eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi GdańskBudowa nowego budynku biurowego poprzez wyeksponowanie zespolenia dawnych i współczesnych elementów architektury w ramach rewitalizacji przestrzeni Dolnego Miasta Gdańska.



Ogłoszenie z dnia 2022-06-14


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa nowego budynku biurowego poprzez wyeksponowanie zespolenia dawnych i współczesnych elementów architektury w ramach rewitalizacji przestrzeni Dolnego Miasta Gdańska.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Województwo Pomorskie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 191674836

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Okopowa 21/27

1.5.2.) Miejscowość: Gdańsk

1.5.3.) Kod pocztowy: 80-810

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski

1.5.7.) Numer telefonu: +48 58 326 87 35

1.5.8.) Numer faksu: +48 58 326 85 57

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@pomorskie.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.bip.pomorskie.eu/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/pomorskie

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa nowego budynku biurowego poprzez wyeksponowanie zespolenia dawnych i współczesnych elementów architektury w ramach rewitalizacji przestrzeni Dolnego Miasta Gdańska.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-50f01a5c-c6b7-11ec-b879-9a86e5ac3946

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00208674

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-06-14

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00003589/10/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.6 Budowa nowego budynku biurowego poprzez wyeksponowanie zespolenia dawnych i współczesnych elementów architektury w ramach rewitalizacji przestrzeni Dolnego Miasta Gdańska

