Ogłoszenie z dnia 2025-04-25
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00127466/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-03-03
- 2025/BZP 00138540/01 - Modyfikacja z dnia 2025-03-10
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
SPORZĄDZENIE PLANU OGÓLNEGO MIASTA BIELSK PODLASKI
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO BIELSK PODLASKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050658982
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Mikołaja Kopernika 1
1.5.2.) Miejscowość: Bielsk Podlaski
1.5.3.) Kod pocztowy: 17-100
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL842 - Łomżyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@bielsk-podlaski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bielsk-podlaski.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/umbielskpodlaski1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - związek jednostek samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
SPORZĄDZENIE PLANU OGÓLNEGO MIASTA BIELSK PODLASKI2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9cc3f772-0c64-4eea-899d-16d90e010a03
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00206172
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00055884/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.16 Sporządzenie planu ogólnego Miasta Bielsk Podlaski
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: Izp.271.10.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na sporządzeniu planu ogólnego miasta Bielsk Podlaski o którym mowa w art.13a ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1130 t.j.), zwana dalej UPIZP.
2. Granice opracowania: Miasto Bielsk Podlaski, z wyłączeniem terenów zamkniętych. Powierzchnia Miasta Bielsk Podlaski - ok. 2702,4880 ha.
3. Zakres zamówienia:
1) przygotowanie szczegółowej inwentaryzacji urbanistycznej - dokonanie oceny istniejącego stanu zagospodarowania wraz z oględzinami w terenie,
2) pozyskanie mapy wektorowej w formacie GML z ewidencji gruntów i budynków prowadzonej przez Starostę Bielskiego;
3) wykonanie opracowania ekofizjograficznego;
4) wykonanie prognozy oddziaływania na środowisko i przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023 r., poz. 1094 ze zm.).
5) przygotowanie pism, obwieszczeń, dokumentów formalno-prawnych wymaganych w procedurze uchwalenia planu ogólnego gminy, w tym:
- zawiadomień, ogłoszeń i obwieszczeń o przystąpieniu do sporządzenia POG
- materiałów i pism w celu uzyskania opinii i uzgodnień według rozdzielnika wskazanego przez Wykonawcę, w razie konieczności udzielanie pisemnych wyjaśnień; pism, ogłoszeń, obwieszczeń, geoankiet (lub innych materiałów) niezbędnych w przeprowadzeniu konsultacji społecznych;
6) publikowanie obowiązkowych ogłoszeń w prasie oraz pokrywanie związanych z tym kosztów;
7) analiza złożonych wniosków do POG wraz z przygotowaniem propozycji ich rozpatrzenia;
8) sporządzenie projektu POG wraz z uzasadnieniem zgodnie z przepisami ustawy pzp;
9) analiza uzgodnień i opinii oraz przygotowanie ich wykazu;
10) wprowadzenie ewentualnych zmian i korekt wynikających z uzgodnień, powtórzenie procedury w niezbędnym zakresie, w razie potrzeby przygotowanie treści zażaleń na postanowienia;
11) Przygotowanie i przeprowadzenie konsultacji społecznych zgodnie z ustaleniami z Zamawiającym, sporządzenie protokołów dokumentujących przebieg konsultacji oraz opracowanie raportu podsumowującego, który zawierać będzie zestawienie zgłoszonych uwag wraz z propozycją ich rozpatrzenia i szczegółowym uzasadnieniem.
12) Prezentacja projektu POG i uczestnictwo w: konsultacjach społecznych, posiedzeniach Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej, komisjach i sesjach Rady Miasta Bielsk Podlaski
13) Opracowanie danych przestrzennych do POG zgodnie z art. 67a ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
14) Powtórzenie wymaganych działań w celu dostosowania opracowania objętego zamówieniem do obowiązujących przepisów prawa, w tym udział w procedurze kontroli nadzorczej prowadzonej przez Wojewodę (również w przypadku unieważnienia uchwały przez Wojewodę) oraz ustosunkowanie się do skarg wniesionych do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego i Naczelnego Sądu Administracyjnego i uczestnictwo w postępowaniach sądowo-administracyjnych (w przypadku złożenia skarg na uchwałę dotyczącą uchwalenia planu ogólnego).
15) Wykonawca jest zobowiązany do przygotowania, oprócz wymienionych powyżej dokumentów, wszelkich dodatkowych materiałów, których potrzeba pojawi się w trakcie realizacji zamówienia. Wszelkie prace projektowe lub czynności nieopisane w powyższym opisie ani w projekcie umowy, ale wynikające z obowiązujących procedur i przepisów, a niezbędne do prawidłowego i pełnego wykonania zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest wykonać w ramach przedmiotu zamówienia;
16) przeniesienie majątkowych praw autorskich do wszystkich materiałów wytworzonych w ramach realizacji przedmiotu zamówienia na Zamawiającego (w ramach wynagrodzenia określonego w ofercie),
17) Wykonawca zamówienia na własny koszt pozyska wszelkie materiały i dokumenty, niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy (na podstawie udzielonych upoważnień).
