Ogłoszenie z dnia 2023-05-04
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00131614/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-03-13
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Rozszczelnienie nawierzchni istniejących parkingów na terenie Miasta Ruda Śląska - Projektuj i Buduj (2 części)
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO RUDA ŚLĄSKA
1.3.) Oddział zamawiającego: Urząd Miasta Ruda Śląska
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000515840
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Jana Pawła II 6
1.5.2.) Miejscowość: Ruda Śląska
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-709
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.7.) Numer telefonu: 322449094
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@ruda-sl.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://rudaslaska.bip.info.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://rudaslaska.logintrade.net/zapytania_email,118073,9987bd9d7044653cbfdc52c6bc76f81b.html1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozszczelnienie nawierzchni istniejących parkingów na terenie Miasta Ruda Śląska - Projektuj i Buduj (2 części)2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4783079d-bdab-11ed-b311-9aae6ad31be8
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00201991
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-05-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00028630/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.21 Rozszczelnienie nawierzchni istniejących parkingów na terenie Miasta Ruda Śląska - projektuj i buduj (2 części - przy ul. Jadwigi Markowej oraz przy ul. Lecha)
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Zagospodarowanie wód opadowych wraz z monitoringiem środowiskowym w mieście Ruda Śląska – Chronimy Krople Deszczu - Etap I2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00131614
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: AP.271.6.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 258731,10 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i remont zatoki postojowej dla samochodów osobowych przy ulicy Jadwigi Markowej (w rejonie Targowiska Miejskiego) w Rudzie Śląskiej.Zakres robót będzie obejmował rozbiórkę istniejącej nawierzchni z kształtki betonowej, wymianę krawężników oraz wykonanie zieleńców w zakresie opracowania. Zmiana nawierzchni szczelnej
na nawierzchnię przepuszczalną polega na zastosowaniu nawierzchni z kratki trawnikowej
z PE. Podczas prac projektowych należy określić ewentualną konieczność wymiany gruntu w celu umożliwienia odbioru wód opadowych przez nową nawierzchnię przepuszczalną. W ramach zadania należy wykonać miejsca dla osób niepełnosprawnych zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz wyodrębnić zjazd indywidualny do bramy bocznej ogrodów działkowych.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 4.1. do SWZ (Program Funkcjonalno-Użytkowy).
4.5.3.) Główny kod CPV: 71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
45233253-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych
45316213-1 - Instalowanie oznakowania drogowego
45233292-2 - Instalowanie urządzeń ochronnych
4.5.5.) Wartość części: 167628,60 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i remont zatoki postojowej dla samochodów osobowych przy ulicy Lecha (w rejonie budynku nr 2) w Rudzie Śląskiej. Zakres robót będzie obejmował rozbiórkę istniejącej nawierzchni asfaltowej, wymianę oraz zabudowę krawężników oraz wykonanie zieleńców w zakresie opracowania. Zmiana nawierzchni szczelnej na nawierzchnię przepuszczalną polega na zastosowaniu nawierzchni z kratki trawnikowej z PE. Podczas prac projektowych należy określić ewentualną konieczność wymiany gruntu w celu umożliwienia odbioru wód opadowych przez nową nawierzchnię przepuszczalną. W ramach zadania należy wykonać miejsca dla osób niepełnosprawnych zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz wyodrębnić drogę dla pieszych, jako przedłużenie istniejącego ciągu od budynku nr 2.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zwiera załącznik nr 4.2. do SWZ (Program Funkcjonalno-Użytkowy).
4.5.3.) Główny kod CPV: 71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
45233253-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych
45316213-1 - Instalowanie oznakowania drogowego
45233292-2 - Instalowanie urządzeń ochronnych
4.5.5.) Wartość części: 91102,5 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Jednym z warunków udziału w postępowaniu było dysponowanie osobą zdolną do wykonania zamówienia, tj. posiadającą prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, tj. odpowiednie uprawnienia budowlane w zakresie projektowania oraz kierowania robotami budowlanymi w specjalności:
drogowej,
(…)
Wykonawcy, których oferty zostały najwyżej ocenione w każdej z części zostali wezwani do złożenia podmiotowych środków dowodowych na potwierdzanie spełniania warunków udziału w postępowaniu, w tym między innymi wykazu osób skierowanych do realizacji zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacje o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Podczas oceny złożonych podmiotowych środków dowodowych Zamawiający uznał, iż tak sformułowany warunek udziału w postępowaniu jest niedopuszczalny i w znaczny sposób utrudniał udział Wykonawców w postępowaniu, a tym samym ograniczył konkurencję. Takie działanie Zamawiającego stoi w sprzeczności z naczelnymi zasadami udzielania zamówienia publicznego, tj. zasadą uczciwej konkurencji oraz zasadą proporcjonalności.
W przedmiotowej sprawie Zamawiający winien dopuścić możliwość wykazania się osobą lub osobami posiadającą lub posiadającymi określone uprawnienia i kwalifikacje w zakresie opisanym w SWZ. Dodatkowo Zamawiający powinien dopuścić możliwość łączenia tych funkcji. Takie działanie Zamawiającego umożliwiłby udział szerszego grona zainteresowanych postępowaniem Wykonawców.