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00138830/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: DAZ-Z.272.36.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn.: Budowa nowego budynku biurowego poprzez wyeksponowanie zespolenia dawnych i współczesnych elementów architektury w ramach rewitalizacji przestrzeni Dolnego Miasta Gdańska.
Przedmiotu zamówienia podzielono na III etapy:
1) I etap: wykonanie dokumentacji projektowej rozbiórek dawnych warsztatów szkolnych oraz dokumentacji projektowej nowego budynku biurowego, przy czym termin wykonania tego etapu wynosi maksymalnie 4 miesiące od podpisania umowy w wyniku czego otrzymane zostanie pozwolenie na budowę ;
2) II etap: wykonanie robót budowlanych związanych z rozbiórkami dawnych warsztatów szkolnych, wykonanie dokumentacji wykonawczej, przygotowanie placu pod budowę, przy czym termin wykonania tego etapu wynosu maksymalnie 1 miesiąc od dnia otrzymania pozwolenia na budowę;
3) III etap: wykonanie budowy nowego budynku biurowego w terminie maksymalnie 14 miesięcy od dnia zakończenia robót budowlanych związanych z rozbiórkami dawnych warsztatów szkolnych, jednak nie później niż do dnia 20 grudnia 2023 roku.
2. Opis przedmiotu zamówienia został określony w niniejszym rozdziale swz oraz dokumentacji stanowiącej załącznik nr 1 do SWZ oraz we wzorze umowy stanowiącej załącznik nr 2 do SWZ.
3. Zamawiający przewiduje również możliwość odbycia przez wykonawców wizji lokalnej, która przeprowadzona zostanie w dniu 6.05.2022 r. o godzinie 10:00 – zbiórka Wykonawców przed wejściem głównym do budynku przy ul. Augustyńskiego 1 w Gdańsku. Udział Wykonawców w wizji lokalnej nie jest obowiązkowy.
4. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wybudowanie, tj.: sporządzenie wielobranżowej dokumentacji projektowej wraz z wykonaniem robót budowlanych, polegającymi na rozbiórce starych warsztatów szkolnych i budowie nowego budynku usługowego o funkcji biurowej wraz z infrastrukturą, wolnostojącego, na działkach ewidencyjnych 214/9, 214/7 i 214/3 z obr. 99 przy ul. Jana Augustyńskiego 1, 80-819 Gdańsk w ramach inwestycji pn.: „ Budowa nowego budynku biurowego poprzez wyeksponowanie zespolenia dawnych i współczesnych elementów architektury w ramach rewitalizacji przestrzeni Dolnego Miasta Gdańska na działkach 214/9, 214/7 i 214/3 obr.0099 przy ul. Augustyńskiego 1 w Gdańsku ”, na podstawie obowiązujących przepisów, standardów i norm oraz potrzeb użytkownika. Zamówienie należy zrealizować zgodnie z wymogami zawartymi w „Opisie przedmiotu zamówienia wraz z programem funkcjonalno - użytkowym” stanowiącym załącznik nr 1 do OPZ oraz wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ.
5. Opracowanie dokumentacji projektowej obejmować ma swym zakresem oczekiwania Zamawiającego, określone poprzez:
1) wykonanie zgodnie z obowiązującym prawem projektu rozbiórki warsztatów szkolnych znajdujących się w miejscu planowanej inwestycji wraz z uzyskaniem na nią Decyzji PWKZ, a następnie zgłoszenie tej rozbiórki / bądź wniosek o pozwolenie na rozbiórkę do organu architektoniczno-budowlanego oraz wykonanie wszelkiej dokumentacji, uzgodnień, ekspertyz o ile takie będą wymagane i niezbędne w celu wykonania w/w rozbiórki,
2) wykonanie rysunków, szkiców, dokumentacji niezbędnej do akceptacji przyjętych założeń i uzgodnienia kształtu, architektury, sylwety i detali architektonicznych nowego obiektu w celu uzyskania akceptacji Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Gdańsku, której finałowym efektem będzie Decyzja o pozwoleniu na prowadzenie robót budowlanych wydana przez PWKZ, na podstawie której Wykonawca ubiegać się będzie o Pozwolenie na budowę (pnb) przez organ administracji budowlanej. Zastrzega się że wszelkie dokumenty jakie może wymagać PWKZ niezbędne do otrzymania pnb przez PWKZ, leżą po stronie Wykonawcy,
3) wykonanie projektu architektoniczno-budowlanego wraz ze wszystkimi uzgodnieniami, ekspertyzami, odstępstwami, decyzjami które będą wymagane zgodnie z przepisami obowiązującego prawa również w zakresie warunków technicznych, bezpieczeństwa użytkowania i konstrukcji oraz bezpieczeństwa pożarowego oraz dostosowania obiektu do korzystania z niego przez osoby ze szczególnymi potrzebami, na podstawie których należy zaprojektować przedmiotowy obiekt wraz z jego otoczeniem (w tym analizą otoczenia i oddziaływania obiektu – o ile będzie taka wymagana). W wyniku tego, na tej podstawie do Wykonawcy należy uzyskanie pozwolenia na budowę,
4) wykonanie projektu wielobranżowego – wykonawczego ze STWIOR,
5) wykonanie dokumentacji powykonawczej wszystkich branż.
Uwaga: przy rozpatrywaniu – analizie usytuowania obiektu zgodnie z zapisami mpzp, należy rozpatrywać wszystkie działki będące własnością Województwa, tj. dz. nr 214/7, 214/9, 214/3 obr.0099.
6. Poza przedmiotem określonym w ust. 1, zgodnie z art. 20 ust. 1 pkt 4) ustawy z dnia 7 lipca 1994r.– Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 ze zm.) do podstawowych obowiązków projektanta w ramach kontraktu należy m.in. sprawowanie nadzoru autorskiego na żądanie inwestora lub organu administracji architektoniczno-budowlanej w zakresie:
1) udzielania odpowiedzi na pytania wykonawców dotyczące sporządzonej dokumentacji kontraktowej na etapie postępowania przetargowego na nadzór inwestorski ,
2) stwierdzania w toku wykonywania robót budowlanych zgodności realizacji z projektem,
3) uzgadniania możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez strony procesu budowlanego.
7. Przedmiot zamówienia obejmuje również roboty rozbiórkowe starych warsztatów szkolnych a następnie roboty budowlane polegające na wybudowaniu nowego budynku wraz z infrastrukturą towarzyszącą na podstawie opracowanej przez Wykonawcę dokumentacji projektowej oraz opisu zawartego w Programie Funkcjonalno-Użytkowym. Przedmiot zamówienia został podzielony na trzy etapy. Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o zamówienie wyłącznie przez Wykonawców, o których mowa w art. 94 ustawy Pzp.
8. Minimalny, wymagany przez Zamawiającego termin gwarancji i rękojmi na roboty budowlane i zamontowane urządzenia wynosi 60 miesięcy. Przy czym „Termin gwarancji i rękojmi na roboty budowlane i zamontowane urządzenia” stanowi kryterium oceny ofert opisane w Rozdziale XX SWZ.
9. Zamawiający nie dokonał podziału zamówienia na części.
Z uwagi na krótki termin realizacji niniejszego zamówienia, przyjęto formułę realizacji inwestycji zaprojektuj i wybuduj. Brak podziału zamówienia na części (np. na zaprojektuj i na wybuduj) pozwoli na skrócenie czasu realizacji inwestycji poprzez płynne przechodzenie do kolejnych etapów realizacji umowy, usprawni to realizację inwestycji. Pozwoli również zminimalizować ryzyka związane z projektowaniem i roszczeniami z tytułu wadliwiej lub niekompletnej, lub zawierającej nieoptymalne rozwiązania dokumentacji przedłożonej przez Zamawiającego wykonawcy robót budowlanych. Zlecenie realizacji umowy jednemu Wykonawcy, pozwoli na stosowanie rozwiązań konstrukcyjno-montażowych, które dany Wykonawca robót specjalizuje, co w efekcie może obniżyć cenę realizacji inwestycji oraz pozwoli na skrócenie czasu realizacji umowy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45111300-1 - Roboty rozbiórkowe

