eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi SztumDostosowanie budynku Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Uśnicach dla osób niepełnosprawnych z dobudową dwóch wind zewnętrznych w systemie "Zaprojektuj i Wybuduj"



Ogłoszenie z dnia 2021-09-30


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Dostosowanie budynku Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Uśnicach dla osób niepełnosprawnych z dobudową dwóch wind zewnętrznych w systemie „Zaprojektuj i Wybuduj”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Sztumski

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 192638080

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Mickiewicza 31

1.5.2.) Miejscowość: Sztum

1.5.3.) Kod pocztowy: 82-400

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL638 - Starogardzki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: organizacyjny@powiatsztumski.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatsztumski.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/sp_sztum

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostosowanie budynku Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Uśnicach dla osób niepełnosprawnych z dobudową dwóch wind zewnętrznych w systemie „Zaprojektuj i Wybuduj”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f998661f-147b-11ec-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00198008

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-09-30

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003573/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.4 Dostosowanie SOSW w Uśnicach dla osób niepełnosprawnych

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ON.III.272.14.1.2021.RR

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 1149239,63 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest: dostosowanie budynku Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Uśnicach dla osób niepełnosprawnych z dobudową dwóch wind zewnętrznych w systemie „Zaprojektuj i Wybuduj” w tym:
a) wykonanie prac projektowych i robót budowlanych dla zakresu określonego jako ETAP I:
Dostosowanie pomieszczeń internatu wraz z dobudową windy zewnętrznej w SOSW w Uśnicach dla osób niepełnosprawnych w systemie zaprojektuj i wybuduj.
b) wykonanie prac projektowych dla zakresu określonego jako ETAP II: Zaprojektowanie - dostosowania pozostałych pomieszczeń SOSW w Uśnicach wraz z dobudową drugiej windy zewnętrznej dla osób niepełnosprawnych.
2. Zakres prac obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej na dostosowanie budynku Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Uśnicach dla potrzeb osób niepełnosprawnych oraz wykonanie robót budowlanych w niniejszym zakresie z dobudową jednej windy zewnętrznej w systemie „Zaprojektuj i Wybuduj” wraz z uzgodnieniami wymaganymi przepisami prawa budowlanego –dokumentacja dotyczy całego obiektu w zakresie prac dostosowawczych do wymogów obowiązujących przepisów.
Zakres prac projektowych obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej na dostosowanie budynku Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Uśnicach dla potrzeb osób niepełnosprawnych oraz wykonanie robót budowlanych w niniejszym zakresie z dobudową jednej windy zewnętrznej w systemie „Zaprojektuj i Wybuduj” wraz z uzgodnieniami wymaganymi przepisami prawa budowlanego –dokumentacja dotyczy całego obiektu w zakresie
prac dostosowawczych do wymogów obowiązujących przepisów.
Zakres robót budowlanych obejmuje w szczególności:
a) Prace adaptacyjne pomieszczenia windy do zamontowania windy i poruszania się osób niepełnosprawnych (wraz z montażem windy);
b) Dostosowanie ciągu komunikacyjnego na parterze do potrzeb poruszania się osób niepełnosprawnych;
c) Dostosowanie łazienek na parterze obiektu do potrzeb poruszania się/korzystania z nich osób niepełnosprawnych;
d) Dostosowanie sal dydaktycznych na parterze obiektu do potrzeb poruszania się/korzystania z nich osób niepełnosprawnych;
e) Dostosowanie łazienek, ciągów komunikacyjnych , pokojów, pomieszczeń gospodarczych i biura na poddaszu obiektu do potrzeb poruszania się/korzystania z nich osób niepełnosprawnych;
Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia został wskazany w programie funkcjonalnoużytkowym stanowiących załączniki do SWZ.
3. Zakres rzeczowy przedsięwzięcia obejmuje również wszystkie czynności i koszty wynikające z opisu przedmiotu zamówienia, ze szczególnym uwzględnieniem programu funkcjonalnoużytkowego, sztuki budowlanej, uzyskanie dopuszczenia do eksploatacji zainstalowanych urządzeń oraz koszty związane z urządzeniem, utrzymaniem i zabezpieczeniem terenu budowy.
Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni możliwość korzystania z obiektu Użytkownikowi.
4. Do Wykonawcy wyłonionego w niniejszym postępowaniu przetargowym będzie należało:
a) Dokonanie przed rozpoczęciem procesu projektowego wizji w terenie;
b) Uzyskanie niezbędnych warunków technicznych na budowę windy.
c) Przygotowanie odpowiednich dokumentów formalno-prawnych, pozyskania w imieniu Zamawiającego wymaganych prawem zgód, porozumień i decyzji, zgodnie z wymaganiami Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 ze zm.), w tym uzyskanie prawomocnych decyzji o pozwoleniu na budowę lub dokonania zgłoszenia budowy, wraz z poniesieniem związanych z tym kosztów.
d) Opracowanie projektu zagospodarowania terenu, projekt architektoniczno-budowlany oraz techniczny zgodnie z aktualnymi przepisami prawa. Dokumentacja musi jednoznacznie określać rodzaj i zakres prac budowlanych, ich lokalizację oraz sposób ich wykonania. Projekt musi być zgodny z warunkami technicznymi budowy wind z polskimi normami, musi być wykonany zgodnie z zasadami wiedzy technicznej oraz być kompletny z punktu widzenia celu, któremu ma służyć. Opracowany projekt podlega akceptacji przez Zamawiającego.
e) Opracowanie specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych zgodnej z zakresem wykonywanych robót, umożliwiającej prawidłowe wykonanie robót budowlanych oraz ich odbiór. Specyfikacja opracowana zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego, specyfikacji wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1129 ze
zm.), uwzględniająca wszystkie rodzaje wykonywanych robót budowlanych wraz z podaniem nazw i kodów CPV.
f) Wykonanie robót budowlano-montażowych zgodnie z opracowaną przez siebie i zatwierdzoną przez Zamawiającego dokumentacją projektową.
g) Realizacja robót powinna być wykonana zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności z wymaganiami Ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (t.j.Dz.U. z 2020 r. poz. 1333 ze zm.).
h) Wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej.
5. Zadanie będzie realizowane zgodnie z harmonogramem robót opracowanym przez Wykonawcę wyłonionego w przetargu. Harmonogram będzie wymagał uzgodnienia z inspektorem nadzoru i zatwierdzenia przez Zamawiającego.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45313000-4 - Instalowanie wind i ruchomych schodów

