
• ulice jednokierunkowe oraz ślepe uliczki; wskazać, na podstawie przeprowadzonych badań i analiz, główne osie rozwoju dróg pieszo-rowerowych; 2) zastosować zasady projektowania przyjaznej dla pieszych i rowerzystów infrastruktury, tzn. program pięciu wymogów pod kątem rozwoju systemu dróg pieszo-rowerowych: • spójności – sieci połączeń pieszo-rowerowych są tworzone na zasadach logiki umożliwiającej pieszemu i rowerzyście łatwe i czytelne identyfikowanie drogi przejazdu/przejścia.
Zasada ta oznacza także, że docelowo infrastruktura przeznaczona specjalnie dla ruchu pieszo-rowerowego w połączeniu z pozostałą infrastrukturą drogową (ulice) powinna połączyć wszystkie źródła i cele ruchu pieszo rowerowego, • bezpośredniości – infrastruktura dróg pieszo-rowerowych oferuje rowerzystom i pieszym najbardziej bezpośrednie połączenia i najkrótsze połączenia, bez niepotrzebnego nadkładania drogi, umożliwiające szybkie poruszanie się po miejscowości, w sposób konkurencyjny dla samochodu. Pod wymogiem bezpośredniości kryją się wszystkie czynniki wpływające na czas podróży – prędkość projektowa, średni czas tracony w punktach kolizji oraz współczynnik wydłużenia. Należy przyjąć, że średnia prędkość projektowa nie będzie mniejsza od 12 km/h dla tras rowerowych;
• atrakcyjności – infrastruktura dróg pieszo-rowerowych jest tak zaprojektowana i dopasowana do otoczenia, że jazda na rowerze oraz poruszanie się pieszo są atrakcyjne. W tym kryterium mieści się również poczucie społecznego bezpieczeństwa (oświetlenie, brak zagrożenia napadami itp.). Infrastruktura dróg pieszo-rowerowych musi być dobrze powiązana z funkcjami Gminy Namysłów,• bezpieczeństwa – infrastruktura dróg pieszo-rowerowych gwarantuje bezpieczeństwo ruchu zarówno rowerzystów, jak i innych użytkowników dróg, minimalizując liczbę wypadków
i kolizji drogowych. Przy projektowaniu infrastruktury należy dążyć do: minimalizacji liczby punktów kolizji z ruchem samochodowym, eliminacji przeplatania się torów ruchu rowerzystów, rowerzystów i samochodów, rowerzystów i pieszych, ¬ zapewnienia wzajemnego kontaktu wzrokowego pomiędzy poszczególnymi użytkownikami drogi,• wygody i komfortu – infrastruktura dróg pieszo-rowerowych umożliwia szybki i wygodny przepływ ruchu pieszo-rowerowego, a korzystanie z niej nie wymaga od użytkownika nadmiernego lub nieregularnego wysiłku fizycznego (np. częstego zatrzymywania się, stromych podjazdów itp.). Przy projektowaniu infrastruktury należy dążyć do: stworzenia możliwości płynnego pokonywania trasy z jak najmniejszą liczbą wymuszonych zatrzymań pieszego i rowerzysty, unikania dużych pochyleń podłużnych drogi, jak największej równości nawierzchni – preferowana jest nawierzchnia bitumiczna rozkładana z rozściełacza mechanicznego i walcowana (określenie maksymalnych parametrów garbów na przejazdach przez ulicę); 3) dążyć do tego, aby ww. wymogi były spełnione na poziomie:
• całej sieci pieszo-rowerowej gminy (główne, zbiorcze i lokalne trasy pieszo- rowerowe), • poszczególnych tras i ich odcinków, • konkretnych rozwiązań technicznych (skrzyżowań, przejazdów, kontrapasów itp.);