45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych

45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków

45213150-9 - Roboty budowlane w zakresie biurowców

45223210-1 - Roboty konstrukcyjne z wykorzystaniem stali

45223500-1 - Konstrukcje z betonu zbrojonego

45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków

45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej

45232141-2 - Roboty grzewcze

45232400-6 - Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych

45232452-5 - Roboty odwadniające

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

45233253-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych

45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze

45262300-4 - Betonowanie

45262310-7 - Zbrojenie

45262400-5 - Wnoszenie konstrukcji ze stali konstrukcyjnej

45262510-9 - Roboty kamieniarskie

45262520-2 - Roboty murowe

45262600-7 - Różne specjalne roboty budowlane

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych

45312000-7 - Instalowanie systemów alarmowych i anten

45312200-9 - Instalowanie przeciwwłamaniowych systemów alarmowych

45313100-5 - Instalowanie wind

45314320-0 - Instalowanie okablowania komputerowego

45317000-2 - Inne instalacje elektryczne

45320000-6 - Roboty izolacyjne

45324000-4 - Roboty w zakresie okładziny tynkowej

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych

45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania

45331210-1 - Instalowanie wentylacji

45331230-7 - Instalowanie urządzeń chłodzących

45343000-3 - Roboty instalacyjne przeciwpożarowe

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45410000-4 - Tynkowanie

45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej

45421146-9 - Instalowanie sufitów podwieszanych

45421160-3 - Instalowanie wyrobów metalowych

45422000-1 - Roboty ciesielskie

45430000-0 - Pokrywanie podłóg i ścian

45431000-7 - Kładzenie płytek

45431200-9 - Kładzenie glazury

45432111-5 - Kładzenie wykładzin elastycznych

45432114-6 - Roboty w zakresie podłóg drewnianych

45442100-8 - Roboty malarskie

45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe

71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego

71221000-3 - Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych

71242000-6 - Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów

71244000-0 - Kalkulacja kosztów, monitoring kosztów

71245000-7 - Plany zatwierdzające, rysunki robocze i specyfikacje

71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi

71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją

71250000-5 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i pomiarowe

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W przedmiotowym postępowaniu, w terminie składania ofert wpłynęła jedna oferta Wykonawcy KAPIBARA Sp. z o.o. Sp. k. - ul. Floriana 7, 44-190 Knurów na kwotę 58 800.000,00 zł tj. Kwota ta o 35 811 078,60 zł przewyższa kwotę przeznaczoną przez Zamawiającego na realizację zamówienia a także kwotę jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 58800000,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 58800000,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.