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe

71240000-2 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania

71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający na podstawie art. 260 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2021r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2021r., poz. 1129), unieważnia przedmiotowe postępowanie.

Uzasadnienie prawne:
Na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14) oraz art. 97 ust. 6 w związku z art. 255 ust. 3 ustawy Pzp

Uzasadnienie faktyczne:
Zamawiający w dniu 13 września 2021r. zamieścił na Platformie e-Zamówienia ogłoszenie
o zamówieniu Nr 2021/BZP 00178794/01, dotyczące ww. postępowania przetargowego prowadzonego w trybie podstawowym art. 275 pkt 1 ustawy Pzp.
W dniu otwarcia ofert tj. 28.09.2021r. wpłynęła jedna oferta. Zamawiający w trakcie badania oferty stwierdził, iż wadium Ubezpieczeniowa gwarancja zapłaty wadium
Nr 02GG03/0865/21/0011 nie obejmuje okresu wymaganego w SWZ- okres w dokumentach Wykonawcy: od 06.09.2021r. do 05.10.2021r. Zamawiający w SWZ określił w pkt XVII SWZ
„(…) XVII Termin związania ofertą
1. Wykonawca będzie związany ofertą przez okres 30 dni, tj. do dnia 27.10.2021 r. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. (…)”
Wobec powyższego zgodnie z treścią art. 226 ust. 1 pkt 14 Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli Wykonawca nie wniósł wadium, lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3. Z kolei zgodnie z art. 97 ust. 6 przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony termin związania ofertą.
Zgodnie z komentarzem: W. Dzierżanowski [w:] Ł. Jaźwiński, J. Jerzykowski, M. Kittel, M. Stachowiak, W. Dzierżanowski, Prawo zamówień publicznych. Komentarz, Warszawa 2021, art. 226.
„(...) Wadium powinno być wniesione na cały okres związania ofertą, tj. przed terminem składania ofert, i utrzymywane nieprzerwanie aż do upływu tego terminu. Wniesienie wadium na okres krótszy, czyli przedstawienie dokumentu wadialnego opiewającego na krótszy okres, lub złożenie kwoty pieniężnej z zastrzeżeniem, że stanowi wadium jedynie przez określony, zbyt krótki czas (krótszy niż wskazany przez zamawiającego termin związania ofertą), będzie skutkowało odrzuceniem oferty. Tak złożone wadium będzie bowiem wadium wniesionym nieprawidłowo, mimo braku wyraźnego wskazania w przepisie, że wadium musi być
wniesione od razu na cały okres związania ofertą. Zawarty w przepisie wymóg jego nieprzerwanego utrzymywania byłby zachowany także wówczas, gdyby wadium wniesiono początkowo na część okresu związania ofertą, a przed jego upływem przedłużono aż do końca tego terminu. Jednakże taka interpretacja przepisu będzie błędna – istotą wadium jest zabezpieczenie zobowiązania wynikającego z oferty. (…)”
Ponadto kwota w złożonej przez Wykonawcę ofercie przewyższa kwotę jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia - art. 255 ust. 3 ustawy Pzp.
Biorąc powyższe pod uwagę Zamawiający unieważnia powyższe postępowanie przetargowe.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1859760,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.