W ocenie Zamawiającego nieprawidłowe opisanie warunku udziału w postępowaniu, stanowi wadę postępowania, której na tym etapie Zamawiający nie może usunąć. Formułując warunek w sposób nieuprawniony Zamawiający nie wziął pod uwagę faktycznych okoliczności rynkowych oraz charakteru przedmiotu zamówienia i ukształtował go w sposób ograniczający konkurencyjność postępowania i uniemożliwiający wzięcie udziału w postępowaniu podmiotom faktycznie posiadającym zdolności do jego realizacji.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 6
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Jednym z warunków udziału w postępowaniu było dysponowanie osobą zdolną do wykonania zamówienia, tj. posiadającą prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, tj. odpowiednie uprawnienia budowlane w zakresie projektowania oraz kierowania robotami budowlanymi w specjalności:
drogowej,
(…)
Wykonawcy, których oferty zostały najwyżej ocenione w każdej z części zostali wezwani do złożenia podmiotowych środków dowodowych na potwierdzanie spełniania warunków udziału w postępowaniu, w tym między innymi wykazu osób skierowanych do realizacji zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacje o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Podczas oceny złożonych podmiotowych środków dowodowych Zamawiający uznał, iż tak sformułowany warunek udziału w postępowaniu jest niedopuszczalny i w znaczny sposób utrudniał udział Wykonawców w postępowaniu, a tym samym ograniczył konkurencję. Takie działanie Zamawiającego stoi w sprzeczności z naczelnymi zasadami udzielania zamówienia publicznego, tj. zasadą uczciwej konkurencji oraz zasadą proporcjonalności.
W przedmiotowej sprawie Zamawiający winien dopuścić możliwość wykazania się osobą lub osobami posiadającą lub posiadającymi określone uprawnienia i kwalifikacje w zakresie opisanym w SWZ. Dodatkowo Zamawiający powinien dopuścić możliwość łączenia tych funkcji. Takie działanie Zamawiającego umożliwiłby udział szerszego grona zainteresowanych postępowaniem Wykonawców.
W ocenie Zamawiającego nieprawidłowe opisanie warunku udziału w postępowaniu, stanowi wadę postępowania, której na tym etapie Zamawiający nie może usunąć. Formułując warunek w sposób nieuprawniony Zamawiający nie wziął pod uwagę faktycznych okoliczności rynkowych oraz charakteru przedmiotu zamówienia i ukształtował go w sposób ograniczający konkurencyjność postępowania i uniemożliwiający wzięcie udziału w postępowaniu podmiotom faktycznie posiadającym zdolności do jego realizacji.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 6
INNE PRZETARGI Z RUDY ŚLĄSKIEJ
- Świadczenie usług w zakresie sprzętu ciężkiego na zwałach węgla i rejonach własnych Zakładu Mechanicznej Przeróbki Węgla dla Polskiej Grupy Górniczej S.A. Oddział KWK Ruda Ruch Bielszowice w terminie 12 m-cy
- Świadczenie usług sprzętem ciężkim poza zwałami węgla z użyciem koparko-ładowarki kołowej z operatorem i monitoringiem, w okresie 12 miesięcy w Polskiej Grupie Górniczej S.A. Oddział KWK Ruda Ruch Halemba
- Zakup wraz z dostawą artykułów żywnościowych (produktów spożywczych) dla Miejskiego Przedszkola nr 47 z Oddziałami integracyjnymi w Rudzie Śląskiej przy ul. Szramka 7.
- Świadczenie usług sprzętem ciężkim w zakresie obsługi zwałów węgla i sprzedaży drobnicowej w okresie 24 miesięcy dla Polskiej Grupy Górniczej S.A. Oddział KWK Ruda Ruch Halemba
- Gospodarowanie odpadami innymi niż niebezpieczne (w tym transport, zbieranie, przetwarzanie odpadów) na rzecz Polskiej Grupy Górniczej S.A. Oddział KWK Ruda z podziałem na 3 zadania.
- Modernizacja placu zabaw "Kłodnicka kraina zabaw" przy Szkole Podstawowej nr 25 w Rudzie Śląskiej
więcej: przetargi w Rudzie Śląskiej »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa sieci wodociągowej w miejscowości Kozice Dolne Kolonia
- Opracowanie dokumentacji projektowej dla inwestycji: Rozbudowa i przebudowa Regionalnego Domu Tradycji Ludowych w Trzcianie
- Zagospodarowanie fragmentu terenów zielonych przy budynku Domu Pomocy Społecznej w Radomsku
- Opracowanie projektów wykonawczych dla inwestycji pod nazwą EDUKATORIUM z Parkiem Filmowym" w ramach programu FENX.07.01-IP.04-0090/24
- "Przebudowa Publicznego Przedszkola im. Króla Maciusia Pierwszego w Poddębicach przy ul. Miłej 14/16" w formule zaprojektuj i wybuduj.
- Budowa parkingu wraz z utwardzeniem dróg wewnętrznych i terenu rekreacyjnego na terenie gminy Pilchowice
więcej: Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.