eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KnurówPrzygotowanie i obsługa punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych (PSZOK) na terenie gminy Knurów w okresie 24 miesięcy



Ogłoszenie z dnia 2025-04-24


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Przygotowanie i obsługa punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych (PSZOK) na terenie gminy Knurów w okresie 24 miesięcy

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Knurów

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276257587

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Dr. Floriana Ogana 5

1.5.2.) Miejscowość: Knurów

1.5.3.) Kod pocztowy: 44-190

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki

1.5.7.) Numer telefonu: 32 235 10 17

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@knurow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.knurow.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-726bba20-0762-4753-9a45-2333859b77a0

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przygotowanie i obsługa punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych (PSZOK) na terenie gminy Knurów w okresie 24 miesięcy

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-726bba20-0762-4753-9a45-2333859b77a0

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00204471

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-24

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00026069/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.11 Przygotowanie i obsługa punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych (PSZOK) na terenie gminy Knurów

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00167312

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.2.16.2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 546480,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi polegającej na przygotowaniu i obsłudze punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych na terenie gminy Knurów w okresie 24 miesięcy, zwanego dalej PSZOK. 2. Wykonawca zobowiązany będzie do przygotowania PSZOK z uwzględnieniem następujących warunków: 1) PSZOK zlokalizowany będzie w granicach administracyjnych gminy Knurów, pod adresem wskazanym w umowie i miejsce jego lokalizacji w okresie obowiązywania umowy nie ulegnie zmianie. Wykonawca oświadczy, że nieruchomość na której zorganizowany będzie PSZOK wskazana została we wniosku o uzyskanie zezwolenia na zbieranie odpadów. 2) W/w lokalizacja obiektu umożliwi łatwy dostęp wszystkim mieszkańcom gminy Knurów, swobodny dojazd dla samochodów dostarczających i odbierających odpady oraz możliwość zaparkowania pojazdu przy lub na terenie PSZOK. 3) Miejsce przyjmowania odpadów będzie oznakowane w sposób widoczny oraz wyposażone w tablicę informacyjną, na której znajdzie się Regulamin PSZOK, dane Wykonawcy oraz wykaz przyjmowanych odpadów. 4) PSZOK powinien uwzględniać pomieszczenia socjalno-magazynowe, utwardzony plac składowy, ogrodzenie, oświetlenie oraz powinien zostać zabezpieczony przed dostępem osób niepowołanych. 5) Wyposażenie PSZOK uwzględniać będzie dostateczną ilość pojemników/kontenerów dostosowanych do selektywnego gromadzenia poszczególnych rodzajów przyjmowanych odpadów, o których mowa w ust. 9 pkt 1), wagę najazdową o tonażu umożliwiającym ważenie pojazdów wjeżdżających i wyjeżdżających z PSZOK, a także wagę umożliwiającą ważenie mniejszych ilości dostarczonych opadów z dokładnością do 1 kilograma. Wagi muszą posiadać świadectwo legalizacji. 6) PSZOK w okresie obowiązywania umowy wyposażony będzie w telefon ze stałym numerem, komputer z dostępem do internetu oraz czytnik kodów kreskowych. 7) Wykonawca korzystać będzie z bezpłatnego, udostępnionego przez Zamawiającego, elektronicznego systemu obsługi PSZOK zwanym dalej e-PSZOK, który działa za pomocą przeglądarki internetowej na komputerach stacjonarnych lub przenośnych (laptopy) z systemem operacyjnym Windows 7 (minimum) i stałym połączeniem z internetem. 3. Wykonawca opracuje i przekaże Zamawiającemu celem zatwierdzenia Regulamin PSZOK, który po zatwierdzeniu Wykonawca opublikuje na swojej stronie internetowej oraz zamieści na tablicy informacyjnej, o której mowa powyżej. 4. Wykonawca zobowiązany będzie do zgłoszenia Zamawiającemu gotowości punktu PSZOK do przyjmowania odpadów do dnia 15.06.2025 r. 5. Zamawiający dokona kontroli sposobu przygotowania przez Wykonawcę PSZOK obejmującej warunki wymienione w ust. 2 do dnia 20.06.2025 r. 6. Z czynności kontrolnych sporządzony zostanie Protokół. W przypadku zgłoszenia do Protokołu uwag przez Zamawiającego, Wykonawca będzie zobowiązany do usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości do dnia 25.06.2025 r. Potwierdzenie usunięcia nieprawidłowości nastąpi najpóźniej w dniu 30.06.2025 r. na podstawie przeprowadzonej kontroli i spisanego Protokołu. Jeżeli kontrola wykaże, że Wykonawca nie usunął zgłoszonych zastrzeżeń Zamawiający uzna, że Wykonawca nie dotrzymał terminu, o którym mowa w § 2 ust. 6 wzoru umowy i będzie uprawniony do naliczenia kar umownych stosownie do postanowień § 7 wzoru umowy. 7. PSZOK zostanie przygotowany i udostępniony mieszkańcom Knurowa od dnia 01.07.2025 r. 8. Wykonawca odpowiadać będzie za zgodność wszystkich czynności wykonywanych w ramach działalności PSZOK z Regulaminem, o którym mowa w § 2 ust. 2 wzoru umowy. 