eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ruda Śląska › Rozszczelnienie nawierzchni istniejących parkingów na terenie Miasta Ruda Śląska - Projektuj i Buduj (2 części)

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-05-04


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Rozszczelnienie nawierzchni istniejących parkingów na terenie Miasta Ruda Śląska - Projektuj i Buduj (2 części)

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO RUDA ŚLĄSKA

1.3.) Oddział zamawiającego: Urząd Miasta Ruda Śląska

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000515840

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Plac Jana Pawła II 6

1.5.2.) Miejscowość: Ruda Śląska

1.5.3.) Kod pocztowy: 41-709

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki

1.5.7.) Numer telefonu: 322449094

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@ruda-sl.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://rudaslaska.bip.info.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://rudaslaska.logintrade.net/zapytania_email,118073,9987bd9d7044653cbfdc52c6bc76f81b.html

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Rozszczelnienie nawierzchni istniejących parkingów na terenie Miasta Ruda Śląska - Projektuj i Buduj (2 części)

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4783079d-bdab-11ed-b311-9aae6ad31be8

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00201991

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-05-04

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00028630/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.21 Rozszczelnienie nawierzchni istniejących parkingów na terenie Miasta Ruda Śląska - projektuj i buduj (2 części - przy ul. Jadwigi Markowej oraz przy ul. Lecha)

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Zagospodarowanie wód opadowych wraz z monitoringiem środowiskowym w mieście Ruda Śląska – Chronimy Krople Deszczu - Etap I

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00131614

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: AP.271.6.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 258731,10 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i remont zatoki postojowej dla samochodów osobowych przy ulicy Jadwigi Markowej (w rejonie Targowiska Miejskiego) w Rudzie Śląskiej.
Zakres robót będzie obejmował rozbiórkę istniejącej nawierzchni z kształtki betonowej, wymianę krawężników oraz wykonanie zieleńców w zakresie opracowania. Zmiana nawierzchni szczelnej
na nawierzchnię przepuszczalną polega na zastosowaniu nawierzchni z kratki trawnikowej
z PE. Podczas prac projektowych należy określić ewentualną konieczność wymiany gruntu w celu umożliwienia odbioru wód opadowych przez nową nawierzchnię przepuszczalną. W ramach zadania należy wykonać miejsca dla osób niepełnosprawnych zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz wyodrębnić zjazd indywidualny do bramy bocznej ogrodów działkowych.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 4.1. do SWZ (Program Funkcjonalno-Użytkowy).

4.5.3.) Główny kod CPV: 71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

45233253-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych

45316213-1 - Instalowanie oznakowania drogowego

45233292-2 - Instalowanie urządzeń ochronnych

4.5.5.) Wartość części: 167628,60 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i remont zatoki postojowej dla samochodów osobowych przy ulicy Lecha (w rejonie budynku nr 2) w Rudzie Śląskiej. Zakres robót będzie obejmował rozbiórkę istniejącej nawierzchni asfaltowej, wymianę oraz zabudowę krawężników oraz wykonanie zieleńców w zakresie opracowania. Zmiana nawierzchni szczelnej na nawierzchnię przepuszczalną polega na zastosowaniu nawierzchni z kratki trawnikowej z PE. Podczas prac projektowych należy określić ewentualną konieczność wymiany gruntu w celu umożliwienia odbioru wód opadowych przez nową nawierzchnię przepuszczalną. W ramach zadania należy wykonać miejsca dla osób niepełnosprawnych zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz wyodrębnić drogę dla pieszych, jako przedłużenie istniejącego ciągu od budynku nr 2.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zwiera załącznik nr 4.2. do SWZ (Program Funkcjonalno-Użytkowy).