4) propozycje rozwiązań projektowych koncepcji połączenia dróg pieszo-rowerowych przedłożyć Zamawiającemu do akceptacji; 5) uzgodnić koncepcję z poszczególnymi zarządcami dróg. 3. Określenie wymaganej ilości egzemplarzy poszczególnych części koncepcji. Koncepcja powinna zawierać część opisową, część graficzną i część kosztową. Część opisowa musi zawierać opis proponowanych rozwiązań technicznych i organizacyjnych dotyczących systemu dróg pieszo-rowerowych na terenie Gminy Namysłów wraz z wyceną kosztów z podziałem na poszczególne odcinki. Część graficzna powinna pokazać zaproponowane w koncepcji rozwiązania: 1) szczegóły na oddzielnych arkuszach – miasto podzielone na części (np. A, B, C…) na aktualnych podkładach mapowych w skali 1:1000; 2) całość opracowania na jednej mapie – mapa w skali zapewniającej czytelność i przejrzystość opracowania, z podziałem na mapy szczegółowe (A, B, C …). Koncepcja powinna zawierać dokumentację fotograficzną stanu istniejącego dróg na terenie gminy z podziałem na odcinki ulic, przy których znajdują się elementy dróg pieszo- rowerowych oraz dróg, które nie posiadają wydzielonego ruchu rowerowego. Forma przekazania przedmiotu zamówienia Zamawiającemu: ¬
1) koncepcja w wersji papierowej – 5 egz., 2) dokumentacja fotograficzna w wersji papierowej – 2 egz., 3) wycena kosztów w wersji papierowej – 3 egz.,
4) koncepcja i wycena kosztów w wersji elektronicznej na płycie CD-R – 1 egz. Zamawiający wymaga by w wersji elektronicznej: 1) wszystkie materiały tekstowe oraz obliczenia, zestawienia itp. były zapisane: w wersji edytowalnej w formacie *.docx, *.xlsx; w wersji nieedytowalnej w formacie *.pdf;
2) pliki graficzne: w wersji edytowalnej w formacie *.dgn, *.dwg; w wersji nieedytowalnej w formacie *.pdf.
Powody niedokonania podziału zamówienia na części: nadmierne trudności techniczne, nadmierne koszty wykonania zamówienia oraz trudności skoordynowania działań różnych Wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia, które mogłyby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w SWZ i ofercie.
4.5.3.) Główny kod CPV: 71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 10
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 8
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 55350,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 182040,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 55350,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: VIA VISTUILA Sp. z o. o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON: 389551201; NIP: 9452246394
7.3.3) Ulica: Stefana Garczyńskiego 17
7.3.4) Miejscowość: Kraków
7.3.5) Kod pocztowy: 31-524
7.3.6.) Województwo: małopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-04-29
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 55350,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 140 dni
INNE PRZETARGI Z NAMYSŁOWA
- Przebudowa ogrodzenia cmentarza komunalnego przy ul. Jana Pawła II w Namysłowie
- 1. Utwardzenie poboczy przy drodze gminnej w Kamiennej, 2. Odbudowa rowów przy drogach gminnych w Minkowskiem
- 1. Modernizacja drogi w Woskowicach Małych. 2. Modernizacja drogi gminnej w Baldwinowicach. 3. Modernizacja drogi gminnej w Rychnowie
więcej: przetargi w Namysłowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa i montaż agregatów prądotwórczych
- wykonanie projektu technicznego i wykonawczego przebudowy i modernizacji kamienic Biblioteki Raczyńskich w Poznaniu przy ulicy Wronieckiej 14 i 15
- Dokumentacja techniczna na modernizację, przebudowę i zmianę sposobu użytkowania pomieszczeń po Hotelu oraz Restauracji Zamkowej na pomieszczenia biurowe i magazynowe
- Budowa nowego budynku przedszkola w Justynowie przy ul. Kasprzaka w formule zaprojektuj i wybuduj
- "Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej budowy/ rozbudowy dróg na terenie Gminy Michałowice"
- Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla zadania "Budowa ścieżki pieszo-rowerowej w ciągu drogi powiatowej nr 2216G na odcinku Rekcin-Wojanowo".
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.