18) przygotowanie wkładu niezbędnego do utworzenia modelu struktury funkcjonalno – przestrzennej Strategii Rozwoju Miasta Bielsk Podlaski
19) wyznaczenie obszaru zabudowy śródmiejskiej, fakultatywnie Gminnych standardów dostępności infrastruktury społecznej
4. Plan ogólny należy wykonać zgodnie z wymogami:
1) ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2024 r. poz. 1130 t.j.),
2) rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 8 grudnia 2023 r. w sprawie projektu planu ogólnego gminy, dokumentowania prac planistycznych w zakresie tego planu oraz wydawania z niego wypisów i wyrysów (Dz.U z 2023 r. poz. 2758 ze zm.),
3) ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024 r. poz. 1124 t.j.),
4) rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 2 maja 2024 r. w sprawie sposobu wyznaczania obszaru uzupełnienia zabudowy w planie ogólnym gminy (Dz.U. 2024 poz. 729),
5) ustawą z dnia 7 października 2015 r. o rewitalizacji (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 485 ze zm.),
6) ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2024 r. poz. 1465 ze zm.),
7) rozporządzenia z dnia 9 września 2002 r. Ministra Środowiska w sprawie opracowań ekofizjograficznych (Dz. U. z 2002 r. poz. 155, poz. 1298),
8) ustawami i przepisami szczególnymi dotyczącymi min.: ochrony środowiska, przyrody, zabytków, prawa wodnego, ochrony gruntów rolnych i leśnych, dróg publicznych, itd. Oparcie niezbędnych wizji lokalnych, inwentaryzacji urbanistycznych i studiów krajobrazowych oraz wszystkich analiz przy uwzględnieniu planów województwa, zadań rządowych i programów krajowych oraz zgodnie z wymaganiami prawa w tym zakresie.
5. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca sporządzi i przekaże Zamawiającemu kompletne opracowanie w następującej formie i ilości:
1) inwentaryzacja urbanistyczna w formie elektronicznej oraz w formie wydruku w 2 egz.
2) uchwała w sprawie planu ogólnego wraz z danymi przestrzennymi oraz uzasadnieniem (zawierająca część tekstową i graficzną) w formie elektronicznej* na nośnikach CD/DVD lub pendrive - 5 egz;
3) uchwała w sprawie planu ogólnego (część tekstowa) w formie wydruku – 3 egz;
4) uchwała w sprawie planu ogólnego (część graficzna) w formie wydruku w skali 1:20000 – 3 egz;
5) część tekstowa uzasadnienia planu ogólnego w formie wydruku – 3 egz;
6) część graficzna uzasadnienia planu ogólnego w skali 1:20 000 w formie wydruku w 3 egz;
7) raport podsumowujący przebieg konsultacji społecznych w formie elektronicznej oraz w formie wydruku w 3 egz;
8) prognoza oddziaływania na środowisko w formie elektronicznej oraz w formie wydruku – 1 egz.
9) opracowanie ekofizjograficzne w formie elektronicznej oraz w formie wydruku – 1 szt.
* plik w formacie SHP dla danych wektorowych, plików w formacie GeoTIFF dla danych rastrowych oraz plików w innych formatach dla danych przestrzennych, których nie można sporządzić w formatach SHP lub GeoTIFF lub dla danych tych stosuje się powszechnie inny format.
oraz projektowanie z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników zgodnie z art. 100 ustawy PZP.
6. Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji i rękojmi na okres 36 miesięcy na przedmiot zamówienia.
7. Wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy:
1) Zamawiający nie określa w opisie przedmiotu zamówienia żadnych wymagań dotyczących zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy.
8. Rozwiązania równoważne:
1) W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia zawarto znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, Zamawiający wskazuje kryteria stosowane w celu oceny równoważności w dokumentacji projektowej.
2) W przypadku, gdy opis przedmiotu zamówienia odnosi się do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art.101 ust.1 pkt 2 oraz ust.3 ustawy PZP, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.
3) Wykonawca zobowiązany jest udowodnić w ofercie, w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art.104-106 ustawy PZP, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.
4) W przypadku, gdy opis przedmiotu zamówienia odnosi się do wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności, o których mowa w art.101 ust.1 pkt 1 ustawy PZP, Wykonawca zobowiązany jest udowodnić w ofercie, w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art.104-106 ustawy PZP, że obiekt budowlany, dostawa lub usługa spełniają wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności określone przez Zamawiającego.
9. Inwestycja powinna uwzględniać wymagania dostępności dla osób niepełnosprawnych zgodnie z art. 100 ustawy PZP i zapisami ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2022 r. poz. 2240).
4.5.3.) Główny kod CPV: 71410000-5 - Usługi planowania przestrzennego
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 319800 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 319800 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 319800 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: RE: PLAN ARCHITEKTURA I URBANISTYKA dr inż. arch. Anna Sawicka ,
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7141957264
7.3.3) Ulica: Niccolo Paganiniego 9/255
7.3.4) Miejscowość: Lublin
7.3.5) Kod pocztowy: 20-850
7.3.6.) Województwo: lubelskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-04-25
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 319800 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 9 miesiące
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
INNE PRZETARGI Z BIELSKA PODLASKIEGO
- Świadczenie usług ochronnych osób i mienia w formie bezpośredniej ochrony fizycznej w obiektach Sądu Rejonowego w Bielsku Podlaskim.
- Przebudowa i rozbudowa drogi powiatowej Nr 1741B od skrzyżowania z drogą powiatową Nr 1740B do skrzyżowania z drogą gminną do miejscowości Bystre łącznie z przebudową mostu
- Budowa kompleksu sportowego Orlik 2024 na terenie MOSiR w Bielsku Podlaskim wraz z budową kortu tenisowego z trybunami i boiska do siatkówki
- Kanalizacja sanitarna w ul. 11-go Listopada.
więcej: przetargi w Bielsku Podlaskim »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Opracowanie planu ogólnego dla gminy Kotuń
- Opracowanie Planu Ogólnego Gminy Siepraw
- "Wykonanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego Gminy Tomaszów Lubelski - etap II"
- Sporządzenie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Dobra
- Opracowanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla terenów położonych na terenie miasta i gminy Tuchola - dwie części
- Sporządzenie Planu Ogólnego Gminy Ostrów Mazowiecka oraz Strategii Rozwoju Gminy Ostrów Mazowiecka na lata 2025-2035
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.