4.5.3.) Główny kod CPV: 71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

45233253-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych

45316213-1 - Instalowanie oznakowania drogowego

45233292-2 - Instalowanie urządzeń ochronnych

4.5.5.) Wartość części: 91102,5 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Jednym z warunków udziału w postępowaniu było dysponowanie osobą zdolną do wykonania zamówienia, tj. posiadającą prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, tj. odpowiednie uprawnienia budowlane w zakresie projektowania oraz kierowania robotami budowlanymi w specjalności:
 drogowej,
(…)
Wykonawcy, których oferty zostały najwyżej ocenione w każdej z części zostali wezwani do złożenia podmiotowych środków dowodowych na potwierdzanie spełniania warunków udziału w postępowaniu, w tym między innymi wykazu osób skierowanych do realizacji zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacje o podstawie do dysponowania tymi osobami.

Podczas oceny złożonych podmiotowych środków dowodowych Zamawiający uznał, iż tak sformułowany warunek udziału w postępowaniu jest niedopuszczalny i w znaczny sposób utrudniał udział Wykonawców w postępowaniu, a tym samym ograniczył konkurencję. Takie działanie Zamawiającego stoi w sprzeczności z naczelnymi zasadami udzielania zamówienia publicznego, tj. zasadą uczciwej konkurencji oraz zasadą proporcjonalności.
W przedmiotowej sprawie Zamawiający winien dopuścić możliwość wykazania się osobą lub osobami posiadającą lub posiadającymi określone uprawnienia i kwalifikacje w zakresie opisanym w SWZ. Dodatkowo Zamawiający powinien dopuścić możliwość łączenia tych funkcji. Takie działanie Zamawiającego umożliwiłby udział szerszego grona zainteresowanych postępowaniem Wykonawców.
W ocenie Zamawiającego nieprawidłowe opisanie warunku udziału w postępowaniu, stanowi wadę postępowania, której na tym etapie Zamawiający nie może usunąć. Formułując warunek w sposób nieuprawniony Zamawiający nie wziął pod uwagę faktycznych okoliczności rynkowych oraz charakteru przedmiotu zamówienia i ukształtował go w sposób ograniczający konkurencyjność postępowania i uniemożliwiający wzięcie udziału w postępowaniu podmiotom faktycznie posiadającym zdolności do jego realizacji.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 6

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Jednym z warunków udziału w postępowaniu było dysponowanie osobą zdolną do wykonania zamówienia, tj. posiadającą prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, tj. odpowiednie uprawnienia budowlane w zakresie projektowania oraz kierowania robotami budowlanymi w specjalności:
 drogowej,
(…)
Wykonawcy, których oferty zostały najwyżej ocenione w każdej z części zostali wezwani do złożenia podmiotowych środków dowodowych na potwierdzanie spełniania warunków udziału w postępowaniu, w tym między innymi wykazu osób skierowanych do realizacji zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacje o podstawie do dysponowania tymi osobami.

Podczas oceny złożonych podmiotowych środków dowodowych Zamawiający uznał, iż tak sformułowany warunek udziału w postępowaniu jest niedopuszczalny i w znaczny sposób utrudniał udział Wykonawców w postępowaniu, a tym samym ograniczył konkurencję. Takie działanie Zamawiającego stoi w sprzeczności z naczelnymi zasadami udzielania zamówienia publicznego, tj. zasadą uczciwej konkurencji oraz zasadą proporcjonalności.
W przedmiotowej sprawie Zamawiający winien dopuścić możliwość wykazania się osobą lub osobami posiadającą lub posiadającymi określone uprawnienia i kwalifikacje w zakresie opisanym w SWZ. Dodatkowo Zamawiający powinien dopuścić możliwość łączenia tych funkcji. Takie działanie Zamawiającego umożliwiłby udział szerszego grona zainteresowanych postępowaniem Wykonawców.

W ocenie Zamawiającego nieprawidłowe opisanie warunku udziału w postępowaniu, stanowi wadę postępowania, której na tym etapie Zamawiający nie może usunąć. Formułując warunek w sposób nieuprawniony Zamawiający nie wziął pod uwagę faktycznych okoliczności rynkowych oraz charakteru przedmiotu zamówienia i ukształtował go w sposób ograniczający konkurencyjność postępowania i uniemożliwiający wzięcie udziału w postępowaniu podmiotom faktycznie posiadającym zdolności do jego realizacji.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 6

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.