9. Przez cały okres trwania umowy - w zakresie obsługi PSZOK - Wykonawca zobowiązany będzie do wykonywania następujących usług: 1) nieodpłatne przyjmowanie, z nieruchomości zamieszkałych na terenie Knurowa, dla których została złożona w Urzędzie Miasta Knurów deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, następujących rodzajów odpadów, za wyjątkiem odpadów, których ilość lub rodzaj wskazują na to, że powstały na nieruchomości niezamieszkałej: a) odpadów niebezpiecznych, przeterminowanych leków i chemikaliów takich jak: zużyte oleje, smary i emulsje, rozpuszczalniki, chemia gospodarcza, aerozole, środki ochrony roślin, farby, lakiery, kwasy, zasady itp. i opakowań po nich; b) odpadów niekwalifikujących się do odpadów medycznych, powstających w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek; c) zużytych baterii i akumulatorów d) kompletnego zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego; e) mebli i innych odpadów wielkogabarytowych; f) zużytych opon; g) odpadów papieru, szkła, metalu, tworzyw sztucznych, odpadów opakowaniowych wielomateriałowych, zmieszanych odpadów opakowaniowych; h) odpadów budowlanych i rozbiórkowych z gospodarstw domowych w ilości nie większej niż 2 tony na rok kalendarzowy z jednej nieruchomości zamieszkałej lub lokalu mieszkalnego; i) bioodpadów; Do PSZOK nie będą przyjmowane bioodpady podlegające kompostowaniu z nieruchomości, których właściciele zadeklarowali posiadanie kompostowników i prowadzenie kompostowania bioodpadów, zwolnionych w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Wykonawca zobowiązany jest dokonać weryfikacji adresów w/w nieruchomości w systemie e-PSZOK. j) odpady tekstyliów i odzieży. Każdorazowe przyjęcie w/w odpadów do PSZOK możliwe będzie po okazaniu i zeskanowaniu indywidualnej elektronicznej karty PSZOK lub zeskanowaniu karty wyświetlonej w aplikacji Eco-Harmonogram. 2) przekazywanie zebranych odpadów po zapełnieniu pojemników/kontenerów firmie transportującej wskazanej przez Zamawiającego, z częstotliwością zapewniającą utrzymanie czystości i porządku na terenie PSZOK. W przypadku bioodpadów należy uwzględnić, że czas magazynowania jest ograniczony ze względu na zachodzące procesy biodegradacji. 3) udostępnianie PSZOK mieszkańcom gminy Knurów przez cały rok, w okresie trwania umowy, (z wyjątkiem świąt i dni ustawowo wolnych od pracy) w dniach: a) środy w godzinach od 13:00 do 17:00, b) piątki w godzinach od 15:00 do 18:00, c) soboty w godzinach od 8:00 do 13:00, d) oraz w dniach wskazanych zgodnie z deklaracją zawartą w ofercie. 4) zapewnienie profesjonalnej obsługi PSZOK przez odpowiednio przeszkolonych pracowników odpowiedzialnych za przyjęcie, ważenie, umieszczanie odpadów w odpowiednich kontenerach i pojemnikach, prowadzenie ewidencji odpadów, przekazywanie odpadów firmie transportującej wskazanej przez Zamawiającego. 5) zbieranie przyjętych odpadów w kontenerach lub pojemnikach z podziałem na poszczególne ich rodzaje. PSZOK powinien zostać podzielony na dwa sektory: a) sektor gromadzenia odpadów innych niż niebezpieczne, w którym zbierane będą meble i inne odpady wielkogabarytowe, opony, odpady budowlane i rozbiórkowe z gospodarstw domowych, kompletny zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, bioodpady, a także odpady papieru, szkła oraz metalu i tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe wielomateriałowe, zmieszane odpady opakowaniowe oraz odpady tekstyliów i odzieży, b) sektor gromadzenia odpadów niebezpiecznych, stanowiący zadaszone i zamknięte pomieszczenie magazynowe, w którym zbierane będą baterie i akumulatory, przeterminowane leki, niekwalifikujących się do odpadów medycznych powstających w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek oraz chemikalia, takie jak zużyte oleje, smary i emulsje, rozpuszczalniki, chemia gospodarcza, aerozole, środki ochrony roślin, farby, lakiery, kwasy, zasady itp. i opakowania po nich, przy czym: • dopuszcza się, aby odpady, takie jak: meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, odpady budowlane i rozbiórkowe z gospodarstw domowych były magazynowane bezpośrednio na utwardzonym i odpowiednio zabezpieczonym placu składowym, a odpady przekazywane firmie transportującej powinny znajdować się w kontenerach /pojemnikach, • stanowiska magazynowania, kontenery lub pojemniki powinny być oznakowane nazwą rodzaju odpadu oraz odpowiadającym mu kodem odpadu, a także powinny zabezpieczać zebrane odpady przed negatywnym wpływem czynników atmosferycznych na jakość zgromadzonych odpadów. 6) zapewnienie utrzymania pojemników/kontenerów oraz całego terenu PSZOK w odpowiednim stanie technicznym i higieniczno – sanitarnym. 7) W przypadku zapełnienia pojemnika/kontenera odpadami operator PSZOK zobowiązany będzie drogą mailową powiadomić firmę transportującą wskazaną przez Zamawiającego o konieczności odbioru odpadu. Firma transportująca odpady ma 3 dni robocze na realizację odbioru. Wykonawca nie będzie ponosił kosztów związanych z zagospodarowaniem przekazanych odpadów. 10. Szczegółowy zakres zamówienia określa wzór umowy, stanowiący załącznik do SWZ. Wykonawca obowiązany jest zapoznać się z SWZ i jej załącznikami i zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach w nich opisanych.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie tego zamówienia i Zamawiający nie może zwiększyć tej kwoty do ceny najkorzystniejszej oferty.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 984960,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 984960,00 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.